Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het Wielrentopic

<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 20 Mei 2014 10:07

Re: Zijn er hier wielrensters?

Als je er al zo lang voor getraind hebt zou ik juist alleen doen. Het is toch een soort overwinning lijkt mij om het toch gedaan te hebben, niet dan?
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 20 Mei 2014 10:16

Re: Zijn er hier wielrensters?

Ik heb de 11stedentocht 2 jaar geleden gefietst, wel samen met iemand, maar alleen had ik het ook wel gedaan. Je komt onderweg zoveel fietsers tegen, je kunt altijd wel bij een groepje aansluiten. Echt alleen zul je niet zijn.
De jongen met wie ik fietste heb ik ook niet overal gezien hoor, want je moet soms toch je eigen tempo aanhouden.

Ik zou zeggen, ga er voor!! Zorg wel dat je af en toe iemand op de route hebt die je voorziet van eten en/of drinken, het is wel leuk om even met iemand te praten die je kent i.p.v. met al die onbekenden die je ontmoet.
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 20 Mei 2014 10:19

Re: Zijn er hier wielrensters?

Die app heb ik ook gehad, maar ik had ondertussen ook muziek in 1 oortje (hartstikke slecht I know) en de hele tijd een mevrouw er doorheen hoeveel ik had gedaan in hoeveel tijd zo irritant en demotiverend..

En wat de Elfstedentocht betreft, het lijkt me zo saai om alleen te starten. Natuurlijk heb ik een achterban geregeld langs de kant, en sowieso staan vriend en zoontje wel op bepaalde punten. Maja, het blijft toch een saai idee. Ik had ook al een oproepje geplaats in het gastenboek van de Elfstedentocht alleen valt mijn oproepje niet op tussen alle vraag en aanbodkaarten. :eyes:
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 20 Mei 2014 10:20

Re: Zijn er hier wielrensters?

Ik heb een kaart over! Liefhebbers van hier? :smile:
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 20 Mei 2014 10:23

Re: Zijn er hier wielrensters?

Mijn vriend fietst hem dit jaar voor de tiende keer. Hij start juist het liefst alleen, lekker eigen tempo bepalen. Volgens mij gaat hij dit jaar wel met nog iemand
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 20 Mei 2014 10:23

Re: Zijn er hier wielrensters?

Ik heb helaas besloten om hem toch niet te fietsen (gaat lichamelijk niet, helaas), anders was het wel gezellig geweest.
Alleen starten valt wel mee hoor, het is super druk :p

(Ik woon volgens mij ook in dezelfde woonplaats als jij en heb wel eens gePMt met je op het oude forum, toen was je nog zwanger en zouden we eigenlijk nog een keer gaan fietsen, maar dat is er niet van gekomen. Remember ;) ?)
<<

Anoniem321

Bericht 20 Mei 2014 10:30

Re: Zijn er hier wielrensters?

Ik zou de elfstedentocht sowieso nog wel een keer willen fietsen, maar dan moet er eerst getraind worden, zit nu nog maar op zo'n 20 % van de totale afstand. Maar lijkt me een geweldige ervaring!

Die audiocoach op endomondo kun je uitzetten hoor! Met hardlopen werd ik er ook helemaal gek van, maar je kunt haar dus de mond snoeren!
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 20 Mei 2014 10:35

Re: Zijn er hier wielrensters?

Ik heb echt nog niet getraind voor de Elfstedentocht, dus ik durf het niet helemaal aan om 'm te fietsen.
Zou het wel heel graag willen. Ik twijfel dus heel erg.

Ik gebruik trouwens vaak Runkeeper met fietsen en ik heb een Garmin computertje (ik kom even niet op de officiële naam) die ik gelinkt heb aan Strava. Deze app wordt ook door veel bekende wielrenners gebruikt.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 20 Mei 2014 11:25

Re: Zijn er hier wielrensters?

Lady, alleen starten lijkt me ook wel lekker aan de ene kant, maar aan de andere kant sta je alleen te wachten tot je mag gaan... Hmm maar zo alleen sta ik er natuurlijk ook niet.

Haha Green Pepper, I know. Maar toen woonde je toch nog ergens anders? Anyway je fiets was niet op de plaats waar je zat of zoiets. :smile:

Ragazza, Ik moet sowieso deze week even rustig doen, had mijn lies na zondag beetje overbelast ofzo. dus kan de Endomondo wel even aanzetten voor een wandeltochtje. En dan idd die mevrouw de mond snoeren.

Ooh lala, ik zou hem fietsen met nog iemand die vorig jaar oktober bevallen is, maar haar energie is nog niet van wat het was, en daarbij kon zij niet goed trainen ook met voedingen etc. Dus ik denk dat het sowieso voor ons moeders wel belangrijk is om goed te trainen. Maar jij hebt dus de Garmin en dan de strava app? Ik heb geen Garmin dus die valt ook af.

Al met al, net een oud klasgenootje aangesproken en gevraagd welke groep zij starten, zij in groep 18 ik in groep 15. Oftewel ik ga niet alleen starten :banaan: Nu is het wel de vraag of ik haar met de mannen bij kan houden.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 20 Mei 2014 11:49

Re: Zijn er hier wielrensters?

Je kunt de Strava app ook zonder Garmin gebruiken hoor.
Ik bedoelde meer dat die altijd aan m'n Garmin gelinkt is en Runkeeper niet.
Maar de Strava app kun je ook gebruiken zoals je Runkeeper.
Voordeel van Strava vind ik dat je ook kunt zien waar je een PR gefietst hebt enzo. Maar dat is vooral leuk als je vaker hetzelfde rondje rijdt.
Daarnaast is Strava secuurder dan Runkeeper, ook omdat het echt een fiets app is.

Vind strava in ieder geval een veel fijnere app.

Ik heb pas weer 3x op de fiets gezeten (binnen op de tacx) maar kwam niet verder dan een uurtje. De 11 stedentocht zou dus vooral op karakter zijn én heel erg afzien ;)
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 20 Mei 2014 23:14

Re: Zijn er hier wielrensters?

Ik heb vandaag runkeeper met wandelen geprobeerd, nou dat wijf wou ik maar al te graag de mond snoeren maar hoe vaak ik de audio ook uitvinkte ik kreeg steeds meldingen wat ik gedaan had, zo irritant! Eenmaal thuis wist ik ook hoe dat moest, maar voor fietsen lijkt ie mij niet ideaal.

Ik moet nu sowieso me nog steeds rustig houden ivm met een pijnlijke lies door wielrennen, zaterdag pas weer de toertocht maar hopen dat dan strava mee wil werken.
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 21 Mei 2014 12:07

Re: Zijn er hier wielrensters?

Wat voor kleding dragen jullie overigens op de racefiets?
Ik had altijd een Leontien (van de kruidvat) wielershirt met een Rogelli fietsbroekje, nu zijn die shirts gewoon op. En ben ik aan het speuren naar iets anders (wel met roze :P)
Maar lijkt het bijv niet raar als ik een craft shirt (ook wel met roze) met een Rogelli broekje zou dragen?
Op een bepaalde website is het nu vanaf 50,- gratis verzendkosten en de craft is in de aanbieding vandaar dat ik het vraag ;)
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 21 Mei 2014 12:24

Re: Zijn er hier wielrensters?

Ik heb een 'setje' van Perry Sport huismerk geloof ik. Ik zou me niet echt druk maken om al dan niet bijpassende broeken en shirts ;)

(Maar als je een goed excuus nodig hebt om zowel een broek als shirt te bestellen, dan wil ik mijn mening wel bijstellen en zeggen dat het echt strikt noodzakelijk is om bijpassende kleding te hebben :smile: )
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 21 Mei 2014 12:27

Re: Zijn er hier wielrensters?

Mijn broekje is van Cannondale en mijn oude shirts zijn van Castelli en Sportful. Deze pas ik alleen niet meer.
Heb nu een nieuw shirt besteld van Rapha. Duur, maar erg mooi!
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 21 Mei 2014 13:32

Re: Zijn er hier wielrensters?

Hehe, duidelijk dus geen modeshow, nee ik heb net weer een nieuw broekje binnen van rogelli, die bevallen mij het beste vooral het zeem. En daar gaat het om.

Ik kwam trouwens een speciale damestoertocht tegen vanaf de achterhoek tot in Duitsland, met beklimmingen van 5%. Wie lijkt het wat? :D
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 21 Mei 2014 13:34

Re: Zijn er hier wielrensters?

<<

Jip

Bericht 21 Mei 2014 17:04

Re: Het Wielrentopic

Wanneer is de 11stedentocht?
Die andere tocht lijkt me ook wel leuk!

Ik heb een eigen ontworpen fietssetje.
Daarnaast een broek van Assos en een fietsbroek met een plasrits ;-)
Diverse shirts van diverse merken.
Heb nu meestal mijn eigen setje aan.

Ik heb nog een 3/4e broek van Leontien in de kast liggen die ik niet meer pas. Jij misschien wel?
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 21 Mei 2014 19:41

Re: Het Wielrentopic

de 11 stedentocht is 9 juni. Dus wel erg kortdag en ik heb net mijn kaart verkocht dus heb er ook geen meer.

Leontien broeken bevallen me niet, ik heb ook nog wel een 3/4 broek en ook nog de korte maar rogelli zit mij beter iig wel met lange afstanden.
<<

Jip

Bericht 21 Mei 2014 20:05

Re: Het Wielrentopic

9juni had ik ook niet gekund.

Overigens fiets ik wel vaker toertochten alleen. Ik vind het niet erg om alleen te fietsen, rij rustig 150km alleen, en bij een wat groter georganiseerde tocht heb je wel wat aanspraak als vrouw zijnde, helemaal als je een beetje kunt fietsen.
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 21 Mei 2014 21:41

Re: Het Wielrentopic

Jip schreef:9juni had ik ook niet gekund.

Overigens fiets ik wel vaker toertochten alleen. Ik vind het niet erg om alleen te fietsen, rij rustig 150km alleen, en bij een wat groter georganiseerde tocht heb je wel wat aanspraak als vrouw zijnde, helemaal als je een beetje kunt fietsen.


Ik heb iig meer conditie dan 2 jaar geleden :angel:

En ik denk dat ik ook gewoon alleen ga starten, ik zie wel wie en wat ik tegenkom. Anders moet ik ook nog later starten dan mijn eigen starttijd. En misschien kan ik dat ene groepje niet bijhouden. Dus dan moet ik ook "alleen" verder.
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 21 Mei 2014 22:40

Re: Het Wielrentopic

Leuk zo'n wielrentopic! :D

Ik fiets al heel lang en ga dit jaar voor de 2e keer aan de 11stedentocht mee doen samen met een vriendin. Vorig jaar hebben we ook samen meegedaan. Helaas hadden mijn benen er die dag echt geen zin in en ben ik na 170km gestopt... Baal daar nog steeds wel een beetje van maar het ging toen gewoon echt niet meer.

Dit jaar gaat het trainen in ieder geval al een stuk beter dan vorig jaar en ik ga nu gewoon voor de finish, hoe moe ik ook ben ik geef niet op!

Leuk dat jij ook mee gaat doen Silver! En er zijn meer 15.000 (dacht ik?) andere deelnemers dus je zult inderdaad niet echt alleen hoeven fietsen! En in alle dorpjes is er muziek en staan er toeschouwers. Vond het wel bijzonder vorig jaar. Je voelt je dan toch een soort van professionele wielrenner :P

Ik ga dit weekend samen met vriendin met wie ik ook 11stedentocht ga fietsen naar de Ardennen voor een toertocht van 120km!
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 22 Mei 2014 08:41

Re: Het Wielrentopic

Toch nog 1 van hier leuk! Welke groep start je?

Hoeveel km heb je dan in de benen? Ze zeggen 500km in de benen is het beste voor de tocht. En hier in frl is dan ook de 11meerentocht. (100 of 150km)Daar wordt van gezegd, als je die kan. Dan lukt de 11steden ook makkelijk.

Het wordt ook mijn 2e keer. Mijn 1e keer was met de 100e editie. Extra grote medailles en nog meer feest en gezelligheid eromheen. Toen ook gehaald daar twijfel ik nu ook niet om. Alleen maar hopen dat het weer ook een beetje meevalt. As zaterdag windstoten van 13km pu en bewolkt met zo nu en dan regen.
En die regen is de vijand van elke fietser...
<<

Jip

Bericht 22 Mei 2014 09:04

Re: Het Wielrentopic

500km klinkt als niet zoveel!

Goed regenjasje meenemen, dan blijft je bovenlijf droog.
15000 mensen? Dan rij je zeker weten in een groepje.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 22 Mei 2014 09:06

Re: Het Wielrentopic

Silver schreef:Het wordt ook mijn 2e keer. Mijn 1e keer was met de 100e editie. Extra grote medailles en nog meer feest en gezelligheid eromheen. Toen ook gehaald daar twijfel ik nu ook niet om. Alleen maar hopen dat het weer ook een beetje meevalt. As zaterdag windstoten van 13km pu en bewolkt met zo nu en dan regen.
En die regen is de vijand van elke fietser...


Dat was het jaar waar in ik hem ook heb gefietst!
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 22 Mei 2014 10:32

Re: Het Wielrentopic

Jip schreef:500km klinkt als niet zoveel regenjasje meenemen, dan blijft je bovenlijf droog.
15000 mensen? Dan rij je zeker weten in een groepje.


Hmm ik heb geen regenjasje. Die zijn zo benauwd aan.
Wat vind jij dan een goeie training? Ik heb nu 300 in de benen daar komt zaterdag nog eens 100 bij. Maar meer dan 500 zal het wel niet meer worden.

En wat is nu een goed ontbijt voor de toertocht?

Greenpepper, wij hebben het toen wel heel erg getroffen met het mooie weer! Geen regen gezien ook!
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers