Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


wat is het mooiste boek dat je ooit gelezen hebt?

<<

floske

Noob

Berichten: 16

Geregistreerd: 30 Jul 2015 00:43

Bericht 07 Aug 2015 00:23

wat is het mooiste boek dat je ooit gelezen hebt?

Tja de titel zegt het al
<<

Suusie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:30

Bericht 07 Aug 2015 00:45

Re: wat is het mooiste boek dat je ooit gelezen hebt?

Het eerste boek wat me nu te binnen schiet is Duizend schitterende zonnen van Khaled Hosseini.
Ik heb echt gehuild bij het boek.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 07 Aug 2015 01:28

Re: wat is het mooiste boek dat je ooit gelezen hebt?

De stam van de holebeer van Jean M Ayel
Afbeelding
Afbeelding
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 07 Aug 2015 03:52

Re: wat is het mooiste boek dat je ooit gelezen hebt?

Voor jou van Jojo Moyes. Echt zo'n mooi boek!
<<

Anoniem255

Bericht 07 Aug 2015 08:43

Re: wat is het mooiste boek dat je ooit gelezen hebt?

Erik, de jongen die van voetballen hield.

Dat gaat over een overleden klasgenoot van mij. Zijn moeder heeft het geschreven. Ik lees het elk jaar rond de periode dat hij is overleden en ik huil elke keer weer.
<<

Anoniem281

Bericht 07 Aug 2015 09:08

Re: wat is het mooiste boek dat je ooit gelezen hebt?

De jongen in de gestreepte pyjama. De verfilming vond ik ruk, doordat het boek zó waanzinnig veel indruk maakte.

Mogen wij altijd in dit kamp blijven? Een ode aan moeders in de interneringskampen.

En stiekem blijf ik Achtste groepers huilen niet, ook waanzinnig sterk en mooi vinden. (En bij de verfilming daarvan hield ik het ook niet droog)
<<

Anoniem301

Bericht 07 Aug 2015 09:24

Re: wat is het mooiste boek dat je ooit gelezen hebt?

Haar naam was Sarah
De jongen in de gestreepte pyjama
Ik en mijn broer
De hele 'Bloemen op zolder' -reeks, prachtig tragisch
Laatst gewijzigd door Anoniem301 op 07 Aug 2015 09:30, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem281

Bericht 07 Aug 2015 09:29

Re: wat is het mooiste boek dat je ooit gelezen hebt?

Oh wow ik las 't verkeerd. Ik dacht even dat 'hele' op bloemen sloeg. Ipv de hele reeks. Dus 'De hele bloemen op zolder'.
<<

Anoniem301

Bericht 07 Aug 2015 09:30

Re: wat is het mooiste boek dat je ooit gelezen hebt?

Carl schreef:Oh wow ik las 't verkeerd. Ik dacht even dat 'hele' op bloemen sloeg. Ipv de hele reeks. Dus 'De hele bloemen op zolder'.


Ha! Heb het even aangepast om het wat duidelijker te maken :)
<<

Anoniem148

Bericht 07 Aug 2015 09:41

Re: wat is het mooiste boek dat je ooit gelezen hebt?

Carl schreef:De jongen in de gestreepte pyjama. De verfilming vond ik ruk, doordat het boek zó waanzinnig veel indruk maakte.

En stiekem blijf ik Achtste groepers huilen niet, ook waanzinnig sterk en mooi vinden. (En bij de verfilming daarvan hield ik het ook niet droog)


Precies hetzelfde!
<<

Anoniem315

Bericht 07 Aug 2015 09:46

Re: wat is het mooiste boek dat je ooit gelezen hebt?

Nu in mijn volwassen leven meerdere, o.a. boeken van Simone van der Vlugt, maar in mijn jeugd was Blauwe Plekken een absolute tranentrekker (niet vanuit eigen ervaring, maar vanuit medeleven, de machteloosheid, het verdriet, gezien).
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 07 Aug 2015 09:53

Re: wat is het mooiste boek dat je ooit gelezen hebt?

De hele reeks van Bloemen op zolder. Ook hebben de tienerboeken van Carry Slee altijd erg veel indruk op me gemaakt.
<<

Anoniem281

Bericht 07 Aug 2015 10:21

Re: wat is het mooiste boek dat je ooit gelezen hebt?

Exogenesis schreef:Nu in mijn volwassen leven meerdere, o.a. boeken van Simone van der Vlugt, maar in mijn jeugd was Blauwe Plekken een absolute tranentrekker (niet vanuit eigen ervaring, maar vanuit medeleven, de machteloosheid, het verdriet, gezien).


Ja! Oh god ik zit nu dus weer met tranen in de ogen. :/ Ik was trouwens zo pissig door 't open einde daarvan.
<<

Anoniem130

Bericht 07 Aug 2015 10:34

Re: wat is het mooiste boek dat je ooit gelezen hebt?

Duizend schitterende zonnen is echt heel mooi inderdaad. En ik vond toen ik heel jong was Bloemen op zolder en Carry Slee ook wel echt mooi, maar nu waardeer ik dat niet meer.

Life of Pi was jarenlang mijn favoriete boek maar dat is een beetje verpest door de film en de hype. Ik vond Shadow of the wind ook erg mooi. En klassiek: De alchemist.
<<

Anoniem149

Bericht 07 Aug 2015 10:40

Re: wat is het mooiste boek dat je ooit gelezen hebt?

Exogenesis schreef:Nu in mijn volwassen leven meerdere, o.a. boeken van Simone van der Vlugt, maar in mijn jeugd was Blauwe Plekken een absolute tranentrekker (niet vanuit eigen ervaring, maar vanuit medeleven, de machteloosheid, het verdriet, gezien).

Wauw ja Blauwe Plekken was inderdaad prachtig. Net als Pijnstillers en Spijt van Carry Slee.

Verder vond ik De man die naar Auschwitz wilde en Haar naam was Sarah erg mooi. Vind sowieso boeken uit de WOII interessant.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 07 Aug 2015 11:43

Re: wat is het mooiste boek dat je ooit gelezen hebt?

Haar naam was Sarah
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem130

Bericht 07 Aug 2015 11:46

Re: wat is het mooiste boek dat je ooit gelezen hebt?

De man die naar Auschwitz wilde vond ik echt een dikke tegenvaller. Grappig hoe meningen toch verschillen. Haar naam was Sarah vond ik ook prachtig inderdaad! En the Book thief ook trouwens.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 07 Aug 2015 12:15

Re: wat is het mooiste boek dat je ooit gelezen hebt?

De boekendief vond ik dan weer tegenvallen.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:08

Bericht 07 Aug 2015 13:20

Re: wat is het mooiste boek dat je ooit gelezen hebt?

Blauwe plekken heb ik ook echt wel tig keer gelezen. Boek heeft destijds zoveel indruk op mij gemaakt.
Verder ook "voor jou" van Jojo Moyes.
En een boek waarvan ik de titel niet meer weet.... Was een waargebeurd verhaal over een Amerikaanse vrouw die met haar kind en Iraanse man naar Iran gaan voor vakantie. Aldaar pakt haar man hun paspoort af en moet ze gesluierd door het leven. Uiteindelijk weet ze te ontsnappen.

Het enige boek waar ik trouwens gigantisch bij heb zitten huilen is "Komt een vrouw bij de dokter".
<<

Anoniem130

Bericht 07 Aug 2015 13:29

Re: wat is het mooiste boek dat je ooit gelezen hebt?

Janne schreef:Blauwe plekken heb ik ook echt wel tig keer gelezen. Boek heeft destijds zoveel indruk op mij gemaakt.
Verder ook "voor jou" van Jojo Moyes.
En een boek waarvan ik de titel niet meer weet.... Was een waargebeurd verhaal over een Amerikaanse vrouw die met haar kind en Iraanse man naar Iran gaan voor vakantie. Aldaar pakt haar man hun paspoort af en moet ze gesluierd door het leven. Uiteindelijk weet ze te ontsnappen.

Het enige boek waar ik trouwens gigantisch bij heb zitten huilen is "Komt een vrouw bij de dokter".


Zijn wel meerdere waargebeurde vehalen over kindontvoeringen maar de meest bekende en die inderdaad heel mooi is zou natuurlijk Not Without my Daughter zijn. Weet de Nederlandse titel niet.
<<

Anoniem167

Bericht 07 Aug 2015 13:31

Re: wat is het mooiste boek dat je ooit gelezen hebt?

Als kind heeft Spijt echt enorm indruk gemaakt, wil daar de film nog een keer van kijken.
<<

Serena

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 718

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:37

Bericht 07 Aug 2015 13:51

Re: wat is het mooiste boek dat je ooit gelezen hebt?

'Ik mis je, ik mis je!' Van Peter Pohl en 'Achtste groepers huilen niet'
Zijn allebei wel kinderboeken, maar die hebben wel het meeste indruk gemaakt.
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:08

Bericht 07 Aug 2015 13:56

Re: wat is het mooiste boek dat je ooit gelezen hebt?

Whatever schreef:
Janne schreef:Blauwe plekken heb ik ook echt wel tig keer gelezen. Boek heeft destijds zoveel indruk op mij gemaakt.
Verder ook "voor jou" van Jojo Moyes.
En een boek waarvan ik de titel niet meer weet.... Was een waargebeurd verhaal over een Amerikaanse vrouw die met haar kind en Iraanse man naar Iran gaan voor vakantie. Aldaar pakt haar man hun paspoort af en moet ze gesluierd door het leven. Uiteindelijk weet ze te ontsnappen.

Het enige boek waar ik trouwens gigantisch bij heb zitten huilen is "Komt een vrouw bij de dokter".


Zijn wel meerdere waargebeurde vehalen over kindontvoeringen maar de meest bekende en die inderdaad heel mooi is zou natuurlijk Not Without my Daughter zijn. Weet de Nederlandse titel niet.


Ja, dat is degene die ik bedoelde. De Nederlandse titel is "in een sluier gevangen".
<<

Anoniem149

Bericht 07 Aug 2015 14:05

Re: wat is het mooiste boek dat je ooit gelezen hebt?

Whatever schreef:De man die naar Auschwitz wilde vond ik echt een dikke tegenvaller. Grappig hoe meningen toch verschillen. Haar naam was Sarah vond ik ook prachtig inderdaad! En the Book thief ook trouwens.

Ja ik vind dat ook altijd apart haha. Duizend schitterende zonnen die iedereen zo mooi vond kwam ik niet doorheen, misschien binnenkort nog eens proberen.
<<

Anoniem273

Bericht 07 Aug 2015 15:47

Re: wat is het mooiste boek dat je ooit gelezen hebt?

Extremely Loud & Incredibly Close. De verfilming vond ik redelijk, maar ik zie verfilmingen sowieso als extraatje.
Verder de hele Harry Potter reeks :love:.
Volgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers