Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Behandeling paniekstoornis/agorafobie

<<

Felicia

Noob

Berichten: 15

Geregistreerd: 16 Dec 2014 23:46

Bericht 12 Aug 2015 21:07

Behandeling paniekstoornis/agorafobie

Heeft er iemand hier ook therapie gehad voor een paniekstoornis/agorafobie? Ik heb nu ongeveer 3 maanden therapie, maar ik word helemaal gek van het invullen van schema's en rationele gedachten. Is dat nou echt het enige wat me te bieden is qua therapie? Ik moet constant oefeningen doen en die schema's terwijl ik het al hartstikke druk heb en doodmoe ben. Heb bijna de neiging om ermee te stoppen maar dat is natuurlijk ook niet slim en wil ik ook niet. What to do?
<<

Anoniem163

Bericht 12 Aug 2015 21:12

Re: Behandeling paniekstoornis/agorafobie

Bespreekbaar maken bij je behandelaar!

Zijn dat G-schema's die je moet maken?
<<

Felicia

Noob

Berichten: 15

Geregistreerd: 16 Dec 2014 23:46

Bericht 12 Aug 2015 21:28

Re: Behandeling paniekstoornis/agorafobie

Ik weet niet hoe ik het bespreekbaar moet maken, wat ik moet zeggen :-( Vind het zo moeilijk.

Het is geen G-schema volgens mij, het is deze: http://www.psychologenpraktijkbosveld.n ... oornis.pdf
<<

Anoniem282

Bericht 13 Aug 2015 12:57

Re: Behandeling paniekstoornis/agorafobie

Dit is een schema dat wel de G's aan de orde stelt en wordt gebruikt bij cognitieve gedragstherapie.

Wat vind je precies moeilijk hierin? Durf je niet bespreekbaar te maken dat je een beetje klaar bent met het invullen van deze schema's? Merk je nog geen vooruitgang?

Cognitieve gedragstherapie werkt doorgaans pas op de langere termijn, is je dat niet verteld? Want dan kan ik me voorstellen dat je je afvraagt waar je mee bezig bent.
<<

Felicia

Noob

Berichten: 15

Geregistreerd: 16 Dec 2014 23:46

Bericht 13 Aug 2015 17:29

Re: Behandeling paniekstoornis/agorafobie

Ik heb wel geprobeerd het bespreekbaar te maken, maar mijn psych wuift het een beetje weg met dat dat wel de behandeling is en dat het nog niet goed genoeg gaat om ze achterwege te laten. Dat is misschien ook wel zo, maar toch.
Ik merk wel wat vooruitgang, maar voor m'n gevoel ben ik nog niet eens op de helft. Ik heb nu 8 gesprekken gehad en heb er maar 12, dus dat vind ik ook een rotidee. Wat als het na die 12 gesprekken nog helemaal niet gaat? Ik verwacht niet dat het opeens veel beter met me zal gaan, zeker niet nu ik pas heb gehoord dat m'n moeder heel ziek is. Dat zorgt alleen maar voor meer spanning bij mij = meer vermijding en meer paniek :(
<<

Anoniem211

Bericht 13 Aug 2015 17:33

Re: Behandeling paniekstoornis/agorafobie

Waar komen je angsten vandaan? Zijn het gedachten? Is het dus een gedachtenpatroon dat je al langer hebt? Heb je stress? Vermoeidheid? Zit je lekker in je vel? Als je lichaam in slechte conditie is, heb je meer kans op angststoornissen en paniekaanvallen etc. Bij mij wordt het getriggerd als ik vermoeid en overprikkeld ben.
<<

Felicia

Noob

Berichten: 15

Geregistreerd: 16 Dec 2014 23:46

Bericht 13 Aug 2015 17:46

Re: Behandeling paniekstoornis/agorafobie

Ja ik heb stress en ben heel erg moe. Daar is het ook mee begonnen, op m'n oude werk waar ik me vreselijk voelde (ik denk eigenlijk dat ik toen overspannen was). Daarna ben ik verhuisd en van baan veranderd, daar zit ik veel beter op m'n plek. Maar het is wel ontzettend druk op m'n werk.
Gek eigenlijk, maar m'n psych besteedt daar eigenlijk helemaal geen aandacht aan, aan hoe het is ontstaan.
<<

Anoniem211

Bericht 13 Aug 2015 18:51

Re: Behandeling paniekstoornis/agorafobie

Lijkt mij de basis. Kun je verbeteringen aanbrengen aan je omstandigheden? Meer rust nemen, zorgen dat je beter slaapt? Maatregelingen treffen om de stress naar beneden te brengen, met je werkgever praten? Je kunt aan cognitieve gedragstherapie gaan doen maar eerst moeten je basisomstandigheden in orde zijn..
<<

Marco

Noob

Berichten: 1

Geregistreerd: 01 Dec 2015 18:57

Bericht 01 Dec 2015 18:59

Re: Behandeling paniekstoornis/agorafobie

Hoe gaat het nu met je?
Ik heb zelf heel lang last gehad van agorafobie en kreeg er een paar weken geleden opeens weer last van.
Weet nu wat ik eraan kan doen. Psycholoog kan helpen maar dan moet je het wel treffen. Vaak is er een hoop gedoe met schema's en emdr etc. Dat schiet in mijn ogen niet op...

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers