Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat te doen met kinderfeestje?

<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 06 Aug 2015 23:13

Wat te doen met kinderfeestje?

Wat deden jullie kinderen als ze een feestje gaven, of wat voor ervaringen zijn er met feestjes van andere kinderen?

Mijn dochter wordt eind oktober 5, dus ik heb nog even. Ze gaat dan haar eerste feestje geven. Omdat je als je het buitenshuis gaat doen soms op tijd moet reserveren, ben ik toch vast aan het bedenken wat leuk zou zijn om te doen.

Om te beginnen twijfel ik tussen thuis of buiten de deur. Omdat het haar eerste feestje is zou ik neigen naar thuis, is wat overzichtelijker en vertrouwder enzo, maar aan de andere kant wonen we niet enorm groot dus zou ik wel goed moeten kijken hoeveel kinderen en wat we dan gaan doen.

Buiten de deur sluit ik ook niet uit, is wel makkelijker qua ruimte. Al wil ik dan liever niet zoiets als een indoorspeeltuin, al is het natuurlijk voor de kinderen wel leuk, maar ik vind het leuker als ze echt met een groepje wat kunnen doen in plaats van allemaal een kant op rennen in de speeltuin.

Ik zag bijvoorbeeld laatst iets van een zorgboerderij in de buurt, kunnen ze een soort van boer/boerin spelen (worden activiteiten op de boerderij georganiseerd) en je kunt in een daarvoor bestemde ruimte het feestje vieren met je zelf meegenomen drinken en taart. Lijkt mij wel leuk, of zou dat heel suf zijn?

Nouja, het is denk ik wel duidelijk, ik heb nog niet echt een idee van wat het gaat worden en dochter wil vooral een feestje geven, die heeft nog niet echt een voorkeur. Als ik een paar leuke opties heb dan laat ik haar wel meedenken.
<<

Anoniem171

Bericht 06 Aug 2015 23:18

Re: Wat te doen met kinderfeestje?

Wij een keer naar pannenkoekenboerderij Hans en Grietje geweest en een keer naar Schateiland Zeumeren.
Eigenlijk ben ik daar zelf niet zo'n voorstander van om met zulke jonge kinderen al partijtjes buiten de deur te doen maar beide keren gekozen voor het gemak.
<<

Anoniem272

Bericht 06 Aug 2015 23:30

Re: Wat te doen met kinderfeestje?

Hans en Grietje is leuk hè?!

Wij hebben het eerste feestje thuis gevierd. We hadden wat activiteiten bedacht, maar de kinderen vonden het vooral leuk toen we een grote bak lego en een bak duplo neerzetten. Gewoon lekker spelen.
<<

Pitty

Bericht 06 Aug 2015 23:47

Re: Wat te doen met kinderfeestje?

Bedoelen jullie Hans en Grietje in Zeewolde? Die is afgebrand...
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 07 Aug 2015 05:35

Re: Wat te doen met kinderfeestje?

Ik zou thuis doen. Bij binnenkomst bv zelf een stuk cake versieren. Wandelen in t bos met opdrachtjes. Een beker versieren. Spelletjes doen. Vond ik vroeger de leukste kinderfeesten.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 07 Aug 2015 08:57

Re: Wat te doen met kinderfeestje?

Eens met Sam
Een speurtocht, cakejes versieren, disco, en eindige met patat eten (een groot plastic tafel kleed op de tafel, en de patat zo op het kleed gooien, en de sausjes ook, gegarandeerd succes!)
<<

Anoniem255

Bericht 07 Aug 2015 09:07

Re: Wat te doen met kinderfeestje?

Wij hebben het eerste feestje gewoon thuis gevierd.

Eerst een dobbelspel om de cadeautjes uit te pakken. Daarna taart en drinken. Toen mochten ze allemaal een vogelhuisje versieren. Daarna zijn we nog even naar de speeltuin geweest. Rond 16.30 is mijn man met een paar kinderen friet en snacks gaan halen en heb ik met de rest alles klaar gezet. Ze mochten hier friet van de tafel eten (zoals Lejow ook zegt) en de kinderen keken hun ogen uit.

Was heel geslaagd en volgend jaar gaan we weer zoiets doen.
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 07 Aug 2015 09:13

Re: Wat te doen met kinderfeestje?

Vaak is hoe simpeler hoe leuker. Ik merk het ook dat tegenwoordig de kinderfeestjes steeds luxer moeten. Vaak vinden ze een speurtocht door het bos en afsluiting met friet net zo leuk.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 07 Aug 2015 09:17

Re: Wat te doen met kinderfeestje?

Wij gaan het bij mijn ouders vieren. Mijn moeder geeft creatieve workshops dus die heeft een groot atelier waar we kunnen knutselen, een flinke tuin en een bos om de hoek. Al haar vriendinnetjes zijn jonger dan zij dus we willen het lekker rustig en overzichtelijk houden.
Ik ben 2x meegeweest naar een feestje in een binnenspeeltuin en ik zou dat echt niet aandurven met zulke kleine kinderen. Plus dat ik daar J niet blij mee maak op een loeidrukke woensdagmiddag.

Hahaha Lejow, moest bij jouw beschrijving van de frietjes op tafel meteen denken aan een feestje waar J is geweest. Ze had niks willen eten en eenmaal thuis kwam eruit dat ze het veel te vreemd vond omdat ze gewoon van tafel moest eten zonder bordje... "Dat mag toch helemaal niet mama!" :palm:
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5683

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 07 Aug 2015 09:30

Re: Wat te doen met kinderfeestje?

Hier wilde de oudste heel graag net als mama taartjes versieren. Dus ik heb formaat meppertjes gemaakt de de kindjes mochten vullen en versieren. Die hebben ze ook allemaal in een leuk doosje mee naar huis gekregen.
Wij hebben de luxe dat we van iemand met verjaardagen van kinderen een springkussen kunnen lenen, dus die hadden we ook opgezet. De 2,5/3 uur waren zo voorbij. Hier hebben we voor ook heel veel ruimte (plein voor de deur), maar dat durfde ik nog niet aan omdat het kinderen van een ander zijn en je niet weet wat andere doen.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 07 Aug 2015 09:41

Re: Wat te doen met kinderfeestje?

Hier waren de simpele feestjes ook altijd erg leuk!
Als taart zelf je eigen plak cake versieren met slagroom, hagelslag, dat soort dingen.
Daarna gingen we denk ik vaak spelletjes spelen en mijn ouders wonen niet zo ver van een bos dus daar gingen we inderdaad ook wel eens een speurtocht houden.
Wij hadden nooit patat aan het einde, maar dat komt omdat ik dat zelf niet lustte, haha. Verder is het juist altijd wel een succes, maar wij aten het dan wel gewoon van een bordje :wink:
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 07 Aug 2015 10:04

Re: Wat te doen met kinderfeestje?

Wij gaan het ook thuis doen. Ik maak N. niet gelukkig met een uitje naar iets waar het erg druk kan zijn. Daarbij kunnen de kosten erg oplopen en dat vind ik niet nodig. Mijn zusje is entertainer, haar nodigen we sowieso uit :wink: Misschien dat ze wat dansjes of zo met ze gaat doen. We gaan wat knutselen of cake versieren en een speurtocht in het bos. We zitten te denken aan een kleine vossenjacht, even kijken of mijn zusje en ik wat mensen kunnen vinden die verkleed in 't bos willen gaan zitten, hahah!
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:33

Bericht 07 Aug 2015 19:32

Re: Wat te doen met kinderfeestje?

Wij hadden laatst ook een eerste kinderfeestje te vieren.

Wij zijn naar een stadsboerderij geweest. Grote kinderboerij met veel ruimte in de natuur.
Cadeautjes hebben we daar uitgepakt, er staat daar grote picknicktafels. Daarna de speeltuin in en moe waren ze haha
Als afsluiter zijn we naar de Mac geweest. Iedereen vond het geslaagd! En kosten vielen op de manier reuze mee.
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 07 Aug 2015 19:49

Re: Wat te doen met kinderfeestje?

Wij zijn met J. zijn eerste feestje naar de Linnaeushof geweest. Hij had drie kinderen uitgenodigd en mijn dochter was erbij. Ze hebben ongeveer drie uurtjes gespeeld en we hebben daar patatjes gegeten. Was wel een succes, ze hebben zich goed vermaakt.

We zouden eigenlijk naar het bos gaan maar het was niet echt lekker weer dus op het laatste moment toch naar de Linnaeushof gegaan omdat we daar dan even naar binnen konden tijdens de ergste buien.
2010 2012
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 07 Aug 2015 21:29

Re: Wat te doen met kinderfeestje?

Mijn oudste dochter is net 5 jaar geworden en gaat eind augustus ook voor het eerst een kinderfeestje houden. Dit doen we mooi thuis. Cake versieren, heb al een paar leuke spelletjes gevonden. Mocht het mooi weer zijn dan gaan we spelletjes doen achter in de speeltuin. ( hebben direct aan de achtertuin een speeltuin ) als afsluiter pannekoeken eten. Als het slecht weer is gaan we een kinderdisco houden of bioscoopje. Er staan genoeg leuke ideeën op internet
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Anoniem154

Bericht 07 Aug 2015 22:05

Re: Wat te doen met kinderfeestje?

We zijn recentelijk verhuisd, en zoon is naar een andere school gegaan. Hierdoor hebben we geen feestje gegeven.

Als, dan hadden we een piratenfeestje gegeven. Speurtocht, op zoek naar de schat. En dan alles in piratenthema (aankleding, eten, etc). Nadien nog pannenkoeken of patat.
Wellicht volgend jaar, als hij het ten minste nog leuk vindt tzt :)
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 08 Aug 2015 12:40

Re: Wat te doen met kinderfeestje?

Wat ik tot nu toe heb gehoord is mijn zoon met feestjes alleen maar weg geweest naar binnen (en buiten) speeltuinen geweest.
Zijn eerste eigen feestje was afgelopen oktober en toen zijn ze ook naar zoiets geweest. Zijn vader heeft het toen georganiseerd.

Dit jaar mag ik het doen en ik denk dat ik het juist eens thuis wil gaan vieren met iets knutselen en spelletjes bij/om het huis.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 08 Aug 2015 13:30

Re: Wat te doen met kinderfeestje?

D houd in november haar eerste kinderfeestje.
Wij hebben vande week met een groep kinderen jurkjes gemaakt van vuilniszakken, en gemakeupten de haren gedaan en de meiden vonden het zo leuk dat d en ik hebben pbesloten dat we dat op haar kinderfeestje gaan doen.
En we gaan iets met cake versieren ofzo. Gewoon niet te lang...ze zijn ook nog maar 5dan
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 08 Aug 2015 13:54

Re: Wat te doen met kinderfeestje?

Bedankt voor de tips tot nu toe, staan al leuke dingen tussen.

Als ik het buitenshuis zou doen heb ik alleen nog maar het idee van de boerderij, dingen als een indoorspeeltuin vind ik zeker nu nog met die kleintjes teveel van het goede. Maar ik ga nog even kijken of er nog wat anders leuks in de buurt te vinden is.

Ik ga nog wel nadenken over iets buitenshuis, maar neig steeds meer naar thuis. En dan iets van een Frozen of prinsessenfeestje ofzo, daar is ze gek op. Met ook wel iets jongensachtigs erbij (bijv prinsen én prinsessen) want ze nodigt in elk geval 1 jongen uit (arme jongen waarschijnlijk tussen allemaal meiden haha).
<<

Guus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 948

Geregistreerd: 05 Sep 2013 20:25

Bericht 08 Aug 2015 14:00

Re: Wat te doen met kinderfeestje?

In oktober zou ik het als je geen binnenspeeltuin wilt lekker thuis plannen,
Is het lekker weer dan ga je er opuit en is het een hollandse herfst dan verzin je wat voor binnen!

Musea zijn ook echt al leuk voor die leeftijd, kinderboeken museum, museum voor communicatie, naturalis...
Vet Goochem!


30-08-2013, ik ook van jou
01-06-2015, mama is het woord waar het leven mee begint
<<

Guus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 948

Geregistreerd: 05 Sep 2013 20:25

Bericht 08 Aug 2015 14:01

Re: Wat te doen met kinderfeestje?

Of de kinderwerkplaats! Ook erg leuk!

Weet niet in welke regio je zit natuurlijk...
Vet Goochem!


30-08-2013, ik ook van jou
01-06-2015, mama is het woord waar het leven mee begint
<<

Anoniem126

Bericht 08 Aug 2015 17:50

Re: Wat te doen met kinderfeestje?

*

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers