Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kookboek/tijdschrift challenge!

<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 10 Aug 2015 10:45

Kookboek/tijdschrift challenge!

Ik heb stapels kookboeken en neem bij alle supermarkten altijd tijdschriften met recepten mee zoals de Allerhande en de Boodschappen, maar eigenlijk maak ik er bijna nooit wat uit. Ik probeer op zich regelmatig nieuwe recepten, dat wel, maar dan zoek ik meestal toch wat op internet of flans zelf wat in elkaar. Zonde van al die kookboeken en tijdschriften! Daarom heb ik voor mezelf voor de komende tijd (geen idee hoe lang ik het vol ga houden) een soort 'challenge' bedacht: ik 'moet' elke week een nieuw recept maken uit een kookboek (dat het liefst, die dingen staan er niet voor niets) of zo'n tijdschrift. Ik begin er nu mee omdat we net verhuisd zijn en ik een nieuwe baan heb waarbij ik geen avonden meer werk, dus ik verwacht meer tijd voor dit soort dingen te hebben. Het hoeft echt niet altijd moeilijk of ingewikkeld, ook het soort gerecht maakt niet uit.

Zijn er nog mensen die dit ook leuk vinden en mee willen doen? Dan kunnen we elkaar misschien inspireren met recepten etc.! En stel gerust je eigen voorwaarden uiteraard, als je wel recepten van internet wilt gebruiken is dat helemaal prima!

Ik ga deze week beginnen en ik begin vandaag met een recept uit het blad Boodschappen. Mijn kookboeken zijn nog niet uitgepakt dus dat lukt nog niet haha. Ik ga een hartige taart maken met oa cherrytomaatjes, salami en mozzarella en erbij maak ik een paprikasalade. En woensdag eet ik alleen en dan maak ik een pastasalade met meloen en feta, ook uit de Boodschappen.
<<

Anoniem148

Bericht 10 Aug 2015 17:45

Re: Kookboek/tijdschrift challenge!

Heel toevallig dacht ik vorige maand hetzelfde en ben dus al 3 weken bezig!
Alles wat niet bevalt gooi ik meteen weg en de overige doe ik in mijn kookschrift.
Ik heb ook veel van internet dus dat doe ik er ook nog bij.

Ik heb tot nu toe al gemaakt:
Draadjesvlees van de Allerhande
Lasagna van OhMyFoodness
Gehakt pie met rozemarijn en appel van Boodschappen
Nasi van 24Kitchen
<<

Anoniem119

Bericht 10 Aug 2015 21:57

Re: Kookboek/tijdschrift challenge!

Dit zeg ik heel vaak maar vergeet het altijd!
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 10 Aug 2015 22:03

Re: Kookboek/tijdschrift challenge!

Nou, ik zou zeggen, doe gezellig mee Marin!

Leuk Dandelion! Hoe waren de dingetjes die jij tot nu toe gemaakt hebt bevallen?

Ik had vandaag de quiche gemaakt, en die was erg lekker. Morgen lekker nog een stukje tijdens de lunch!
<<

Anoniem119

Bericht 10 Aug 2015 22:06

Re: Kookboek/tijdschrift challenge!

Ja elke week is lastig met m'n werk, maar ik vind het wel een leuk idee voor morgen! Dan heb ik alle tijd.

En inderdaad vaker proberen. En dan hier delen! :)

Gefeliciteerd trouwens met je nieuwe baan. Lekker om 's avonds weer thuis te zijn zeg!
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 10 Aug 2015 22:12

Re: Kookboek/tijdschrift challenge!

Dank je! Ik werkte al jaren twee avonden in de week en ik ben zo blij dat ik er vanaf ben. Ik was er helemaal klaar mee, ook met dat gedoe altijd met eten meenemen en zo. Jij werkt natuurlijk wel onregelmatig nog, dus als je elke week niet redt dan doe je het toch gewoon wanneer je zin/tijd hebt! Ideetjes delen hier vind ik sowieso leuk!
<<

Anoniem119

Bericht 10 Aug 2015 22:14

Re: Kookboek/tijdschrift challenge!

Ja ik wil eigenlijk heel graag sowieso uit elk kookboek dat ik heb minstens 1 recept maken. Misschien begin ik daar eens mee morgen. Je moet ergens beginnen!
<<

Anoniem156

Bericht 10 Aug 2015 22:14

Re: Kookboek/tijdschrift challenge!

Hee wat leuk, hier wil ik ook aan mee gaan doen, maar dan pas als ik een eigen plekje hier heb! Dus hopelijk snel :)
<<

Anoniem148

Bericht 11 Aug 2015 05:13

Re: Kookboek/tijdschrift challenge!

Dandelion schreef:Heel toevallig dacht ik vorige maand hetzelfde en ben dus al 3 weken bezig!
Alles wat niet bevalt gooi ik meteen weg en de overige doe ik in mijn kookschrift.
Ik heb ook veel van internet dus dat doe ik er ook nog bij.

Ik heb tot nu toe al gemaakt:
Draadjesvlees van de Allerhande, duurt lang maar dan heb je ook wat. Hij is echt ontzettend lekker!
Lasagna van OhMyFoodness, dit is de enigste lasagne die ik echt lekker vind. Dus Ik ga het vanaf nu vaker maken en is mijn man blij.
Gehakt pie met rozemarijn en appel van Boodschappen, dit was niet heel bijzonder. Maak het nog een keer met wat aanpassingen en dan beslis ik of ik het recept hou.
Nasi van 24Kitchen deze vind ik wel lekker.maar eet het Niet vaak.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 11 Aug 2015 08:05

Re: Kookboek/tijdschrift challenge!

Ik wil ook meedoen. Ik hoop binnenkort niet meer dagelijks alleen voor mijzelf te koken, dus dat biedt mogelijkheden.
Voor ik op vakantie ging weer eens uit een kookboek gekookt en dat was een aardappelpuree taart met Italiaanse rauwe ham en mozzarella. Een recept wat experimenteer mogelijkheden biedt.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 11 Aug 2015 09:22

Re: Kookboek/tijdschrift challenge!

Ik doe ook mee, leuk!
Heb juist gisteren de Boodschappen laten liggen bij de DEKA, omdat ik er eigenlijk toch nooit wat mee doe :P

Voor deze week is de eetplanning al rond, dus ik begin volgende week.
<<

Anoniem186

Bericht 11 Aug 2015 09:23

Re: Kookboek/tijdschrift challenge!

Wat een leuk idee! Ik begin er vandaag gelijk mee.

Ik heb een kookboek van Nigella en daar heb ik nog steeds niets uit gemaakt, ik vind het boek toch niet zo heel erg leuk. Maar ik heb een recept gevonden waar ik alles al van in huis heb, dus dat is lekker makkelijk.
Het wordt gebraden kip met tomaat en gegrilde paprika.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 11 Aug 2015 09:34

Re: Kookboek/tijdschrift challenge!

Poubelle, heb je inmiddels al zicht op een eigen woning, of ben je nog druk aan het zoeken?
Leuk dat jullie ook meedoen Snirp, Jans en Silly! Dat klinkt lekker Jans!

Ik heb nu gelijk zin om vanmiddag al mijn kookboeken mooi in de kast te zetten en alvast door te gaan bladeren trouwens! Het idee van Marin om uit elk boek tenminste 1 recept te maken vind ik ook leuk trouwens, misschien ga ik dat ook wel proberen. Alleen ben ik dan nog wel even bezig volgens mij! :smile:
<<

anoniem203

Bericht 11 Aug 2015 10:02

Re: Kookboek/tijdschrift challenge!

Ik doe dat eigenlijk ook te weinig. Ik heb ook honderden recepten opgeslagen op Pinterest en daarvan heb ik er misschien 5 van gemaakt. Ook staan hier 4 kookboeken in de kast waar ik nog niks mee heb gedaan. En na de zomervakantie wil ik daar ook echt meer mee doen.

Dit recept (vega) heb ik ook gemaakt en die maakt ik nu een paar keer per jaar. Stond een keer in de Allerhande.

http://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R5 ... -naanbrood

En het recept die Lady ooit heeft geplaats van Babi Ketjap die ook in de Allerhande stond maak ik ook vaak en is echt een blijvertje!
<<

Anoniem123

Bericht 11 Aug 2015 10:19

Re: Kookboek/tijdschrift challenge!

De laatste tijd pak ik regelmatig 2 kookboeken erbij, die van smakelijck. Al is dat vooral lekkere dingen bakken en niet echt voor het avondeten. (die recepten staan er wel in maar nog niet aan toegekomen)

Ook haal ik elke maand trouw de boodschappen bij Deen vandaan maar maak er zelden wat uit.
Ik vind het al leuk om dat blad door te neuzen, ik bewaar ze wel. Eens in de zoveel tijd blader ik ze door en recepten die me lekker lijken knip ik uit.

Ik probeer iedere week wel een nieuw recept uit te proberen. Voor deze week staat dit op het menu:
http://uitpaulineskeuken.nl/2014/05/kip ... ztiki.html

De babi ketjap van lady is hier, net zoals bij ava, ook een blijvertje. Net zoals de kip pesto pasta van lekker en simpel
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 11 Aug 2015 14:55

Re: Kookboek/tijdschrift challenge!

Leuk! Ik doe mee! Ik heb een tijd lang elke week een nieuw recept gezocht en gemaakt. Niet perse uit kookboeken maar ook recepten van internet. Is alleen wel weer verwaterd, dus wel leuk om opnieuw op te pakken. Ik denk dat ik donderdag of vrijdag een recept ga uitproberen.
<<

Anoniem186

Bericht 11 Aug 2015 16:21

Re: Kookboek/tijdschrift challenge!

Er stond in m'n recept 2 eetlepels marsala, ik las masala, haha. Ik vond het al zo raar in een Italiaans kookboek van Nigella. Gelukkig las ik het op tijd, anders had m'n gerecht toch heel anders gesmaakt. :palm:
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 11 Aug 2015 16:22

Re: Kookboek/tijdschrift challenge!

Haha Jans, net op het goede moment toch nog scherp!
<<

Anoniem119

Bericht 11 Aug 2015 17:51

Re: Kookboek/tijdschrift challenge!

Nou, we zullen zien vandaag!

Ik zat dus in allerlei kookboeken te bladeren en wist het maar niet en wist het maar niet.

Tot m'n man zei via whatsapp dat ik dan het zevende boek van links moest pakken en dat ik daar verplicht wat uit moest maken.

Haha, ok, dat was dus deze:
Afbeelding


Een oud kookboek dat ik van m'n oma heb gekregen, dat zij op haar beurt weer had gekregen toen ze in de jaren zestig op bezoek in Amerika was. Met allerlei recepten die van die Texaanse huisvrouwen hebben bedacht.

Echt de meest gekke dingen staan er in. Super grappig. Ik koos er een aantal uit op basis van de naam, en legde die aan m'n man voor zodat ie kon kiezen zonder dat ie wist wat het is:

Supper Sensation, Fandango, Beef Pie Surprise of Easy Chicken Divan


Het is de Beef Pie Surprise geworden. Dit is het recept met de ingrediënten:

Afbeelding


Eeeh ja, heel interessant Hahaha. Ik heb het net gehaald en ga t zo maken. Ben heel benieuwd haha. Houd jullie wel op de hoogte!
<<

Anoniem186

Bericht 11 Aug 2015 18:05

Re: Kookboek/tijdschrift challenge!

Klinkt goed, Marin! Ik ben benieuwd!

Ik heb deze gemaakt:
Afbeelding

Ik had er nog een courgette bij gedaan, anders was het zo weinig groente. Het was lekker! Een makkelijk maaltje. Kinderen hebben allebei met smaak hun bordje leeggegeten.

Afbeelding
<<

Anoniem119

Bericht 11 Aug 2015 18:15

Re: Kookboek/tijdschrift challenge!

Lekker! Soms hoeft het niet ingewikkeld te zijn, maar door eens een recept uit een kookboek te proberen wordt het net weer anders dan je zelf zou maken.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 11 Aug 2015 19:05

Re: Kookboek/tijdschrift challenge!

Dit was het recept dat ik gisteren gemaakt had: http://www.boodschappen.nl/recepten/har ... rikasalade
Ik had het alleen uit dat blad gehaald en niet van internet dus.

Ziet er lekker uit Jans!
Haha Marin wat grappig! Ik ga mijn man ook een keer op die manier random een kookboek laten kiezen. :smile:
<<

Anoniem148

Bericht 11 Aug 2015 19:28

Re: Kookboek/tijdschrift challenge!

Mizz_S schreef:Dit was het recept dat ik gisteren gemaakt had: http://www.boodschappen.nl/recepten/har ... rikasalade
Ik had het alleen uit dat blad gehaald en niet van internet dus.

Ziet er lekker uit Jans!
Haha Marin wat grappig! Ik ga mijn man ook een keer op die manier random een kookboek laten kiezen. :smile:


Hoe smaakt die want ik heb alles in huis gehaald voor morgen. Hoe toevallig!
<<

Anoniem193

Bericht 11 Aug 2015 20:35

Re: Kookboek/tijdschrift challenge!

En hoe was het marin?
<<

Anoniem119

Bericht 11 Aug 2015 21:09

Re: Kookboek/tijdschrift challenge!

Ja best heel lekker! Gewoon een soort bolognese saus met rozijnen en blauwe kaas in een quiche. Beetje gek maar eigenlijk best lekker.

Afbeelding
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers