Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welke kinderwagen is geschikt voor lange mensen?

<<

Anoniem313

Bericht 09 Aug 2015 06:43

Re: Welke kinderwagen is geschikt voor lange mensen?

Wij zijn 1m85 en 1m93 en erg tevreden over de Stokke. Ik vind m ook mooi, en het is lekker dat je op een terrasje je kind zo aan tafel schuift. Je kindje zit er echt bij zeg maar.
Laatst gewijzigd door Anoniem313 op 09 Aug 2015 07:54, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 09 Aug 2015 07:32

Re: Welke kinderwagen is geschikt voor lange mensen?

Ik zeg ook Joolz.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

miss piggy

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 09 Aug 2015 08:37

Re: Welke kinderwagen is geschikt voor lange mensen?

wij hebben ook een mutsy
mijn man is ruim 2 meter en die kan er prima achter lopen
ik zou zeggen ga eens naar de winkel dan kan je zelf ervaren...
<<

Ijsbeer

Noob

Berichten: 19

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:26

Bericht 09 Aug 2015 08:38

Re: Welke kinderwagen is geschikt voor lange mensen?

Wij hebben een teutonia cosmo.
Mijn man is 1.96 en kan er goed achter lopen

Onze kinderwagen is te koop !
<<

Anoniem272

Bericht 09 Aug 2015 10:13

Re: Welke kinderwagen is geschikt voor lange mensen?

Mijn man is 2 meter lang en onze Mutsy bevalt prima.
<<

Anoniem281

Bericht 09 Aug 2015 10:17

Re: Welke kinderwagen is geschikt voor lange mensen?

Thanks voor de reacties! We gaan sowieso even in de winkel kijken en testen, maar een vriendin van mij doet een heleboel dingen weg, aangezien haar dochtertje bijna 2 wordt en overgaat op nieuw kamertje enz. We mogen van de week bij haar komen kijken wat we zouden willen overnemen en zo ook de kinderwagen. Eerst even zien, hoor, want zij en haar vent zijn wel stukje kleiner dan wij zijn, maar de prijs zal ook onwijs schelen natuurlijk...
<<

anoniem196

Bericht 10 Aug 2015 07:32

Re: Welke kinderwagen is geschikt voor lange mensen?

Kijk eens naar de X- adventure. Hij is bij babydump 329 incl wiegbak buggy inzet en autostoel.
Ik heb deze 3 jaar met plezier gebruikt.
Op het filmpje kan je zien hoe hoog hij kan.
https://youtu.be/wLY5c8tZWls
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 10 Aug 2015 10:26

Re: Welke kinderwagen is geschikt voor lange mensen?

Maar hebben we het bij hoogte nu over de duwstang of of over de hoogte van de wagenbak? Want ik doel vooral op dat laatste. Dat je dus minder ver bukt om je kindje in de wagen te leggen. Die duwstangen kunnen allemaal wel hoog genoeg volgens mij, maar er zit ook wel een verschil in de hoogte van de wagenbak. En dat is misschien niet veel, maar hoe hoger, hoe fijner. En om die reden werd ons dus Mutsy of Joolz aangeraden en in ieder geval geen Bugaboo.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 10 Aug 2015 10:42

Re: Welke kinderwagen is geschikt voor lange mensen?

Die duwstangen kunnen zeker niet allemaal even hoog. De iCandy gaat voor mij echt maar net, de Mutsy kan veel hoger.

Als je beide lang bent zou ik ook op de grootte van de wagenbak letten, want je hebt natuurlijk kans dat je kindje daar ook sneller uitgegroeid is.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Guus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 948

Geregistreerd: 05 Sep 2013 20:25

Bericht 10 Aug 2015 11:52

Re: Welke kinderwagen is geschikt voor lange mensen?

De bak van de bugaboo is idd iets lager dan die van de Joolz of Stokke (de stand kan even hoog btw)
Maar het voordeel is dat de bak echt een stukje ruimer is dan andere wagens (vooral de Stokke en Mutsy vind ik klein in vergelijking!) als jullie beide lang zijn is dat ook nog wel iets om naar te kijken voor als jullie kleine ook lang is!

Ik zeg rondje over het oefen terrein bij babypark met de verschillende wagens en daarna MP afspeuren, daar staan er echt zóveel op! En je hebt nog even om te zoeken naar de beste deal
Vet Goochem!


30-08-2013, ik ook van jou
01-06-2015, mama is het woord waar het leven mee begint
<<

Anoniem281

Bericht 10 Aug 2015 14:24

Re: Welke kinderwagen is geschikt voor lange mensen?

Ja da's waar, hoor, Guus! Ik weet alleen dat dit iets waar we echt over moeten gaan overleggen. De rest komt eigenlijk redelijk vanzelf (hoop mensen in de omgeving die spulletjes weg doen, dus we krijgen echt heel veel!) maar dit is gewoon iets waarbij we, vooralsnog, lijnrecht tegenover elkaar staan. Ik vind 't namelijk geen big deal 400 euro uit te geven aan een kinderwagen (tweedehands..) maar m'n vriend vindt 't echt veel te veel geld.

Gister heb ik zelfs halfhuilend geroepen dat ik gewoon mooie spulletjes wil voor m'n baby en hem er min of meer van beschuldigd dat hij dat niet wilt, ghehe.. Ik wens 'm ook zoveel succes de komende maanden.. Maar goed, ik wil, zodra ik iets meer rationeel nadenk, ook niet dat-ie iets doet, waar hij eigenlijk niet achterstaat, dus dan maar langer overleggen en kijken en zoeken en proberen enz. ;)

Wel een goed punt om ook de inhoud van de bak te bekijken. Hoewel ik zelf maar een baby'tje van 47 cm was, weten we niet wat eruit komt natuurlijk :smile:
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 10 Aug 2015 14:59

Re: Welke kinderwagen is geschikt voor lange mensen?

Carl, wij hebben ook naar de Qute kinderwagen gekeken, bij babydump. Was 379 euro en echt een stabiele wagen. Als we in de onze niet net wat meer voordelen hadden gezien hadden we absoluut deze gekozen. Man heeft er een uur mee rond gesjouwd in de winkel :smile:
Je kreeg er ook autostoel enzo bij. Vaak in de actie met 50 euro korting.

http://www.baby-dump.nl/index.php?page= ... roep_id=13
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem281

Bericht 15 Aug 2015 10:19

Re: Welke kinderwagen is geschikt voor lange mensen?

Sam, we liepen vd week langs de Babydump dus toch maar ff kijken, maar vond dat Qute geval niet zo mooi eigenlijk! We hebben wel de Mutsy Evo bekeken en ik bleef toch een beetje hangen bij de Joolz en zelfs eentje van Stokke, maar vriend schrok zich de rambam van de prijs :smile:

Vooralsnog neigen we naar een Evo, maar vooralsnog moeten we ook nog afwachten omdat 't nog steeds pril is natuurlijk. Hoop drama om niks dus... Alleen is het kijken en bedenken en dromen al zo leuk!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 15 Aug 2015 10:27

Re: Welke kinderwagen is geschikt voor lange mensen?

Misschien kun jij je vriend voor ogen houden dat bijvoorbeeld een Joolz zijn waarde best wel houdt. Dus als je hem tweedehands koopt voor 500, je hem misschien voor 400 wel weer kunt verkopen. Of je zegt dat een tweede of derde kindje er ook in komt te liggen, dus dat het dan gemiddeld helemaal niet zoveel kost per kind. :yes:
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem281

Bericht 15 Aug 2015 10:31

Re: Welke kinderwagen is geschikt voor lange mensen?

Jaa met die argumenten kwam ik ook, hoor! En hij moest eigenlijk alleen maar lachen om de manier waarop ik aan het pleiten was haha. Uiteindelijk vindt-ie alles ook wel goed, hoor. Maar hij is gewoon iets meer prijsbewust.. Vet irritant af en toe!
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 15 Aug 2015 10:40

Re: Welke kinderwagen is geschikt voor lange mensen?

Ooh, ik kan ook echt geen keuze maken. Heb er ook zo weinig verstand van, waar moet je op letten, wat is handiger enz... Niet dat ik al zo goed heb gezocht maar toch. Aan mijn man neb ik ook niks die vind het allemaal wel best.
<<

Anoniem281

Bericht 15 Aug 2015 10:47

Re: Welke kinderwagen is geschikt voor lange mensen?

Hm ik bedenk me nu dat ik eigenlijk vooral heb gekeken naar wat ik prettig vind. Wat loopt prettig, wat tilt makkelijker. Kan je veel spullen kwijt in 't boodschappenmandjedingie, is-ie eenvoudig in te klappen en wordt-ie ook klein? Etc.

En welke is mooi...
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 15 Aug 2015 10:59

Re: Welke kinderwagen is geschikt voor lange mensen?

Waar ik zelf een volgende keer op zou letten is of de buggy-inzet beide kanten op kan. Die van ons kan alleen vooruit en dat vond ik toen ze er net in zat erg jammer. Tegenwoordig is het wel prima, en we houden deze wagen ook gewoon, maar ik had haar graag nog naar ons toe gehad in het begin.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Guus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 948

Geregistreerd: 05 Sep 2013 20:25

Bericht 15 Aug 2015 13:35

Re: Welke kinderwagen is geschikt voor lange mensen?

Voor mij was belangrijk:
- stabiel, loop veel met de hond, en wil niet dat als de riem een keer ergens achter blijft haken dat de wagen meteen om ligt.
- op verschillende terreinen goed te lopen, woon op een eiland met bospaadjes, klinkertjes, zandweggetjes en schelpenpaadjes
- licht, ik kan de wagen met gemak zelf een trapje op en af sjouwen
- makkelijk en klein in de klappen, ik kan de wagen (als het moet met een hand) in en uit klappen en in en uit de auto krijgen.

voor mijn man was het al klaar toen hij zag welke als beste uit de test kwam bij de consumentenbond haha

Daar kwam bij ons de bugaboo uit, wij hebben de limited edition gewoon omdat we die het mooiste vonden (olijf classic)
Afbeelding

In de winkel hebben we nog heel even getwijfeld tussen ook deze:
Afbeelding

Ook erg mooi en voldoet aan veel eisen maar mijn man vond hem niet stoer genoeg haha

Ik vond de wagen kiezen echt een van de leukste dingen om te doen haha (is ook waar wij by far het meeste geld in hebben zitten, veel hebben wij van marktplaats omdat we het leuk vinden om op te knappen of gewoon Ikea)
Vet Goochem!


30-08-2013, ik ook van jou
01-06-2015, mama is het woord waar het leven mee begint
<<

Guus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 948

Geregistreerd: 05 Sep 2013 20:25

Bericht 15 Aug 2015 13:37

Re: Welke kinderwagen is geschikt voor lange mensen?

Het nadeel aan de bugaboo is dat hij nooit in de aanbieding is en dat hij ook altijd uitgezonderd is met gratis dingen erbij acties zoals een voetenzak of maxi cosi oid... mooi stom is dat!
Vet Goochem!


30-08-2013, ik ook van jou
01-06-2015, mama is het woord waar het leven mee begint
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 15 Aug 2015 13:43

Re: Welke kinderwagen is geschikt voor lange mensen?

Pff hele reactie getypt, weg.
Maar ben het eens met Guus. Ik moet er niet aan denken dat ik dalijk met hond en kind ergens sta en dat die wagen niet in wil klappen of omvalt in t bos.. Noo..
Wij hebben deze wagen echt goedkoop kunnen krijgen via Spanje. Hier in NL is ie 1200 en via de leverancier 600. Nieuwer model ook nog, dus keuze was makkelijk. Wij hebben er vooral voor gekozen omdat er over de wagen is nagedacht. Ik vind het fijn dat ik m mooi vind, maar belangrijker is duurzaamheid, stabilliteit, gebruiksgemak en veiligheid.
Onze wagenbak is ook autostoel. Hierdoor kun je je kindje liggend vervoeren en ben je niet steeds gebonden aan en maxicosi en wagenbak meenemen. Wij rijden nogal veel dus was voor ons een uitkomst.

De bugaboo stond bij ons ook hoog. Vond alleen voor mijn man de wagenbak te laag met zijn 1.95m.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 15 Aug 2015 14:02

Re: Welke kinderwagen is geschikt voor lange mensen?

Carl ik ben echt heel erg te spreken over de evo hoor. Gebuik hem nog steeds veel en vind hem echt veel fijner lopen dan welke wagen dan ook. Mijn man zei gister toevallig nog, als hij 400 euro duurder was geweest had ik alsnog voor deze gekozen.
R. 2013
D. 2016
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 15 Aug 2015 16:42

Re: Welke kinderwagen is geschikt voor lange mensen?

Victoria schreef:De Bugaboo vind ik helemaal niet laag. Zelf ben ik bijna 1,80m en vriend 1,95m en hebben er geen last van dat de Bugaboo laag zou zijn. Ik ken meer lange mensen die er 1 hebben.
Ik vind onze Bugaboo Buffalo eigenlijk ook niet laag.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 15 Aug 2015 18:00

Re: Welke kinderwagen is geschikt voor lange mensen?

Ik denk dat ze de wagenbak bedoelen. De stang is idd niet laag.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 15 Aug 2015 18:23

Re: Welke kinderwagen is geschikt voor lange mensen?

De bak van de bugaboo buffalo is ook hoger dan van de normale bugaboo.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers