Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stelling #7: IVF-behandelingen zelf betalen?

<<

Burgemeester Esmee

Bericht 06 Aug 2015 07:55

Stelling #7: IVF-behandelingen zelf betalen?

Afbeelding

Deze stelling werd mede mogelijk gemaakt door Dandelion.

===

Bekijk hier de andere stellingen:

Stelling #1 - De herkomst van kleding
Stelling #2 - Stiekem alcohol drinken kun je voorkomen
Stelling #3 - Grexit is een dieptepunt voor Europa
Stelling #4 - Waarom dierproeven als het ook op mensen kan
Stelling #5 - Uitdagende foto's op Facebook is vragen om problemen
Stelling #6 - Gaatjes schieten bij baby's
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 06 Aug 2015 08:02

Re: Stelling #7: IVF-behandelingen zelf betalen?

Niet mee eens, dan kunnen we alles wel door iedereen zelf laten betalen.
De zorg is niet voor niets. Ik vind het wel goed dat er een max aan zit, ook al is dat soms heel heftig als je aan je max zit en je bent nog niet zwanger.
<<

Anoniem137

Bericht 06 Aug 2015 08:07

Re: Stelling #7: IVF-behandelingen zelf betalen?

Niet mee eens. Als je voor ivf in aanmerking komt dan is inmiddels wle gebleken dat er medisch iets niet in orde is. De 'standaard' medische zorg die gewoon in Nederland verleend kan worden, valt onder een zorgverzekering, ik vind dat dit daar ook onder hoort te vallen. Ik vind een kinderwens middels ivf in dat opzicht niet heel veel anders dan de wens van iemand die ernstig ziek is en beter wil worden.
Ik weet het niet of het nu onder de basisverzekering valt of onder de aanvullende verzekering, maar als daar wat mee geschoven zou worden, dat zou voor mij niet zoveel uitmaken. Zou blijken dat ivf voor ons nog de enige optie is, ben ik bereid daar best de hoogste aanvullende verzekering voor af te sluiten.
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 06 Aug 2015 08:09

Re: Stelling #7: IVF-behandelingen zelf betalen?

Niet mee eens.. zo'n IVF behandeling wordt niet zomaar gestart. Dan is IVF de 'behandeling'' die nodig is omdat het lichaam het niet zelf kan. En het is iets waar de betrokkenen niks aan kunnen doen. Dus zou het niet eerlijk vinden als ze er dan zelf voor moeten betalen.
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 06 Aug 2015 08:10

Re: Stelling #7: IVF-behandelingen zelf betalen?

Jullie verwoorden het beter dan ik :good:
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 06 Aug 2015 08:41

Re: Stelling #7: IVF-behandelingen zelf betalen?

Fjell schreef:Niet mee eens.. zo'n IVF behandeling wordt niet zomaar gestart. Dan is IVF de 'behandeling'' die nodig is omdat het lichaam het niet zelf kan. En het is iets waar de betrokkenen niks aan kunnen doen. Dus zou het niet eerlijk vinden als ze er dan zelf voor moeten betalen.

Helemaal mee eens. Ik kan me ook bijna niet voorstellen dat er voorstanders zijn van deze stelling.

♥♥
<<

Anoniem147

Bericht 06 Aug 2015 09:08

Re: Stelling #7: IVF-behandelingen zelf betalen?

Hoe sterk is de regelgeving betreft IVF? Weet iemand dat?

Kun je bijvoorbeeld het traject in met overgewicht? Als je rookt? Als je chronisch ziek bent? Ik zou het namelijk wel heel erg vinden als mensen met het traject kunnen starten die sowieso door hun levensstijl of ziekte (wat ik overigens dan heel, heel erg verdrietig zou vinden) zo'n ontzettend kleine kans hebben op zwangerschap dat de pogingen eigenlijk 'weggegooid' zijn.

Ook zou ik het erg vinden als mensen die bijvoorbeeld roken niet eerst stoppen en kijken of het dan wel lukt? of mensen met veel overgewicht eerst afvallen om hun eigen cyclus weer op gang te krijgen.

Iemand die hier wat zinnigs over kan zeggen?

Voor gezonde personen ben ik inderdaad ook helemaal tegen zelf. Soms zijn mensen ook gewoon geen match en lukt het met IVF wel. Of de man die zo'n slecht zaad heeft en de vrouw waar verder niets 'mis' mee is.
<<

Anoniem315

Bericht 06 Aug 2015 09:34

Re: Stelling #7: IVF-behandelingen zelf betalen?

Niet mee eens, mits er ook wordt gekeken naar leefstijl en het traject vooraf. Maar het lijkt me dat dat al wordt gedaan. Daar heb ik geen verstand van. Leeftijd lijkt me ook belangrijk. Niet voor je.. 20e en niet na je 45e ofzo.
<<

Anoniem148

Bericht 06 Aug 2015 09:57

Re: Stelling #7: IVF-behandelingen zelf betalen?

<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 06 Aug 2015 10:02

Re: Stelling #7: IVF-behandelingen zelf betalen?

Eens met Marni im dit geval. Ik vraag me alleen af of er wel altijd naar de leefstijl wordt gekeken. Ik weet iig uit ziekenhuiservaring dat ook vrouwen met overgewicht en veel te dunne vrouwen met IVF konden beginnen. Dat vind ik echt een kwalijke zaak en zou veranderd moeten worden. Dus ik vraag me af hoe het zit qua roken/alcohol en dan ook bij de man in kwestie?
<<

Anoniem315

Bericht 06 Aug 2015 12:26

Re: Stelling #7: IVF-behandelingen zelf betalen?

Maar te dik of te dun kan te maken hebben met bv. je schildklier en volgens mij heeft dat geen invloed op het wel of niet kunnen krijgen van kinderen. Dus dan moet je de oorzaak meenemen in het beleid.
<<

Anoniem147

Bericht 06 Aug 2015 15:56

Re: Stelling #7: IVF-behandelingen zelf betalen?

Ja precies dat ook.

Beetje 'eigen schuld, dikke bult' te dik of te dun zijn had ik het over.

Of is dit heel onaardig om te zeggen? Ik vind het belangrijk dat mensen goed voorgelicht worden over wat te dik of te dun zijn doet met je vruchtbaarheid. Ik denk dat er nog genoeg mensen zijn die dat niet weten.
<<

Anoniem315

Bericht 06 Aug 2015 15:59

Re: Stelling #7: IVF-behandelingen zelf betalen?

Dat denk ik ook.
<<

Anoniem119

Bericht 06 Aug 2015 16:17

Re: Stelling #7: IVF-behandelingen zelf betalen?

Niet mee eens, ik weet het fijne er niet vanaf maar geloof dat er een aantal Ivf behandelingen vergoed worden toch? Drie stuks? Dat vind ik goed.

Ik vind wel dat wanneer je het kunt betalen, je wel gewoon voor een vierde, vijfde of tiende moet kunnen gaan, uit eigen portemonnee. Ik weet niet of dat nu t geval is, of dat t voor iedereen ophoudt.

Maar in de basis vind ik t goed voor iedereen. Dwz iedereen die aan bepaalde medische eisen voldoet (bijv gewicht)
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 06 Aug 2015 16:23

Re: Stelling #7: IVF-behandelingen zelf betalen?

Eigenlijk wat hierboven al staat. Ik vind wel dat het voor iedereen beschikbaar moet zijn, maar er mag ook best naar bepaalde omstandigheden gekeken worden.
Iemand die bijvoorbeeld nauwelijks groente/fruit eet maar meerdere keren per week fastfood en die 2 pakjes per dag rookt.. Tsja, die kan misschien beter eens beginnen met een gezonde(re) leefstijl aanmeten.

Op basis van een (chronische) ziekte iemand afwijzen vind ik dan trouwens wel weer hard. Dan is het net of je dubbel gestraft wordt voor iets waar je zelf niks aan kunt doen en al elke dag mee moet leven.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem173

Bericht 06 Aug 2015 16:27

Re: Stelling #7: IVF-behandelingen zelf betalen?

Niet mee eens, maar ik zou wel willen dat er meer voorwaarden aan gesteld werden. Maximaal 1 of 2 kinderen bijvoorbeeld.
<<

Anoniem147

Bericht 06 Aug 2015 16:31

Re: Stelling #7: IVF-behandelingen zelf betalen?

Dat vind ik ook hoor Cinnamon (betreft chronische ziekte) maar als de ziekte zoveel negatieve invloed heeft op het vruchtbaar zijn/zwangerschap dan vraag ik mij af of er wel goed aan gedaan wordt om het toch te proberen voor die ene procent bij wie het dan misschien wel lukt. Maar ook in deze situaties is het natuurlijk kijken naar hoe de ziekte invloed heeft op het hele IVF proces.

@ AM, daar ben ik het (denk ik) ook wel mee eens. Ik vind het dan alleen wel anders of er alleen cryo's ontdooit moeten worden en teruggeplaatst worden of dat het hele traject opnieuw gestart moet worden. Volgens mij zitten daar ook grote kosten verschillen in.
<<

anoniem203

Bericht 06 Aug 2015 16:35

Re: Stelling #7: IVF-behandelingen zelf betalen?

Niet mee eens. Wel dat er eerst naar de leefstijl/omstandigheden moet worden gekeken en daarbij evt eerst hulp aangeboden moet worden. En dat je bijv. 4 behandelingen mag ondergaan en dat je er daarna wel voor moet betalen.
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:18

Bericht 06 Aug 2015 18:31

Re: Stelling #7: IVF-behandelingen zelf betalen?

Nee alsjeblieft niet. Ik denk dat er dan een hele hoop verdrietige stellen zijn. Handen af van IVF!! Mochten ze dit ooit gaan besluiten.
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

Anoniem281

Bericht 06 Aug 2015 18:38

Re: Stelling #7: IVF-behandelingen zelf betalen?

Los van het feit dat zoiets heel sneu is voor alle stellen die niet op de natuurlijke weg hun hartenwens kunnen vervullen, vind ik het ook niet kunnen in ons systeem. Uiteindelijk betalen we gezamenlijk voor de zorg. Als we zouden stellen dat we IVF niet meer behandelen, vind ik ook niet dat we nog bypass operaties moeten betalen. (Bij wijze van!)
<<

Anoniem154

Bericht 06 Aug 2015 18:40

Re: Stelling #7: IVF-behandelingen zelf betalen?

Nee, maar wanneer een stel met e.g. 3 gezonde kinderen voor een 4de kind willen gaan, dan mogen ze het van mij zelf betalen. Ik weet niet of ik de grens bij 2 of 3 kinderen zou stellen. Verder eens met Marni.
<<

Anoniem281

Bericht 06 Aug 2015 18:45

Re: Stelling #7: IVF-behandelingen zelf betalen?

Oh ik vind niet dat je een 'max' kunt stellen aan een aantal kinderen. Mag een onverantwoordelijke 18 jarige dan ook maar één abortus?

De hoeksteen van ons zorgstelsel is solidariteit en daar moet je van af blijven, anders klapt heel de boel in elkaar. Als je daaraan begint, dan kun je je ook afvragen of iemand die longkanker heeft, wel 100% behandeld mag worden zonder het zelf te betalen, omdat diegene ooit gerookt heeft.
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:18

Bericht 06 Aug 2015 19:28

Re: Stelling #7: IVF-behandelingen zelf betalen?

Ik ben zelf zwanger geworden via een traject. Maar het word onderschat. Het is psychisch heel zwaar. Ik vind niet dat je vrouwen een kinderwens moet ontnemen. Wat staan er trouwens een misselijke reacties onder dat Telegraaf artikel. Het brak mijn hart.
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 06 Aug 2015 22:50

Re: Stelling #7: IVF-behandelingen zelf betalen?

Pfoe vind dit even een heftig topic. Zat nog even te twijfelen of ik het wel moest openen maar nieuwsgierigheid over wint. Wij zitten momenteel ook in de mmm. Enige optie voor ons is nog een tese behandeling want bij mijn vriend zijn tot heden geen zaadcellen gevonden. Dan moet ik ook een ivf behandeling ondergaan. Oja ICSI, maar vergelijkbaar is dat. Mochten ze door de tese wel zaadcellen vinden. Ik ben verder gezond maar zonder die behandeling zal het zwanger worden niet kunnen slagen.
Ik vind het echt heel fijn dat de wetenschap nu zo ver is dat dit soort dingen mogelijk zijn en zie het ook echt als een medische behandeling. Niet vergoeden zou ik nog een hardere klap vinden terwijl we niets verkeerd hebben gedaan in ons leven en het traject ook heel zwaar is.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:18

Bericht 06 Aug 2015 23:01

Re: Stelling #7: IVF-behandelingen zelf betalen?

September ik raad je dan ook niet aan het artikel van Dandelion te openen. En de reacties te lezen die er onder staat. Die doen nog harder pijn en zijn nog heftiger. Je word als stel inderdaad dubbel gestraft zo.
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers