Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mijn bevallingsverhaal

<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:28

Bericht 28 Sep 2013 18:31

Mijn bevallingsverhaal

Maandag 16 september was ik 42 weken en werd ik om 8:30 uur officieel overgedragen aan het ziekenhuis. Om 11 uur moest ik me melden op de gynaecologiepoli voor een CTG, echo en gesprek met een verloskundige van het ziekenhuis. Eerst werd ik aan de CTG gelegd. Ondanks een paar keer een flink hoge hartslag tijdens bewegingen was deze helemaal goed. Ik kreeg af en toe wel harde buiken maar van echte weeën was geen sprake. Na de CTG hadden we een gesprek met de verloskundige. Ze vroeg hoe het ging en gaf meteen al aan de volgende dag te willen inleiden. Toen kreeg ik nog een echo om te kijken of alles er van binnen goed uitzag. Gelukkig maakte ons meisje het helemaal goed en had ze nog voldoende vruchtwater. Uit de metingen kwam een geschat gewicht van ruim 4100 gram, dat was wel even slikken maar volgens de verloskundige moest ik daar niet bang van worden aangezien zo'n schatting aan het einde erg lastig is. Na de echo wilde ze nog even toucheren. Tot mijn grote verbazing bleek ik 2 cm ontsluiting te hebben! Ze heeft me toen gestript. Thuis bevallen zat er sowieso niet meer in, maar wellicht zou dit wel net een zetje zijn waardoor het nog spontaan zou komen en inleiden niet nodig zou zijn. Daarna mocht ik weer naar huis en zou ik me de volgende ochtend om 8 uur moeten melden.

N. was op dat moment bij mijn moeder dus mijn vriend en ik zijn toen nog samen lekker gaan lunchen in het restaurant waar bij N. ook de weeën begonnen. Tijdens de lunch kreeg ik steeds meer een zeurend, pijnlijk gevoel in m'n onderrug. Toen we weer thuis waren ben ik even op bed gaan liggen omdat ik erg moe was. Voor ik in slaap viel had ik al het idee dat ik lichte weeën voelde maar ik ben toch in slaap gevallen. Eenmaal weer wakker waren de weeën er nog steeds en ook niet te missen. Ik heb ze getimed en ze leken al om de 5 minuten te komen. Van het ziekenhuis moest ik bellen bij een uur lang weeën van een minuut om de 5 minuten. Maar na een half uur ongeveer zakten ze weer af. En zo ging het de hele avond. Ik heb ze regelmatig getimed maar steeds als ik op het punt stond het ziekenhuis te bellen zakte het af. 's Avonds toch maar besloten gewoon te gaan slapen (mijn moeder sliep ook bij ons voor het geval we toch midden in de nacht naar het ziekenhuis zouden moeten). Gelukkig heb ik die nacht nog best goed geslapen. N. had echter wel door dat er iets gaande was. Om 5:30 uur werd ze huilend wakker en wilde ze bij ons in bed. Ze kwam ontzettend strak tegen me aan liggen :heart:

Om 8 uur waren we in het ziekenhuis. Ik mocht vrij snel naar mijn kamer, een verlos- en kraamkamer in één. Daarna duurde het even voor ik geholpen werd. Om 9 uur werd ik weer aan de CTG gelegd en kreeg ik een infuus met weeënopwekkers. Ik bleek nog steeds 2 cm ontsluiting te hebben en mijn vliezen werden gebroken. Na een stortvloed aan vruchtwater (waar zelfs de verloskundige en verpleegkundige verbaasd over waren) wilden ze een sensor op F.'s hoofd vastmaken i.p.v. de CTG-band om mijn buik. Dit wilde helaas niet lukken en moest 3x opnieuw. Halverwege werd de gynaecoloog nog opgeroepen omdat F.'s hartslag ver wegzakte en niet meteen herstelde. Maar zodra de gynaecoloog binnenkwam herstelde die zich gelukkig. Toen alles goed werkte, zo rond half 10, zou het infuus na 20 minuten opgehoogd worden en werden we even met rust gelaten. In de tussentijd kreeg ik echter al weeën die ik echt weg moest puffen waardoor gelukkig besloten werd het infuus niet op te hogen. Om 10:25 uur bleek ik al 5 cm ontsluiting te hebben, volgens de verloskundige een mooi resultaat omdat de eerste cm's het langst duren.

Daarna ging het erg snel. De weeën waren erg pijnlijk. Ik weet dat als je je ontspant en open stelt voor de weeën dit de ontsluiting bevordert dus dit probeerde ik heel erg maar dat is toch best moeilijk als het zo pijn doet :P Om 10:40 uur had ik 8 cm (9 tijdens een wee) en echte persdrang maar dat moest ik nog wegpuffen. Twee minuten later mocht ik echt gaan persen en nog eens twee minuten en 3 persweeën later werd onze dochter F.ione I.smay geboren! In totaal dus een bevalling 1 uur en 39 minuten! Al tijdens de ontsluitingsweeën had ik mijn ogen dicht gedaan en pas toen ze eruit was deed ik ze weer open. Toen bleek er ineens een gynaecoloog, kinderarts en verpleegkundige extra in de kamer te staan. Op het moment zelf heb ik er niks van meegekregen maar volgens mijn vriend was er even paniek tijdens het persen. F. zat met haar schouder vast achter het schaambot. Ook had ze de navelstreng om haar nek. Ik heb dus ook een knip gehad omdat ze er snel uit moest. Ze was toen ook erg blauw. Het enige wat ik dacht toen ik mijn ogen open deed is waarom huilt ze niet? Gelukkig duurde dat niet lang en begon ze toch snel te huilen waardoor ik gerust gesteld werd.

Met F. eenmaal geboren bleek wel dat het een flink meisje was. De verloskundige begon al over misschien wel 10 pond. Op de weegschaal bleek ze 4690 gram te wegen bij een lengte van 55 cm, nog een pond meer dan de dag ervoor bij de echo was geschat dus. Ook de placenta was enorm. Normaal gesproken wordt die niet gewogen maar de verpleegkundige was zo nieuwsgierig dat ze hem ook even op de weegschaal heeft gelegd. Een normale placenta weegt ongeveer 500 gram, de mijne woog echter 950 gram :shock: Dit beide in combinatie met heel veel vruchtwater (want na die eerste plens kwam er nog veel meer) verklaart wel mijn enorme buik. Gezien haar flinke gewicht viel ze ruim in het bloedsuikerprotocol wat inhield dat we 24 uur moesten blijven waarbij elke 3 uur haar bloedsuiker werd gecontroleerd en ze bijgevoed moest worden met flesvoeding. De eerste 24 uur heeft ze aan de borst gedronken. In tegen stelling tot de vorige keer werd ik nu wel goed begeleid. Toch merkte ik dat ik nog erg onzeker was door de ervaringen vorige keer. Dit in combinatie met het gedoe van bijvoeden via een slangetje of fingerfeeding heeft er wel voor gezorgd dat ik na die 24 uur gestopt ben met borstvoeding. Het gevoel om door te zetten was er nu gewoon niet en ik wilde geen herhaling van mijn vorige kraamperiode.

N. moet erg aan haar zusje wennen. De eerste kennismaking in het ziekenhuis was geen groot succes. Ook moest ze thuis erg wennen. Ik ben normaal natuurlijk altijd thuis met haar. Nu lag ik ineens veel op bed en nam papa alle verzoring op zich. Ik heb toen tegen haar uitgesproken dat ik haar ook erg miste en dat als ik weer beter zou zijn we weer veel meer samen kunnen gaan doen. F. is inmiddels niet meer zo eng. Ze durft haar nu te aaien of een kusje te geven op haar arm en brengt haar speentje en een knuffelbeer als ze huilt :heart:

F. is een makkelijk meisje. Je hoort haar eigenlijk alleen als ze honger heeft. Verder drinkt ze haar flessen goed en slapen gaat ook vrijwel probleemloos. Het is heerlijk genieten zo :heart: Mijn vriend is tot nu toe vrij geweest, vanaf maandag ben ik alleen met de meiden. Ben erg benieuwd hoe het dan gaat.

Pff... het is een heel verhaal geworden zie ik :angel:
Laatst gewijzigd door Novalee op 28 Sep 2013 18:47, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:28

Bericht 28 Sep 2013 18:37

Re: Mijn bevallingsverhaal

*
Laatst gewijzigd door Novalee op 05 Sep 2016 11:29, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem315

Bericht 28 Sep 2013 18:46

Re: Mijn bevallingsverhaal

Wauw, een flinke meid! Leuk om je verhaal te lezen. Klinkt als een best zware bevalling, maar wel heel fijn dat het allemaal goed is afgelopen. En jemig, wat een zware placenta! Nou, je bent er in elk geval van af. Maar lekker genieten van jullie meid :hug:
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:38

Bericht 28 Sep 2013 18:49

Re: Mijn bevallingsverhaal

Mooi geschreven, en wat een mooi meisje! Misschien ook maar goed dat je de stress tijdens het persen niet hebt meegekregen. Hopelijk gaat het thuis met N snel iets beter, en vinden jullie jullie weg!
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 28 Sep 2013 19:47

Re: Mijn bevallingsverhaal

Wat een verhaal! Toch snel gegaan uiteindelijk.
En wat een moppie. Fijn dat alles goed gaat. Geniet van je gezinnetje!
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 28 Sep 2013 20:00

Re: Mijn bevallingsverhaal

wat een mooi meisje!
M:21072011
J :08012014
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 28 Sep 2013 20:48

Re: Mijn bevallingsverhaal

Mooi om je verhaal te lezen en wat een mooi meisje. veel geluk samen met jullie meiden.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 28 Sep 2013 21:07

Re: Mijn bevallingsverhaal

Veel geluk met jullie meisje.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 28 Sep 2013 21:33

Re: Mijn bevallingsverhaal

Mooi verhaal en wat een gewicht. Gefeliciteerd!!!
<<

Anoniem16

Bericht 28 Sep 2013 21:44

Re: Mijn bevallingsverhaal

Mooi meisje en een flink gewicht idd.

Heel veel geluk met je meiden.
<<

Juutje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 104

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:10

Bericht 28 Sep 2013 22:01

Re: Mijn bevallingsverhaal

Wat een mooi meisje! En een best gewicht!
Geniet van je meisjes!
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem33

Bericht 28 Sep 2013 22:03

Re: Mijn bevallingsverhaal

Dat bevallen heb je mooi rap gedaan! Ben benieuwd hoe hoog de pomp bij jou stond! Had jij ook als vk iemand waarvan haar naam met een w begon?
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 29 Sep 2013 08:15

Re: Mijn bevallingsverhaal

Wat een mooi verhaal, bedankt voor het delen! Mooie fotoos ook
Gelukkig is alles goed gegaan en jeetje wat een gewicht allemaal zeg!
Nogmaals veel geluk met zn 4tjes!
Afbeelding

Afbeelding
<<

Yindy

Kwebbel

Berichten: 406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:34

Bericht 29 Sep 2013 08:39

Re: Mijn bevallingsverhaal

Mooi om te lezen novalee! Wat een flinke meid zeg! Nu lekker genieten met zn 4en! Mooie fotos ook.
Afbeelding
<<

Anoniem 77

Bericht 29 Sep 2013 09:07

Re: Mijn bevallingsverhaal

Ik vind her altijd zo leuk om bevallings verhalen te lezen!

Van harte gefeliciteerd! Veel geluk samen.
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:28

Bericht 01 Okt 2013 20:57

Re: Mijn bevallingsverhaal

Dankjewel allemaal!

Pien schreef:Dat bevallen heb je mooi rap gedaan! Ben benieuwd hoe hoog de pomp bij jou stond! Had jij ook als vk iemand waarvan haar naam met een w begon?

De pomp is nooit hoger dan 1 gekomen. F. reageerde heel sterk op het breken van de vliezen, ik denk dat ze het toen eindelijk zelf ook tijd vond om eruit te komen :wink: "Mijn" VK heette R. V. en de verpleegkundige heette Hanneke.

Ik vond dat het echt heel erg verbeterd is nu met het moeder en kind centrum, heb jij ook betere ervaringen gehad deze keer?

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers