Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe vaak opa/oma weg met kinderen?

<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 11 Aug 2015 21:54

Re: Hoe vaak opa/oma weg met kinderen?

Lejow schreef:nog nooit aangegeven eigenlijk..
Durf dat nooit zo goed..

Dit. Ik ben al lang blij dat ze wel op willen passen.
R. 2013
D. 2016
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5689

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 11 Aug 2015 21:55

Re: Hoe vaak opa/oma weg met kinderen?

Lejow schreef:nog nooit aangegeven eigenlijk..
Durf dat nooit zo goed..



Moet zeggen dat ik dat bij mijn schoonouders ook niet zo goed durf hoor.
Weet wel dat ze op leeftijd beginnen te raken >75
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem137

Bericht 11 Aug 2015 22:08

Re: Hoe vaak opa/oma weg met kinderen?

Even puur reagerend op de openingspost: ik denk dat ik het als moeder ook ontzettend leuk zou vinden om met uitjes erbij te zijn, maar ik denk dat het voor kinderen ook leuk is om alleen met opa en oma op stap te gaan, zonder papa of mama erbij. Ik ging vroeger wel eens met mijn oma met de trein maar haar zus, prachtig vind ik dat, een uitje met oma. Maar toen was ik wel al vijf of zes ofzo. Ik denk dat het (op den duur) niet echt meer er om gaat wat ik zelf leuk vind, maar meer waar de kinderen van genieten.
<<

Dikkie Dik

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 574

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 11 Aug 2015 22:21

Re: Hoe vaak opa/oma weg met kinderen?

En een balletje opgooien wanneer opa en oma enthousiast reageren op iets wat jullie als gezin gedaan hebben.
Zo van...jullie mogen B of R ook wel een keertje en dagje meenemen hoor....

Snap je wat ik bedoel?
Misschien durven ze het zelf niet voor te stellen en willen ze dolgraag.
22-2-2013
28-8-2015
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 11 Aug 2015 22:22

Re: Hoe vaak opa/oma weg met kinderen?

Nog niet gebeurd. Wel dat er tijdens oppasdagen met haar gesleept wordt naar allerlei mensen die ik niet ken. Daar is al veel ruzie over geweest omdat ik wil dat mn dochter bij iedereen hetzelfde ritme aanhoudt en ik graag weet waar ze uithangt en niet bij ome Jan van 83 zit en de hele middag niet slaapt. Heeft ze ook niks aan.
Buiten oppasdagen ziet ze de (vele) opa"s en oma's ook niet.
04-2014
10-2015
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 11 Aug 2015 22:22

Re: Hoe vaak opa/oma weg met kinderen?

Hier gebeurt dat nooit. De opa's en oma's doen/kunnen niets met de kinderen doen.
Mijn opa en oma doen dit wel, maar meestal ga ik dan mee. Ze zijn al 87. Wel gaat mijn oma (die heel fit is) graag een ijsje eten met mijn jongens.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:08

Bericht 11 Aug 2015 22:37

Re: Hoe vaak opa/oma weg met kinderen?

Wat jammer dat het bij jullie niet voorkomt Lejow en Spencer!
Hier gaan de kinderen regelmatig wat leuks doen met (schoon)ouders. Maar ook met ooms en tantes. As we speak zijn de kinderen een weekje op vakantie met mijn schoonouders. Doen ze elk jaar en meestal in de herfstvakantie. Nu in de zomervakantie omdat wij pas in oktober op vakantie gaan.
Heerlijk vind ik het en de kinderen ook.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 12 Aug 2015 07:42

Re: Hoe vaak opa/oma weg met kinderen?

Boodschappen doen, bij iemand op visite doen ze wel met haar. Kinderboerderij laatst ook (wel nadat ik t gezegd had) of naar de eendjes. Maar ik merk aan mezelf dat ik t moeilijk vind als dochter iets gaat doen wat niet vaak voorkomt en daar wel heel erg van geniet (zowel iets kleins als de kermis als iets groters zoals bij dagje met trein weg).
Nu heb ik deze 2 weken vakantie, dus tijd om met dochter te besteden. Maar wil ook x m'n huis onder banden nemen en dan gaat ze dus naar opa/oma. Die gaan dan dagje treinen met haar (mijn idee) en aan de ene kant vind ik dat super leuk, aan de andere kant merk ik dat ik er nu al onrustig van wordt omdat ik er eigenlijk ook van wil genieten.
Dat zullen ze vast loslaten noemen of niet ;)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 12 Aug 2015 08:16

Re: Hoe vaak opa/oma weg met kinderen?

Mijn schoonouders passen gemiddeld twee keer per week op onze dochter.
Maar dan gaan ze nooit echt de deur uit. Hooguit met de hond wandelen. Mijn schoonmoeder heeft ook geen rijbewijs en ze wonen in een klein dorpje. Soms als mijn schoonvader er is gaan ze wel even boodschappen doen. Maar echt een dagje uit doen ze niet.

Als mijn moeder oppast, gaat ze vaak wel even fietsen of naar de kinderboerderij of naar de speeltuin.

Echt dagjes uit vind ik veel te leuk om bij te zijn en doe ik dan ook regelmatig met mijn moeder en dochter samen.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 12 Aug 2015 09:08

Re: Hoe vaak opa/oma weg met kinderen?

We gaan de laatste week van de zomervakantie wel met mijn vader naar madurodam! :banaan:
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 12 Aug 2015 09:13

Re: Hoe vaak opa/oma weg met kinderen?

Mijn vader woont niet om de hoek dus hij past bijna nooit op, over 2 weken een bruiloft en dan gaan de jongens bij hem slapen.
Mijn schoonouders hebben de oudste regelmatig meegenomen naar een indoor speeltuin of kinderboerderij. Ze werken beide wel nog fulltime dus heel vaak gebeurd dit ook niet. Ze hebben ook geen vaste oppasdagen.
M:21072011
J :08012014
<<

Mama29

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:36

Bericht 12 Aug 2015 10:22

Re: Hoe vaak opa/oma weg met kinderen?

Onze ouders passen niet standaard op, hooguit een keer in de avond (als de kids al slapen) als wij beide moeten werken en dus een stukje overlap hebben, maar dan zien ze de kinderen dus niet...

Beide opa's en oma's doen wel eens wat leuks met de kids alleen. Mijn schoonouders zijn dit jaar nu 2x met de kinderen naar een grote speeltuin geweest. De kinderen vinden het daar ontzettend leuk en genieten er echt van dat ze daar met opa en oma zijn, en mijn schoonouders genieten er ook heel erg van!
Ook zijn we als gezin dit jaar met mijn schoonouders naar een attractiepark geweest.
Ook gaan schoonouders soms met ze naar het bos, de heide, de dierentuin, naar een openluchtmuseum oid.. Erg leuk!
Dit doen ze dan vaak als de kinderen vakantie hebben, en wij moeten werken, dus dat is voor ons erg fijn :)

Mijn moeder en haar man gaan ook zowieso 1x per jaar alleen met de kinderen op pad. Dit jaar was het slecht weer op die dag, dus zijn ze naar een indoorspeeltuin gegaan. Ook nemen zij de kinderen wel eens mee naar het bos of de heide.
Ga ook vaak samen met de kinderen (op de woensdagmiddag bijvoorbeeld) naar mijn moeder, en gaan we dan naar het bos, naar een speeltuintje of de stad in. Vinden de kids ook altijd erg leuk!

Zwager en schoonzus gingen, voordat hun kindje werd geboren, ook regelmatig met onze kids op stap. Erg leuk!
<<

Theezakje13

Noob

Berichten: 41

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:58

Bericht 12 Aug 2015 10:43

Re: Hoe vaak opa/oma weg met kinderen?

Niet. . Mijn moeder is overleden en mijn vader wil dat gewoon niet alleen met de kids.
schoonmoeder werkt onregelmatig maar zij lijken hun andere kleinkinderen belangrijker te vinden helaas.
2011 - 2013
<<

Anoniem255

Bericht 12 Aug 2015 10:54

Re: Hoe vaak opa/oma weg met kinderen?

Mijn schoonouders niet zo vaak. Als mijn schoonvader oppast neemt hij ze wel mee naar de speeltuin en mijn schoonmoeder neemt ze naar de winkel en dan mogen ze een cadeautje uitzoeken.

Mijn ouders doen wel van alles met ze. Vliegtuigen kijken op het vliegveld, naar burgers zoo, naar mijn zus in Zeeland en dan naar het strand etc. Ik hoef daar ook echt niet allemaal bij te zijn. Dan geniet ik mooi van een dagje rust ;)
<<

Anoniem286

Bericht 12 Aug 2015 20:34

Re: Hoe vaak opa/oma weg met kinderen?

Met mijn ouders bija elke maand wel, meestal een stukje fietsen of wat eten ofzo. Bij mijn schoonmoeder logeert ze ook heel regelmatig.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 12 Aug 2015 20:49

Re: Hoe vaak opa/oma weg met kinderen?

Mijn moeder past altijd een dag op per week, maar dan onderneemt ze eigenlijk geen dingen zoals dierentuinen ed. Soms gaan ze naar de speeltuin, winkel, boerderij dat soort dingen. Maar vind dit eigenlijk ook wel goed zo, N. hoeft niet elke keer maar overal mee naartoe te nemen. Mijn schoonmoeder neemt N. eens in de zoveel tijd eens mee naar Sprookjeswonderland of Oud Valkeveen ofzo, maar ook niet regelmatig. Vind de simpelste dingen ook het leukst eigenlijk en ben al heel blij dat ze N. soms even willen meenemen/ oppassen.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 13 Aug 2015 21:30

Re: Hoe vaak opa/oma weg met kinderen?

Mijn schoonouders gaan wel eens met ze de stad in op mijn schoonmoeder haar oppasdag. Ook gaat ze vaak een stuk fietsen, naar de diertjes en soms ( zoals morgen) zwemmen.

Mijn moeder gaat op haar oppasdag vaak naar de speeltuin en de diertjes. Echte uitjes doen we eigenlijk altijd samen.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 14 Aug 2015 11:54

Re: Hoe vaak opa/oma weg met kinderen?

Onze ouders hebben allemaal een eigen oppasdag op mijn werkdagen, maar meestal maken ze niet echt grote uitstapjes. Dat hoeft natuurlijk ook helemaal niet. Laatst zijn mijn ouders wel met E. naar de dierentuin geweest. Ik had zelf ook heus wel mee gewild, maar ik moest gewoon werken. Een paar weken later zijn wij ook een keer samen met E. geweest, alleen maar heel leuk voor haar om er vaker te komen :)
Ze vragen het trouwens altijd aan ons of ze haar ergens mee naartoe mogen nemen, ik vind het eigenlijk altijd wel goed, leuk juist! Ik ben erg blij dat al onze ouders zo leuk met haar omgaan en dat ook nog kunnen.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 14 Aug 2015 12:23

Re: Hoe vaak opa/oma weg met kinderen?

Mijn moeder past 2x per week op en gaat dan met Y. naar de speeltuin of naar de winkels.

Als mijn vriend en ik samen wat willen doen passen mijn ouders op en die gaan dan ook op stap met Y. Toevallig zijn ze vorige week met 'm naar het Plaswijckpark geweest toen wij beiden moesten werken. In september slaapt hij daar, door omstandigheden, 3 weekenden en toen ik gister aan mijn ouders vroeg of dat goed was noemde mijn vader al allemaal dingen op waar ze met Y. naartoe willen dan.

Schoonmoeder heeft 1x op Y. gepast, maar dat was uit nood. We hebben niet zoveel met haar vriend waardoor we het niet prettig vinden als Y. daar is. Daarbij komt dat schoonmoeder ook nog gewoon full-time werkt, terwijl mijn moeder al met vroegpensioen is.
Afbeelding
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 14 Aug 2015 12:43

Re: Hoe vaak opa/oma weg met kinderen?

Mijn ouders doen heel vaak leuke dingen met ze. Ze passen hier 1 a 2 dagen per week op, dan doen ze gewoon normale dingen als boodschappen, naar de markt, even wat drinken bij de Hema enz. De kinderen gaan ook ongeveer 1 weekend per maand daar slapen en dan doen ze altijd wel wat leuks. Naar de dierentuin, strand, binnenspeeltuin, kinderboerderij enz. In de vakantie gaan ze vaak ook nog wel daar logeren en dan doen ze ook leuke dingen. Ze gaan ook wel eens met ze een midweekje/weekendje weg, soms met ons en soms zonder ons.
Mijn schoonmoeder gaat niet echt met ze weg maar doet wel altijd leuke dingen met ze als ze daar zijn in huis. Ze mogen altijd kiezen wat ze gaan doen en ze haalt lekkere dingen voor ze enz. Toevallig ben ik deze vakantie voor het eerst samen met m'n schoonmoeder en de kinderen een dagje weg geweest, was ook erg gezellig. Ik denk dat als ze wat groter zijn ze ook wel een keer alleen een dagje met schoonmoeder weg mogen.
2010 2012
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers