Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Koolhydraatarm en vegetarisch eten (PCO syndroom)

<<

Anoniem127

Bericht 16 Aug 2015 21:26

Koolhydraatarm en vegetarisch eten (PCO syndroom)

Volgens mij deze week schreef ik nog ergens op het forum dat het momenteel voor de PCO niet nodig was om koolhydraatarm te eten. Maar deze week belde de huisarts: ik slik de Dianepil tegen de PCO en dat is niet meer wenselijk vanwege de bijwerkingen. De alternatieven die geboden werden, vond ik niet heel aantrekkelijk en eigenlijk weet ik ook gewoon dat ik gezonder zou moeten eten dus ik ga weer koolhydraatarm eten. PCO is trouwens voor een groot deel tegen te gaan door weinig koolhydraten te eten, dus vandaar.

Dat is iets moeilijker dan normaal omdat ik geen vlees eet, tegenwoordig eet ik wel af en toe weer vis. Wel eet ik dat het liefst zo weinig mogelijk. Ik vind het dan best moeilijk om aan genoeg calorieën op een dag te komen, ik ben best actief en heb daarom zeker wel 2500 op een dag nodig.

Ik moest weer even diep graven, maar sowieso geschikt zijn dus (koolhydraatarm maar met redelijk wat calorieën):

- eieren
- koolhydraatarm brood
- avocado's
- banaan
- noten
- bonen
- linzen
- olijven
- peer
- zoete aardappel

Zijn er toevallig mensen die hier wat aan toe te voegen hebben? Of een goed recept weten? Of andere tips / kennis hierover hebben?
<<

Anoniem313

Bericht 16 Aug 2015 21:30

Re: Koolhydraatarm en vegetarisch eten (PCO syndroom)

Alle groenten zijn natuurlijk OK. Als je moeite hebt om aan je kcal te komen zou ik aan volle zuivel en kaas denken, eet je dat wel? Volle kwark en yoghurt, een roomsausje of -soepje (bv bloemkoolsoep met slagroom), en een groentenschotel aanmaken met bijvoorbeeld feta of geitenkaas. Noten erbij, dan kom je een heel eind.
<<

Anoniem127

Bericht 16 Aug 2015 21:33

Re: Koolhydraatarm en vegetarisch eten (PCO syndroom)

De vorige keer dat ik koolhydraatarm at, at ik dat wel. Maar nu las ik gisteren weer wat artikelen waarin stond dat melkproducten in veel gevallen ook al niet al te best voor PCO zijn. Nu kom ik een beetje aan het twijfelen of ik dat zal gaan eten of niet.
<<

Anoniem151

Bericht 17 Aug 2015 08:31

Re: Koolhydraatarm en vegetarisch eten (PCO syndroom)

Ik heb er niet echt verstand van, maar krijg je wel genoeg eiwitten binnen dan?

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers