Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


ideaalbeeld VS gemiddeld gewicht

<<

Anoniem272

Bericht 16 Aug 2015 20:42

ideaalbeeld VS gemiddeld gewicht

Ik kwam via Facebook dit berichtje tegen: http://m.metronieuws.nl/mode/2015/08/zo-ziet-het-ideale-vrouwenlichaam-eruit-in-18-landen

...en belandde daardoor in een leuke discussie. Nu ben ik benieuwd naar jullie mening: wat moeten we willen, qua beeld van vrouwen (en mannen) in de media? Willen we mensen met een gezond gewicht zien, een gemiddeld gewicht? Of allebei?

Ik ben zelf heel blij dat in de H&M folder veel vrouwen met maatje 34 staan, want dat is mijn maat. Maar eigenlijk is het gek dat er maar een paar pagina's worden gewijd aan de 'plus sizes' want die worden volgens mij veel meer verkocht.

Dus... wat vinden jullie?

PS: die Chinese bewerking is eng!
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 16 Aug 2015 21:04

Re: ideaalbeeld VS gemiddeld gewicht

Ik zie geen discussie onder het metro artikel? Ik vind de gemiddelde gewichten nog vrij laag eigenlijk.

Ik vind het wel mooi om alle verschillen te zien, interessant ook. Over de Chinese versie, ja die is best eng. In het programma Reizen van Waes, waren ze in Korea. Daarlaten mensen zich bijna aan de lopende band verbouwen (plastische chirurgie) om aan het ideaalbeeld te voldoen, dwz rondere ogen, smalle neus, etc. zo kreeg een model bijvoorbeeld ook meer opdrachten. Dat was best scary om te zien, deze Chinese bewerking doet me daaraan denken.
L2014 & H2017
<<

Anoniem272

Bericht 16 Aug 2015 21:31

Re: ideaalbeeld VS gemiddeld gewicht

Ik vind dat zo'n leuk programma! Heb die aflevering ook gezien. Heel bizar idd.

De discussie was tussen Facebookvrienden van mij. Over dat we die Spaanse vrouw als standaard zouden moeten hebben omdat die veel meer gemiddeld is dan de Nederlandse. Waarop iemand zei dat de Spaanse wellicht gemiddelder is, maar de Nederlandse gezonder. Waardoor dus de vraag: welk beeld willen we in de media zien?
<<

Anoniem148

Bericht 17 Aug 2015 06:45

Re: ideaalbeeld VS gemiddeld gewicht

Dit was wel een leuke voor de wekelijkse discussie!

Ik zou liever een gemiddeld gewicht zien dan het ideaal beeld. Iedereen weet wel wat het ideaal beeld is maar als het om kleren gaat moet je jezelf erin kunnen verplaatsen of het jou ook staat. Als ik een foto zie van iemand met maatje 34 denk ik meteen dat het mij niet staat. Ik kan het beter vergelijken met een gemiddeld gewicht want de verhoudingen kloppen dan beter. Maar misschien komt dat ook gewoon omdat ik een lager zelfbeeld heb dus je kan je beter vergelijken met maat40 dan 34.
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 17 Aug 2015 07:05

Re: ideaalbeeld VS gemiddeld gewicht

Het 'normaal' beeld laten zien zou wel goed zijn voor mijn portemonnee. Ik vind kleding op paspoppen/ in modetijdschriften dan een stuk minder interessant denk ik. Van mij hoeft er niets aangepast te worden. Ik zie ook wel dat die maten niet persee heel realistisch zijn om na te streven.
Smile, it's free!
<<

Anoniem301

Bericht 17 Aug 2015 07:54

Re: ideaalbeeld VS gemiddeld gewicht

Is een ideaal gewicht niet hetzelfde als een gezond gewicht dan, wat is het verschil?
En wat is er eng aan de Chinese bewerking, Chinese mensen zijn over het algemeen toch heel tenger?
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 17 Aug 2015 08:31

Re: ideaalbeeld VS gemiddeld gewicht

Carrie, het ideale gewicht is volgens mij inderdaad gewoon een gezond gewicht. Maar dat wordt toch ook door niemand ontkent? Er zit wel een verschil in het ideale gewicht en het gemiddelde gewicht. Maar als ik eerlijk ben denk ik dat een gemiddeld model geen ideaal gewicht heeft, maar eerder neigt naar ondergewicht. Volgens mij zitten modellen vaak nog onder de 18 met hun BMI en dat is echt te laag. Als dat de standaard wordt voor een ideaal gewicht gaan we natuurlijk de verkeerde kant op.
Ik vind niet dat plussize meer moet worden gepromoot, het is gewoon heel ongezond om overgewicht te hebben. Ik zit zelf ook net boven de 25 qua BMI en ik denk echt dat als er overal dikkere modellen/paspoppen komen te staan dan ik veel minder gemotiveerd wordt om af te vallen.
Edit, ik heb ook een beetje een hekel aan mensen die grote maten 'verheerlijken'. Er zijn van die blogs van mensen met een maatje meer die zichzelf dan 'proud plussize' noemen. Dat snap ik gewoon niet. Ik bedoel, ik vind het hartstikke fijn dat je blij bent met je lichaam, maar het is gewoon ongezond om te dik te zijn. Klaar.

♥♥
<<

Anoniem301

Bericht 17 Aug 2015 08:55

Re: ideaalbeeld VS gemiddeld gewicht

Elliot, ik reageerde op de vraag van Filoria:
'Willen we mensen met een gezond gewicht zien, een gemiddeld gewicht? Of allebei?'

Vandaar dat ik me afvroeg wat het verschil was :) Want mij lijkt het inderdaad zo dat een gezond gewicht en een gemiddeld gewicht beiden gezond zijn.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 17 Aug 2015 09:01

Re: ideaalbeeld VS gemiddeld gewicht

Carrie schreef:Elliot, ik reageerde op de vraag van Filoria:
'Willen we mensen met een gezond gewicht zien, een gemiddeld gewicht? Of allebei?'

Vandaar dat ik me afvroeg wat het verschil was :) Want mij lijkt het inderdaad zo dat een gezond gewicht en een gemiddeld gewicht beiden gezond zijn.



Het gewicht van de aangepaste foto varieert van 47 tot 69 kilo, BMI van <18 tot 25.5. De Nederlandse versie heeft als ideaal een BMI van 21, gezonder dan het ideaal van de Spaanse versie met een BMI dat net op overgewicht wijst.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem304

Bericht 17 Aug 2015 09:20

Re: ideaalbeeld VS gemiddeld gewicht

Elliot schreef:Edit, ik heb ook een beetje een hekel aan mensen die grote maten 'verheerlijken'. Er zijn van die blogs van mensen met een maatje meer die zichzelf dan 'proud plussize' noemen. Dat snap ik gewoon niet. Ik bedoel, ik vind het hartstikke fijn dat je blij bent met je lichaam, maar het is gewoon ongezond om te dik te zijn. Klaar.

Ik heb altijd het idee dat die mensen toch ergens verschrikkelijk onzeker zijn.
<<

Anoniem318

Bericht 17 Aug 2015 10:26

Re: ideaalbeeld VS gemiddeld gewicht

Ik denk dat zowel ideaal-als gemiddeld gewicht wel ook enigzins genetisch bepaald zijn. Wat Carrie ook zegt, Chinese vrouwen zijn nou eenmaal wat tengerder dan Nederlandse, gemiddeld genomen. Wat in Nl het ideaalgewicht is, zou bij een Chinese vrouw er al gauw wat plomp uitzien. Ik denk daarom dat een universeel ideaalgewicht niet bestaat, omdat de gemiddelden om te beginnen al vrij ver uit elkaar liggen door genetische verschillen in rassen.
<<

Bueno

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 656

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:52

Bericht 17 Aug 2015 11:15

Re: ideaalbeeld VS gemiddeld gewicht

Taeda schreef:

Het gewicht van de aangepaste foto varieert van 47 tot 69 kilo, BMI van <18 tot 25.5. De Nederlandse versie heeft als ideaal een BMI van 21, gezonder dan het ideaal van de Spaanse versie met een BMI dat net op overgewicht wijst.


Ikzelf heb een BMI van 23 (73 kilo, 1.78 lang), wat volgens de richtlijnen onder "gezond" valt, maar qua postuur lijk ik meer op de Spaanse versie dan op de Nederlandse versie. Dus wat dat betreft zegt BMI helemaal nog niet zoveel.

Dandelion schreef:
Ik zou liever een gemiddeld gewicht zien dan het ideaal beeld. Iedereen weet wel wat het ideaal beeld is maar als het om kleren gaat moet je jezelf erin kunnen verplaatsen of het jou ook staat. Als ik een foto zie van iemand met maatje 34 denk ik meteen dat het mij niet staat. Ik kan het beter vergelijken met een gemiddeld gewicht want de verhoudingen kloppen dan beter. Maar misschien komt dat ook gewoon omdat ik een lager zelfbeeld heb dus je kan je beter vergelijken met maat40 dan 34.


Hier kan ik mezelf dus ook wel in verplaatsen. Want op zich is er niks mis met mijn gewicht, het is gewoon gezond. Maar toch voel ik mijzelf "minder" dan mensen die in maatje 34/36 passen.
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:23

Bericht 18 Aug 2015 10:24

Re: ideaalbeeld VS gemiddeld gewicht

Yadira schreef:
Elliot schreef:Edit, ik heb ook een beetje een hekel aan mensen die grote maten 'verheerlijken'. Er zijn van die blogs van mensen met een maatje meer die zichzelf dan 'proud plussize' noemen. Dat snap ik gewoon niet. Ik bedoel, ik vind het hartstikke fijn dat je blij bent met je lichaam, maar het is gewoon ongezond om te dik te zijn. Klaar.

Ik heb altijd het idee dat die mensen toch ergens verschrikkelijk onzeker zijn.


Dat denk ik ook; ergens wel weten dat het misschien niet helemaal is zoals ze zouden willen, maar dat proberen te verbloemen door het te verheerlijken. Zal niet voor iedereen gelden, maar ik denk het ook idd.

Inderdaad Bueno, BMI zegt zo ontzettend weinig. Ik zit 'tegen overgewicht' aan (24 nog wat), maar heb altijd maat 34 of 36 :laughcry:. Bouw, vetpercentage, spiermassa, wordt allemaal niet meegenomen.
<<

Anoniem193

Bericht 18 Aug 2015 10:54

Re: ideaalbeeld VS gemiddeld gewicht

Ik wilde altijd graag een gezond BMI, en nu ik dat dan heb, vind ik het eigenlijk nog niet veel zeggend.
Vriendin en ik zijn allebei 1.72, zij is ongeveer 5 kilo lichter dan mij, dus haar BMI is lager, alleen mijn vet% is 3% lager dan bij haar.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 18 Aug 2015 19:05

Re: ideaalbeeld VS gemiddeld gewicht

BMI let ik ook niet echt op eigenlijk. Het zegt me niet zo veel om de bovengenoemde redenen.

Ik vind op zich dat er best wordt gevarieërd met body shapes in reclame uitingen, het zijn niet allemaal vormloze planken ofzo. Alleen heb ik weleens moeite om me voor te stellen hoe iets mij zou staan, gegeven dat ik wel dezelfde body shape heb, maar de modellen vaak toch nog wel ranker zijn dan ik. Nou ja en daarom moeten we dus naar een winkel toe om een mooie kledingstuk te passen ;)

Wbt de Aziatische bewerking. Hoewel de bewerking dichter bij hun eigen body shape ligt dan de mijne (onze), blijf ik het toch een enge bewerking vinden. Dat komt bij mij te meer omdat er aspecten aan het uiterlijk zijn veranderd die helemaal niet bij het Aziatische gelaat passen, dus de dunne neus, amandelvormige ogen, vorm van het gezicht.
L2014 & H2017
<<

Anoniem147

Bericht 18 Aug 2015 19:11

Re: ideaalbeeld VS gemiddeld gewicht

Volgens mij heeft bodyshape (mooi woord mzcharlotte haha!) niet perse met gewicht te maken maar eerder met de verdeling van vet/spieren. Het zandloper figuur wordt volgens mij door alle vrouwen mooi gevonden en of je dat figuur dan hebt met maat 34 of 40 maakt niet heel veel uit. Het figuur ansich is dan gewoon mooi.

Terwijl een appel figuur veel minder opvalt bij iemand met maat 34 dan iemand met maat 40. Dat verschil wordt gelijk veel groter door de buikomvang bijv. Hmm ik vind het lastig uit te leggen, ik hoop dat iemand het begrijpt.
<<

Anoniem147

Bericht 18 Aug 2015 19:12

Re: ideaalbeeld VS gemiddeld gewicht

Hier een goed voorbeeld! Ik weet gewoon 100% zeker dat iedereen de rechter vrouw 'mooier' vindt qua figuur.
Afbeelding
<<

Anoniem272

Bericht 18 Aug 2015 20:27

Re: ideaalbeeld VS gemiddeld gewicht

Carrie schreef:Elliot, ik reageerde op de vraag van Filoria:
'Willen we mensen met een gezond gewicht zien, een gemiddeld gewicht? Of allebei?'

Vandaar dat ik me afvroeg wat het verschil was :) Want mij lijkt het inderdaad zo dat een gezond gewicht en een gemiddeld gewicht beiden gezond zijn.
Volgens mij zijn er in welvarende landen zoals NL zoveel mensen met overgewicht, dat de gemiddelde Nederlander aan de zware kant is. In die zin is een gemiddeld gewicht dus niet gezond.

Je hoort steeds meer geluiden dat de wat zwaardere mensen meer realistische beelden in de media willen zien. Ik vind dat wel interessant discussiemateriaal, want het is inderdaad belachelijk dat ondergewicht gepromoot wordt met al die modellen met maatje 32. Maar overgewicht moeten we ook niet willen promoten, toch?
<<

Anoniem272

Bericht 18 Aug 2015 20:36

Re: ideaalbeeld VS gemiddeld gewicht

Even opgezocht, op de website van het RIVM lees ik dat het BMI van de gemiddelde Nederlander ongeveer 26 is en dat slechts 39% van de bevolking een gezond gewicht heeft.

Ben het wel met jullie eens dat BMI niet alles zegt en vetpercentage, verdeling van het vet etc. van belang is.
<<

Anoniem301

Bericht 19 Aug 2015 08:51

Re: ideaalbeeld VS gemiddeld gewicht

Filoria schreef:
Carrie schreef:Elliot, ik reageerde op de vraag van Filoria:
'Willen we mensen met een gezond gewicht zien, een gemiddeld gewicht? Of allebei?'

Vandaar dat ik me afvroeg wat het verschil was :) Want mij lijkt het inderdaad zo dat een gezond gewicht en een gemiddeld gewicht beiden gezond zijn.
Volgens mij zijn er in welvarende landen zoals NL zoveel mensen met overgewicht, dat de gemiddelde Nederlander aan de zware kant is. In die zin is een gemiddeld gewicht dus niet gezond.

Je hoort steeds meer geluiden dat de wat zwaardere mensen meer realistische beelden in de media willen zien. Ik vind dat wel interessant discussiemateriaal, want het is inderdaad belachelijk dat ondergewicht gepromoot wordt met al die modellen met maatje 32. Maar overgewicht moeten we ook niet willen promoten, toch?


Oja, zo had ik het nog niet bekeken! Dan hoeft een gemiddeld gewicht inderdaad geen gezond gewicht te zijn.
Slechts 39% van de Nederlandse bevolking heeft een gezond gewicht? Jeetje daar schrik ik wel van.
<<

Anoniem173

Bericht 19 Aug 2015 16:33

Re: ideaalbeeld VS gemiddeld gewicht

Wow 39% slechts een gezond gewicht is ook weinig zeg. Maar zelfs als ik naar mezelf kijk voordat ik begon met fit worden een gezond bmi (23) maar wel een te hoog vetpercentage en te laag spierpercentage. Dus als ze dat er ook nog bij rekenen snap ik het wel!

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers