Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoeveel ongedierte komt er langs tijdens het kamperen?

<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:27

Bericht 15 Aug 2015 08:16

Hoeveel ongedierte komt er langs tijdens het kamperen?

Wij willen vanaf volgend jaar gaan kamperen (tent) maar toen er gisteren een major spin (je zou hem bijna een naampje geven en een riempje omdoen) voorbij liep in de tuin en ik ongeveer een meter in de lucht sprong bedacht ik me dat je dit uiteraard ook met kamperen kan hebben :laughcry: . En zo'n beest in de tuin, of op het gras helemaal prima maar in de tent wordt dit gênant gezien het dramagehalte van mijn dochter en mij, haha.

Vroeger kampeerde ik ook regelmatig maar ik kan het me niet meer herinneren....

Ervaringen graag :ja: .
Laatst gewijzigd door SDL op 15 Aug 2015 08:24, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 15 Aug 2015 08:20

Re: Hoeveel ongedierte komen bij jou langs tijdens het kampe

Ik ben net terug van 2 weken kamperen in Frankrijk. Een paar spinnen, wat wespen, bromvliegen. En een soort gigantische hommel/bijen maar dan anders, met een heel erg langgerekt lijf en ze maken major herrie en vliegen ook heel woest. Geen idee wat het zijn.

Er zaten veel mollen onder onze tent. Als ik savonds op m'n knieën m'n zoontje instopte voelde ik hoe ze tegen m'n onderbenen aan duwden. Ze kwamen het grondzeil niet door dus heb er niet echt last van gehad.
#teammaple🍁
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:27

Bericht 15 Aug 2015 08:26

Re: Hoeveel ongedierte komt er langs tijdens het kamperen?

Hebben jullie een leuke vakantie gehad?

Ah gossie, mollen. Hoe groot waren de spinnen?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 15 Aug 2015 08:50

Re: Hoeveel ongedierte komt er langs tijdens het kamperen?

Ja heerlijke vakantie gehad. We zaten op Belle Ile En Mer, een eilandje aan de Bretonse kust in Frankrijk. Lekker weer gehad. Geen grote spinnen, gewoon kleintjes en een enkele hooiwagen.

Gisteren in m'n eigen achtertuin kwam ik twee spinnen tegen met een lijf van een centimeter lang, en gigantische dikke poten. Echt gruwelijk, wat dat betreft kun je dus beter naar Frankrijk dan naar Amsterdam.
#teammaple🍁
<<

Catnip

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 11 Jan 2015 18:40

Bericht 15 Aug 2015 16:16

Re: Hoeveel ongedierte komt er langs tijdens het kamperen?

Als je hem inderdaad een riempje omdoet, een naam geeft en als huisdier verzorgt, kun je misschien van je spinnenangst afkomen.

Met kamperen vallen de spinnen meestal wel mee, beetje afhankelijk van wanneer je gaat en waar je zit. Hoe later in het jaar, hoe meer spinnen. En volgens mij zitten ze ook minder in de warmere landen, maar daar zijn wel weer andere beesten. Wij hadden vorig jaar in Frankrijk van die rode keverachtige beestjes die in hele hopen op elkaar gaan zitten, ze deden niks en bleven ook gewoon zitten, maar getver, zag er zo vies uit. En we hadden 's nachts egeltjes in de tent...zo leuk!
Ik hou het slaapgedeelte wel altijd heel goed dicht, want ik wil ook echt geen beestjes in mijn bed.
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 15 Aug 2015 19:07

Re: Hoeveel ongedierte komt er langs tijdens het kamperen?

Heb vroeger heel veel gekampeerd maar van beestjes echt in de tent heb ik eigenlijk nooit last gehad. En verder op de camping zelf eigenlijk ook niet. Ja, in Scandinavië muggen die je lek prikken. En verder wel kikkers/padden gezien en sprinkhanen maar (bijna) nooit echt vieze beestjes..
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Anoniem171

Bericht 15 Aug 2015 19:55

Re: Hoeveel ongedierte komt er langs tijdens het kamperen?

Wij hebben in Nederland gekampeerd en 's avonds en s nachts kwamen er heel veel oorwormen op het tentdoek aan de binnenkant zitten. Verder veel wespen.
<<

Anoniem166

Bericht 16 Aug 2015 08:51

Re: Hoeveel ongedierte komt er langs tijdens het kamperen?

Wij kamperen momenteel in Nederland en hebben bijna tot geen last van ongedierte. We hebben afgelopen week 1 wesp gezien, helemaal geen muggen, en af en toe zo'n ontzettend klein baby-spinnetje dat zelfs ik durf vast te houden (en geloof me, dan moeten ze heeeel klein zijn).
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:27

Bericht 16 Aug 2015 09:00

Re: Hoeveel ongedierte komt er langs tijdens het kamperen?

UN, dat klinkt als een heerlijke vakantie! Hebben de anderen ook een leuke vakantie gehad?

O wat heerlijk om te lezen dat jullie niet zoveel last hebben gehad. Nana, zaten die oorwormen dan ook in het slaapgedeelte? Waren jullie dan niet "bang" dat ze snachts in je bed (of je oren) zouden kruipen?

Ik kom nu over als een mega-angsthaas maar dat ben ik niet hoor. Ik heb het alleen niet zo op grote aantallen en grootte. Zoals die spin van van de week, dat beest was ZO groot. Ja, daar krijg ik wel even de kriebels van. En bijv. Als Nana het heeft over heel veel oorwormen, dan krijg ik toch lichte kriebels :palm: . Maar.... Als het zover is dan doe ik oordoppen in en ogen dicht en dan zie ik ze ook niet meer s'avonds :-).
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 16 Aug 2015 09:22

Re: Hoeveel ongedierte komt er langs tijdens het kamperen?

Ik heb wel eens de hele camping bij elkaar gegilt omdat er een kikker in de tent zat. Nouja dat is dan maar zo. Vind het ook gewoon eng!
Een tip is om etenswaren altijd goed af te sluiten. Dus geen kratten op de grond met geopende zakken. (muizen)
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem171

Bericht 16 Aug 2015 17:40

Re: Hoeveel ongedierte komt er langs tijdens het kamperen?

SDL schreef:UN, dat klinkt als een heerlijke vakantie! Hebben de anderen ook een leuke vakantie gehad?

O wat heerlijk om te lezen dat jullie niet zoveel last hebben gehad. Nana, zaten die oorwormen dan ook in het slaapgedeelte? Waren jullie dan niet "bang" dat ze snachts in je bed (of je oren) zouden kruipen?

Ik kom nu over als een mega-angsthaas maar dat ben ik niet hoor. Ik heb het alleen niet zo op grote aantallen en grootte. Zoals die spin van van de week, dat beest was ZO groot. Ja, daar krijg ik wel even de kriebels van. En bijv. Als Nana het heeft over heel veel oorwormen, dan krijg ik toch lichte kriebels :palm: . Maar.... Als het zover is dan doe ik oordoppen in en ogen dicht en dan zie ik ze ook niet meer s'avonds :-).


Wij hielden de slaapcabines heel goed dicht. In onze tassen met kleding, wasmand en dergelijke gingen ze ook zitten. Dat hebben we dus maar in onze dakkoffer gedaan.
De campingbeheerder vertelde dat die oorwormen deed deden omdat het zulk vochtig weer was (mogelijk is het bij droog weer beter).
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 16 Aug 2015 21:10

Re: Hoeveel ongedierte komt er langs tijdens het kamperen?

Haha wat een geniale topictitel :D ik zie altijd vooral heel veel muggen, en van die motten die als een gek op je lampje afkomen savonds. Verder valt het best mee hoor, zeker met spinnen! Die zie ik thuis veeeeeel
Meer dan op de camping. iig goed je slaapcabine dichthouden, en licht even uit als je je slaapcabine in gaat, dan vliegt er niks naar het licht toe :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 16 Aug 2015 21:14

Re: Hoeveel ongedierte komt er langs tijdens het kamperen?

Mijn ouders hebben een vakantiehuisje midden in het bos en er zijn heel vaak muizen binnen. We hebben ook al een paar keer een vogeltje gehad dat binnen was gekomen via de raamventilator of de schoorsteen. Valt niet echt onder ongedierte, maar je schrikt je wel te pletter als er een vogel langs je fladdert of er steekt een bosmuis voor je voeten over. Verder waren er echt heel erg veel wespen dit jaar, en ook wel aardig wat muggen. Mieren zie ik daar juist niet zoveel.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem321

Bericht 18 Aug 2015 06:49

Re: Hoeveel ongedierte komt er langs tijdens het kamperen?

Ik heb al heel vaak gekampeerd en de dieren die door de jaren heen de revue zijn gepasseerd zijn muggen, vliegen, wespen, muizen, eekhoorntjes. Ik vond het iig reuze meevallen.

Dit jaar in luxemburg waren de muizen en wespen wel erg opdringerig en is er zelfs wat kleding van mijn vriend kapotgeknaagd, maar door kleding in de auto te bewaren los je dat op.
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:27

Bericht 19 Aug 2015 14:05

Re: Hoeveel ongedierte komt er langs tijdens het kamperen?

Muizen, wespen, bijen, mieren, mollen onder de tent, kleine spinnen of kleine torren ben ik niet bang maar.... Ik las ook dat deze rakkers op bezoek kunnen komen:

https://www.google.nl/?gws_rd=ssl#q=vli ... T1ACKlM%3A

Ook die hoeveelheid oorwormen van Nana :eyes: ... Dan heb ik het nog niets eens over die vieze betonspinnen, Ik kan er niets aan doen maar ik krijg er gewoon kriebels van en twijfels door. Dit terwijl kamperen me juist zo ontzettend leuk lijkt met de kinderen, (baal baal van mijn eigen ik :palm: ).

Maar aan de andere kant denk ik: zoveel mensen doen het dus zo vaak zal het niet voorkomen.
<<

Catnip

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 11 Jan 2015 18:40

Bericht 19 Aug 2015 16:20

Re: Hoeveel ongedierte komt er langs tijdens het kamperen?

Nee joh, je moet je echt niet laten tegenhouden hierdoor. Die vliegende herten zijn er eng uit op de foto, maar in het echt zijn ze eigenlijk best mooi haha. Ik heb er in mijn hele leven kamperen twee gezien en dat was beide keren niet in de tent (niet eens in de buurt). En betonspinnen...bedoel je die huisspinnen? Die zitten niet in je tent joh, eerder in je huis.
Mij helpt het trouwens ook wel om die enge beestjes gewoon eens van dichtbij te bestuderen, kijken wat ze doen, foto's maken en googlelen. Ik vind ze dan een stuk minder eng. En de spinnen die hier in de tuin wonen krijgen allemaal een naam, misschien suf, maar dat helpt echt en als ze heel eng zijn, groet ik ze steeds als ik er langs loop, hoi Albert, doei Albert.
Het zijn maar beestjes.

Oh en oorwormen kruipen niet in je oren hoor en ook niet in je bed, ze zitten graag op vochtige plaatsen.
<<

Patsy

Bericht 20 Aug 2015 18:40

Re: Hoeveel ongedierte komt er langs tijdens het kamperen?

Wij hebben eigenlijk ook nooit last van ongedierte. Alleen in Frankrijk, uit waar wij zaten, zaten wel veel dikke (lees: enorme) padden. Die vind ik wel doodeng.

O! En grote sprinkhanen, maar die vallen in Nederland volgens mij mee.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers