Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


De mooiste namen

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 20 Aug 2015 09:40

Re: De mooiste namen

Marin schreef:Ja en als hij tickets boekt zal hij ook L heten dan!
Noemen jullie m ooit Ollie? Dat zou ik ook nog wel leuk vinden als roepnaam op de voorkant En dan als officiële naam Olivier. Al zou ik in dat geval denk ik gewoon toch de volledige naam doen als roepnaam. Staat Misschien toch beetje raad anders. Ik wil ZO graag een eventuele zoon zo noemen! Liefde!

SoGood jaaa zag het!


Dan ben je in elk geval niet meer de enige met een rijmende voor- en achternaam :smile:
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem301

Bericht 20 Aug 2015 09:43

Re: De mooiste namen

Bliss schreef:
Marin schreef:Ja en als hij tickets boekt zal hij ook L heten dan!
Noemen jullie m ooit Ollie? Dat zou ik ook nog wel leuk vinden als roepnaam op de voorkant En dan als officiële naam Olivier. Al zou ik in dat geval denk ik gewoon toch de volledige naam doen als roepnaam. Staat Misschien toch beetje raad anders. Ik wil ZO graag een eventuele zoon zo noemen! Liefde!

SoGood jaaa zag het!


Dan ben je in elk geval niet meer de enige met een rijmende voor- en achternaam :smile:


Haha!
Ah zo Marin! Hmm ja klinkt wel logisch inderdaad. Maar mijn vriendin heet bijvoorbeeld (fictief) Anne Cobi maar haar roepnaam is Cobi. Dat lijkt me best verwarrend inderdaad.
<<

Anoniem119

Bericht 20 Aug 2015 09:45

Re: De mooiste namen

Ja zoiets zouden wij dan wel weer juist kunnen doen, omdat mijn zus Anne heet, en ik dat dan leuker vind om vóór een naam te plakken dan er achter (dat vind ik een beetje gek klinken). Zoals Anne Claire of Anne Fleur (die laatste vind ik zelf niet leuk hoor, maar meer als voorbeeld). Fleur Anne klinkt dan zo raar. Dan doe je dus Anne Fleur als volledige naam (officiele eerste naam is dan Anne), en als roepnaam Fleur. Toevallig hadden we het daar van de week over en ik denk dat wij dat best zouden kunnen doen :) Maar dat het een beetje onhandig is, is wel waar.
Laatst gewijzigd door Anoniem119 op 20 Aug 2015 09:45, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem281

Bericht 20 Aug 2015 09:45

Re: De mooiste namen

Vernoemingen? Anders snap ik 't ook niet echt, nee...
<<

Anoniem119

Bericht 20 Aug 2015 09:46

Re: De mooiste namen

Hahaha Bliss! We'll see we'll see.
<<

Anoniem185

Bericht 20 Aug 2015 12:00

Re: De mooiste namen

Ach het kan altijd nog erger. Ik ken een Johanna die Lonneke wordt genoemd.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 20 Aug 2015 13:09

Re: De mooiste namen

Onze meisjesnaam was ook Anne Rosa roepnaam Rosa. Omdat Rosa Anne niet klinkt.

(Fictieve namen, het gaat om dat de ene naam eindigt op de beginletter van de ander en dat klinkt dus niet)
R. 2013
D. 2016
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2086

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 20 Aug 2015 13:22

Re: De mooiste namen

Mijn roepnaam is een soort samenvoeging van mijn eerste twee doopnamen. Maar mijn ouders vonden het wel belangrijk dat mijn roepnaam en eerste doopnaam met dezelfde letter zouden beginnen (ook ivm post e.d.). Was vroeger in ieder geval in katholieke kringen heel normaal om als roepnaam niet precies hetzelfde te hebben als de doopnamen.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 20 Aug 2015 17:00

Re: De mooiste namen

Ik ben vernoemd naar twee overgrootmoeders, hiervan is een samenvoeging gemaakt tot mijn roepnaam. Mijn broers/zus hebben dit ook, bij ons allevier staat de roepnaam dus niet in het paspoort. Ik ben wel de enige waarvan de voorletters ook niet overeenkomen.
Na mijn trouwen heb ik de achternaam van mijn man overgenomen, maar niet overal aangepast. Met bijvoorbeeld geld overmaken zeg ik altijd dat het van A.B. 'Meisjesnaam' komt, want mensen kennen me nu als C. 'Getrouwde naam' en kunnen het niet altijd herleiden :nerd:

Ik zou zelf wel de roepnaam als eerste naam doen, maar een langere versie heb ik ook overwogen (Rosalie Hannah, roepnaam Roza). Niet te herkennen zoals mijn ouders hebben gedaan, zou ik zelf niet voor kiezen.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 20 Aug 2015 18:03

Re: De mooiste namen

Carrie schreef:
Bliss schreef:
Marin schreef:Ja en als hij tickets boekt zal hij ook L heten dan!
Noemen jullie m ooit Ollie? Dat zou ik ook nog wel leuk vinden als roepnaam op de voorkant En dan als officiële naam Olivier. Al zou ik in dat geval denk ik gewoon toch de volledige naam doen als roepnaam. Staat Misschien toch beetje raad anders. Ik wil ZO graag een eventuele zoon zo noemen! Liefde!

SoGood jaaa zag het!


Dan ben je in elk geval niet meer de enige met een rijmende voor- en achternaam :smile:


Haha!
Ah zo Marin! Hmm ja klinkt wel logisch inderdaad. Maar mijn vriendin heet bijvoorbeeld (fictief) Anne Cobi maar haar roepnaam is Cobi. Dat lijkt me best verwarrend inderdaad.


Dan wel met de klemtoon op Lie :) Dan klinkt het nog mooier hahahaha
<<

Anoniem119

Bericht 20 Aug 2015 18:05

Re: De mooiste namen

Jullie zijn allemaal gek haha.
<<

Anoniem205

Bericht 20 Aug 2015 22:01

Re: De mooiste namen

Carrie, in ons geval vonden we de volledige naam van zoon (se.bas.tiaan) mooi en dat past ook goed bij onze eigen namen. Maar als roepnaam vonden we het too much. Plus dat we het niet leuk vinden wanneer mensen zelf afkortingen voor hem gaan verzinnen (bas, basje, bart, sebas, etc). We wilden hem 1 naam meegeven zoals wij dat mooi vinden (Se.bbe) en zoals wij hem graag zouden noemen in het dagelijks leven
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 20 Aug 2015 22:04

Re: De mooiste namen

Gelezen
Laatst gewijzigd door Parel op 20 Aug 2015 22:41, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 20 Aug 2015 22:05

Re: De mooiste namen

Oh en dus met diplomeren enzo hè word ik als bertha naar voren geroepen! Zo niet cool!
<<

Anoniem119

Bericht 20 Aug 2015 22:09

Re: De mooiste namen

Haha wat heerlijk om te weten Parel, eeeh B bedoel ik!
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 20 Aug 2015 22:10

Re: De mooiste namen

Je roepnaam zit wel duidelijk in je officiële namen!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 20 Aug 2015 22:23

Re: De mooiste namen

Ja jaaaaaa ... nog steeds niet blij! Fijn is om te weten ook dat ik van het platteland kom, daar worden die namen veel gebruikt. Alleen niet bij mensen haha
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 20 Aug 2015 22:24

Re: De mooiste namen

Ja inderdaad! Alleen de i weghalen!
Maar whahahaha sorry, ik moest er wel een beetje om lachen Parel :D

Volgens mij kwam dat vroeger ook vaker voor, want mijn pa zijn eerste naam is Johannes, en zijn roepnaam Jan. Die van mijn moeder was Wilhelmina en haar roepnaam Wilma. Mijn eerste naam is ook gewoon mijn roepnaam.
Bij mijn man trouwens ook niet. Zijn eerste naam is Robbert.
<<

Anoniem168

Bericht 20 Aug 2015 22:36

Re: De mooiste namen

De jongensnaam die in mijn lijstje na mijn zoons naam op nr. 1 staat is Wout. Helaas vindt mijn man het niks.
Voor meisjesnamen heb ik niet echt een topper, ik vind meisjesnamen ook moeilijker. Elin heeft wel een tijdje hoog in mijn lijstje gestaan toen we nog niet wisten of we een zoon of dochter zouden krijgen.
Laatst gewijzigd door Anoniem168 op 28 Aug 2016 08:25, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 21 Aug 2015 08:05

Re: De mooiste namen

Ik vind namen echt lastig. Vind maar weinig mooi.. Ik had eerst een hele lijst maar ik ben ze bij a allemaal vergeten.

Saar
Noor/ Norah
Hannah
Imme
Neli/ Nellie

Mats
Max
Joep
Sam


Mijn kind krijgt later maar 1 naam denk ik. Niemand kent je lange officiële naam en zelf heb je er alleen ongemak van.
Smile, it's free!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 21 Aug 2015 08:17

Re: De mooiste namen

SoGood schreef:Oooh ja ik snap het, goed idee Marin!

Dus op de voorkant krijg je dan Jolijn

En aan de binnenkant bijvoorbeeld Marjolijn Maria Hannah de Vries.

Zora, T stond ook hoog op ons jongenslijstje. Prachtige naam!


:love: ben superbenieuwd wat jullie kiezen!!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 21 Aug 2015 08:19

Re: De mooiste namen

Zora schreef:
SoGood schreef:Oooh ja ik snap het, goed idee Marin!

Dus op de voorkant krijg je dan Jolijn

En aan de binnenkant bijvoorbeeld Marjolijn Maria Hannah de Vries.

Zora, T stond ook hoog op ons jongenslijstje. Prachtige naam!


:love: ben superbenieuwd wat jullie kiezen!!

Ik ook, het kan zomaar weer veranderd zijn, haha. :wink:
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 21 Aug 2015 08:22

Re: De mooiste namen

Haha! :D

Ik heb ook altijd gedoe met m'n namen en weet vaak ook niet wat ik moet doen als ik m'n naam moet invullen. Mijn roepnaam is *, maar mijn doopnamen * en dat zijn dus ook mijn voorletters. Op de RUG noemde men me altijd bij mijn doopnamen, want officieel, maar echt zoooo onhandig! Bij tickets enzo weet ik ook nooit wat ik moet doen.
Laatst gewijzigd door Zora op 24 Aug 2015 16:24, in totaal 1 keer gewijzigd.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem119

Bericht 21 Aug 2015 09:41

Re: De mooiste namen

Zora, bij tickets je volledige naam zoals vermeld in je paspoort in dat machine leesbare gedeelte. Dus de lange naam waarschijnlijk.
<<

Anoniem272

Bericht 21 Aug 2015 22:42

Re: De mooiste namen

Lavendel schreef:Ik vind namen echt lastig. Vind maar weinig mooi.. Ik had eerst een hele lijst maar ik ben ze bij a allemaal vergeten.

Saar
Noor/ Norah
Hannah
Imme
Neli/ Nellie

Mats
Max
Joep
Sam
Er was hier een tijdje een forummer waarvan de kinderen Imme en Joep heten. Leuke combi ook wel vind ik!

En Imme is sowieso een topnaam :angel:
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers