Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Op de bank klimmen

<<

anoniem203

Bericht 09 Aug 2015 15:56

Op de bank klimmen

Mijn jongste heeft het bank klimmen ontdekt. Binnen 2 tellen klimt hij erop, gooit de kussens op de grond en duikt vervolgens zo de bank af :pale: Dat is een paar keer goed gegaan maar ook 2 keer niet want toen viel hij hard op de vloer. Iedere keer als hij op de bank is geklommen halen we hem eraf zo op de manier dat hij eigenlijk zelf van de bank zou moeten klimmen. Beentjes eerst op de grond en dan de rest. En als we zagen dat hij erop wilde klimmen pakte we hem en plaatsten hem op de speelmat bij zijn speelgoed als een soort van afleiding. Beide dingen helpen niet want hij wil steeds terug op de bank. Iemand tips?
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:38

Bericht 09 Aug 2015 16:06

Re: Op de bank klimmen

Ik zou het denk ik voortzetten zoals jullie nu al doen. Hem blijven leren hoe hij van de bank af moet. Binnen de kortste keren heeft hij dat door en is het veilig. Afleiden hielp hier iig ook niet.
<<

Anoniem137

Bericht 09 Aug 2015 16:08

Re: Op de bank klimmen

Ik zou hem zelf maar gewoon laten gaan. Hij ontdekt vanzelf wel dat vallen geen handige oplossing is en hoe hij dan wel veilig van de bank af kan. Daarbij ziet hij jullie ook gewoon op de bank zitten en wil hij dat waarschijnlijk ook.
Ik zou hem wel consequent aanleren dat de bank is om op te zitten en niet op te springen, kussens af te gooien, staan, of wat dan ook.
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 09 Aug 2015 17:26

Re: Op de bank klimmen

Ik zou hem er niet weghalen, omdat dat het dan alleen maar interessanter maakt misschien, maar wel steeds opnieuw laten zien hoe hij er veilig afklimt inderdaad. Onze dochter klimt nu zelf op de bank en eraf keurig met haar benen en billen eerst. Hetzelfde doet ze bij ons bed. Een echte klimgeit, nu al, dus bij elke kans die zich voordoet leer en benoem ik steeds dezelfde volgorde van ergens veilig afklimmen.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Anoniem315

Bericht 09 Aug 2015 19:02

Re: Op de bank klimmen

Laten gaan. Je kunt het bijna niet voorkomen en na een paar keer vallen, is het vast een keer duidelijk.

Onze dochter doet het sinds ze een jaar is en is ook een paar keer van de bank gekukeld (vaak omdat ze ging staan/rondlopen), maar nu doet ze het helemaal veilig.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 09 Aug 2015 20:23

Re: Op de bank klimmen

Ik ben streng op dat hij gaat zitten, verder laat ik het ook gaan. Maar onze zoon had gelukkig snel door hoe hij er veilig vanaf moet.
<<

anoniem203

Bericht 09 Aug 2015 20:35

Re: Op de bank klimmen

Ik hoop dat hij het ook snel door krijgt. Hij is 1x vol met zijn voorhoofd op de vloer gevallen. Was zo naar brrr.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 09 Aug 2015 20:38

Re: Op de bank klimmen

Romie schreef:Ik zou het denk ik voortzetten zoals jullie nu al doen. Hem blijven leren hoe hij van de bank af moet. Binnen de kortste keren heeft hij dat door en is het veilig. Afleiden hielp hier iig ook niet.


Dit inderdaad, hier is het ook zo gegaan en hier had hij het ook snel door.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers