Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


De verjaardag van mijn moeder

<<

Merai

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 157

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:36

Bericht 28 Sep 2013 11:41

De verjaardag van mijn moeder

Zoals jullie misschien wel weten heb ik weinig tot geen contact met mijn moeder. Ze accepteert en respecteert mijn grenzen daarin niet.

Morgen is ze jarig en onlangs kreeg ik daar per mail een (ontzettend kleffe) uitnodiging voor, alsof er niets aan de hand is. Ik heb haar een mail teruggestuurd dat ik al meerdere malen heb aangegeven geen behoefte te hebben aan contact en dat ik daar dus niet bij zal zijn. Hierop heb ik gelukkig niks meer van haar gehoord.

Nu zit ik een beetje in dubio wat ik met haar verjaardag zelf moet doen. Het voelt heel onfatsoenlijk om haar niet te feliciteren, maar anderzijds wil ik haar geen vinger geven, want dan gaat ze al mijn grenzen weer voorbij.

Wat zouden jullie doen?
"Worry is a misuse of imagination"
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2089

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 28 Sep 2013 11:43

Re: De verjaardag van mijn moeder

Ik weet natuurlijk niet wat het achterliggende verhaal precies is. Maar ik zou wel een kaartje sturen. Eventueel kan ze je daarvoor bedanken, maar ik neem aan dat dat niet voorbij je grens is.
Als je gaat bellen of appen oid geef je haar meer kan om dat als uitnodiging voor een gesprek te zien.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 28 Sep 2013 11:46

Re: De verjaardag van mijn moeder

Eens met Char. Met een kaartje houd je de eer aan jezelf.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem187

Bericht 28 Sep 2013 11:46

Re: De verjaardag van mijn moeder

Ik zou ook kiezen voor een kaart. Op een e-mail, smsje of whats-appje reageer je veel makkelijker...
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 28 Sep 2013 12:14

Re: De verjaardag van mijn moeder

Ik zou wel iets laten horen. Zo hou je de eer aan jezelf.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 28 Sep 2013 12:35

Re: De verjaardag van mijn moeder

Ik zou een kaartje sturen.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 28 Sep 2013 12:58

Re: De verjaardag van mijn moeder

Ja ook ik zou voor een kaart kiezen.
2016
<<

Anoniem 63

Bericht 28 Sep 2013 14:03

Re: De verjaardag van mijn moeder

Kaartje :yes:
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 28 Sep 2013 17:03

Re: De verjaardag van mijn moeder

Als je zelf al hebt aangegeven geen contact meer te willen, waarom dan een kaartje? Dat is wellicht een dubbele boodschap.
<<

Anoniem103

Bericht 28 Sep 2013 17:07

Re: De verjaardag van mijn moeder

Ik zou niks doen, als je echt geen contact meer wilt vind ik het een beetje vreemd om nog wel een kaartje te sturen. Ik kan me ook voorstellen dat als je moeder wel graag contact met je wil ze door dat soort dingen contact blijft zoeken.
<<

Anoniem115

Bericht 28 Sep 2013 17:08

Re: De verjaardag van mijn moeder

Caro schreef:Als je zelf al hebt aangegeven geen contact meer te willen, waarom dan een kaartje? Dat is wellicht een dubbele boodschap.


Hier sluit ik mij bij aan.
Als je zegt geen contact te willen. Moet je ook niets ondernemen.
Mocht je wel contact willen kun je een kaart of kado doen.
<<

Anoniem185

Bericht 28 Sep 2013 18:06

Re: De verjaardag van mijn moeder

Randall schreef:
Caro schreef:Als je zelf al hebt aangegeven geen contact meer te willen, waarom dan een kaartje? Dat is wellicht een dubbele boodschap.


Hier sluit ik mij bij aan.
Als je zegt geen contact te willen. Moet je ook niets ondernemen.
Mocht je wel contact willen kun je een kaart of kado doen.
Precies. Als je hebt gekozen voor geen contact, dan moet je jezelf daar ook aan houden. Anders krijgt je moeder de verkeerde indruk en zal ze het nooit snappen. Dan krijg je volgend jaar weer een mailtje (of misschien tegen Kerst al weer, want ze kan het toch maar proberen, jij hebt haar toch een kaartje gestuurd? Dus misschien sta je er wel voor open?).

Je moet de deur alleen op een kiertje laten staan als jij er voor open staat dat zij die deur een zetje zou geven. Je kunt niet de deur op een kiertje laten staan en wanneer ze aanklopt om binnen te komen of om hem iets verder te duwen heb terug duwen tot dat kiertje zodat ze je wel kan zien en je niet kan bereiken.

Edit: Ik weet niet jouw persoonlijke verhaal, maar ik zou met dit soort situaties heel goed nadenken over wat voor boodschap je af wilt geven.
<<

Merai

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 157

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:36

Bericht 28 Sep 2013 18:29

Re: De verjaardag van mijn moeder

Bedankt voor jullie reacties. Dat is ook precies de twijfel die ik voel, ik wil de deur helemaal niet op een kier zetten. En anderzijds voelt het wel heel asociaal om helemaal niks te laten weten. Ik vind het moeilijk.
"Worry is a misuse of imagination"
<<

Elysia

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 371

Geregistreerd: 14 Sep 2013 10:40

Woonplaats: Ergens in Zeeland

Bericht 28 Sep 2013 18:40

Re: De verjaardag van mijn moeder

Ik zou zelf wel een kaartje sturen, maar ik weet natuurlijk niet de reden waarom je geen contact wilt.
Waarschijnlijk heeft ze het aan zichzelf te danken dat je geen contact meer wilt, maar ik zou me zelf toch schuldig gaan voelen en bang zijn dat ze zich heel erg rot gaat voelen als ze helemaal niks hoort.
Een kaartje is best onschuldig en daar kan niet direct op gereageerd worden.

Als ik naar mezelf kijk, mijn vader heeft 2 jaar terug het contact volledig en vanuit het niets verbroken met mij. Wilt niks meer met me te maken hebben. Toch stuur ik hem elk jaar nog een smsje met zijn verjaardag (en hij met de mijne).
Ik ben écht heel erg boos op hem dat hij me zo heeft laten vallen, maar toch zou ik me ontzettend schuldig voelen om gewoon helemaal niks meer te laten horen met zijn verjaardag.
Maar dat is natuurlijk ieder voor zich, en bij ons is het ook de omgekeerde wereld natuurlijk omdat hij het contact verbroken heeft.
<<

Nyx

Bericht 28 Sep 2013 20:18

Re: De verjaardag van mijn moeder

Een paar maanden geleden zat ik met hetzelfde dilemma en ik heb er toen voor gekozen om niets te sturen. Ik wilde absoluut niet de illusie wekken dat er nog hoop was. En hoe verder ik in de tijd raak, hoe meer ik achter de keuze sta. Het is mijn moeder, ik hou van haar op mijn eigen manier, maar ik wil geen contact meer met haar. Dus een kaart, een whatsapp of weet ik wat zou alleen maar datgene uitlokken wat ik niet wil.
<<

Anoniem280

Bericht 29 Sep 2013 00:13

Re: De verjaardag van mijn moeder

Ik zou dus niets sturen.
Ik heb gebroken met mijn moeder en sta voor de volle 100% achter mijn keuze. Voor een ander kan het onwerkelijk zijn, krijg vaak te horen, het is je moeder! Ja, en? Dit is mijn keus geweest en ik ben er tevreden mee.
<<

Merai

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 157

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:36

Bericht 29 Sep 2013 10:09

Re: De verjaardag van mijn moeder

Bedankt allemaal voor jullie reacties! Ik heb het er ook in mijn omgeving over gehad en toch besloten om haar te feliciteren. Het voelt voor mezelf niet goed om het helemaal te negeren. Woensdag ben ik zelf jarig, ik ben benieuwd wat zij dan doet.
"Worry is a misuse of imagination"
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 29 Sep 2013 10:19

Re: De verjaardag van mijn moeder

Goed om de eer aan jezelf te houden! Dan valt jou niks te verwijten.
Verwacht voor je eigen verjaardag niks of in ieder geval weinig, scheelt hopelijk in de teleurstelling.
:hug:
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 29 Sep 2013 13:19

Re: De verjaardag van mijn moeder

Merai schreef:Bedankt allemaal voor jullie reacties! Ik heb het er ook in mijn omgeving over gehad en toch besloten om haar te feliciteren. Het voelt voor mezelf niet goed om het helemaal te negeren. Woensdag ben ik zelf jarig, ik ben benieuwd wat zij dan doet.


Dus verwacht je wel iets als je het zo zegt. Denk dat je voor jezelf eens moet gaan besluiten wat je nu precies wil. Want je wil geen contact, stuurt wel een kaart en verwacht dan van haar nog wel iets terug. Dat is toch vaag?
<<

Anoniem66

Bericht 29 Sep 2013 15:46

Re: De verjaardag van mijn moeder

Ik zou niks sturen. Je zegt geen contact meer te willen, dan snap ik het nut van een kaartje dan dus ook niet.
<<

Merai

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 157

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:36

Bericht 29 Sep 2013 17:30

Re: De verjaardag van mijn moeder

Het staat er een beetje dubbel zie ik, het is niet dat ik woensdag graag iets van haar wil horen, maar meer dat ik niet weet wat ik van haar kan verwachten. Meer als in; ik hoop dat ze zich koest houdt.
"Worry is a misuse of imagination"
<<

Anoniem115

Bericht 17 Okt 2013 20:11

Re: De verjaardag van mijn moeder

Heb je nog wat gehoord
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 17 Okt 2013 20:49

Re: De verjaardag van mijn moeder

Ik ben ook wel benieuwd
<<

Merai

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 157

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:36

Bericht 17 Okt 2013 21:00

Re: De verjaardag van mijn moeder

Wat lief dat jullie er aan denken! Ze heeft me een sms'je gestuurd, wel prima zo! Wel weer heel klef met koosnaampjes en knuffels maargoed, een sms'je is zo verwijderd ;)
"Worry is a misuse of imagination"

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers