Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wanneer hadden jullie de naam?

<<

Geel

Bericht 17 Aug 2015 17:05

Wanneer hadden jullie de naam?

Wanneer zijn jullie begonnen met nadenken over de naam van je kind(eren)?
Hoe heb je dat aangepakt, welke methode gebruikte je om die naam te vinden?
Wanneer zetten jullie dé naam definitief vast?

Ik heb geen idee of het te vroeg is om daarover te gaan nadenken. Sowieso vind ik het zwangerschapstijdpad nogal lastig inschatten.
<<

Anoniem286

Bericht 17 Aug 2015 17:09

Re: Wanneer hadden jullie de naam?

Ik was hier meer mee bezig dan mijn man. Ik legde regelmatig wat namen voor, welke hij dan weer aan de kant schoof :p De uiteindelijke naam waren we allebei meteen enthousiast over en besloten we rond 24 weken dat dit hem werd. De tweede naam kwam mijn man mee. Ondanks dat het ' vast' stond, kwam ik af en toe nog wel een naam tegen waarna ik toch bedacht dat de ' vaste' naam mooier was. Ik bleef er wel mee bezig totdat dochter geboren was.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 17 Aug 2015 17:09

Re: Wanneer hadden jullie de naam?

Als jullie het erover willen hebben moet je dat doen, juist leuk!

Wij hadden m met 18 weken. Wisten welke stijl we zochten. Zo hebben we een paar weken lijstjes naar elkaar gemaild. Man stuurde suggesties, haalde ik af wat ik niet mooi vond en vulde mijn suggesties aan, hij deed hetzelfde. Uiteindelijk hadden we een ongeveer gelijke top 3. Toen overal achternaam bij gezet en was onze beide nr 1 het best.
We hadden een goed gevoel bij deze naam. Plus dat deze naam naar onze mening een leven lang mee kan.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem199

Bericht 17 Aug 2015 17:22

Re: Wanneer hadden jullie de naam?

Toen we een positieve test hadden, kregen we het er bijna direct al over. We zaten direct al wel op 1 lijn. Ik heb toen een lijst geprint en daar een top 5 van gemaakt voor een jongen en meisje. M'n vriend ook en zo bleven er 2 jongensnamen en 1 meisjesnaam over. Toen bleek dat we een jongen zouden krijgen, heb ik beide namen op een kaartje gezet. Toen was het wel duidelijk!
<<

Geel

Bericht 17 Aug 2015 17:33

Re: Wanneer hadden jullie de naam?

Maar er zijn toch dúizenden namen? Ik vind echt heel veel namen prachtig. Ik heb 't gevoel dat ik eerst alle namen op de wereld wil kennen en dan pas een keuze kan maken. Maar goed, ik zap ook altijd eerst alle zestig zenders af voordat ik besluit welk programma ik ga kijken.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 17 Aug 2015 17:33

Re: Wanneer hadden jullie de naam?

Ruim een jaar voor ik zwanger werd.

We hadden in de loop van onze relatie al een namenlijstje opgebouwd en ik struinde regelmatig namensites enzo af om te kijken of ik nog wat leuks zag.
Toen op een keer zat ik op een Deense website en daar zag ik 2 namen die ik een beetje gehusseld heb en daar is dé naam uitgekomen. We waren direct overtuigd van de naam.
Toen we een meisje bleken te krijgen stond de naam wel direct vast.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 17 Aug 2015 17:36

Re: Wanneer hadden jullie de naam?

Heee gefeliciteerd, Geel!!

Ik snap je trouwens precies, ik wil ook altijd eerst alles gezien hebben voor ik een keuze maak. Bij veel dingen is dat natuurlijk niet te doen. Ik heb dan ook geen idee hoe je dat met namen moet doen, ik zou ook heel bang zijn dat ik later toch weer een leukere tegenkom :laughcry:
❤ 7 juni 2018
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 17 Aug 2015 17:39

Re: Wanneer hadden jullie de naam?

Geel schreef:Maar er zijn toch dúizenden namen? Ik vind echt heel veel namen prachtig. Ik heb 't gevoel dat ik eerst alle namen op de wereld wil kennen en dan pas een keuze kan maken. Maar goed, ik zap ook altijd eerst alle zestig zenders af voordat ik besluit welk programma ik ga kijken.


Jaaaa heel herkenbaar! Ik wilde voor mijn gevoel ook ALLE namen afgekeurd hebben voordat ik defintief de knoop durfde door te hakken :smile: Eigenlijk wist ik al bijna zeker wat de naam moest worden vanaf week 14/15, dat was een naam die ik al lang mooi vond. Daarna heb ik hét namenboek gekocht, geen poespas, iets van 20.000 namen bevat het, met uitleg over de stamnamen. En die heb ik al-le-maal bekeken. Toen had ik rust :D En nog steeds dezelfde naam haha. Vriend heeft ook het boek (halfslachtig :p) doorgekeken maar was het steeds eens met mijn eerste idee al, al was hij ook nog wel in voor wat variaties.

Als jij het ook een beetje zo voelt, zou ik lekker dat boek kopen en af en toe een letter doorspitten! Lekker briefjes ertussen/ezelsoren vouwen oid, heerlijk :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 17 Aug 2015 17:41

Re: Wanneer hadden jullie de naam?

Deze was het:

Afbeelding
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 17 Aug 2015 17:44

Re: VS East Coast - Tips and Tricks

Allereerst: gefeliciteerd!

Ik wilde ook héél grondig zijn, dus ik heb in ieder geval de volledige SVB namenlijst van het jaar ervoor doorgespit en de babynamensite met de meeste namen. Opgeschreven welke ik mooi vond, daarna samen met man meerdere selectierondes gedaan totdat we eruit waren. Dit wel pas nadat we het geslacht wisten, anders was het wel héél veel werk geweest.
<<

Geel

Bericht 17 Aug 2015 17:45

Re: Wanneer hadden jullie de naam?

Prisma, ook een leuke naam!

Ik heb dus al een namenboek, maar dat zijn er maar 10.000. Hoe duur was dit ding, weet je dat nog?

Wat ik ook lastig vind: kies je gewoon een naam die je mooi vindt of moet je soort gaan aanvoelen of die ook bij jullie past? Of is het simpel: wat ik mooi vind, past bij ons?

Dank voor de felicitaties Bliss en LG!
<<

Anoniem129

Bericht 17 Aug 2015 17:48

Re: Wanneer hadden jullie de naam?

Ik heb geen idee meer wanneer wij de naam hadden. Mijn man had deze naam al een tijdje gedropt en ik had er ook nog 1. Daar hebben we lang twijfels over gehad maar uiteindelijk voor de naam die mijn man noemde gekozen.

Nu hebben we de naam in een aantal dingen verwerkt en op de proefdruk van het kaartje zien staan en dan is het helemaal goed!
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 17 Aug 2015 17:53

Re: Wanneer hadden jullie de naam?

Wij hebben dat principe wel gehanteerd; wat we mooi vinden past bij ons.
Het stond al vast dat het een Scandinavische naam zou worden en het liefst een unieke naam die wel normaal te schrijven en uit te spreken is.

Uiteindelijk is het een bestaande naam geworden die in Nederland hooguit 3x voorkomt.

Er zijn meerdere namen die we mooi vinden maar Hét gevoel hadden we alleen bij deze naam. Voor een jongetje hadden we dat niet.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 17 Aug 2015 17:57

Re: Wanneer hadden jullie de naam?

Wij hebben op dit moment al een jongens- en meisjesnaam die we allebei prachtig vinden. Deze hebben we al vrij lang, dus ik verwacht dat dit het blijft.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 17 Aug 2015 18:04

Re: Wanneer hadden jullie de naam?

Volgens mij iets van 19,95? Omdat het zo uitgebreid was kon ik ook echt met mezelf afspreken dat ik de duizenden namensites dan dus níet meer ging bekijken. Da's echt zo'n neverending storing want onder elke pagina staat dan: 'klik hier voor nog 244217 namen!' :nopompom:

Zou je trouwens niet vanzelf een naam kiezen die bij je past? Of is een naam die jullie beide mooi vinden niet sowieso een naam die goed bij je past? Wij wilden als 2e naam graag een Scandinavische naam, dat past bij ons. Maar ook zijn eerste naam past goed bij ons, en bij onze namen vind ik.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 17 Aug 2015 18:05

Re: Wanneer hadden jullie de naam?

Hee wat leuk dat je zwanger bent Geel, gefeliciteerd!

Wij hebben ook vanaf het begin lijstjes gemaakt. Over sommige namen hebben we het ook al eens gehad ver voordat ik zwanger was, voor de leuk. We zitten redelijk op één lijn, in elk geval wat betreft de meisjesnaam. Daar hebben we nu al wel een favoriet. De jongensnaam vinden we een stuk lastiger, we hebben vier namen die we redelijk leuk vinden maar nog geen die eruit springt. En ik weet ook niet of die nog komt, want ik heb al zoveel lijstjes bekeken!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 17 Aug 2015 18:08

Re: Wanneer hadden jullie de naam?

Gefeliciteerd :D

Geloof dat ik een week of 30 zwanger was toen ik de naam bedacht. Zag hem op Facebook voorbij ik heb nl 3 personen met deze naam in mijn lijst staan. We hadden nogal een lijst met eisen. De eisen die we hadden: geen namen van exen, internationaal goed uit te spreken, geen top 20 naam, geen rare combinaties met de achternaam.
2015 💙
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 17 Aug 2015 18:37

Re: Wanneer hadden jullie de naam?

Bij ons stond de naam vast, maar nu twijfel ik enorm. We liggen gelukkig redelijk op 1 lijn, dat dan weer wel.
<<

Anoniem281

Bericht 17 Aug 2015 18:48

Re: Wanneer hadden jullie de naam?

Voor mij was de meisjesnaam meteen duidelijk en gelukkig vond vriend die ook heel mooi. Een jongensnaam hebben we besproken toen we serieus voor een kindje gingen en kwamen we ook snel uit!
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 17 Aug 2015 18:52

Re: VS East Coast - Tips and Tricks

Geel schreef:Wat ik ook lastig vind: kies je gewoon een naam die je mooi vindt of moet je soort gaan aanvoelen of die ook bij jullie past? Of is het simpel: wat ik mooi vind, past bij ons?
Bij ons was dit niet automatisch het geval. Ik vind bv. Ephram en Aiden heel mooi, maar dat past echt niet bij een oerhollandse achternaam. Ook had ik een aantal Bijbelse namen in mijn lijst, maar mijn man wilde dat niet, zelfs al vond hij ze op zich wel ok.

We hebben ook nagedacht of een naam wel bij het te verwachten karakter vans ons kind paste. Is natuurlijk koffiedik kijken, maar toch achtten we de kans vrij klein dat een 'echte' Reinier of Joeylano zouden krijgen.

Volgens mij wisten we het trouwens rond een week of 30 zeker.
Laatst gewijzigd door Lonely Goatherd op 17 Aug 2015 18:55, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem123

Bericht 17 Aug 2015 18:54

Re: Wanneer hadden jullie de naam?

Voor de oudste hebben we een MA gehad en toen hadden we al over namen gehad. Toen ik zwanger raakte van de oudste was de naam al snel duidelijk. Hadden ook alleen een jongensnaam vooral want had toch meteen het idee dat een jongen moest zijn. Wel hadden we het over een meisjesnaam.

Dochters naam hebben we wat langer over gedaan. Jongensnaam stond alweer snel vast maar die meisjesnaam... mijn man kwam met deze naam en ik moest er eerst aan wennen. Maar na de 20 weken echo toen we echt wisten dat het een meisje werd ben ik er meer over na gaan denken. Ik had 2 andere namen maar ben blij dat die het niet geworden zijn. Onze dochter is geen Fem of een Isa :smile:

beide kinderen zijn vernoemd met zowel de roepnaam als de andere geboortenaam. Heb ook geen namenboekjes of sites gelezen. Alleen de namen opgezocht die wij leuk vonden en wat de betekenis was en hoe vaak ze voor kwamen.
<<

Geel

Bericht 17 Aug 2015 19:06

Re: Wanneer hadden jullie de naam?

Zora schreef:Zou je trouwens niet vanzelf een naam kiezen die bij je past? Of is een naam die jullie beide mooi vinden niet sowieso een naam die goed bij je past? Wij wilden als 2e naam graag een Scandinavische naam, dat past bij ons. Maar ook zijn eerste naam past goed bij ons, en bij onze namen vind ik.
Ja, misschien wel. Maar ik houd bijvoorbeeld van oude stevige namen, beetje Germaans/Scandinavisch, zoals bijv. Godfried en Magnus. Daar gaat m'n hart echt sneller van kloppen. Ik moet natuurlijk schijt hebben aan wat anderen daarvan vinden, maar toch durf ik daar niet echt voor te kiezen. :eyes:

Aan de andere kant... als ik er gewoon voor kies, wordt het vanzelf passend bij ons natuurlijk. Hm.
<<

Anoniem321

Bericht 17 Aug 2015 19:10

Re: Wanneer hadden jullie de naam?

Eigenlijk al vanaf met moment dat we voor een baby gaan, staat de 1e naam vast.
Al vrij gauw is daar een 2e naam bij gekomen waar we allebei direct achter stonden.
Voor de 'gein' gebruikten we de naam als 'werktitel' voor het project baby.

Toen bleek dat ik zwanger was, hadden we het ook steeds over *naam baby*.
Het was best riskant, omdat we steeds zijn uitgegaan van een jongetje. Vlak voor de 20-wekenecho zei ik tegen mijn vriend dat we toch ook echt over meisjesnamen na moesten gaan denken omdat we net zo goed een meisje konden krijgen natuurlijk.
Maar toen bleek dat ik zwanger ben van een jongetje, dus daar hoeven we niet verder over na te denken.

Ik merk dat we wel moeten oppassen. Gisteren vierde ik mijn verjaardag voor vrienden en als het dan over de baby gaat, moet ik ook echt oppassen dat ik de naam niet zeg, omdat mijn vriend en ik de naam onderling wel heel vaak gebruiken.
<<

Anoniem123

Bericht 17 Aug 2015 19:13

Re: Wanneer hadden jullie de naam?

Wij hebben wel gekeken naar wat bij ons past. Zo vind ik buitenlandse namen niets voor onze kindjes. Zoals bryan, jack, karim, etc. We hebben een oerhollandse kinderen dus wij wouden daarom ook ee echte hollandse naam.
En namen zoals boudewijn, lodewijck, pepijn, juliette, floris, julia etc passen ook niet bij ons. Dus wij hebben daar zeker wel over na gedacht.
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 17 Aug 2015 19:42

Re: Wanneer hadden jullie de naam?

We hebben gewacht tot na de 20 weken echo tot we het geslacht wisten. Toen zijn we beetje na gaan denken en idee was dat we beide wat namen zouden gaan opschrijven maar toen kwam ik opeens op de naam i.c.m z'n tweede naam. Man gaf aan er over na te gaan denken (hij moest het even een paar keer voor zichzelf uitspreken) en een week later bevestigde hij dat dit de naam ging worden. Hij was er helemaal van overtuigd. Alleen als hij ergens zo van overtuigd is ga ik altijd weer twijfelen haha. Maar we zijn de rest van de zwangerschap bij de naam gebleven. Vanaf 24 weken stond de naam vast.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Carra