Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zindelijkheid

<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 17 Aug 2015 10:49

Zindelijkheid

Ik heb even wat advies nodig van moeders die hier wat meer ervaring mee hebben denk ik.

Mijn zoontje is nu 2 jaar en 8 maanden. Toen hij 2 jaar en 5 maanden was, waren we al eens gestart met het potje, maar hij ging er op den duur elke keer van huilen, dus zijn we er toen mee gestopt. Sinds een week hebben we het terug opgepakt en nu gaat het al veel beter. Als ik hem op het potje zet, plast hij meestal wel. Heel vaak wel heel kleine plasjes, maar bijvoorbeeld 's morgens plast hij echt veel.

Hij wilde vanmorgen geen pamper aan, dus dat heb ik ook niet gedaan en dat ging een uurtje goed. Toen plaste hij in zijn onderbroek, maar gaf het zelf niet aan. Het was dat ik opmerkte dat zijn onderbroekje nat was, anders liep hij er nu volgens mij nog mee rond. Nadien heb ik hem elk uur op het potje gezet en elke keer plast hij een beetje en zijn luierbroekje is droog. Maar zelf geeft hij niet aan dat hij moet plassen.

Hoe ging dat bij jullie? Hoe vaak zetten jullie je kind op het potje? En wanneer gingen ze zelf aangeven dat ze moeten plassen? En kan ik beter gewoon in één keer zijn pamper uitlaten (inclusief dan de ongelukjes in zijn pamper/op de grond) of toch gewoon zijn pamper aanlaten en wachten tot hij zelf aangeeft te moeten plassen? Ik vind het helemaal niet erg als hij een ongelukje heeft en dat benoem ik ook, en als hij juist wel geplast heeft, benoem ik ook dat hij dat heel flink heeft gedaan.

Dus, ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en tips!
2012 & 2016
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 10:27

Bericht 17 Aug 2015 11:47

Re: Zindelijkheid

Ik zou hem zonder luier laten lopen. Geregeld op de wc zetten en dan gaat op een gegeven moment de knop wel om dat hij aangeeft dat hij moet plassen
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 17 Aug 2015 12:21

Re: Zindelijkheid

Wij zijn er niet zelf aan begonnen, maar hebben gewacht tot Y. er mee kwam. Potje stond op de wc vanaf dat hij 2,5 was maar hij deed er niets mee. Toen hij 3 jaar en 3 maanden was kwam hij 's morgens uit bed en zei dat hij nu een grote jongen was en dat hij geen luier meer om wilde. Sinds die ochtend is hij zindelijk, zowel dag als nacht en in 1,5 jaar heeft hij 1 ongelukje gehad.

Wij hadden het potje in het begin trouwens in de woonkamer staan. Als hij dan aan het spelen was ofzo was hij eerder bij het potje dan dat hij naar het toilet moest lopen. Oja...en wij trokken in het begin thuis een korte pyama broek aan zonder ondergoed. Dan leerde hij wel dat hij iets uit moest trekken, maar dan was het maar 1 dun broekje wat zo op z'n knietjes zat.
Afbeelding
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 17 Aug 2015 15:55

Re: Zindelijkheid

Wij hebben haar zowel overdag als s'nachts alles zelf aan laten geven.
Met 2,5 kwam ze zelf dat ze op de wc wilde, en dat ging gelijk goed.
S'nachts kwam ze met 3 jaar en 8 maanden, en ook daar heeft ze welgeteld 1x een ongelukje.
Ik zou gewoon stimuleren zo af en toe met zijn luier aan, vragen of hij wil, en zoniet dan niet. Komt vanzelf!
<<

Anoniem236

Bericht 17 Aug 2015 16:14

Re: Zindelijkheid

Tijdje geleden heb ik hier ook een topic over geopend. Zoon wilde al lange tijd op de wc als hij thuis was, maar niet bij anderen. Omdat hij 3 dagen in de week bij oppas/ opvang is, konden we steeds niet doorzetten, ook omdat hij nergens anders wilde durfde we niet de deur uit zonder luier. Nu heb ik verlof en alle tijd om door te pakken. sinds zaterdag gewoon de luier uit gedaan. Als we het hem vragen of hij moet dan zegt hij steeds neeheee. Ook erop zetten als hij niet hoeft wilt hij niet. Hij geeft het sindsdien zelf aan. Zaterdag een ongelukje gehad in een winkel in de stad, WC zoeken duurde te lang helaas, en zondag was hij even te druk met spelen. Maar verder gaat het goed, poepen geeft hij ook goed aan. Net waren we zwemmen en toen wel een zwemluier aangedaan voor het geval hij toch zou gaan poepen, maar ook in het zwembad gaf hij ook goed aan dat hij moest plassen.
Dus ik zou proberen de luier uit te laten. Wellicht wat ongelukjes, maar dan zal hij het wel doorkrijgen.
<<

Anoniem 146

Bericht 17 Aug 2015 16:25

Re: Zindelijkheid

Mijn zoon gaf ook aan dat hij op het potje/wc wilde zitten. Hierop zijn we het weer gaan proberen. Het gaat erg goed. Hij draagt nu al een aantal weken geen luier meer. Maar in tegenstelling tot andere kinderen van hier heeft mijn zoon wel geregeld een ongelukje. Meestal een erg vies ongelukje. :( Niet dagelijks hoor. In het begin gaf hij het ook niet aan. Ik heb toen ook een topic geopend. (Heet geloof ik ook zindelijkheid, misschien kun je het opzoeken). Eigenlijk weet ik niet wat ik uiteindelijk gedaan heb. Volgens mij gewoon een onderbroek aan en vaak aan hem vragen of hij moest plassen en steeds vaker gaf hij het zelf aan.
<<

Anoniem 146

Bericht 17 Aug 2015 16:26

Re: Zindelijkheid

Overigens vraag ik me geregeld af of we hem teveel druk hebben opgelegs. En hij er nog niet zo klaar voor was als dat wij dachten.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 17 Aug 2015 16:45

Re: Zindelijkheid

Mijn dochter wil sinds ze twee is (zo'n 8 maanden dus) mee naar de wc thuis en op het kdv en plast en poept dan ook.In de meivakantie in een onderbroek laten lopen maar ze voelt het niet aankomen. Nu van de zomer vakantie poging twee maar van de week was ze helemaal in tranen. Ik kan dit niet ik wil niet meer op de wc echt verdriet. Nu is de luier dus weer aan en vandaag gaf ze aan weer op de wc te willen.

Ik vond het lastig in te schatten want de luier is vaak droog dus zou moeten lukken. Maar ze is normaal gezien heel vrolijk en wil alles proberen tot het lukt dus toen ze zo'n verdriet had vond ik het wel mooi geweest. We proberen later gewoon weer
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 19 Aug 2015 12:56

Re: Zindelijkheid

Maandag was het heel goed gegaan, hij had maar één keer in zijn pamper geplast en verder altijd op het potje. We moesten hem er wel zelf opzetten, zelf aangeven doet hij niet. Ook had hij op het potje gepoept. Gisteren was hij op het kinderdagverblijf en ik heb het idee dat ze er niet veel mee bezig zijn geweest. Ik had 's morgens gevraagd om hem gewoon mee op het potje te zetten als de andere kindjes gingen, maar hij is maar één keer mee geweest. Nouja, vandaag ben ik weer thuis en probeer ik door te zetten. Ik heb hem geen pamper aangedaan, en hij heeft nu deze voormiddag één keer in zijn broek geplast.

Hij zegt dan niets, ik weet niet of hij het voelt aankomen en het lijkt wel alsof hij het niet erg vindt dat hij in een natte broek rondloopt. Nouja, ik ga proberen toch door te zetten, eventueel soms wel met pamper aan (als we naar de winkel gaan of als we morgen 1,5u in de auto zitten op weg naar een vriendin etc). Ik dwing hem verder ook niet, wil hij niet, dan niet.

Ik hoop dat het een beter effect heeft als hij alleen een onderbroekje en shortje aanheeft i.p.v. een absorberende pamper. Als hij echt nog teveel ongelukjes heeft de komende dagen, ga ik hem denk ik toch weer een pamper aandoen, of is dat niet slim?
2012 & 2016
<<

Anoniem236

Bericht 19 Aug 2015 13:14

Re: Zindelijkheid

Wat je ook zou kunnen doen is een onderbroek onder de luier aan. Dan voelt hij wel nattigheid maar is het zo verschoond.
Wij hebben dat ook een tijdje geprobeerd, wel zonder resultaat maar toen was hij er nog niet aan toe. Bij zeeman onderbroeken van n euro gehaald en als hij dan gepoept had kon het zo de kliko in.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 19 Aug 2015 13:16

Re: Zindelijkheid

Even iets heel anders.
Dochter is 16 maanden en zegt dus poep als ze moet poepen. Ze gaat dan in de woonkamer op het potje zitten poepen in haar luier. Ze geeft het dus zelf al aan als ze moet poepen.
Wat zouden wij nu nog meer kunnen doen om het zindelijk worden te bevorderen? Ik was zelf met 23 maanden compleet zindelijk overdag.
04-2014
10-2015
<<

Anoniem236

Bericht 19 Aug 2015 13:20

Re: Zindelijkheid

Oh en wat jammer van het kdv. Hier vanmorgen ook voor het eerst zonder luier naar het kdv. Ik had twee setjes reservekleding meegegeven, had verwacht dat hij een andere broek aan zou hebben bij ophalen.
Ze hebben hem 3x op de wc gezet, waarvan 1x geplast. Helemaal droog gebleven. Mijn zoon is soms nogal verlegen dus zelf aangeven had ik niet verwacht, maar gelukkig spelen de leidsters hier goed op in.
<<

Anoniem236

Bericht 19 Aug 2015 13:21

Re: Zindelijkheid

Milou, ik zou dan haar luier uit gaan doen zodat ze zelf ook ziet dat ze poept.
Knap van haar dat ze dit aangeeft!

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron