Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ouderwets

<<

Corretto

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 239

Geregistreerd: 02 Okt 2013 13:45

Bericht 18 Aug 2015 18:15

Ouderwets

Naar aanleiding van de Google discussie in het 'Ik snap er niets van' topic, schoot me iets te binnen:

Ik ben op het gebied van digitale dingen suuuuuuper ouderwets. Ik weiger mijn agenda bij te houden op mijn iPhone en/of IPad. Agenda's zijn van papier. Punt.
(Terwijl ik mijn agenda 70% van de tijd vergeet mee te nemen en ik mijn telefoon altijd wèl bij me heb haha. Ik heb mezelf hier een beetje mee, denk ik.)

Nota's van Interpolis etc bewaar ik allemaal, terwijl er met koeienletters op staat dat je alles ook digitaal kan raadplegen. Ik heb stapels papier tot aan het plafond en ik baal altijd van mijn ruimtegebrek, maar weggooien? Geen optie. Het liefst zou ik ook mijn bankafschriften weer hardcopy ontvangen, maar dat kost geld en daar ben ik dan weer te gierig voor :^^:

Waar ben jij stiekem hopeloos ouderwets in?
<<

Anoniem123

Bericht 18 Aug 2015 18:19

Re: Ouderwets

Wij hebben allebei geen mobiel met internet enz. We kunnen alleen bellen en smsen. Vinden mensen ook maar raar.
<<

Anoniem185

Bericht 18 Aug 2015 18:19

Re: Ouderwets

Ik heb ook een agenda van papier. Kan ook nog niet overstappen op mobiel, terwijl ik die wel altijd bij heb. Als ik hem niet vergeet (wat stiekem regelmatig gebeurt).
<<

Anoniem147

Bericht 18 Aug 2015 18:23

Re: Ouderwets

Ik heb ook een agenda van papier. Ik vind dat ook iets leuks hebben. Daar kan ik er zelf nog een eigen draai aangeven. Bij dingen die heel leuk zijn teken ik altijd ballonnetjes hahahaha. Dat kan niet op m'n telefoon.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 18 Aug 2015 18:32

Re: Ouderwets

Ik heb ook nog gewoon een analoge agenda, vind ik fijn! :) Dat van Google merkte ik ook onlangs pas op trouwens en nog steeds klik ik vaak eerst nog Google aan in mijn taakbalk met favorieten. Automatisme. Verder heb ik nog nooit een film of serie gedownload, ik weet niet eens hoe dat werkt. Schijnt ook ouderwets te zijn ;)
❤ 7 juni 2018
<<

Corretto

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 239

Geregistreerd: 02 Okt 2013 13:45

Bericht 18 Aug 2015 18:34

Re: Ouderwets

Haha Marni, dat doe ik ook. Hartjes en ballonnetjes :laughcry:

Bliss, ik snap daar ook niks van. Ik heb nu netflix - veel makkelijker.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 18 Aug 2015 18:34

Re: Ouderwets

Precies, lekker duidelijk!
❤ 7 juni 2018
<<

Corretto

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 239

Geregistreerd: 02 Okt 2013 13:45

Bericht 18 Aug 2015 18:37

Re: Ouderwets

SarahKey schreef:Wij hebben allebei geen mobiel met internet enz. We kunnen alleen bellen en smsen. Vinden mensen ook maar raar.


Ik vind het juist altijd gaaf, als mensen dat hebben. Gewoon schijt aan die hele sociale druk om mee te doen aan dat gewhatsapp etc. Lekker volhouden :thumbup:
<<

Anoniem147

Bericht 18 Aug 2015 18:45

Re: Ouderwets

Ik snapte downloaden ook nooit maar het is zo makkelijk. Bij Netflix moet je wachten bij downloaden kun je echt alles wat is uitgezonden binnen 2/3 dagen wel downloaden.

Wij downloaden wel via een betaalde server (50 euro per jaar) maar ik wij hebben er zoveel plezier van. Hele seizoenen knal ik er doorheen haha. Moet ik dit trouwens weghalen hahaha. Het is nog steeds illegaal toch? Of is dat ouderwets.

Ohh wat bij mij ook ouderwets is, is dat ik altijd bang ben dat mijn Internet bundel leeg gaat als ik Duitsland in rij. Dan zet ik hem dus altijd op vliegtuigmodus hahahahahaha. Dat is best sullig toch? Want volgens mij gaat hij niet automatisch Internet dingen doen in het buitenland (zoals pushmail).
<<

Anoniem137

Bericht 18 Aug 2015 19:16

Re: Ouderwets

Ik heb een papieren agenda. Mobiel internet heb ik ook hele lang niet begrepen, waarom zou je dat willen... Uiteindelijk ben ik toch overstag gegaan en blij dat ik het heb.
Ik kan me bij m'n hypotheek en sommige andere officiële instanties waar ik nu nog papieren post van krijg, aanmelden om alles digitaal te krijgen, maar dat vind ik eigenlijk ook helemaal niet fijn.
<<

Anoniem134

Bericht 18 Aug 2015 19:35

Re: Ouderwets

Bliss schreef:Ik heb ook nog gewoon een analoge agenda, vind ik fijn! :) Dat van Google merkte ik ook onlangs pas op trouwens en nog steeds klik ik vaak eerst nog Google aan in mijn taakbalk met favorieten. Automatisme. Verder heb ik nog nooit een film of serie gedownload, ik weet niet eens hoe dat werkt. Schijnt ook ouderwets te zijn ;)


Nou bovenstaande inderdaad. Ik vind een papieren agenda veel fijner. Heb wel eens mijn agenda op mijn telefoon gebruikt maar om de 1 of andere reden raak ik afspraken "kwijt", dus die gebruik ik maar niet meer.
Oh en downloaden, ik heb geen idee waar ik dat kan dan en hoe dat moet.
<<

anoniem203

Bericht 18 Aug 2015 19:45

Re: Ouderwets

Ik gebruik nooit een agenda. Niet op de telefoon of boekjesformaat. Ik schrijf al onze afspraken op onze omslagkalender die in de keuken hangt.

En idd gratis series, muziek, films etc downloaden heb ik ook geen idee van. En termen zoals Torrents, Podcast, Streams heb ik allemaal geen idee wat dat is.
<<

Anoniem140

Bericht 18 Aug 2015 19:49

Re: Ouderwets

Ik gebruik ook een papieren agenda, en die vergeet ik dus ook heel vaak mee te nemen. Ik schrijf de afspraken in de keuken op de kalenderen ook nog in mijn agenda.
Op de telefoon vind ik dat juis onhandig, veel te veel gedoe eerst de agenda openen op de telefoon.
Series downloaden heb ik ook nog nooit gedaan, geen idee hoe dat moet en het lijkt mij ook onhandig.
Papieren bewaar ik ook, en ben ook altijd bang dat mijn internetbundel op gaat in Duitsland.
<<

Anoniem118

Bericht 18 Aug 2015 20:21

Re: Ouderwets

x
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17373

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 18 Aug 2015 21:31

Re: Ouderwets

Jaaaa een papieren agenda! Zo waardevol! Ik zet ook met terugwerkende kracht afspraken of andere events erin. Superhandig dat je zo iets kunt terugzoeken en ik vind het ook heel tof terug te lezen allemaal. Als mijn baby nu iets nieuws doet of er gebeurt iets grappigs met hem zet ik dat er ook in. Of als ik een bloemetje krijg, doe ik het kleine kaartje dat eraan hangt ook bij die week. Zo leuk!! Oh en het liefst schrijf ik met verschillende pennen. Dat ziet er leuk uit. Nerd haha :D
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem149

Bericht 18 Aug 2015 22:17

Re: Ouderwets

Marni schreef:Ik snapte downloaden ook nooit maar het is zo makkelijk. Bij Netflix moet je wachten bij downloaden kun je echt alles wat is uitgezonden binnen 2/3 dagen wel downloaden.

Wij downloaden wel via een betaalde server (50 euro per jaar) maar ik wij hebben er zoveel plezier van. Hele seizoenen knal ik er doorheen haha. Moet ik dit trouwens weghalen hahaha. Het is nog steeds illegaal toch? Of is dat ouderwets.

Ohh wat bij mij ook ouderwets is, is dat ik altijd bang ben dat mijn Internet bundel leeg gaat als ik Duitsland in rij. Dan zet ik hem dus altijd op vliegtuigmodus hahahahahaha. Dat is best sullig toch? Want volgens mij gaat hij niet automatisch Internet dingen doen in het buitenland (zoals pushmail).



Dat laatste doe ik ook. Zet gewoon heel mijn internet uit. Geen idee of het wat doet als ik het aan laat staan en het niet gebruik, maar ik heb geen zin om voor onaangename verrassingen komen te staan ;-)
<<

Anoniem170

Bericht 18 Aug 2015 22:33

Re: Ouderwets

Ikheb nog steeds prepaid op mn telefoon :D
Ik weiger om abonnement te nemen, vertrouw dat gewoon niet ofzo met spookrekeningen.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 18 Aug 2015 22:42

Re: Ouderwets

Ik heb:
- een papieren agenda
- geen verstand van Netflix/downloaden. Ik koop alles nog op dvd en cd.
Dit geldt ook voor boeken. Ik hoef geen e-reader.
- geen onedrive/cloud. Foto's zet ik handmatig.met een kabeltje over op mijn laptop en extra op een usb stick. Snap niks van in the cloud.
04-2014
10-2015
<<

Anoniem140

Bericht 19 Aug 2015 05:45

Re: Ouderwets

Boeken lees ik ook gewoon van papier inderdaad!
<<

Anoniem148

Bericht 19 Aug 2015 06:07

Re: Ouderwets

Corretto schreef:Naar aanleiding van de Google discussie in het 'Ik snap er niets van' topic, schoot me iets te binnen:

Ik ben op het gebied van digitale dingen suuuuuuper ouderwets. Ik weiger mijn agenda bij te houden op mijn iPhone en/of IPad. Agenda's zijn van papier. Punt.
(Terwijl ik mijn agenda 70% van de tijd vergeet mee te nemen en ik mijn telefoon altijd wèl bij me heb haha. Ik heb mezelf hier een beetje mee, denk ik.)

Nota's van Interpolis etc bewaar ik allemaal, terwijl er met koeienletters op staat dat je alles ook digitaal kan raadplegen. Ik heb stapels papier tot aan het plafond en ik baal altijd van mijn ruimtegebrek, maar weggooien? Geen optie. Het liefst zou ik ook mijn bankafschriften weer hardcopy ontvangen, maar dat kost geld en daar ben ik dan weer te gierig voor :^^:

Waar ben jij stiekem hopeloos ouderwets in?


Precies dit. Het nadeel van dingen digitaal ontvangen is dat Ik het dan niet bekijk. Dan moet je inloggen en Ik vergeet dat iedere maand. Als je het per post bekijkt dan open je de envelop en lees je het. Als het nou per mail kwam was het ook iets beter maar dat is dus ook nog eens niet.
Mijn man houdt dit volgens mij wel in de gaten. Hij Heeft ook mijn inlog gegevens voor Mijn salaris stroken.
<<

Anoniem119

Bericht 19 Aug 2015 08:58

Re: Ouderwets

Haha ik heb al die dingen digitaal. Ik kan echt niet zonder al die digitale dingen juist. Gedeelde agenda's met mijn man, gedeelde Drive documenten. Ik vind dat juist heel fijn. Ik zit te denken of ik iets kan bedenken dat ik 'ouderwets' doe. Ja een reisdagboekje in een Moleskine.
<<

Anoniem304

Bericht 19 Aug 2015 09:08

Re: Ouderwets

Elize schreef:
Marni schreef:Ik snapte downloaden ook nooit maar het is zo makkelijk. Bij Netflix moet je wachten bij downloaden kun je echt alles wat is uitgezonden binnen 2/3 dagen wel downloaden.

Wij downloaden wel via een betaalde server (50 euro per jaar) maar ik wij hebben er zoveel plezier van. Hele seizoenen knal ik er doorheen haha. Moet ik dit trouwens weghalen hahaha. Het is nog steeds illegaal toch? Of is dat ouderwets.

Ohh wat bij mij ook ouderwets is, is dat ik altijd bang ben dat mijn Internet bundel leeg gaat als ik Duitsland in rij. Dan zet ik hem dus altijd op vliegtuigmodus hahahahahaha. Dat is best sullig toch? Want volgens mij gaat hij niet automatisch Internet dingen doen in het buitenland (zoals pushmail).



Dat laatste doe ik ook. Zet gewoon heel mijn internet uit. Geen idee of het wat doet als ik het aan laat staan en het niet gebruik, maar ik heb geen zin om voor onaangename verrassingen komen te staan ;-)

Als je roaming uit hebt staan kan je niet op internet in het buitenland. Standaard staat roaming al uit.
<<

Catnip

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 11 Jan 2015 19:40

Bericht 19 Aug 2015 09:09

Re: Ouderwets

Ik heb ook een echte agenda en ik heb geen smartphone en dus ook geen whatsapp. Verder ben ik niet zo ouderwets geloof ik. Oh ja ik doe niet aan facebook, misschien is dat een beetje ouderwets, maar ik vind er gewoon echt helemaal niets aan.
<<

Anoniem167

Bericht 19 Aug 2015 09:22

Re: Ouderwets

Ik hou van m'n papieren agenda!
<<

Anoniem321

Bericht 19 Aug 2015 09:39

Re: Ouderwets

Ik heb nog steeds een papieren agenda en dat bevalt me goed.
Ik heb wel een smartphone, maar geen internetbundel.
Op het werk print ik e-mails vaak nog uit, omdat ik dat prettiger vind lezen. Ik vind dat ik dan een beter overzicht heb.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron