Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stelling #7: IVF-behandelingen zelf betalen?

<<

Anoniem154

Bericht 06 Aug 2015 23:17

Re: Stelling #7: IVF-behandelingen zelf betalen?

Maar oneindig `zorg` beschikbaar stellen, betekent ook hogere premies. Er moet toch ergens een grens zijn?
Dit is een gevoeliger onderwerp dan maagbandjes of maagverkleiningen, maar ook daarvoor zou m.i. een max aan operaties gesteld moeten worden cq zijn.

Ik gun een ieder het ouderschap, maar ik gun een ieder ook een gelukkig en gezond leven.
Als we geen max stellen aan het aantal ivf behandelingen, dan ben ik bang dat het ten koste gaat van andere aspecten in de zorg.
<<

Anoniem154

Bericht 06 Aug 2015 23:18

Re: Stelling #7: IVF-behandelingen zelf betalen?

Wat bedoel je precies met "niets verkeerd gedaan hebben in ons leven" september?
<<

Anoniem131

Bericht 06 Aug 2015 23:20

Re: Stelling #7: IVF-behandelingen zelf betalen?

Ik ken een alcoholist die IVF heeft gehad dus of ze dat grondig checken vraag ik me af.

Ik vind dat een standaard aantal pogingen wel in het basispakket hoort.
<<

Anoniem282

Bericht 06 Aug 2015 23:22

Re: Stelling #7: IVF-behandelingen zelf betalen?

Ik vermoed dat bij deze stelling niet snel iemand durft te uiten dat zelf betalen een goed idee is. Dat word je de rest van je 'forumbestaan' nagedragen en zal altijd terugkomen in andere topics. Dus ik verwacht geen grote variatie in de reacties. :)

Het is hartstikke verdrietig als je graag kinderen zou willen en dit niet lukt. En IVF zelf bekostigen is lang niet voor iedereen op te hoesten. Maar goed, adoptie ook niet en daar bestaan ook geen vergoedingen voor, alleen snap ik ook dat het kort door de bocht is om te zeggen: "Nou, als het kostenplaatje voor adopteren niet wordt gedekt, dan IVF ook maar niet." De regeling die er was/is(?) van 3x vergoeden, vind ik overigens heel redelijk. Maar ik heb me te weinig verdiept in het onderwerp om verder een gefundeerde mening te hebben.
<<

Anoniem131

Bericht 06 Aug 2015 23:24

Re: Stelling #7: IVF-behandelingen zelf betalen?

Guattari schreef:Ik vermoed dat bij deze stelling niet snel iemand durft te uiten dat zelf betalen een goed idee is. Dat word je de rest van je 'forumbestaan' nagedragen en zal altijd terugkomen in andere topics. Dus ik verwacht geen grote variatie in de reacties. :)

Het is hartstikke verdrietig als je graag kinderen zou willen en dit niet lukt. En IVF zelf bekostigen is lang niet voor iedereen op te hoesten. Maar goed, adoptie ook niet en daar bestaan ook geen vergoedingen voor, alleen snap ik ook dat het kort door de bocht is om te zeggen: "Nou, als het kostenplaatje voor adopteren niet wordt gedekt, dan IVF ook maar niet." De regeling die er was/is(?) van 3x vergoeden, vind ik overigens heel redelijk. Maar ik heb me te weinig verdiept in het onderwerp om verder een gefundeerde mening te hebben.

Dat over adoptie zat ik me inderdaad af te vragen. Maar daar kun je natuurlijk veel moeilijker een grens trekken qua vergoeding.
<<

Anoniem282

Bericht 06 Aug 2015 23:47

Re: Stelling #7: IVF-behandelingen zelf betalen?

Waarom zou dat moeilijker zijn denk je, Francaise? :)
<<

Anoniem170

Bericht 06 Aug 2015 23:56

Re: Stelling #7: IVF-behandelingen zelf betalen?

Wolbol schreef:Maar oneindig `zorg` beschikbaar stellen, betekent ook hogere premies. Er moet toch ergens een grens zijn?


Ben ik mee eens, maar zo ontzettend duur is een ivf behandeling niet toch? Zo'n 5000 heb ik ergens gelezen dacht ik. Dus zal wel meevallen dat het gelijk invloed heeft op de premie.
Ik vind het goed zoals het nu is,3x vergoed en rest zelf betalen.
Weet je wat pas geld kost.. die levensverlengende operaties en behandelingen om iemands leven nog te rekken. Ik zeg niet dat daarmee gestopt moet worden, iedereen heeft recht om zo lang mogelijk te leven. Alleen dat kost de samenleving wel veel geld.
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 07 Aug 2015 06:24

Re: Stelling #7: IVF-behandelingen zelf betalen?

Wolbol schreef:Wat bedoel je precies met "niets verkeerd gedaan hebben in ons leven" september?


Hmm ja dat heeft te maken met hoe we er op dit moment in staan. Zijn het echt nog aan het verwerken en snappen niet waarom ons dit overkomt.
Kan niemand wat mee natuurlijk maar kan ons gevoel ook niet uitschakelen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem148

Bericht 07 Aug 2015 06:52

Re: Stelling #7: IVF-behandelingen zelf betalen?

Ik vind het echt verschrikkelijk als iemand geen kinderen kan krijgen. Vriendin van mij is ook bezig met ivf en ik gun het hun zo. daarom snapte ik ook niet dat volgens mij (uit mijn hoofd) ongeveer 1 op de 5 zei dat het maar zelf betaald moet worden.

En op de reactie verder gaan dat misschien sommige niet eerlijk durven te zijn op deze stelling, moet het dan niet mogelijk gemaakt worden om anoniem te reageren net zoals met biecht account? Juist voor gevoelige stellingen is dat misschien wel een optie voor meer discussie.
<<

Burgemeester Johanna

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 384

Geregistreerd: 01 Feb 2014 09:40

Bericht 07 Aug 2015 07:01

Re: Stelling #7: IVF-behandelingen zelf betalen?

Dandelion schreef:Ik vind het echt verschrikkelijk als iemand geen kinderen kan krijgen. Vriendin van mij is ook bezig met ivf en ik gun het hun zo. daarom snapte ik ook niet dat volgens mij (uit mijn hoofd) ongeveer 1 op de 5 zei dat het maar zelf betaald moet worden.

En op de reactie verder gaan dat misschien sommige niet eerlijk durven te zijn op deze stelling, moet het dan niet mogelijk gemaakt worden om anoniem te reageren net zoals met biecht account? Juist voor gevoelige stellingen is dat misschien wel een optie voor meer discussie.


Ik heb dit in de groep gegooid bij de burgemeesters.
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:18

Bericht 07 Aug 2015 08:01

Re: Stelling #7: IVF-behandelingen zelf betalen?

Ik vind het ook raar als mensen een afkeurende mening hierover hebben. Eigenlijk zou je hierover helemaal geen mening over moeten hebben en zou iedereen die dat wil gewoon zwanger moeten kunnen worden. Mits de levensstijl het toe laat. Juist hier zijn allemaal moeders met een kinderwens of kinderen dus juist hier verwacht je geen bekrompen meningen ovef IVF. Ik vind al die meningen nogal bekrompen en veroordelend. Trouwens ik heb even op de site van Freya zitten kijken (Freya is de organisatie voor onvruchtbare mensen in NL) en daar staat niks op. Dus artikel zal wel een storm in een glas water zijn.
Laatst gewijzigd door Lady starstruck op 07 Aug 2015 08:14, in totaal 1 keer gewijzigd.
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 07 Aug 2015 08:07

Re: Stelling #7: IVF-behandelingen zelf betalen?

Nou, het lezen van de reacties op dat artikel wonnen van mijn nieuwsgierigheid. Misselijkmakend zeg. Het niet kunnen krijgen van kinderen is een luxeprobleem, juist ja. Wat een dommigheid van een hoop mensen, heel verdrietig
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:18

Bericht 07 Aug 2015 08:11

Re: Stelling #7: IVF-behandelingen zelf betalen?

SoGood schreef:Nou, het lezen van de reacties op dat artikel wonnen van mijn nieuwsgierigheid. Misselijkmakend zeg. Het niet kunnen krijgen van kinderen is een luxeprobleem, juist ja. Wat een dommigheid van een hoop mensen, heel verdrietig

Ja ik ben er erg verdrietig van. Hoe kunnen mensen dit nou zeggen? Onvruchtbaarheid is geen keuze zowel niet als bij een man of vrouw. Leer er maar mee leven als je dagelijks over kinderen ziet, je familie kinderen heeft en jullie niet. Ik vermoed dat er heel wat meer deppresiviteit zal zijn als die niet meer word vergoed.
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

Anoniem255

Bericht 07 Aug 2015 08:16

Re: Stelling #7: IVF-behandelingen zelf betalen?

Ik vind wel dat er bepaalde eisen aan gesteld moeten worden. Ik kan er niet teveel over uitwijken maar naar mijn mening zouden sommige vrouwen wel eerst zelf wat stappen mogen ondernemen om de kans te vergroten om zonder deze methode zwanger te raken. En nee, dit is geen ondoordachte reactie.
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:18

Bericht 07 Aug 2015 08:20

Re: Stelling #7: IVF-behandelingen zelf betalen?

Mien schreef:Ik vind wel dat er bepaalde eisen aan gesteld moeten worden. Ik kan er niet teveel over uitwijken maar naar mijn mening zouden sommige vrouwen wel eerst zelf wat stappen mogen ondernemen om de kans te vergroten om zonder deze methode zwanger te raken. En nee, dit is geen ondoordachte reactie.

Mien dat begrijp ik. Maar soms kan onvruchtbaarheid niet simpelweg opgelost worden door bijv. Een gezonde levensstijl of iets dergelijks. Het kan in de familie zitten, vrouwen hebben pcos of verklevingen. Hoe kan je dan de kans vergroten? Voor veel van zulke stellen is ivf alleen maar een optie. Bij ons is het zo dat bij 1 van ons verminderde vruchtbaarheid dus in de familie zit. Dan kan je gezond leven wat je wil maar dat haalt niks uit.
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

Anoniem255

Bericht 07 Aug 2015 08:23

Re: Stelling #7: IVF-behandelingen zelf betalen?

Lady starstruck schreef:
Mien schreef:Ik vind wel dat er bepaalde eisen aan gesteld moeten worden. Ik kan er niet teveel over uitwijken maar naar mijn mening zouden sommige vrouwen wel eerst zelf wat stappen mogen ondernemen om de kans te vergroten om zonder deze methode zwanger te raken. En nee, dit is geen ondoordachte reactie.

Mien dat begrijp ik. Maar soms kan onvruchtbaarheid niet simpelweg opgelost worden door bijv. Een gezonde levensstijl of iets dergelijks. Het kan in de familie zitten, vrouwen hebben pcos of verklevingen. Hoe kan je dan de kans vergroten? Voor veel van zulke stellen is ivf alleen maar een optie. Bij ons is het zo dat bij 1 van ons verminderde vruchtbaarheid dus in de familie zit. Dan kan je gezond leven wat je wil maar dat haalt niks uit.


Dat weet ik en begrijp ik ook. Maar er zijn ook situaties waarin de kans wél vergroot kan worden en ik vind best dat daar wat eisen in gesteld kunnen worden.
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:18

Bericht 07 Aug 2015 08:28

Re: Stelling #7: IVF-behandelingen zelf betalen?

Ik snap wat je bedoeld. En daar ben ik het mee eens. Als ik lees dat iemand bijv. Veel rookt of alcohol drinkt dan eerst proberen dat aan te passen kan ik zeker mee in komen.
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

Anoniem255

Bericht 07 Aug 2015 08:40

Re: Stelling #7: IVF-behandelingen zelf betalen?

Ik heb je een pb gestuurd.
<<

Anoniem301

Bericht 07 Aug 2015 08:44

Re: Stelling #7: IVF-behandelingen zelf betalen?

Mien schreef:Ik vind wel dat er bepaalde eisen aan gesteld moeten worden. Ik kan er niet teveel over uitwijken maar naar mijn mening zouden sommige vrouwen wel eerst zelf wat stappen mogen ondernemen om de kans te vergroten om zonder deze methode zwanger te raken. En nee, dit is geen ondoordachte reactie.


Waarom kan je er niet teveel over uitwijden?
<<

Anoniem186

Bericht 07 Aug 2015 08:57

Re: Stelling #7: IVF-behandelingen zelf betalen?

Lady starstruck schreef:Ik snap wat je bedoeld. En daar ben ik het mee eens. Als ik lees dat iemand bijv. Veel rookt of alcohol drinkt dan eerst proberen dat aan te passen kan ik zeker mee in komen.


Maar zouden er echt mensen zijn die zo'n traject in gaan en die nog roken of veel drinken? Ik kan het me niet voorstellen. Je zou zeggen dat iemand z'n leefwijze alleen heeft omgegooid voordat ze überhaupt zo'n traject in gaan. Het lijkt me dat een kinderwens heel groot is, dan zal je zelf toch alles al geprobeerd hebben? Of ben ik dan heel naïef?
<<

Anoniem186

Bericht 07 Aug 2015 08:59

Re: Stelling #7: IVF-behandelingen zelf betalen?

Carrie schreef:
Mien schreef:Ik vind wel dat er bepaalde eisen aan gesteld moeten worden. Ik kan er niet teveel over uitwijken maar naar mijn mening zouden sommige vrouwen wel eerst zelf wat stappen mogen ondernemen om de kans te vergroten om zonder deze methode zwanger te raken. En nee, dit is geen ondoordachte reactie.


Waarom kan je er niet teveel over uitwijden?


Daar ben ik ook benieuwd naar. Dit topic is toch juist bedoelt om te discussiëren. Dan mag je je mening toch gewoon geven als die goed onderbouwd is? Ook al sluit het niet misschien aan bij wat anderen zeggen.
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:18

Bericht 07 Aug 2015 09:00

Re: Stelling #7: IVF-behandelingen zelf betalen?

Jans schreef:
Lady starstruck schreef:Ik snap wat je bedoeld. En daar ben ik het mee eens. Als ik lees dat iemand bijv. Veel rookt of alcohol drinkt dan eerst proberen dat aan te passen kan ik zeker mee in komen.


Maar zouden er echt mensen zijn die zo'n traject in gaan en die nog roken of veel drinken? Ik kan het me niet voorstellen. Je zou zeggen dat iemand z'n leefwijze alleen heeft omgegooid voordat ze überhaupt zo'n traject in gaan. Het lijkt me dat een kinderwens heel groot is, dan zal je zelf toch alles al geprobeerd hebben? Of ben ik dan heel naïef?

Ik heb geen idee Jans eigenlijk. Als ik naar mij zelf kijk. Ik was een stevige roker en kon ook wel drinken. Maar ik ben met beide meteen radicaal gestopt puur omdat de wens heel groot is. Ik mag toch hopen dat dit met andere stellen ook zo is.
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

Anoniem137

Bericht 07 Aug 2015 09:01

Re: Stelling #7: IVF-behandelingen zelf betalen?

Jans schreef:
Lady starstruck schreef:Ik snap wat je bedoeld. En daar ben ik het mee eens. Als ik lees dat iemand bijv. Veel rookt of alcohol drinkt dan eerst proberen dat aan te passen kan ik zeker mee in komen.


Maar zouden er echt mensen zijn die zo'n traject in gaan en die nog roken of veel drinken? Ik kan het me niet voorstellen. Je zou zeggen dat iemand z'n leefwijze alleen heeft omgegooid voordat ze überhaupt zo'n traject in gaan. Het lijkt me dat een kinderwens heel groot is, dan zal je zelf toch alles al geprobeerd hebben? Of ben ik dan heel naïef?

Ik geloof wel dat er mensen zijn die dit doen hoor. Er zijn ook vrouwen die op hun 62e nog via IVF zwanger proberen te worden..
<<

Anoniem281

Bericht 07 Aug 2015 09:04

Re: Stelling #7: IVF-behandelingen zelf betalen?

Burgemeester Johanna schreef:
Dandelion schreef:Ik vind het echt verschrikkelijk als iemand geen kinderen kan krijgen. Vriendin van mij is ook bezig met ivf en ik gun het hun zo. daarom snapte ik ook niet dat volgens mij (uit mijn hoofd) ongeveer 1 op de 5 zei dat het maar zelf betaald moet worden.

En op de reactie verder gaan dat misschien sommige niet eerlijk durven te zijn op deze stelling, moet het dan niet mogelijk gemaakt worden om anoniem te reageren net zoals met biecht account? Juist voor gevoelige stellingen is dat misschien wel een optie voor meer discussie.


Ik heb dit in de groep gegooid bij de burgemeesters.


Ik zou dit niet fijn vinden. Ja, jullie kunnen een IP traceren, maar ik vind het een té makkelijke manier om mensen te kunnen kwetsen, verstopt achter een andere naam. Ik zie zoiets iig absoluut niet zitten!
<<

Anoniem304

Bericht 07 Aug 2015 09:05

Re: Stelling #7: IVF-behandelingen zelf betalen?

Carl schreef:
Burgemeester Johanna schreef:
Dandelion schreef:Ik vind het echt verschrikkelijk als iemand geen kinderen kan krijgen. Vriendin van mij is ook bezig met ivf en ik gun het hun zo. daarom snapte ik ook niet dat volgens mij (uit mijn hoofd) ongeveer 1 op de 5 zei dat het maar zelf betaald moet worden.

En op de reactie verder gaan dat misschien sommige niet eerlijk durven te zijn op deze stelling, moet het dan niet mogelijk gemaakt worden om anoniem te reageren net zoals met biecht account? Juist voor gevoelige stellingen is dat misschien wel een optie voor meer discussie.


Ik heb dit in de groep gegooid bij de burgemeesters.


Ik zou dit niet fijn vinden. Ja, jullie kunnen een IP traceren, maar ik vind het een té makkelijke manier om mensen te kunnen kwetsen, verstopt achter een andere naam. Ik zie zoiets iig absoluut niet zitten!

Eens. Kan alleen maar compleet mis gaan.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers