Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Koude schotel mooi serveren

<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 19 Aug 2015 16:44

Koude schotel mooi serveren

Binnenkort krijgen wij een groep vrienden te eten en gaan we barbecuen. Nu zat ik er aan te denken om daarbij koude schotel te serveren, ik wil het dan mooi op een schaal serveren en leuk aankleden. Zelf heb ik hier geen ervaring mee maar misschien hebben jullie tips hoe ik dit aan kan pakken?
<<

anoniem203

Bericht 19 Aug 2015 16:56

Re: Koude schotel mooi serveren

Met een ijsschep bolletjes maken en op een schaal doen en de rand aankleden met sla, augurk, uitjes, stukjes paté, tomaat, komkommer, ei, asperges uit blik, en hier en daar een beetje mayo en ketchup erbij. Zo zie ik dat vaak hier in het dorp en op feestjes/bbq's.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 19 Aug 2015 19:05

Re: Koude schotel mooi serveren

Koude schotel, is dat hetzelfde als slaatje/huzarensalade met van alles erop en eraan?
Het ligt er aan wat je er allemaal bij wilt leggen natuurlijk, maar als je gewoon koude schotel/slaatje intypt bij google moet je toch genoeg plaatjes kunnen vinden? Dat lijkt me makkelijker dan het hier uitleggen.
<<

anoniem203

Bericht 19 Aug 2015 19:07

Re: Koude schotel mooi serveren

Mizz_S dat is idd een slaatje/huzarensalade. Koude schotel is geloof ik iets Brabants.
<<

Anoniem167

Bericht 19 Aug 2015 19:13

Re: Koude schotel mooi serveren

Doen wij altijd met verjaardagen. Een salade en dan aankleden met ei, tomaat, komkommer, augurk, zilveruitjes, wat peterselie eroverheen, mayonaise & ketchup. Je kunt ook bv. Plakjes ham erbij doen, of met vissalade vis.
<<

Anoniem148

Bericht 19 Aug 2015 20:54

Re: Koude schotel mooi serveren

Op een schaal een mooie bult maken, beetje afsmeren met mayo als je dat wilt. Onder de koude schotel ligt trouwens schaal.
Er naast hoopjes augurkwaaiers, zilveruitjes, tonijn kan, komkommer, tomaatjes, ananasblokjes.
Bovenop leg ik om en om paddestoeltjes van tomaten en gevulde eieren.
<<

Anoniem148

Bericht 19 Aug 2015 20:59

Re: Koude schotel mooi serveren

Ow en bedankt, nu heb ik weer zin in koude schotel :palm: Dus dat ga ik morgen maar weer eens maken, helaas moet je daar de tijd voor nemen maar dat heb ik er wel voor over :smile:
Volgens mij heb ik ook alles in huis dus dat ga ik doen! Lekker!
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 20 Aug 2015 11:11

Re: Koude schotel mooi serveren

Mizz_S schreef:Koude schotel, is dat hetzelfde als slaatje/huzarensalade met van alles erop en eraan?
Het ligt er aan wat je er allemaal bij wilt leggen natuurlijk, maar als je gewoon koude schotel/slaatje intypt bij google moet je toch genoeg plaatjes kunnen vinden? Dat lijkt me makkelijker dan het hier uitleggen.
Haha, dat kun je natuurlijk wel bij meer topics zeggen. Ga ik ook zeker doen hoor :wink:
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 20 Aug 2015 23:28

Re: Koude schotel mooi serveren

Ilovethe90s schreef:
Mizz_S schreef:Koude schotel, is dat hetzelfde als slaatje/huzarensalade met van alles erop en eraan?
Het ligt er aan wat je er allemaal bij wilt leggen natuurlijk, maar als je gewoon koude schotel/slaatje intypt bij google moet je toch genoeg plaatjes kunnen vinden? Dat lijkt me makkelijker dan het hier uitleggen.
Haha, dat kun je natuurlijk wel bij meer topics zeggen. Ga ik ook zeker doen hoor :wink:


Naja dat is op zich ook wel zo. Maar in dit geval leek het me gewoon praktischer, want het gaat toch om iets visueels en dan lijken me plaatjes gewoon handiger dan een omschrijving.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers