Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Reisrubriek #28: Hong Kong

<<

Kikou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 316

Geregistreerd: 03 Sep 2013 05:43

Bericht 19 Aug 2015 09:21

Reisrubriek #28: Hong Kong

Hong Kong: Where east meets west
Afbeelding
Als je aan Hong Kong denkt, denk je misschien aan de bekende skyline met hoge gebouwen of aan een drukke stad met veel winkels en restaurants.

Drie jaar geleden ben ik naar deze indrukwekkende stad verhuisd en ben ik er ondertussen dan ook achter gekomen dat Hong Kong veel meer te bieden heeft dan alleen maar winkels!

Wist je bijvoorbeeld dat Hong Kong eigenlijk samengesteld is uit meer dan 200 eilanden en dat het voor 70% procent uit natuur bestaat? Er zijn meer dan 40 stranden, heel veel parken en je vindt er bergen van bijna 1000 meter hoog.
Hong Kong is vanwege haar koloniale verleden de perfecte mix tussen oost en west. Als je hier over straat loopt, voelt het alsof je je tegelijk in New York, Londen en Shanghai begeeft.

Het is echt een stad van contrasten. Traditionele stoffen zaakjes naast haute couture winkels, een dim sum tentje tegenover een McDonald's, expat zakenmannen die voorbij daklozen lopen en wolkenkrabbers die niet ver te vinden zijn van verlaten eilandjes met uitgestrekte stranden.

Reizen:
Afbeelding
De snelste manier om in Hong Kong te komen is natuurlijk per vliegtuig. Cathay Pacific en KLM hebben rechtstreekse vluchten vanuit Amsterdam. De vlucht duurt ongeveer 11 uur en een retourticket kost tussen de 800 en 1000 euro. Wil je goedkoper reizen, kies dan voor een vlucht met een tussenstop. Met Finnair of Lufthansa kan je bijvoorbeeld al voor tussen de 500 en 600 euro vliegen. De tussenstops zijn rond de 1,5 a 2 uur, dus de gehele reis is dan nog goed te doen. Om naar Hong Kong te reizen heb je alleen een geldig paspoort nodig.
Hong Kong is door haar centrale ligging perfect voor mensen die graag verder willen reizen. Vanuit Hong Kong vlieg je in drie uur naar tropische bestemmingen zoals Thailand, Vietnam en de Filipijnen.
Tip: check regelmatig http://www.skyscanner.nl en kies, indien mogelijk, flexibel reizen voor de laagste prijzen.

Weer:
Hong Kong heeft een subtropisch klimaat. De winters zijn hierdoor mild (tussen de 10 en 15 graden) en de zomers zijn vochtig en heel erg warm (tussen de 30 en 37 graden). De beste tijd om te reizen is tussen september en begin december. Het is dan vaak zonnig met een blauwe lucht en de temperatuur is ook erg aangenaam (tussen de 20 en 27 graden). Ook is de luchtvochtigheid dan een stuk lager dan in de zomer.
Helaas zijn hier soms ook dagen met veel smog. Zorg dat je dan niet te lang buiten bent.
Tip: neem een dun vestje mee. Vanwege de airconditiong kan het behoorlijk fris zijn in restaurants en in het openbaar vervoer.

Taal:
Hong Kong heeft twee officiele talen, namelijk Kantonees (een Chinees dialect) en Engels. 88% van de bevolking spreekt Kantonees, maar vanwege haar koloniale verleden en de positie als internationaal financieel centrum, spreken de meeste mensen ook Engels. Bijna alle wegwijsborden en menukaarten zijn dan ook te lezen in twee talen. Als toerist zul je hier dus weinig moeite hebben met de taal.

Geld:
De munteenheid in Hong Kong is de Hong Kong Dollar (HKD). 1 euro is op dit moment 8.50 Hong Kong Dollar waard.
Tip: activeer je bankpas voordat je op reis gaat, zodat je in het buitenland kunt pinnen.

Reizen binnen Hong Kong:
Afbeelding
Afbeelding
Hong Kong heeft een heel goed openbaar vervoer netwerk waardoor je overal snel en makkelijk komt. Het makkelijkst is om de metro te nemen. De meeste ritjes zijn tussen de 1 en 2 euro.
Voor korte afstanden kun je ook de taxi nemen. Je betaalt dan maar 2,5 euro.
Als je op Hong Kong Island bent, maak dan eens gebruik van de tram. Hij gaat niet snel, maar voor 25 eurocent is het een leuk ritje en je ziet gelijk wat van de stad!
Tips:
- Koop op het vliegveld een Octopus Card. Dit is een soort van OV chipkaart waarmee je goedkoper en makkelijker kunt reizen. Deze kaart kun je o.a. ook gebruiken om boodschappen of musea mee te betalen. Als je terug naar huis gaat, kun je deze kaart op het vliegveld weer inleveren en krijg je je 50HKD borg weer terug.
- In de grotere treinstations zijn computers te vinden waar je gratis gebruik kunt maken van het internet. In de overige treinstations kun je gebruik maken van gratis wifi. (15 minuten, 5 keer per dag)


Accomodatie:
Omdat ik hier woon, heb ik geen ervaring met hotels. Mijn familie boekt altijd een appartement via www.airbnb.com en zijn hier erg tevreden over.
De meeste toeristen verblijven in Central, Tsim Sha Tsui (TST) of Mongkok. Wil je een iets goedkoper hotel of hostel, kijk dan wat verder in Kowloon. Dit gebied is meer 'local'.
Afbeelding
Afbeelding
Ook leuk: Ga eens een nacht kamperen op het strand! Op Lantau Island vind je kampeerplekken waar je tenten kunt huren inclusief matjes en slaapzakken. Ook kun je er een barbecue huren en een bbq pakket kopen. Erg handig! Een tweepersoonstent kun je al huren voor 58 euro per nacht. Een extra nacht kost 35 euro. http://www.treasureislandhk.com/

Restaurants:
Hong Kong heeft meer dan 10.000 restaurants, dus wat je budget en smaak ook is, er is genoeg keus!

Ontbijt
- The Flying Pan
Voor een lekker ontbijtje kun je 24 uur per dag, 7 dagen per week terecht bij dit restaurant in Central en in Wanchai.
Je kunt hier terecht voor omelet, spiegelei, pancakes, wafels, yoghurt, fruit, koffie, smoothies en nog veel meer!
Afhankelijk van de grootte van je ontbijt, ligt de prijs tussen de 7 en 15 euro.

Lunch
- Wilbur's
Afbeelding
De lekkerste burgers vind je bij Wilbur's in PMQ (Soho, Central). PMQ is een voormalig politiebureau waar lokale kunstenaars en designers zich kunnen vestigen. Ook zijn er er kleine winkeltjes en restaurants te vinden. Een bezoekje waard!
Wilbur's biedt set menu's aan voor omgerekend 15 euro.
9am - 23pm

- Mana!
Afbeelding
Afbeelding
Heb je geen zin in vlees, ga dan naar 'Mana!' in Central. Hier vind je gezonde, vegetarische 'raw' broodjes, salades en smoothies. Als je een zitplek wilt, kijk dan even boven of er nog plek is. Heerlijk rustig midden in de drukte van de stad.
Een broodje met een smoothie is omgerekend ongeveer 15 euro.
10am - 10pm

Diner
- Sahara
Dit Marokaanse restaurant is een populaire plek in Soho. Door de belichting en de muziek hangt er een fijne sfeer. Hier kun je terecht voor lekkere Marokaanse hapjes, waterpijp en cocktails.
Een diner is omgerekend ongeveer 25 euro.
6pm - 2am

Let op: bij de meeste restaurants en barretjes zijn de prijzen exclusief 10% service charge.

Uitgaan:
Vanwege een gebrek aan ruimte heeft Hong Kong niet echt grote discotheken. De clubs die er zijn, zijn vaak duur en overrated. Wel zijn er heel veel leuke barretjes te vinden. Deze bevinden zich niet alleen op de begane grond. In sommige gebouwen vind je letterlijk op elke verdieping wel een bar! Ook hebben sommige een mooi dakterras waar je tijdens de zomermaanden lekker van het uitzicht kunt genieten. De populairste uitgaansplekken zijn Lan Kwai Fong, SoHo en Wanchai.

VIce
Deze bar met dakterras bevindt zich in het populaire Lan Kwai Fong, maar veel mensen hebben nog nooit van deze plek gehoord. Om er te komen neem je in Ho Lee commercial building een lift naar de vierde verdieping.
Tip: op zondag krijg je tijdens happy hours je tweede drankje gratis + gratis waterpijp.

Feather Boa
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ook deze bar is niet zo snel te vinden. Verborgen op Staunton Street achter een donker gordijn (er hangt ook geen bord buiten) kun je Hong Kong's beste strawberry daiquiris drinken. Officieel is het een members only club, maar soms wordt er een uitzondering gemaakt.

Red
Afbeelding
Afbeelding
Voor deze bar met dakterras moet je door de populaire mall 'IFC'. Hier kun je heerlijke cocktails krijgen, maar als je slim bent, breng je gewoon je eigen drankjes mee! Het dakterras is namelijk een openbare plek. Hier heb je een mooi uitzicht over de haven van Hong Kong.

Uitgaan in Hong Kong is duur (een biertje kan je al gauw tussen de 60 en 100HKD kosten), maar met de volgende tips is het al een stuk goedkoper:
- Maak gebruik van de happy hours.
- Ga uit op Ladies Night. (woensdag of donderdag, afhankelijk van de bar). Vrouwen krijgen dan een gratis drankje(s).
- Koop een drankje bij de 7-Eleven en drink op straat of op een dakterras met mooi uitzicht over Hong Kong
.


Things to do:
The Peak tram
Afbeelding
Afbeelding
Deze beroemde tram brengt je via de stijlste kabelspoorbaan van de wereld naar het hoogste punt van Hong Kong Island. Hier heb je een prachtig uitzicht over Hong Kong. Ook vind je er winkels, cafes, Madame Tussaud en je kunt er mooie wandelingen maken.
Tip: Ontwijk de lange rijen en neem op de terugweg een minibus. Deze busjes zijn een hele ervaring op zich en zo zie je weer eens wat anders dan op de heenweg.

Ten Thousand Buddhas Monastery
Afbeelding
Afbeelding
Misschien komt dit beeld je wel bekend voor van 'Wie is de Mol?' . Deze indrukwekkende tempel met meer dan tienduizend boeddha's bevindt zich in Shatin (New Territories). Om er te komen moet je een steile berg beklimmen. Langs deze weg vind je heel veel unieke boeddha's. Boven heb je een mooi uitzicht en kun je wilde aapjes tegenkomen.

Hike: Dragon's Back
Afbeelding
Afbeelding
Wil je de drukte van de stad even ontvluchten? Zoek dan de natuur op en ga lekker hiken! Een van de mooiste hikes in Hong Kong, is de 'Dragon's Back'. Deze hike is zelfs uitgeroepen tot de beste 'urban hiking trail in Asia'. Onderweg kun je genieten van de rust, natuur en adembenemende uitzichten over Hong Kong. Aan het eind van de route word je beloond met een mooi strand met kleine lokale restaurants. Dus neem vooral je zwemkleding mee! De hike duurt ongeveer 3,5 uur.
Tip: neem voldoende snacks en water mee. Onderweg kun je namelijk nergens water of eten krijgen.

Happyvalley Racecourse
Afbeelding
Afbeelding
Ben je op een woensdag in Hong Kong? Ga dan 's avonds eens naar de paardenracen. De racecourse is een ontmoetingsplek voor vele mensen die na werk nog even willen ontspannen. Je hoeft geen verstand van paarden te hebben of heel erg rijk te zijn om hier te komen. Je kan al vanaf 1 euro wedden op een paard. Je kunt hier ook drankjes en snacks kopen. Vaak zijn er ook evenementen zoals Oktoberfest.
Wil je hierna nog uitgaan, dan ben je met de tram zo in Wanchai.

Star Ferry & Avenue of Stars
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De Star Ferry is al sinds de 19e eeuw het boegbeeld van Hong Kong. Voor omgerekend 30 eurocent kun je van Hong Kong Island naar Kowloon varen of terug. Maar ga voor je dit doet eerst even eten bij een populair dim sum restaurant in de buurt van de ferry pier. Dim sum zijn allerlei kleine Kantonese gefrituurde en gestoomde hapjes. Erg lekker! Maxim's Palace (Central, City Hall)
Of ga voor een lekkere koffie naar 'Café 8' boven op pier 8 en het Maritime Museum in Central. In dit café werken mensen met een beperking. Hier heb je uitzicht op het reuzenrad dat vorig jaar is geopend. Het reuzenrad is te vinden naast pier 9 & 10 en een kaartje kost 100HKD.
Uitgegeten? Neem dan nu de Star Ferry (pier 7) naar de overkant. Zorg dat je er voor acht uur 's avonds bent, want dan begint de lichtshow bij de Avenue of Stars! Deze 13 minuten durende show zet de skyline van Hong Kong in een prachtig licht. De lichtshow is gratis en is elke avond te zien. Hierna kun je een wandeling maken over de Avenue of Stars. Dit is de Hong Kong variant van de Walk of Fame in Hollywood.

Zo, dit was een tipje van de sluier! Wil je meer informatie, stuur me dan een berichtje.

Afbeelding
Afbeelding

---

Benieuwd naar de andere delen uit deze rubriek?

Deel 1: San Francisco
Deel 2: Antalya
Deel 3: Londen
Deel 4: Berlijn
Deel 5: Oslo
Deel 6: Madeira
Deel 7: Madrid
Deel 8: Quito en omgeving
Deel 9: Terschelling
Deel 10: Parijs
Deel 11: Boedapest
Deel 12: Geilo (Noorwegen)
Deel 13: Sydney
Deel 14: Agios Nikolaos
Deel 15: Disneyland Parijs
Deel 16: Reykavik
Deel 17: Nijmegen
Deel 18: Malaga
Deel 19: Liverpool
Deel 20: Petra
Deel 21: Nationale Parken USA
Deel 22: Galway
Deel 23: Curacao
Deel 24: Goeree Overflakkee
Deel 25: Krakau
Deel 26: Auschwitz
Deel 27: Dalyan
<<

Anoniem205

Bericht 19 Aug 2015 09:29

Re: Reisrubriek #28: Hong Kong

Wat superleuk om te lezen! HKG is zo'n bijzondere stad!

Ik mis alleen informatie over de Jade Market? En Stanley Market? OF ik heb er overheen gelezen, OF ze bestaan niet meer? :)
<<

Anoniem119

Bericht 19 Aug 2015 10:33

Re: Reisrubriek #28: Hong Kong

Wow wat leuk! Ik wil heel graag naar Hong Kong. Wat heb je het leuk beschreven.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 19 Aug 2015 10:49

Re: Reisrubriek #28: Hong Kong

Wat gaaf!
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Berichten: 5453

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:30

Bericht 19 Aug 2015 11:23

Re: Reisrubriek #28: Hong Kong

Heel leuk en uitgebreid stuk, Kikou. Bedankt voor je bijdrage!
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 19 Aug 2015 11:39

Re: Reisrubriek #28: Hong Kong

Heel leuk Kikou!
Wat gaaf dat je daar woont.

Is het een goede stad om met een kind van 2 te bereizen?
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem152

Bericht 19 Aug 2015 12:23

Re: Reisrubriek #28: Hong Kong

Wat een leuk stuk!
Ik had 3 jaar geleden een layover van een paar uur in HK en had dus helaas te weinig tijd om de stad écht te ontdekken. Ik wil zeker een keer terug.
<<

Anoniem154

Bericht 19 Aug 2015 13:12

Re: Reisrubriek #28: Hong Kong

O, leuk om te lezen kikou! HK staat echt nog op mijn 'to go' lijstje.


Blijven jullie er overigens permament wonen, of vooralsnog voor een x periode?
<<

Anoniem216

Bericht 19 Aug 2015 14:00

Re: Reisrubriek #28: Hong Kong

Wat een super leuk stuk kikou. Deze stad staat op mijn lijstje om nog eens te bezoeken.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17375

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 19 Aug 2015 14:18

Re: Reisrubriek #28: Hong Kong

Tof! Hoe ben je daar zo komen wonen?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Burgemeester Esmee

Bericht 19 Aug 2015 15:52

Re: Reisrubriek #28: Hong Kong

Erg leuk om te lezen, lijkt me bijzonder om daar te wonen.
<<

Kikou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 316

Geregistreerd: 03 Sep 2013 05:43

Bericht 19 Aug 2015 15:56

Re: Reisrubriek #28: Hong Kong

Dank jullie wel! :)

Oreo, die plekken zijn er nog en zijn inderdaad ook aan te raden! Er zijn alleen zo veel leuke plekken, dat ik het moeilijk vond om een selectie te maken. Naar Stanley gaan we vaak om lekker te lunchen en om rond te slenteren over de markt.

Marin, laat maar weten als je hier ooit eens in de buurt bent!

Ooh la la, Hong Kong is goed te bereizen met jonge kinderen. Bussen en treinen gaan regelmatig en bezienswaardigheden liggen vaak in de buurt van een station. Maar het kan op sommige plekken wel extreem druk zijn (bijvoorbeeld Mongkok), dus die plekken zou ik dan vermijden als ik jou was. Ook is een kinderwagen niet overal handig. Als ik naar de stad ga, stop ik mijn hipseat carrier onderin onze buggy of soms neem ik alleen de carrier mee. Hij is nu 1 jaar, dus ik weet niet of het volgend jaar nog steeds zo makkelijk gaat.
Wat ook fijn is voor moeders met jonge kinderen: er zijn hier heel veel shopping malls en in (bijna) elke mall vind je fijne nursing rooms waar je je kindje in alle rust kunt voeden.

Wolbol, ik weet niet of we hier permanent blijven wonen, maar we zitten hier denk ik de komende 10 jaar nog wel. Het liefst zouden we ooit naar Zuid-Europa willen verhuizen. Ik hoop voor je dat je hier ooit een keer kunt komen! Chava en Dimmel, jullie ook :D

Zora, mijn man (toen vriend) is hierheen verhuisd voor werk. Een lange afstandsrelatie zag ik niet zitten, dus ik ben hem achterna gereisd :wink: Gelukkig bevalt het hier prima en is het eiland waar ik woon perfect voor mijn zoontje (geen auto's, veel playrooms, strand, etc.)
<<

Anoniem318

Bericht 19 Aug 2015 17:07

Re: Reisrubriek #28: Hong Kong

Super leuk stukje Kikou! Ik ben zelf 50% van Hong Kongse afkomst, dus vond het extra leuk om te lezen. Was even bang dat je helemaal geen Kantonees eten aanraadde, maar daarna zag ik de dim sum foto (mmmh...zo lekker!)
<<

Anoniem170

Bericht 19 Aug 2015 22:26

Re: Reisrubriek #28: Hong Kong

Leuk stukje! Grappig, ik had inderdaad dat beeld in m'n hoofd dat je er alleen kunt winkelen, maar nu ik je stukje heb gelezen en al die foto's nu zie ziet het er toch wel echt supervet uit! :D
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 20 Aug 2015 10:12

Re: Reisrubriek #28: Hong Kong

Jaaa Hong Kong is zo leuk, echt super dat je daar woont! Ik vond zelf een uitstapje naar de grote Boeddha op Lantau Island erg leuk. Ben heen met de kabelbaan geweest (Ngong Ping 360), toen dus naar de Boeddha, daarna met een bus naar het vissersdorpje op palen Tai-O en vervolgens met de boot weer terug naar het begin. En naar Macau, daar ben je ook zo!
<<

Anoniem119

Bericht 20 Aug 2015 12:49

Re: Reisrubriek #28: Hong Kong

Oh ja, dat vroeg ik me nog af. Zijn er inderdaad ook echt van die authentieke markten? Hoe is het straatbeeld verder? Ik las in je stuk veel verwesterde dingen (hippe tentjes enzo), maar was ook benieuwd naar de wat Aziatischere invloeden.

Die combinatie vind ik altijd super interessant in steden, dus ben heel erg benieuwd! Ik denk dat ik het echt een hele leuke stad zou vinden door die mix.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 20 Aug 2015 12:54

Re: Reisrubriek #28: Hong Kong

Madame Butterfly schreef:Super leuk stukje Kikou! Ik ben zelf 50% van Hong Kongse afkomst, dus vond het extra leuk om te lezen. Was even bang dat je helemaal geen Kantonees eten aanraadde, maar daarna zag ik de dim sum foto (mmmh...zo lekker!)

Kantonees eten is zo lekker, yum yum! Heb je miss hier nog aanraders voor bepaalde gerechten? Ik ga volgende week naar Kanton, dan kan ik het eens uitproberen.
<<

Anoniem318

Bericht 20 Aug 2015 13:24

Re: Reisrubriek #28: Hong Kong

Wat leuk Prosecco, ga je daar op reis of is het voor werk?

Zo even uit mijn hoofd (en misschien is de spelling niet altijd juist...):

Wonton noodles – noodle soep met een soort van ravioli gevuld met gehakt, kruiden en knoflook
Chow mein – gewokte noodles (fried noodles), kan vegetarisch zijn, of met rundsvlees, varkensvlees of zeevruchten gecombineerd worden
Cheong fun – Soort loempia maar niet gefrituurd. Het deeg is van rijst gemaakt en de loempia's zijn gestoomd. Ik vind ze het lekkerst met garnalen als vulling.
Zing yu – gestoomde vis, afgewerkt met gember, knoflook, sojasaus en koriander. Het is bijna altijd een witte vis in zijn geheel (kop en staart er nog aan), dus enkel vanaf 2 of 3 personen zou ik het bestellen.
Char siu – gebraden varkensvlees gemarineerd in zoete saus
Guloujuk – zoet zuur gerecht met varkensvlees (ken je misschien ook van "de Chinees" in NL)
Siu ngaap – Geroosterde eend. Eigenlijk zoals de Peking eend, maar zonder de pannenkoekjes, wordt met rijst en zoete pruimensaus geserveerd.
Dau fu fa – een dessert gemaakt met tofu, klinkt misschien raar, maar het is echt super lekker…

De namen zijn in het Kantonees, niet in het Mandarijn. Als je ze ook in het Mandarijn wilt, laat maar weten.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 20 Aug 2015 18:26

Re: Reisrubriek #28: Hong Kong

Dank je, klinkt allemaal erg lekker! Ik geloof dat ze daar allemaal Kantonees spreken, dus dat komt vast goed! Ik ga trouwens voor werk.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 20 Aug 2015 18:42

Re: Reisrubriek #28: Hong Kong

Wat een leuk stuk Kikou! Zelfs zo leuk dat we nu overwegen om in november een weekje te gaan :). We willen nog een laatste keer echt met z'n tweeën weg. Wel een toffe bestemming!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 20 Aug 2015 19:55

Re: Reisrubriek #28: Hong Kong

Erg leuk om te lezen! :D Heb zo ook een heel ander beeld van Hong Kong gekregen. Wist niet dat er nog zoveel natuur was. Lijkt me zo een gave bestemming voor een toekomstige reis!
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Anoniem132

Bericht 21 Aug 2015 10:28

Re: Reisrubriek #28: Hong Kong

Wat een mooi verslag, ik ben nu ook erg enthousiast geworden. Lijkt me een bijzondere plek om te wonen :)
<<

Anoniem151

Bericht 21 Aug 2015 11:48

Re: Reisrubriek #28: Hong Kong

Wat leuk om te lezen!
<<

Anoniem244

Bericht 21 Aug 2015 13:23

Re: Reisrubriek #28: Hong Kong

Leuk om te lezen.
Ben 3 jaar geleden in Hong Kong geweest en vond het echt geweldig daar.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 21 Aug 2015 21:01

Re: Reisrubriek #28: Hong Kong

Erg leuk en interessant!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers