Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Facebook waarom moet echt alles nou erop?

<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 06 Aug 2015 16:56

Re: Facebook waarom moet echt alles nou erop?

-
Laatst gewijzigd door Jorja op 09 Jun 2020 21:14, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 06 Aug 2015 18:26

Re: Facebook waarom moet echt alles nou erop?

Hier ook gebeurd. Ouderen zijn echt digitaal gehandicapt en snappen niet dat iedereen die foto's kan opslaan.
Vaak zijn de profielen ook nog openbaar...
Ik heb bij elke foto als reactie neergezet of ze het willen verwijderen omdat ik het niet fijn vind dat kind en ik erop staan...
En dan werden ze nog boos ook dat ik me druk maak om futiliteiten.
De geboorte van ons kind is zelfs na 5 min op facebook gezet, compleet met verkeerd gespelde naam.
Als gevolg hiervan bellen wij pas de volgende dag na de geboorte familie op...
04-2014
10-2015
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 06 Aug 2015 21:32

Re: Facebook waarom moet echt alles nou erop?

Ook hier zijn wij heel duidelijk geweest in dat we alleen zelf foto's van ons kind willen plaatsen op Facebook. Ouders en schoonouders vinden dit jammer, maar meer ook niet.
<<

Anoniem137

Bericht 06 Aug 2015 21:40

Re: Facebook waarom moet echt alles nou erop?

Gelukkig zou ik daarin geen problemen voorzien, met zowel m'n eigen ouders als m'n schoonouders niet. Overigens denk ik dat ik het foto's van kinderen oo Facebook niet erg zou vindne hoor, maar het ks wel fijn om een beetje de regie in handen te kunnen houden.

Andere zijstraat: tegenwoordig wordt Facebook ook veel gebruikt in de kinderopvang. Bijvoorbeeld m enkele malen per week foto's van activiteiten te laten zien. Hoe staan jullie daar tegenover? Er van uitgaande dat ouders wel de vrije keus hebben om daar wel of geen toestemming voor te geven.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 06 Aug 2015 21:58

Re: Facebook waarom moet echt alles nou erop?

Volgens mij moeten ouders het kdv toestemming geven voor het maken van foto's en deze online zetten. Ik zou daar zelf geen toestemming voor geven. Ik zie dergelijke foto's de laatste tijd steeds meer voorbij komen op mijn tijdlijn.
<<

Anoniem313

Bericht 06 Aug 2015 22:16

Re: Facebook waarom moet echt alles nou erop?

Ja, dat doet onze opvang ook, en ouders wordt gevraagd of ze daar toestemming voor geven. Wij willen dat niet, maar er zijn ook ouders die het prima vinden (er worden immers foto's met kindjes geplaatst).
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 06 Aug 2015 22:44

Re: Facebook waarom moet echt alles nou erop?

Keet. schreef:Gelukkig zou ik daarin geen problemen voorzien, met zowel m'n eigen ouders als m'n schoonouders niet. Overigens denk ik dat ik het foto's van kinderen oo Facebook niet erg zou vindne hoor, maar het ks wel fijn om een beetje de regie in handen te kunnen houden.

Andere zijstraat: tegenwoordig wordt Facebook ook veel gebruikt in de kinderopvang. Bijvoorbeeld m enkele malen per week foto's van activiteiten te laten zien. Hoe staan jullie daar tegenover? Er van uitgaande dat ouders wel de vrije keus hebben om daar wel of geen toestemming voor te geven.


Op mijn werk hebben ze ervoor gekozen om wel fb te gebruiken, maar geen foto's van kinderen te gebruiken. Er komen alleen foto's op die een activiteit weergeven, dus bijvoorbeeld een knutselresultaat, of van een leidster tijdens een activiteit. Vind ik een goede oplossing. Maakt het ook makkelijker dat je geen rekening hoeft te houden met welke kinderen wel of niet zouden mogen als er toestemming wordt gegeven.
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:18

Bericht 07 Aug 2015 08:06

Re: Facebook waarom moet echt alles nou erop?

Nou er komt straks geen foto van mijn kind op Facebook. En daarin ga ik ook heel duidelijk zijn naar de familie. Ik wil wel de privacy beschrmen van mijn kind.
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

Anoniem301

Bericht 07 Aug 2015 08:09

Re: Facebook waarom moet echt alles nou erop?

Ik moet ook nog even duidelijk maken aan m'n schoonmoeder dat ze geen foto's met haar tablet mag maken als ze onze dochter voor het eerst ziet in het ziekenhuis. Ze heeft geen Facebook maar toch. Op onze bruiloft(foto's) zag je haar ook constant met haar tablet. Vreselijk.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 07 Aug 2015 08:22

Re: Facebook waarom moet echt alles nou erop?

Maar met een gewone digitale camera mag het wel? Ik begrijp de keuze voor het weren van social media wel, maar een foto op een tablet voor privé gebruik, begrijp ik dan weer niet zo goed. Mijn moeder is zelfs met een afgedrukte foto de wereld langs gegaan (collega's, vrienden enzo), ik vond dat zelf juist aandoenlijk (maar dat hoef jij zelf niet te vinden natuurlijk).
L2014 & H2017
<<

Anoniem301

Bericht 07 Aug 2015 08:29

Re: Facebook waarom moet echt alles nou erop?

mzcharlotte schreef:Maar met een gewone digitale camera mag het wel? Ik begrijp de keuze voor het weren van social media wel, maar een foto op een tablet voor privé gebruik, begrijp ik dan weer niet zo goed. Mijn moeder is zelfs met een afgedrukte foto de wereld langs gegaan (collega's, vrienden enzo), ik vond dat zelf juist aandoenlijk (maar dat hoef jij zelf niet te vinden natuurlijk).


Nee ook niet, hoeft gewoon niet. Dat moment dat je een paar uur geleden net bevallen bent vind ik zo intiem. Wij maken zelf wel foto's, hoeft zij echt niet te doen en aan allemaal andere mensen te gaan laten zien.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 07 Aug 2015 09:28

Re: Facebook waarom moet echt alles nou erop?

Precies wat Carrie zegt.
Mijn schoonmoeder had van mijn man een klein albumpje gehad met foto's van net na de geboorte die zij aan iedereen liet zien (onbekenden van mij). Dat hoeft van mij gewoon niet.
Of nog erger, zelf met een digitale camera aankomen en meteen 3000 foto's met flits maken bij binnenkomst in het ziekenhuis terwijl ik baby aan het voeden ben. Laat ons met rust. Dan maar een chagrijn.
Het geboortekaartje gaan we ook later versturen dit keer. En niet meer naar verre ooms en oude tantes.
04-2014
10-2015
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 07 Aug 2015 09:30

Re: Facebook waarom moet echt alles nou erop?

Carrie schreef:
mzcharlotte schreef:Maar met een gewone digitale camera mag het wel? Ik begrijp de keuze voor het weren van social media wel, maar een foto op een tablet voor privé gebruik, begrijp ik dan weer niet zo goed. Mijn moeder is zelfs met een afgedrukte foto de wereld langs gegaan (collega's, vrienden enzo), ik vond dat zelf juist aandoenlijk (maar dat hoef jij zelf niet te vinden natuurlijk).


Nee ook niet, hoeft gewoon niet. Dat moment dat je een paar uur geleden net bevallen bent vind ik zo intiem. Wij maken zelf wel foto's, hoeft zij echt niet te doen en aan allemaal andere mensen te gaan laten zien.


Dat snap ik wel, wij hebben wel foto's gemaakt van direct na de bevalling, maar hebben die nooit aan iemand laten zien.
Onze ouders zagen ons pas thuis ('s nachts bevallen en ouders niet in de buurt), maar ik zou dat ook echt niet willen. Dat is echt iets tussen jullie.

Wij waren ook heel duidelijk naar iedereen dat we zelf wilden bepalen of en wat voor foto's we online zouden zetten.
Vooral naar m'n schoonmoeder zijn we daar heel duidelijk in geweest, die liep namelijk al te strooien met onze echo foto's terwijl we gevraagd hadden dat niet te doen. Kort na de geboorte had ze een nieuwe fb profielfoto ingesteld; 1 van onze dochter half naakt, toen ze net uit bad kwam. Toen ben ik echt woest geworden. Sindsdien zet ze geen enkele foto meer online.
Zelf zet ik nu wel foto's van N. online maar absoluut nooit (half) naakte.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 07 Aug 2015 14:06

Re: Facebook waarom moet echt alles nou erop?

Oh zo, dat van 'voor de eerste keer zien' was even niet geland zo op de vroege morgen haha. Ik dacht dat het over het algemeen ging. Nee dat snap ik wel beter.
L2014 & H2017
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 07 Aug 2015 15:09

Re: Facebook waarom moet echt alles nou erop?

Ik ben in de zwangerschap van T heel erg duidelijk geweest geen fb foto's of aankondigingen, niet voordat wij het er zelf opgezet hebben.

Ik had zelfs hoe erg, uitgeschakeld dat iemand iets op mijn of mijn vriend zijn tijdlijn kon zetten, en toch moest er iemand dan maar op haar eigen tijdlijn incl ons taggen vermelden dat T geboren was. Ik heb er nooit wat van gezegd, maar zet nu bij de volgende geboorte aankondiging er meteen bij graag nog niks op Facebook.

Maar TO ik heb geen idee hoe je de verjaardag soepeltjes kan laten verlopen, ik zou die mensen die het specifiek wel in staat zijn bij binnenkomst erop attenderen dat je geen foto's op fb wilt hebben. Jouw kind, jouw huis jouw regels.
<<

Anoniem164

Bericht 15 Aug 2015 12:36

Re: Facebook waarom moet echt alles nou erop?

Ongelofelijk, wat zijn sommige mensen schaamteloos! Ik zou in sommige gevallen ook echt woest worden zeg :wtf:
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 15 Aug 2015 23:15

Re: Facebook waarom moet echt alles nou erop?

Onze dochter is 1e kleinkind voor alle opa's en oma's dus ik snap het enthousiasme, maar oh wat heb ik me er aan geërgerd (en soms nog wel eens) toen ze vlak na haar geboorte continu maar met die flitsende camera's boven haar stonden om toch vooral van alle hoeken foto's te maken. Maar gelukkig spammen ze die foto's niet op FB. Schoonvader heeft er 1 opgezet, mijn moeder 2 in een heel jaar tijd en dan alleen foto's die wij zelf naar ze gemaild hadden. Zo lang het bij zo heel erg af en toe blijft vind ik dat prima en maak ik daar dan geen probleem van. Overigens is de geboorteaankondiging wel voor ons en zou ik erg boos worden als iemand dat al op FB zet voor we dat zelf hebben kunnen doen. Maar wat betreft het aangeven: het klinkt alsof alleen het zeggen al lang niet meer voldoende is dus dan zou ik rigoureuze maatregelen nemen. Geen enkele foto meer van kind zolang ze dat maar steeds ongewenst op FB blijven zetten. Ik vind het ook echt enorm brutaal, foto's van andermans kind daarop zetten. Kleinkind of niet, ze hebben jullie wensen gewoon te respecteren.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Anoniem123

Bericht 16 Aug 2015 06:59

Re: Facebook waarom moet echt alles nou erop?

Jacobien schreef:Ongelofelijk, wat zijn sommige mensen schaamteloos! Ik zou in sommige gevallen ook echt woest worden zeg :wtf:


Nou idd!

Ik plaats zelf wel foto's van mijn kinderen op mijn eigen facebook. En van mijn nichtjes maar daar is toestemming voorgekregen. Enige wat ik nooit zal plaatsen zijn half naakte foto's. Mijn broer had vorig jaar een foto van onze kinderen in badkleding gemaakt en op facebook gedropt, dat wil ik dus echt niet. Gelukkig hebben mijn schoonouders geen facebook.

Voor de bevalling had ik ook uitgeschakeld dat iemand oo mijn tijdlijn wat kon plaatsen. Toen ik net zwanger was van de oudste had ik het tegen een internetvriendin verteld en prompt had ze op hyves gezet: wat leuk dat je moeder word, terwijl ze wist dat de ouders het nog geen eens wisten. Ben echt boos geworden en gelukkig kon ik het meteen verwijderen. Echt dat iemand überhaupt zoiets kan bedenken.
<<

Anoniem321

Bericht 17 Aug 2015 14:27

Re: Facebook waarom moet echt alles nou erop?

Ik denk dat wij hier ook mee te maken krijgen straks. Ons kind is aan beide kanten het 1e kleinkind.
Mijn schoonmoeder zit helemaal niet op internet, maar mijn beide ouders wel en ze zijn ook best actief op Facebook.

Tuurlijk snap ik het als ze zo trots als een pauw zijn (zijn ze nu al haha), maar veel facebookvrienden van mijn ouders zijn niet mijn vrienden, ik zit er niet op te wachten dat ook zij mee kunnen genieten van ons kindje.

Ik denk dat het handig is om hier goede afspraken over te maken.
<<

caribbeanlover

Bericht 17 Aug 2015 14:56

Re: Facebook waarom moet echt alles nou erop?

Tuinstoel. Ik ken iemand die bewust haar zoon niet op FB zet omdat je tegenwoordig slechte verhalen hoort n.a.v dat. Ze gaat het pas doen zodra ze het hem zelf kan vragen of hij dat wil of niet. Ik vind het heel goed van haar en teveel mensen denken niet na en zetten alles maar van hun kids erop.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 17 Aug 2015 16:44

Re: Facebook waarom moet echt alles nou erop?

Mijn moeder is de actiefste. Heb gezegd niks op facebook te willen. Ze begrijpt dit. Maar denk wel dat ze fotos rond gaat sturen naar voor mij redelijk onbekende mensen. Is haast niet tegen te houden vrees ik... Blegh.
Maar dat flitsen wil ik ook niet hebben hoor. Lijkt me zelf ook niet fijn.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17385

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 18 Aug 2015 17:21

Re: Facebook waarom moet echt alles nou erop?

Pfff gek eigenlijk dat dit zo'n groots ding geworden is he?! Alleen al dat foto's maken overal van, dat was vroeger zoveel minder toen je nog bewust foto's moest laten afdrukken...

Mijn stiefmoeder had laatst foto's van T op FB gezet, toen hij pas 4 wk was ofzo. Wij hebben nadrukkelijk de wens dat T voorlopig niet met zijn gezicht op FB staat. Ik sms'te haar toen, en toen kreeg ik terug of het 'zo beter?' was. Uhhh NEEEEE ze had op 2 foto's die dikke smileys van FB over z'n hoofd geplakt, en op de 3e foto had ze zijn hoofd uitgegumd!!! :nopompom: Heb teruggesmst: uh nee haal beter maar helemaal weg :smile:
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem301

Bericht 18 Aug 2015 18:02

Re: Facebook waarom moet echt alles nou erop?

Haha Zora das gek! Dan kan je die foto's inderdaad net zo goed verwijderen :D
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17385

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 24 Aug 2015 17:36

Re: Facebook waarom moet echt alles nou erop?

Carrie schreef:Haha Zora das gek! Dan kan je die foto's inderdaad net zo goed verwijderen :D


:ja: Echt he!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 24 Aug 2015 18:00

Re: Facebook waarom moet echt alles nou erop?

Misschien ben ik dan bij voorbaat al een ontaarde moeder maar wat is precies de issue met foto's van kinderen? Die zijn toch niet echt boeiend voor anderen? Oke naaktfoto's daargelaten. Wat moet iemand er nou mee? Ik zou dat helemaal niet erg vinden denk ik. Nu heb ik ook alleen familie en vrienden om me heen die als ze het al zouden doen alleen leuke foto's zouden plaatsen dus misschien maakt dat het minder erg. En voor privacy, achter een gewone kinderfoto is niks ergs aan en naam en toenaam is toch niet vermeld zodat het je 20 jaar zal achtervolgen? Oke ik zal wel een essentieel onderdeel missen in mijn gedachtengang, waarom moet je dit niet willen? ;)
Smile, it's free!
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers