Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


De mooiste namen

<<

Anoniem123

Bericht 19 Aug 2015 08:30

Re: De mooiste namen

idd ook niets stiekems aan :wink:

Sien vind ik ook leuk. Die naam kwam ik tegen toen ik de oudste naar het kdv bracht en dat vond ik meteen een hele leuke naam. Maar ja, Siem en Sien word het um niet.
<<

Anoniem166

Bericht 19 Aug 2015 08:36

Re: De mooiste namen

Wij hebben onze dochter wel de naam gegeven die ik al vanaf mijn elfde in mijn hoofd had zitten. Ik heb altijd gedacht (en later gezegd tegen mijn vriend) dat als we een dochter zouden krijgen, dat ik haar die naam wilde geven. Hij vond het een prachtige naam, dus bij dochter waren we er zo uit.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 19 Aug 2015 08:41

Re: De mooiste namen

SarahKey schreef:Ik vind Keet ook zo'n leuke naam :love: Ook hier toen opgenoemd toen ik zwanger was van onze dochter, maar mijn man had er al weer genoeg op te rijmen. Dus die viel af. En hij is/was bouwvakker en hij zei al: dan wil ik elke keer gaan schaften als je dan ons kind roept :)

Ik lees hier ergens dat iemand een favoriete naam al 8 ? jaren heeft.
Toen wij verkering kregen en over babynamen hadden vonden wij beide Chayenne leuk.
Nu ben ik ergens blij dat we toen geen baby meisje hebben gekregen :laughcry:
We hadden toen een hele andere smaak.


Ik denk dat je mij bedoelt. Wij hadden toen gelukkig al een hele goede smaak :angel:
<<

Anoniem216

Bericht 19 Aug 2015 13:14

Re: De mooiste namen

...
Laatst gewijzigd door Anoniem216 op 18 Okt 2017 09:50, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem154

Bericht 19 Aug 2015 13:31

Re: De mooiste namen

Jonas
Jonah
Joas
Josiah
Elias
Olivier
Samuel
Mason
Xavi
Zane
Aiden



Julia
Nola
Lucy
Mae
Philene
Ivy
<<

Linvi

Bericht 19 Aug 2015 13:41

Re: De mooiste namen

De mooiste namen vind ik natuurlijk die van mijn eigen kinderen. Elin en Xavi (niet quoten)

Er komt nooit een derde maar hoog op het lijstje stond ook:
Vajen
Jolee
Lois
Yara/ Jara

Boas
Roan
Kyan
Daan
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 19 Aug 2015 17:23

Re: De mooiste namen

Weten jullie dit? Stel je wil je kind een langere naam geven zoals Marjolijn maar dan als roepnaam Jolijn. Hoe zet je dat dan bijvoorbeeld op een geboortekaartje?
<<

Anoniem258

Bericht 19 Aug 2015 17:25

Re: De mooiste namen

SoGood schreef:Weten jullie dit? Stel je wil je kind een langere naam geven zoals Marjolijn maar dan als roepnaam Jolijn. Hoe zet je dat dan bijvoorbeeld op een geboortekaartje?


Marjolijn, wij noemen haar Jolijn.

Zo hebben wij het tenminste wel met de doopnamen. Want: Marjolijn Jolijn, en dan wij noemen haar Jolijn klinkt niet zo lekker.
<<

Anoniem185

Bericht 19 Aug 2015 17:31

Re: De mooiste namen

Bij mij stond er op het geboortekaartje (met mijn naam dan): Haar naam is Marjolijn + tweede doopnaam + achternaam, maar wij noemen haar Jolijn.
<<

Anoniem119

Bericht 19 Aug 2015 18:02

Re: De mooiste namen

Ja of op de voorkant de roepnaam en dan in de binnenkant de volledige naam.

Ik vind Anne een hele leuke naam bijvoorbeeld maar zo heet mijn zus al. Maar we vinden Anne leuker als naam vóór een andere naam dan er achter. Dus dan zou je de tweede naam als roepnaam kunnen doen maar volledige naam dan die eerste naam (Anne) er voor. Dat zie ik ons nog wel doen. Heb ik direct m'n zus vernoemd. Nadeel is wel dat je eerste naam je officiële eerste naam is. Lekker verwarrend dan dus wel.

In geval van Marjolijn en Jolijn vind ik t ook leuk!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 19 Aug 2015 18:36

Re: De mooiste namen

Wij hebben op de voorkant ook alleen T SoGood! Binnen dan de volledige namen.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 19 Aug 2015 18:58

Re: De mooiste namen

Oooh ja ik snap het, goed idee Marin!

Dus op de voorkant krijg je dan Jolijn

En aan de binnenkant bijvoorbeeld Marjolijn Maria Hannah de Vries.

Zora, T stond ook hoog op ons jongenslijstje. Prachtige naam!
<<

Anoniem119

Bericht 19 Aug 2015 19:00

Re: De mooiste namen

Ja precies!
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 19 Aug 2015 19:04

Re: De mooiste namen

Marin schreef:Ja precies!


Oeh, ben weer helemaal enthousiast, haha.
<<

Anoniem119

Bericht 19 Aug 2015 19:10

Re: De mooiste namen

Haha leuk! Was dit de echte naam of slechts een voorbeeld?
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 19 Aug 2015 19:11

Re: De mooiste namen

Marin schreef:Haha leuk! Was dit de echte naam of slechts een voorbeeld?


Nee, een voorbeeld anders zou ik onze dochter zowat dezelfde voornaam geven als mezelf. :D
<<

Anoniem119

Bericht 19 Aug 2015 19:15

Re: De mooiste namen

Oh haha! Nou ben ik dus super benieuwd, dat begrijp je.
<<

Anoniem162

Bericht 19 Aug 2015 19:23

Re: De mooiste namen

Vrienden van ons hebben bij beide kinderen een kortere roepnaam dan hun volledige naam. Bij beide kinderen stond op de voorkant van het kaartje de roepnaam en binnenin de volledige naam.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 19 Aug 2015 19:28

Re: De mooiste namen

Marin schreef:Oh haha! Nou ben ik dus super benieuwd, dat begrijp je.


Uit mijn enthousiasme heb ik je gepb't.
<<

Roodkapje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 14 Sep 2013 21:05

Bericht 19 Aug 2015 19:34

Re: De mooiste namen

De roepnaam van onze zoon is O.livier, voluit heet hij L.ucas O.livier. Op de voorkant van het geboortekaartje hadden wij zijn roepnaam en binnenin zijn hele naam. Niet het zinnetje, en wij noemen hem Olivier, dat leek mij vanzelfsprekend omdat het al voorop stond.
Ik vond dit lekkerder klinken en hij werd geboren met mijn achternaam en had toen de initialen L.O.V.E.. Toeval, maar toch leuk. Nu heeft hij mijn mans achternaam dus dat gaat niet meer op. Ik vind het wel lastig als we bijvoorbeeld gaan vliegen. Ze vragen altijd om de voornaam, bijna altijd automatisch vul ik eerst O.livier in, maar dat is dus volgens je paspoort niet je voornaam ;) Ik moet L.ucas invullen.
Travel is the only thing you buy that makes you richer.
<<

Anoniem119

Bericht 19 Aug 2015 19:38

Re: De mooiste namen

Ja en als hij tickets boekt zal hij ook L heten dan!
Noemen jullie m ooit Ollie? Dat zou ik ook nog wel leuk vinden als roepnaam op de voorkant En dan als officiële naam Olivier. Al zou ik in dat geval denk ik gewoon toch de volledige naam doen als roepnaam. Staat Misschien toch beetje raad anders. Ik wil ZO graag een eventuele zoon zo noemen! Liefde!

SoGood jaaa zag het!
<<

Anoniem205

Bericht 19 Aug 2015 21:23

Re: De mooiste namen

Wij hadden de roepnaam op de voorkant. Binnenin alle namen en daar wel bij 'en we noemen hem...' Met de naam van de voorkant erop. Al moet ik net als roodkapje wel goed opletten welke namen ik invul op officiele papieren.

Bij een eventuele tweede wil ik ook graag een roepnaam die afwijkt van de officiele naam. Wordt nog een dingetje om te verzinnen..
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 20 Aug 2015 07:44

Re: De mooiste namen

Mijn eerste naam is ook niet mijn roepnaam en ik vind 't soms behoorlijk irritant.
Ik heet geen J. *achternaam*, maar B. *achternaam*, als ik dus ergens officieel zo genoemd wordt duurt het ook even voor ik reageer. En invullen van de papieren gaat ook nog wel eens mis.

Ik zou hier dus zelf nooit voor kiezen.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem301

Bericht 20 Aug 2015 08:31

Re: De mooiste namen

Rizzoli schreef:Mijn eerste naam is ook niet mijn roepnaam en ik vind 't soms behoorlijk irritant.
Ik heet geen J. *achternaam*, maar B. *achternaam*, als ik dus ergens officieel zo genoemd wordt duurt het ook even voor ik reageer. En invullen van de papieren gaat ook nog wel eens mis.

Ik zou hier dus zelf nooit voor kiezen.


Ik begrijp het ook niet zo goed, beetje omslachtig inderdaad. Voor degenen die hiervoor gaan kiezen, wat is de reden erachter?
<<

Anoniem119

Bericht 20 Aug 2015 08:36

Re: De mooiste namen

Als je bijvoorbeeld een mooie lange naam uitgekozen hebt als officiele naam, maar liever een wat lievere, hippere korte naam als roepnaam bijvoorbeeld?

Kan me daar juist wel wat bij voorstellen hoor :)
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers