Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Teleurstelling in vrienden uitspreken?

<<

Anoniem140

Bericht 11 Aug 2015 17:41

Re: Teleurstelling in vrienden uitspreken?

Dat denk ik ook, ik zou echt schrikken als mijn vriendinnen zouden vragen of ik kon helpen met schoonmaken of echt om eten zouden gaan vragen en het dan ook meteen doen. Omdat ik dan de ernst ervan zou inzien.
<<

Anoniem282

Bericht 11 Aug 2015 17:44

Re: Teleurstelling in vrienden uitspreken?

Communicatie idd. Anders beland je al snel in 'assumption is the mother of all f******'.

Feitelijk is persoon X hulpbehoevend, maar geeft bij vrienden A, B en C niet in een duidelijke vraag aan dat hulp gewenst en zelfs nodig is. Dan zou ik toch heel raar staan op te kijken als ik vervolgens word aangesproken dat ik niet behulpzaam genoeg ben geweest, omdat ik nota bene subtiele hints niet heb opgevat zoals was gehoopt en bedoeld. Nee sorry, daar zou ik echt niet in meegaan en juist afstand nemen na zo'n verwijt. Volgens mij heb ik de essentie nu samengevat en dan vind ik Nougat, Desalniettemin, Charles of mezelf niet onredelijk of onsympathiek. Eerder omgekeerd als ik op die manier terecht zou worden gewezen. :)
Laatst gewijzigd door Anoniem282 op 11 Aug 2015 18:44, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem125

Bericht 11 Aug 2015 17:58

Re: Teleurstelling in vrienden uitspreken?

Miley schreef:Ik ben het eigenlijk wel eens met Nougat en Guattari.
Ik heb een vriendin die met vlagen ook hulpbehoevend is, en ik doe dan met liefde boodschapjes voor haar, uit mezelf.
Maar ik zou er wel kriegelig van worden als dat een verwachting wordt van haar, en dat proef ik een beetje bij TO. Sterker nog, ze spreekt die verwachting uit.
Ik vind het super lief als een vriendin met een pan soep op de stoep staat als ik ziek ben, maar ik zie dat dan juist als iets extra's maar niet als normaal.

Hier ben ik het ook mee eens.
<<

Anoniem131

Bericht 11 Aug 2015 18:07

Re: Teleurstelling in vrienden uitspreken?

Het ligt er ook aan wat iemand heeft. Iemand met een gebroken been kan geen boodschappen doen dus dan bied ik het gelijk aan maar bij dingen in de geestelijk gemoedstoestand vind ik dat lastiger in te schatten. Heb wel eens wat voor een vriendin met een depressie gedaan en dat was gelijk einde vriendschap (gewoon iets kleins).
<<

Anoniem140

Bericht 11 Aug 2015 18:26

Re: Teleurstelling in vrienden uitspreken?

Ook dat nog eens inderdaad. Mijn vriendin heeft een nekhernia en kan zich soms gewoon echt niet bewegen. Ondertussen probeert ze wel in drie etappes de bovenverdieping te stofzuigen. Ik geef dan aan dat ze dat gewoon niet moet doen, ik vind dat dan op dat moment een overbodige bezigheid. Het komt ook niet in mij op om dat dan voor haar te gaan doen, ben ik dan ook een "slechte" vriendin?
Overigens ik heb versleten nekwervels en ook regelmatig zo 'n pijn gehad, dus ik weet dat je dan ook echt niets kunt. Met boodschappen (vraag ik alleen aan mijn ouders) of een pan soep ben ik dan al zo blij dat ik echt niet wil dat mensen ook nog andere dingen gaan doen. Het belangrijkste vind ik dan meestal dat mijn zoon ergens kan eten zodat ik daar zelf niet voor hoef te zorgen.
Maar goed, ik weet ook niet waarom TO in de ziektewet zit.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 11 Aug 2015 19:17

Re: Teleurstelling in vrienden uitspreken?

Dat is logisch Miley, en natuurlijk wordt het huishouden dan een 'bij' zaak, maar het moet wel blijven gebeuren natuurlijk.
<<

Anoniem131

Bericht 11 Aug 2015 21:45

Re: Teleurstelling in vrienden uitspreken?

Ik vind de bash op Guat heel onterecht en dat maakt me heel boos.
Ik ben vorig jaar heel ziek geweest en Guattari woont niet om de hoek en kan zeker niet tegen gekots of het gepraat daarover maar zij stond dag en nacht klaar omdat het duidelijk was wat ik van haar wilde. Guat wilde ik altijd kunnen bellen (Moet weer kotsen). Mijn hulpvraag was duidelijk en zij heeft klaar gestaan en ze blijft klaarstaan.
Zet haar dus niet neer als onempatisch kreng.
<<

Anoniem282

Bericht 11 Aug 2015 22:02

Re: Teleurstelling in vrienden uitspreken?

Francaise schreef:Ik vind de bash op Guat heel onterecht en dat maakt me heel boos.
Ik ben vorig jaar heel ziek geweest en Guattari woont niet om de hoek en kan zeker niet tegen gekots of het gepraat daarover maar zij stond dag en nacht klaar omdat het duidelijk was wat ik van haar wilde. Guat wilde ik altijd kunnen bellen (Moet weer kotsen). Mijn hulpvraag was duidelijk en zij heeft klaar gestaan en ze blijft klaarstaan.
Zet haar dus niet neer als onempatisch kreng.


Wat een lieve reactie, dank je wel. :) Er is hier gewoon denk ik een grote verscheidenheid aan forummers en dat is prima. Het wordt alleen een beetje jammer als gevoel hoger wordt gewaardeerd dan ratio. En dat zie ik hier (en veel vaker) gebeuren. Het waardeoordeel wat vervolgens wordt gehangen aan reacties die rationeel van aard zijn, vind ik onnodig maar ik trek het me niet persoonlijk aan. Daar vind ik mensen die ik alleen via een beeldscherm 'ken' niet belangrijk genoeg voor en daarom doe en kan ik er ook niets mee. De forummers die hier rationeel reageren lijken me geen van alleen onsympathiek of niet welwillend; ze hebben hooguit een voorkeur voor een andere manier van communiceren. :)
Laatst gewijzigd door Anoniem282 op 11 Aug 2015 22:03, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 11 Aug 2015 22:02

Re: Teleurstelling in vrienden uitspreken?

Francaise schreef:Ik vind de bash op Guat heel onterecht en dat maakt me heel boos.
Ik ben vorig jaar heel ziek geweest en Guattari woont niet om de hoek en kan zeker niet tegen gekots of het gepraat daarover maar zij stond dag en nacht klaar omdat het duidelijk was wat ik van haar wilde. Guat wilde ik altijd kunnen bellen (Moet weer kotsen). Mijn hulpvraag was duidelijk en zij heeft klaar gestaan en ze blijft klaarstaan.
Zet haar dus niet neer als onempatisch kreng.


Wie doet dat dan?
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11417

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 11 Aug 2015 22:06

Re: Teleurstelling in vrienden uitspreken?

Ik herken het wel een beetje. Je hoopt altijd dat vrienden spontaan iets voor je doen als je vind dat je het nodig hebt. Maar vrienden zien het soms gewoon niet. Ik zou het zelf prettig vinden als een vriend me concreet zou vragen: ik kan niet koken, maar wil wel graag gezond eten, kun jij een paar maaltijden koken? Of dat ik boodschappen wil halen.

Dat kan ik je alleen als tip geven, uitspreken waarin je hulp nodig zou hebben. Ook al is het een 'ik voel me rot en wil een schouder' vraag. Toen ik in de put zat, gaf ik her en der hints. Wat had ik graag een kaartje of spontane uitnodiging gehad...maar hints werken niet.

Sterkte!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Chocolate

Noob

Berichten: 110

Geregistreerd: 13 Jun 2015 21:21

Bericht 11 Aug 2015 22:07

Re: Teleurstelling in vrienden uitspreken?

Nou, dan zal ik daar maar even antwoord op geven: ik zit om een fysieke reden in de ziektewet. Zowel mijn linkerarm als linkerbeen vallen zeer regelmatig uit, en mag beide niet veel gebruiken. Staan en lopen mag nog bijna niet. Even staan om te koken, of dingen snijden ofzo kan dus niet. Net als dat ik vaak dingen als boodschappen gewoon echt niet kan.
Ik word hiervoor behandeld en toekomstbeeld is gelukkig positief. En af en toe probeer ik iets zelf, zoals hier al gezegd is, niet alles heeft prioriteit als het niet lukt, maar af en toe moeten bepaalde dingen toch gebeuren, en het is fijn als iemand even helpt.

Om op jullie reacties terug te komen, ik vind de hardheid ook wel meevallen. Soms, en gisteren was zo'n moment, is het erg lekker om het even van je af te schrijven. Toen alles begon heb ik behoorlijk wat onderzoeken gehad en een aantal waren behoorlijk heftig (de reden waarom dan) ik heb veel spanning gehad. Ik ben erg huisgebonden, of heb een rolstoel op het moment. Toen ik het vrienden vertelde heb ik ook aangegeven waar ik eventueel hulp bij kan gebruiken. Voor de grote dingen, het grote schoonmaakwerk e.d. (Maak inderdaad weinig vies want gebruik weinig, maar sommige dingen moeten toch af en toe gebeuren) vraag ik mijn ouders, deze zijn dus helaas nu een tijd weg maar willen me normaal gesproken natuurlijk helpen. Af en toe biedt iemand hulp aan uit onverwachtse hoek, dat vind ik super fijn en lief. Wat mij voornamelijk dus dwars zit ik dat een aantal vriendinnen geen gehoor geven, weinig tot niet langskomen en op het moment van uitslagen geen interesse toonde, of pas veel later. Ik heb wel gezegd wanneer ik dat kreeg, en gelukkig dachten anderen er wel aan. Het is dus niet zo dat niemand heb of dat ik alles zelf moet doen, en ja, ik ben deels best afhankelijk want als zowel je arm als been niet meewerken kun je echt weinig. Maar heb naar mijn idee geen grote dingen gevraagd. Met sommige vriendinnen kookte ik al wel eens samen omdat we anders bijv beide alleen moeten eten. Anderen heb ik om de week een gezellige avond mee en zie ik niet meer. En dat doet me pijn, want ze kennen de situatie, ik verwacht eigenlijk gewoon de interesse en in elk geval dat de normale dingen misschien doorgaan, alleen dan wel bij mij thuis omdat het even niet anders kan. En hoe leuk zou ik het vinden als iemand een keer extra kookt of met wat kleine dingen helpt.

Dus de reacties over duidelijke communicatie heb ik goed gelezen en daar heb ik zeker wat aan, wat ik eerder al zei, ik ben juist iemand die in zo'n geval zelf al langsgaat en dingen uit handen neem (nee ook geen volledig huishouden, maar een tas boodschappen of een keer stofzuigen of de afwas doen ofzo) Misschien had ik daardoor ook wel teveel de verwachting dat dat normaal is in vriendschap en wellicht had ik duidelijker kunnen zijn. En daarnaast voel ik me echt rot over de desinteresse, niet van iedereen, maar misschien wel van een aantal mensen van wie ik het het meest verwachte, dat doet gewoon pijn. Overigens, de mensen die wel langskomen zeggen ook wel eens als ze willen gaan: goh, hoe gaat het eigenlijk want daar hebben we het helemaal niet over gehad. Ik vind dat heerlijk, kon ik het maar zo een hele avond vergeten. Het hoeft er niet continu over te gaan, maar de belangrijke momenten vond ik het heel naar. Maar goed, genoeg erover, bedankt voor de lieve woorden en voor een aantal voor het met twee benen terug zetten op de grond.
<<

Anoniem170

Bericht 11 Aug 2015 22:07

Re: Teleurstelling in vrienden uitspreken?

Wat heb je precies to dat je echt niks kunt?
Ik heb een tijdje in de thuiszorg gewerkt, en daar hadden die mensen 'tafeltje dekje'. Die mensen konden dan aankruisen wat ze wilden eten voor meerdere dagen. Dat eten werd in een enorme keuken gemaakt, en dan vers in bakjes gedaan en bij de mensen thuisbezorgd. Zo aten ze toch elke dag vers, en ze hoefden alleen maar op te warmen.
Ik weet niet wat het kost, maar je zou er eens naar kunnen informeren?
Ik snap goed dat je teleurgesteld bent, maar ik zou me focussen op de dingen die je wel kunt. Misschien een oproepje plaatsen op marktplaats oid voor iemand die wil komen poetsen? Het zal je wel meer geld gaan kosten nu misschien, maar misschien kan je iets aanbieden in ruil, of dingen verkopen uit je huis?
Heb je al gebeld met de gemeente of er mogelijkheden zijn voor thuishulp?
<<

Anoniem131

Bericht 11 Aug 2015 22:10

Re: Teleurstelling in vrienden uitspreken?

En Chocolate, ik wens je veel sterkte. Als je in het noorden woont heb ik wel eens een pannetje over.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7550

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 11 Aug 2015 22:11

Re: Teleurstelling in vrienden uitspreken?

Mamsie schreef:
Francaise schreef:Ik vind de bash op Guat heel onterecht en dat maakt me heel boos.
Ik ben vorig jaar heel ziek geweest en Guattari woont niet om de hoek en kan zeker niet tegen gekots of het gepraat daarover maar zij stond dag en nacht klaar omdat het duidelijk was wat ik van haar wilde. Guat wilde ik altijd kunnen bellen (Moet weer kotsen). Mijn hulpvraag was duidelijk en zij heeft klaar gestaan en ze blijft klaarstaan.
Zet haar dus niet neer als onempatisch kreng.


Wie doet dat dan?


Nou inderdaad. Ik voel me nu wel een beetje aangesproken eerlijk gezegd. Maar ten eerste heb ik in mijn bericht eigenlijk alleen gezegd dat ik sommige reacties erg hard vond. Daar was die van Guattari er een van, dat klopt, maar op dat moment ging het mij zeker niet speciaal om haar. Er waren op dat moment meer mensen die iets zeiden van dezelfde strekking namelijk.
Toen zij er zelf op in ging heb ik vervolgens alleen gezegd dat ik haar toon erg hard vond, verder niet. Ik ken haar persoonlijk helemaal niet dus daar zou ik nooit wat over zeggen.
Laatst gewijzigd door Mizz_S op 11 Aug 2015 22:14, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 11 Aug 2015 22:13

Re: Teleurstelling in vrienden uitspreken?

Dit zegt TO:

Ik heb het mensen laten weten, ik heb gevraagd of mensen kunnen helpen, maar iedereen is ineens erg druk. Ik stel weinig eisen, meer van als je een keer iets te eten over hebt wil je het dan even aan me denken? Of heb je zin om een keer te koken, maken we er een gezellig avondje van.

Ook zegt ze dat vriendinnen eerst toezeggen en dan kort vooraf afzeggen.

Bij dit soort dingen denk ik (zeker als je echt vriendinnen bent) dat doe je toch niet? De manier van communiceren kan dan misschien duidelijker maar dat kunnen wij niet bepalen vanaf hier. Wel kan dat TO helpen in het krijgen van hulp en begrip. Want als haar vriendinnen daadwerkelijk niet doorhebben dat hun vriendin hulp nodig heeft dat ligt dit aan TO. Weten ze het wel maar hebben ze er eigenlijk gewoon geen zin in (zoals t commentaar dat ze nu naar haar moeten) dan denk ik "serieus en jij noemt jezelf een vriendin".
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Chocolate

Noob

Berichten: 110

Geregistreerd: 13 Jun 2015 21:21

Bericht 11 Aug 2015 23:09

Re: Teleurstelling in vrienden uitspreken?

Mamsie schreef:Dit zegt TO:

Ik heb het mensen laten weten, ik heb gevraagd of mensen kunnen helpen, maar iedereen is ineens erg druk. Ik stel weinig eisen, meer van als je een keer iets te eten over hebt wil je het dan even aan me denken? Of heb je zin om een keer te koken, maken we er een gezellig avondje van.

Ook zegt ze dat vriendinnen eerst toezeggen en dan kort vooraf afzeggen.

Bij dit soort dingen denk ik (zeker als je echt vriendinnen bent) dat doe je toch niet? De manier van communiceren kan dan misschien duidelijker maar dat kunnen wij niet bepalen vanaf hier. Wel kan dat TO helpen in het krijgen van hulp en begrip. Want als haar vriendinnen daadwerkelijk niet doorhebben dat hun vriendin hulp nodig heeft dat ligt dit aan TO. Weten ze het wel maar hebben ze er eigenlijk gewoon geen zin in (zoals t commentaar dat ze nu naar haar moeten) dan denk ik "serieus en jij noemt jezelf een vriendin".


Dat laatste is ook wat ik zo pijnlijk vind. Gelukkig is niet iedereen zo en zijn er mensen die wel even een tas boodschappen willen brengen. Ik ben ook niet afhankelijk van of ze een bakje eten brengen of niet. Het zou alleen nooit in me opkomen om niet even iets aan te bieden als een goede vriendin van mij zelf gewoon lichamelijk niet in staat is om iets zelf te doen. Gelukkig heb ik ouders in de buurt wonen en gelukkig zijn er mensen die wel met wat dingen willen helpen. Het inschakelen van professionele hulp is ook niet echt aan de orde, het ziet er naar uit dat het niet een vreselijk lange situatie is en ik red me over het algemeen redelijk. Ik vind het ook niet erg om een keer een blik soep open te trekken of een boterham te eten. Maar daarnaast is het gewoon fijn als mensen aan je denken, is het fijn als ze een keertje een kop thee komen drinken en vragen hoe het gaat, een berichtje sturen als je een belangrijke ziekenhuisafspraak hebt, of gewoon eens een keertje iets leuks plannen. Het is natuurlijk een extraatje als ze daarbij ook nog een bakje eten in de vriezer stoppen voor als ik een keer niets heb, het is niet dat alles moet, maar als ik weet dat een vriendin dat zelf niet kan zou er ik dat niet negeren. Dat laatste is niet het ergste het gaat om een totaal beeld van afspraken afzeggen, geen interesse tonen, niet ingaan op vragen. En dan vraag ik me inderdaad net als mamsie omschrijft af ' serieus en jij noemt jezelf een vriendin' dat is wat pijn doet, en dat is mijn grote twijfel. Ik heb bij twee vriendinnen echt een rotgevoel overgehouden aan hun gedrag. Eentje ervan lag zelfs zelf in het ziekenhuis een half jaar geleden en daar heb ik zoveel voor gedaan. Ze gaf zelf aan hoe fijn dat was om te weten dat vrienden klaarstaan. Het hoeft niet op allemaal op een weegschaal maar hoe het nu gaat doet me gewoon echt veel verdriet. En dat is wat dwars zit, moet ik dat zeggen, moet ik het laten gaan. Kans is nu ook dat ik er veel dingen bij ga halen uit emotie die ik misschien ook wel graag had willen zien maar die helemaal niet de oorzaak van de teleurstelling zijn, dus voor nu misschien beter om het maar even te laten.
<<

Chocolate

Noob

Berichten: 110

Geregistreerd: 13 Jun 2015 21:21

Bericht 11 Aug 2015 23:11

Re: Teleurstelling in vrienden uitspreken?

Francaise schreef:En Chocolate, ik wens je veel sterkte. Als je in het noorden woont heb ik wel eens een pannetje over.


Erg lief van jou en van anderen die dat zeggen, ik ken jullie niet maar vind het bijzonder dat vreemden dat aanbieden. Ik woon alleen niet in het noorden :)
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 11 Aug 2015 23:22

Re: Teleurstelling in vrienden uitspreken?

Chocolate schreef:
Francaise schreef:En Chocolate, ik wens je veel sterkte. Als je in het noorden woont heb ik wel eens een pannetje over.


Erg lief van jou en van anderen die dat zeggen, ik ken jullie niet maar vind het bijzonder dat vreemden dat aanbieden. Ik woon alleen niet in het noorden :)


Waar woon je dan? Pm mag ook hoor
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11417

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 12 Aug 2015 07:12

Re: Teleurstelling in vrienden uitspreken?

Wat rot voor je Choco! Je hoopt altijd dat wat je voor een ander doet of gedaan hebt, dat je dat terg krijgt ooit als je het zelf nodig hebt. Dat krijg je nu niet en ben je vreselijk teleurgesteld. Heel herkenbaar! Probeer er nu niet te veel over in te zitten, dat gaat ten koste van je herstel. Geniet van de mensen die wel voor je klaar staan en laat de rest links liggen. Ook gewoon even niks meer van jou laten horen. Klinkt hard...maar in nood leer je je echte vrienden pas kennen!

Mij mag je ook laten weten waar je woont, wie weet kan ik ook wel wat voor je doen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem148

Bericht 12 Aug 2015 08:10

Re: Teleurstelling in vrienden uitspreken?

Ik ben nog steeds van mening dat jij je teleurstelling mag uitspreken. Dat jij je in de steek gelaten voelt. Dat ze niets doen Oke maar dat ze niets van zich laten horen of druk hebben vind ik echt erg. Maar nog steeds, als je in de buurt woont wil ik wel helpen.
Mijn man zei gisteren nog dat ik zo lekker kon koken. Heb een hele grote pan soep staan bv.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1965

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 12 Aug 2015 08:35

Re: Teleurstelling in vrienden uitspreken?

Ik snap je teleurstelling heel goed. Vrienden heb je niet alleen om leuke dingen mee te doen, maar ze zouden er ook voor je moeten zijn als je ze nodig hebt. Als ze weten wat jij niet kunt, zou het niet eens nodig hoeven zijn om om hulp te vragen, dat zouden ze zelf moeten begrijpen.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17385

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 12 Aug 2015 16:38

Re: Teleurstelling in vrienden uitspreken?

Huh welke 'bash'? Wat overdreven. Ik weet heel goed dat Guat heel lief is, en hoe lief ze is. Empatisch is ze ook enorm. Ik geloof ook totaal niet dat iemand dat hier ontkent... En idd Guat (WOOP WOOP voor je naam weer terug trouwens!!), van toen wij elkaar vaker spraken weet ik heel goed dat we het misschien duidelijker en concreter zouden aangeven in een soortgelijke situatie, omdat wij dat misschien nou eenmaal beter kunnen of makkelijker doen. Maar verder; agree to disagree tot op zekere hoogte? :) :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem282

Bericht 12 Aug 2015 17:36

Re: Teleurstelling in vrienden uitspreken?

Zora: no worries, ik ben niet boos, hoor. :) Je zei ook heel expliciet dat het feitelijk misschien wel zo is, dus het gaat me ook niet om jou. Ik ben alleen niet iemand die als zoveelste in de rij zegt hoe sneu ik het vind en hoe goed ik snap dat ze teleurgesteld is. Dat spreekt impliciet al uit het feit dat ik reageer. :) Ik vind echter wel dat posts met een gevoelslading hier meer worden gewaardeerd dan posts met een oplossingsgerichte insteek, die automatisch ook rationeler van aard zijn. Ik ben er alleen wel een beetje klaar mee dat als je voor laatste optie kiest, dat mensen dat afdoen als hard en onsympathiek. Mijn definitie van hard en onsympathiek is iets heel anders. Verwachtingen leiden vaak tot teleurstellingen als ze niet worden getoetst en dat bleek nu ook. Maar gelukkig had Chocolate er zelf geen moeite mee dat niet iedereen hetzelfde reageerde (qua insteek).
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7550

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 12 Aug 2015 18:29

Re: Teleurstelling in vrienden uitspreken?

Maar Guattari, ik heb toch ook nergens gezegd dat ik jouw posts in het totaal niet waardeer? Ik heb nog even terug gelezen en jouw eerste paar posts in dit topic vond ik ook helemaal niet hard, maar duidelijk en met goede tips. Er waren wel een aantal andere reacties die ik hard vond, ik geloof oa van Nougat en nog iemand maar dat weet ik zo even niet. Er was maar een post van jou waar ik naar refereerde, en dat was die opmerking over iets over de situatie op het forum plaatsen, die vond ik namelijk onnodig sarcastisch. Jij was vervolgens degene die er als enige op inging, en in jouw reacties op mij vond ik je toon hard ja. Verder heb ik totaal geen problemen met jouw reacties trouwens. Ik zou het zelf anders formuleren misschien, maar dat kan. Ik reageer normaal ook helemaal niet in dit soort discussies, maar dit keer was ik het er gewoon een keer niet mee eens, kan gebeuren. Maar volgende keer houd ik me er maar weer buiten denk ik. :laughcry:
<<

Anoniem282

Bericht 12 Aug 2015 21:32

Re: Teleurstelling in vrienden uitspreken?

Mizz_S schreef:Maar Guattari, ik heb toch ook nergens gezegd dat ik jouw posts in het totaal niet waardeer? Ik heb nog even terug gelezen en jouw eerste paar posts in dit topic vond ik ook helemaal niet hard, maar duidelijk en met goede tips. Er waren wel een aantal andere reacties die ik hard vond, ik geloof oa van Nougat en nog iemand maar dat weet ik zo even niet. Er was maar een post van jou waar ik naar refereerde, en dat was die opmerking over iets over de situatie op het forum plaatsen, die vond ik namelijk onnodig sarcastisch. Jij was vervolgens degene die er als enige op inging, en in jouw reacties op mij vond ik je toon hard ja. Verder heb ik totaal geen problemen met jouw reacties trouwens. Ik zou het zelf anders formuleren misschien, maar dat kan. Ik reageer normaal ook helemaal niet in dit soort discussies, maar dit keer was ik het er gewoon een keer niet mee eens, kan gebeuren. Maar volgende keer houd ik me er maar weer buiten denk ik. :laughcry:


Het maakt me ook niet uit of medeforummers mijn posts al dan niet waarderen. Ik vind het hooguit wat storend worden dat bij een andere insteek altijd wel even iemand moet aankaarten dat het hard en onsympathiek is. Dat zal dan wel de belemmering zijn van geschreven tekst. :) Sarcasme doe ik daarom ook niet aan; wat ik zeg meen ik ook zonder eromheen te draaien met woordspelingen. Zeg gerust wat je wil zeggen, maar wat mij betreft is hierover alles wel gezegd. :)
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers