Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het Wielrentopic

<<

Jip

Bericht 22 Mei 2014 10:58

Re: Het Wielrentopic

Hoi, stel dat je vijf keer 100km rijdt dan heb je dus genoeg getraind om de tocht te rijden? Het ligt er ook aan met wat voor doel je rijdt. Ik moet eind juli 180km fietsen (en daarvoor zwemmen en daarna hardlopen) dus volgens deze theorie zou ik dan maar 4x100km hoeven te trainen. Dan haal ik het ook wel. Alleen ik wil gemiddeld 33/34 rijden en geen 23. Dus ik train vaak lange ritten of kortere ritten met tempointervallen. Andere manier van sporten, en dat ik helemaal ok!

Ik ontbijt rijstepap met een banaan erdoorheen. En dan nog dadels en vijgen mee en een reepje.
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 22 Mei 2014 12:19

Re: Het Wielrentopic

Silver schreef:Toch nog 1 van hier leuk! Welke groep start je?

Hoeveel km heb je dan in de benen? Ze zeggen 500km in de benen is het beste voor de tocht. En hier in frl is dan ook de 11meerentocht. (100 of 150km)Daar wordt van gezegd, als je die kan. Dan lukt de 11steden ook makkelijk.


Ik heb een kaart voor startgroep 12 om 6.28! Vind ik wel een mooi tijdstip. Niet extreem vroeg maar ook niet heel laat..

Ik verwacht dat ik voor de tocht net wel of net niet 1000km gefietst heb. 500km lijkt mij ook vrij weinig om heel goed voorbereid te zijn. De helft van die afstand Moet je dan opeens in 1x fietsen. Volgens mijn vader is het goed om voor de tocht al een keer minimaal de helft van de afstand al een keer in 1x gefietst te hebben.

Ik hoop ook dat het weer een beetje goed is. Dat heeft toch ook wel veel invloed op hoe zwaar het wordt vind ik. Vorig jaar veel regen gehad..

Als app gebruik ik trouwens strava op mijn telefoon. Vind het leuke en goed werkende app. Leuk om achteraf te zien waar je hebt gefietst en de segmenten vind ik ook leuk! Dan wordt voor een stuk weg (vaak een klimmetje) gemeten hoe snel je dat stuk hebt gereden en dan is er ook een ranglijst en je kun zelf zien of je volgende x sneller bent!
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 23 Mei 2014 11:39

Re: Het Wielrentopic

Jip, ik weet het ook niet. Heb het van horen en zeggen. Maar idd dan gaat er qua snelheid wel wat af.

Fjell, dan scheelt onze starttijd maar 20 min, haha. Ze zeggen hier in frl dus als je de 11meerentocht kan. Dan lukt de 11stedentocht gemakkelijk, maar daarbij is het natuurlijk ook zo je loopt in de steden voornamelijk ivm drukte bij de stempelpost etc. Alleen de onderste lus is altijd het zwaarst ivm de wind op de zeedijk. Ik weet het ook niet.
Morgen is de 11meerentocht ik zal zien of het idd een helse tocht is. Ze hebben nogal wat regen voorspeld. :(
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 23 Mei 2014 12:09

Re: Het Wielrentopic

Veel succes morgen! :D Hoop dat het mee gaat vallen met de regen...

En het is in ieder geval wel een goede voorbereiding op de 11stedentocht ja! En je hebt ook wel gelijk dat het ook wel wat lopen is in de steden en je daardoor ook automatisch wel veel pauzes hebt. En start jij dan 20min. eerder of later?


Jip. Vind het echt knap dat je aan triathlon doet. Lijkt mij echt zwaar, zo'n combinatie van 3 sporten achter elkaar. Duathlon zou mij nog wel lukken maar ik kan echt niet zwemmen. Hoe doe jij het met trainen? Doe je ene dag hardlopen, volgende dag fietsen en 3e dag zwemmen? Of ook wel 2 of 3 sporten achter elkaar op een dag?
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 23 Mei 2014 12:20

Re: Het Wielrentopic

Fjell schreef:Veel succes morgen! :D Hoop dat het mee gaat vallen met de regen...

En het is in ieder geval wel een goede voorbereiding op de 11stedentocht ja! En je hebt ook wel gelijk dat het ook wel wat lopen is in de steden en je daardoor ook automatisch wel veel pauzes hebt. En start jij dan 20min. eerder of later?

Later, ik start in groep 15. 2 jaar geleden waren we ook later dan onze eigen starttijd. En dan nog is het dringen naar de start. Dit jaar zal ik wel netjes op tijd zijn. Beter voorbereid ontbijten vroeger opstaan etc.
Ach gaat helemaal goed komen. En morgen ook wel.

Vandaag bestelling nr 2 maar weer retour gedaan, de shirtjes van craft vallen erg klein uit. Normaal heb ik een M had al een L besteld maar als ik 1 keer mijn handen optil heb ik een blote buik, en hij trekt ook bij mijn borsten, zo niet leuk.. :nopompom: Dus maar weer verder op zoektocht.
<<

Jip

Bericht 23 Mei 2014 22:06

Re: Het Wielrentopic

Heel veel succes morgen!! Toch een regenjasje mee! En zorgen dat je body lekker warm blijft.

Ik train inderdaad vaak twee sporten op 1 dag. Met name op zaterdag, zondag en maandag. 1 rustdag (meestal) in de week. Ik doe ook wel combinatie trainingen dus fietsen-hardlopen-fietsen-hardlopen. Of hardlopen naar het zwembad en dan de zwemtraining. Gelukkig heb ik iemand die schema's maakt en alles plant :-)
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 24 Mei 2014 19:02

Re: Het Wielrentopic

Nou meiden ik heb het overleeft. De eerste 50km met buurjongen en zijn vriendin meegefietst maar omdat hij niet getraind had was het inhouden zwaarder dan het fietsen.
Dus na die 50 besloten om alleen verder te gaan. Het ging heerlijk. Wel nog 2x een behoorlijke tegenwind gehad maar kon me mooi aansluiten in de waaier. En op de laatste 15km nog even een sprintje getrokken. Gemiddelde moest omhoog. :)
Regenjas niet nodig gehad. Heb maar 1x regen gehad. Was te doen. Nu nog maar even om de dag fietsen. Dan komt het 9juni ook wel goed!
<<

Jip

Bericht 24 Mei 2014 21:33

Re: Het Wielrentopic

Gefeliciteerd! Veel plezier met de laatste voorbereidingen!
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 24 Mei 2014 22:49

Re: Het Wielrentopic

Goed bezig Silver :)
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 27 Mei 2014 09:31

Re: Het Wielrentopic

Jip schreef:Ik train inderdaad vaak twee sporten op 1 dag. Met name op zaterdag, zondag en maandag. 1 rustdag (meestal) in de week. Ik doe ook wel combinatie trainingen dus fietsen-hardlopen-fietsen-hardlopen. Of hardlopen naar het zwembad en dan de zwemtraining. Gelukkig heb ik iemand die schema's maakt en alles plant :-)


Klinkt goed! Leuk om zo afwisseling te hebben in wat je doet. En heel handig dat iemand schema's voor je maakt!


@silver, goed gedaan! Mooi dat het heerlijk ging! Geeft toch altijd een goed gevoel wanneer je lekker door kunt fietsen en het heel makkelijk lijkt te gaan. Van inhouden kun je inderdaad ook moe worden ja. Goed idee om dan alleen verder te gaan.

Ik heb 96km gefietst in de Ardennen. Was daar nog nooit geweest en het viel me nog niet mee. Het gaat daar echt de hele tijd op en neer. Is toch weer andere manier van fietsen. In totaal 8 echte heuvels beklommen waarbij ik bij 2 niet in 1x boven ben gekomen. Maar heb een erg leuke dag gehad!
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 03 Jun 2014 21:10

Re: Het Wielrentopic

Netjes fjell! Goeie training ook. Op omrop fryslân is trouwens gewaarschuwd voor de weersomstandigheden voor maandag.

Yn ferbân mei de waarmte dy't foar Pinkstermoandei foarsein wurdt, nimt de organisaasje fan de Fytsalvestêdetocht ekstra foarsoarchsmaatregels. Sa komme der fjouwer ekstra drinkposten. Foar de miny-alvestêdetocht fan sneon by alve doarpen yn de omkriten fan Boalsert del wurde twa ekstra wetterpunten ynrjochte.
Dêrneist komme op de site fan de Fytsalvestêdetocht tips te stean foar de dielnimmers. Sa moatte se genôch ite en drinke.
De organisaasje fan de Fytsalvestêdetocht ferwachtet dat de dielnimmers goed traind oan de start ferskine. Fanwege it moaie maitiidswaar hawwe se al bêst in soad kilometers fuorttrape, sa is de ferwachting.


Ken je een beetje fries? Korte samenvatting. Nouja er komen extra drinkposten ivm het warme weer. Deelnemers moeten genoeg eten en drinken meenemen. Er komen nog tips op de website van de Elfstedentocht te staan.
En ze verwachten dat de deelnemers goed getraind aan de start komen, omdat ze genoeg tijd gehad hebben om goed te trainen met het mooie voorjaars weer.

Zoo ik heb vandaag weer even een blokje van 75 km gefietst, moest even nog een extra kaart ophalen omdat ik alsnog een fietsmaatje gevonden heb. met z'n 2 is het toch gezelliger, en zij vind het ook niet erg als ik halverwege de route nog even mijn zoontje ga voeden, scheelt mij ook weer kolven. :angel:
Nog 6 dagen dan is het eindelijk zover, en wordt het vele trainen beloond. :cheering:
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 03 Jun 2014 22:00

Re: Het Wielrentopic

Dankjewel voor het bericht! Mijn ouders komen uit Friesland dus kan wel wat Fries. Al blijft het lezen toch altijd wel lastig maar ik begreep het nu wel. Goed om te weten dat er extra drinkposten zijn! Ben wel benieuwd naar de tips die nog op de site komen.. Al weet ik wel dat goed eten/drinken heel belangrijk is. Had van mij wel een beetje koeler mogen zijn maar ja, aan het weer kun je niks veranderen.

Wat leuk dat je nog een fietsmaatje gevonden hebt! :D Is inderdaad toch wel een stuk gezelliger om samen met iemand de tocht te fietsen! En mooi dat je ook gewoon kunt voeden!

Ik heb zondag een rondje gemaakt van 113km alleen. Dat ging wel lekker dus heb er nu helemaal een goed gevoel over. 11stedentocht is nog wel dubbele afstand maar dan fiets ik samen met iemand en kan ik rustiger aan doen en heb de hele dag de tijd.
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Jip

Bericht 04 Jun 2014 19:32

Re: Het Wielrentopic

Succes dames!
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 04 Jun 2014 21:40

Re: Het Wielrentopic

Dankjewel! :D
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 09 Jun 2014 05:45

Re: Het Wielrentopic

Succes vandaag Fjell! we kunnen het! :D
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 09 Jun 2014 08:33

Re: Het Wielrentopic

Succes Silver en Fjell! Zet 'm op!
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 09 Jun 2014 10:22

Re: Het Wielrentopic

Ja, succes vandaag!!
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 10 Jun 2014 12:59

Re: Het Wielrentopic

Zoo weer back on earth! Wat was dit een zware tocht, heel erg warm! Vooral in de steden waar je moest lopen voelde je de zon branden, gewoon om 8u al.
Maar we hebben het gehaald! Ik wou er incl pauzes 13uur over doen, dit werden er echter 13,5 uur.
Alleen het voeden onderweg was een behoorlijke energievreter waar ik niet op gerekend had, en die gordelroos niet te vergeten, en toch ik heb het gewoon gedaan! :D

Afbeelding
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 10 Jun 2014 14:57

Re: Het Wielrentopic

Super goed, Silver! :hulde:
Gefeliciteerd!
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Jip

Bericht 10 Jun 2014 17:47

Re: Het Wielrentopic

Cool! Gefeliciteerd!
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 10 Jun 2014 20:22

Re: Het Wielrentopic

Bedankt voor de succeswensen!!

En gefeliciteerd Silver! Super goed!! :D Meer dan 200km fietsen is sowieso al een topprestatie maar zo met gordelroos, de hitte en het voeden is het nog knapper!

Ik heb de finish ook gehaald en heb de hele dag genoten! Het fietsen ging erg goed, mijn benen hadden er zin in. Heb van de hitte niet echt last gehad eigenlijk, viel me gelukkig mee. Heel veel gedronken en een paar keer mij ook wat nat laten spuiten door mensen met tuinslag en kinderen met waterpistool. Lekker verfrissend! Heb ook genoten van de sfeer tussen de deelnemers en in alle steden en dorpjes, overal was het feest!

Heb net iets minder dan 10 uur gefietst en er inclusief pauzes en wachten in steden 14 uur over gedaan. Nu hebben wij ook wel een paar keer uitgebreid pauze genomen. Heb nu 1x de tocht uitgereden. Mijn vader zat al te grappen dat ik nog minimaal 9x moet rijden want dan heb ik net zoveel als mijn moeder :P
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 16 Nov 2014 11:19

Re: Het Wielrentopic

Zoo het is weer lang stil geweest hier, geen zin om onze fiets ervaringen te vertellen of niet meer gefietst?
Wie heeft ook de strava app? Vanuit de strava app ga ik meedoen aan een challenge. In 14 dagen 20u fietsen. Deze begint 22 nov. Geen idee of ik het ga halen maar starten en proberen doe ik het wel.
Wie doet er met mij mee? :)
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 16 Nov 2014 11:42

Re: Het Wielrentopic

Ik heb echt al maanden niet meer gefietst. In m'n eentje vind ik er niks aan en kom ik niet ver en is m'n tempo waardeloos. Ik heb echt m'n vriend nodig om me te pushen.

De strava app heb ik wel al een jaar of 2 geloof ik. Die challenges zijn leuk!
In het voorjaar ga ik écht weer beginnen.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 16 Nov 2014 11:54

Re: Het Wielrentopic

Het is voor mij ook al lang geleden dat ik voor het laatst op de racefiets zat.. Op één of andere manier heb ik er in de herfst toch vaak minder zin in. Het is voor mij echt een voorjaar/zomer sport.

Ik heb ook de strava-app. Echt leuk om zo bij te houden waar en hoe ver je hebt gefietst! Die challenges zijn inderdaad ook leuk! Heb al aan meerdere mee gedaan. Wel een leuk doel inderdaad. Veel succes Silver!!
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 16 Nov 2014 13:53

Re: Het Wielrentopic

Ik heb de strava app pas sinds deze zomer, zoekende naar een goeie app die mijn routes goed zou opslaan.

Ik wist niet dat die challenges er waren, en nu voor de winter vindt ik het wel een goeie. Wordt mijn eerste.

Ik heb een fietsmaatje maar die heeft geen overschoenen en zij schaatst ook veel. Dus nu ga ik gewoon alleen op pad. Vindt dat ook wel lekker bepaal ik lekker mijn eigen tempo, sprintje zetten op de momenten dat ik het wil, en beetje langzamer als het mij uitkomt.
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers