Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bevallingen te vaak ingeleid

<<

Anoniem142

Bericht 11 Aug 2015 16:21

Re: Bevallingen te vaak ingeleid

Maar dan heb je altijd nog die grijze gebieden, dat zul jij ook wel snappen toch?
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 11 Aug 2015 19:59

Re: Bevallingen te vaak ingeleid

Wat Nougat, dat ze doodziek werd? Nee dat had inderdaad niet te maken met het inleiden, ze kreeg namelijk RS-virus. Gewoon een hele verrotte timing dat ik zo ziek was waardoor ik ingeleid moest, en Elena net op dat moment dat virus had. Dat vele slapen en erg graag bij mij zijn heeft in mijn ogen wel te maken met de inleiding, ze was er totaal nog niet klaar voor om geboren te worden.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 11 Aug 2015 20:12

Re: Bevallingen te vaak ingeleid

Nougat schreef:Ik vind het eerlijk gezegd bizar dat je zelf om een inleiding vraagt. Het is natuurlijk vreselijk als je moeder op sterven ligt, of iemand anders die dichtbij je staat, maar ik zou dat zelf nooit verbinden aan mijn bevalling en bedenken dat dat dan maar sneller moet gaan. De risico's zijn voor jou en de baby zoveel groter tijdens een inleiding. Wil je dan echt je eigen gezondheid en dat van je baby op het spel zetten.

Als het medisch noodzakelijk is en artsen vinden de risico's die komen kijken bij een inleiding opwegen tegen de risico's die je zou lopen als het kind langer blijft zitten, dan is het natuurlijk super dat het kan. Maar niet om dit soort redenen of omdat de moeder moe is, of wil dat het opschiet. Iedereen is moe aan het einde en wil graag haar kind in de armen houden.


Ik vind het bizar dat jij die term gebruikt om te oordelen over iemand in extreem verdrietige situatie waarvan jij niet eens het fijne weet.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Dikkie Dik

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 574

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 11 Aug 2015 20:15

Re: Bevallingen te vaak ingeleid

Laat je niet in de war brengen of gekmaken door wat dan ook. Het is ingesteld door de NVOG dat vanwege de hoge babysterfte in Nederland het niet verantwoord is om tot 42 weken door te lopen. In Nederland geldt nog steeds dat je tot 41 weken mag doorlopen daarna haal je geen winst in veiligheid dus gaan ze de bevalling op gang brengen.
De inleidingen tussen 38 weken en 40 weken geven vaker problemen omdat de natuur nog niet klaar is.

Wanneer ik richting de 41 weken zal lopen zal ik er ook op aan sturen dat ze een beetje gaan helpen. Een placenta is nu eenmaal in principe ingesteld op 42 weken maximaal. Zoveel nare verhalen gehoord over doodgeboren voldragen kindjes vanwege problemen met de placenta. Loslating enzovoorts. Overtijd gaan brengt ook echt risico's met zich mee.
Uiteraard uitzonderingen daar gelaten bij dit termijn.

Ik zou alleen voor inleiden vóór dit uiterste termijn van 41 weken kiezen wanneer er medische noodzaak is.
22-2-2013
28-8-2015
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 11 Aug 2015 20:32

Re: Bevallingen te vaak ingeleid

Nougat schreef:Ik vind het eerlijk gezegd bizar dat je zelf om een inleiding vraagt. Het is natuurlijk vreselijk als je moeder op sterven ligt, of iemand anders die dichtbij je staat, maar ik zou dat zelf nooit verbinden aan mijn bevalling en bedenken dat dat dan maar sneller moet gaan. De risico's zijn voor jou en de baby zoveel groter tijdens een inleiding. Wil je dan echt je eigen gezondheid en dat van je baby op het spel zetten.

Als het medisch noodzakelijk is en artsen vinden de risico's die komen kijken bij een inleiding opwegen tegen de risico's die je zou lopen als het kind langer blijft zitten, dan is het natuurlijk super dat het kan. Maar niet om dit soort redenen of omdat de moeder moe is, of wil dat het opschiet. Iedereen is moe aan het einde en wil graag haar kind in de armen houden.


OMG, schreef je dit nu echt?! Wauw. Nieuw dieptepunt, gefeliciteerd.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem125

Bericht 11 Aug 2015 20:34

Re: Bevallingen te vaak ingeleid

Susan, ik vind geen enkele situatie, hoe erg ook, erg genoeg om dan maar over te gaan op een inleiding. Alleen als het medisch noodzakelijk is, maar anders gewoon niet.
<<

Anoniem205

Bericht 11 Aug 2015 20:37

Re: Bevallingen te vaak ingeleid

Nougat schreef:Susan, ik vind geen enkele situatie, hoe erg ook, erg genoeg om dan maar over te gaan op een inleiding. Alleen als het medisch noodzakelijk is, maar anders gewoon niet.


Maar gelukkig ben jij geen gyn of vk en heb je het dus niet voor het zeggen.
<<

Anoniem313

Bericht 11 Aug 2015 20:38

Re: Bevallingen te vaak ingeleid

Gelukkig doet de mening van een willekeurige internet-trol er vrij weinig toe, en hebben we medici om dergelijke beslissingen te nemen.
<<

Anoniem313

Bericht 11 Aug 2015 20:38

Re: Bevallingen te vaak ingeleid

Oreo schreef:
Nougat schreef:Susan, ik vind geen enkele situatie, hoe erg ook, erg genoeg om dan maar over te gaan op een inleiding. Alleen als het medisch noodzakelijk is, maar anders gewoon niet.


Maar gelukkig ben jij geen gyn of vk en heb je het dus niet voor het zeggen.


*boks*
<<

Anoniem137

Bericht 11 Aug 2015 20:39

Re: Bevallingen te vaak ingeleid

Susan schreef:
Nougat schreef:Ik vind het eerlijk gezegd bizar dat je zelf om een inleiding vraagt. Het is natuurlijk vreselijk als je moeder op sterven ligt, of iemand anders die dichtbij je staat, maar ik zou dat zelf nooit verbinden aan mijn bevalling en bedenken dat dat dan maar sneller moet gaan. De risico's zijn voor jou en de baby zoveel groter tijdens een inleiding. Wil je dan echt je eigen gezondheid en dat van je baby op het spel zetten.

Als het medisch noodzakelijk is en artsen vinden de risico's die komen kijken bij een inleiding opwegen tegen de risico's die je zou lopen als het kind langer blijft zitten, dan is het natuurlijk super dat het kan. Maar niet om dit soort redenen of omdat de moeder moe is, of wil dat het opschiet. Iedereen is moe aan het einde en wil graag haar kind in de armen houden.


Ik vind het bizar dat jij die term gebruikt om te oordelen over iemand in extreem verdrietige situatie waarvan jij niet eens het fijne weet.

Eens. Gelukkig is de verloskundige of gynaecoloog hier eindverantwoordelijk in en zal die in deze de risico's goed weten in te schatten. Kijk, als je nou ingeleid zou worden omdat het voor je vakantie beter uit kwam... Maar dit, hierboven vind ik gewoon te verdrietig om een mening over te vormen. Dat is niet aan mij. En ook niet aan jou, Nougat.
<<

Anoniem125

Bericht 11 Aug 2015 20:40

Re: Bevallingen te vaak ingeleid

Het is wel het beleid dat gelukkig nog in de meeste gevallen gevoerd wordt.
<<

Anoniem258

Bericht 11 Aug 2015 21:02

Re: Bevallingen te vaak ingeleid

Keet. schreef:
Susan schreef:
Nougat schreef:Ik vind het eerlijk gezegd bizar dat je zelf om een inleiding vraagt. Het is natuurlijk vreselijk als je moeder op sterven ligt, of iemand anders die dichtbij je staat, maar ik zou dat zelf nooit verbinden aan mijn bevalling en bedenken dat dat dan maar sneller moet gaan. De risico's zijn voor jou en de baby zoveel groter tijdens een inleiding. Wil je dan echt je eigen gezondheid en dat van je baby op het spel zetten.

Als het medisch noodzakelijk is en artsen vinden de risico's die komen kijken bij een inleiding opwegen tegen de risico's die je zou lopen als het kind langer blijft zitten, dan is het natuurlijk super dat het kan. Maar niet om dit soort redenen of omdat de moeder moe is, of wil dat het opschiet. Iedereen is moe aan het einde en wil graag haar kind in de armen houden.


Ik vind het bizar dat jij die term gebruikt om te oordelen over iemand in extreem verdrietige situatie waarvan jij niet eens het fijne weet.

Eens. Gelukkig is de verloskundige of gynaecoloog hier eindverantwoordelijk in en zal die in deze de risico's goed weten in te schatten. Kijk, als je nou ingeleid zou worden omdat het voor je vakantie beter uit kwam... Maar dit, hierboven vind ik gewoon te verdrietig om een mening over te vormen. Dat is niet aan mij. En ook niet aan jou, Nougat.


Nougat, ik hou maar wijselijk mijn mond. Kind, wees blij dat jij nog nooit in zo'n situatie hebt gezeten. En hopelijk ook nooit zult zitten. Misselijkmakend ben je. Zit gewoon te trillen hier. Bah!
Laatst gewijzigd door Anoniem258 op 11 Aug 2015 21:04, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 11 Aug 2015 21:04

Re: Bevallingen te vaak ingeleid

Houd je smoel stomme trol!


(Ja geef me maar een ban heb het er voor over)
2015 💙
<<

Anoniem137

Bericht 11 Aug 2015 21:06

Re: Bevallingen te vaak ingeleid

Goedzo Nougat, je hebt weer iemand gekwetst. Je kunt weer trots op jezelf zijn.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 11 Aug 2015 21:08

Re: Bevallingen te vaak ingeleid

Dat je het logisch vindt dat ze uiteindelijk niet hebben ingeleid, oké, ik vind het nog een beetje raar om dat zo nodig te moeten zeggen, zeker aangezien je er verder niet bij was en je er het fijne nier van weet, maar dat is nog tot daaraan toe. Zeggen dat het bizar is van haar dat ze erom gevraagd heeft vind ik ronduit gevoelloos, misselijk en triest.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Pitty

Bericht 11 Aug 2015 21:10

Re: Bevallingen te vaak ingeleid

Nougat, ik eis een openbaar excuus aan Meggy.

Burgemeesters, ik verwacht nu eindelijk wel een ban van Nougat. ik maak net na dik een jaar weer een account aan, maar ik beleef nu al geen plezier meer aan het forummen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 11 Aug 2015 21:15

Re: Bevallingen te vaak ingeleid

Gatver, hoe je ook haar situatie probeert te bagatelliseren, met je "maar niet om dit soort redenen" en "iedereen is moe aan het eind en wil graag haar kind in haar armen houden". Je zou je dood moeten schamen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem258

Bericht 11 Aug 2015 21:20

Re: Bevallingen te vaak ingeleid

.
Laatst gewijzigd door Anoniem258 op 11 Aug 2015 23:17, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Pitty

Bericht 11 Aug 2015 21:20

Re: Bevallingen te vaak ingeleid

Tjee zeg, ik wil al de hele tijd iets typen, maar het lukt niet om de juiste woorden te vinden. Nougat, kun je je nou niet voorstellen dat als je zwanger bent van je eerste kind, je een goed contact met je moeder hebt die doodziek is en die wil je toch dol- en dolgraag je eerste kindje laten zien?!
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 11 Aug 2015 21:21

Re: Bevallingen te vaak ingeleid

:hug:
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 11 Aug 2015 21:21

Re: Bevallingen te vaak ingeleid

:hug:
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem281

Bericht 11 Aug 2015 21:25

Re: Bevallingen te vaak ingeleid

Noutgat, meestal weet ik dat wel te negeren, maar laatste week zit je weer zo waanzinnig te zuigen! Waarom gedraag je je steeds als zo'n kutwijf hier?
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 11 Aug 2015 21:26

Re: Bevallingen te vaak ingeleid

Nougat, je weet (gelukkig voor jou) echt niet waar je het over hebt. Ik heb het gelukkig ook niet meegemaakt, maar denk je dat mensen als Meggy voor de lol vragen of er eventueel een inleiding mogelijk is? In zo'n enorm verdrietige situatie kan ik mij dat heel goed voorstellen, en zeker als de zwangerschap al 37 weken of verder is. Dan nog is het aan de artsen om in te schatten hoe verantwoord het zou zijn, maar in elk geval niet aan jou. Als (aanstaande) moeder wil je toch niets liever dan je kindje aan je ouders laten zien? En heus niet ten koste van je eigen kind.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 11 Aug 2015 21:28

Re: Bevallingen te vaak ingeleid

Meggy hele dikke knuffel, nougat is gewoon een zuigende trol.
2015 💙
<<

Anoniem137

Bericht 11 Aug 2015 21:32

Re: Bevallingen te vaak ingeleid

Ik vraag me af of ze nu mans genoeg is in dit topic terug te komen en d'r excuus te maken. Ik hoop het wel.

Meggy, dikke knuffel :hug:
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Silly-One