Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Onrustig zijn.

<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 10 Aug 2015 12:28

Re: Onrustig zijn.

Wat Caro zegt zou ik echt proberen! In mijn 3 weken vakantie heb ik mijn telefoon echt heel weinig aangeraakt en dat gaf echt rust! Ik merk nu wel weer hoe snel ik weer aan dat ding verslaafd ben en leg hem bijvoorbeeld in de avond geregeld alvast in de slaapkamer. Dan reageer ik even helemaal nergens op en de Facebookberichten zijn vast niet zo spannend en kan ik best een keer overslaan.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 10 Aug 2015 12:37

Re: Onrustig zijn.

Carra schreef:Wat Caro zegt zou ik echt proberen! In mijn 3 weken vakantie heb ik mijn telefoon echt heel weinig aangeraakt en dat gaf echt rust! Ik merk nu wel weer hoe snel ik weer aan dat ding verslaafd ben en leg hem bijvoorbeeld in de avond geregeld alvast in de slaapkamer. Dan reageer ik even helemaal nergens op en de Facebookberichten zijn vast niet zo spannend en kan ik best een keer overslaan.


Ja maar ik heb altijd gelijk! Als mensen dát nu eens zouden doorhebben he! :smile:

Ik moet het zelf ook echt proberen hoor. Ik ben me er nu nl al van bewust hoe vaak je éven op die knop duwt om te kijken of er niks nieuws is. Alle meldingen staan al uit dus niks komt meer op mijn begingscherm behalve sms'jes eigenlijk. En tja, wie gebruikt die nu nog! Dus dat is al een stuk rustiger. Geluiden heb ik uitgezet, gek werd ik van ieder piepje en bliebje.

Maar alsnog vind ik dat ik hem nog te vaak in mijn handen heb. En ik probeer ook echt FB-loos te gaan worden. Ik heb daarom zelf al niks meer geplaatst sinds februari, en dat bevalt ook best goed.
<<

Anoniem147

Bericht 10 Aug 2015 12:58

Re: Onrustig zijn.

Maar dames.. ik sta hier best wel van te kijken. Ik krijg heel vaak te horen 'Ben je weer niet bereikbaar/heb je je telefoon weer niet bij je etc.'

Mijn telefoon staat eigenlijk altijd op stil. Nu heb ik hem wel op geluid staan omdat ik aan het solliciteren ben en natuurlijk geen belangrijke WERK gesprekken wil missen ;) maar als ik een What's app krijg ga ik echt niet als een halve idioot naar mijn telefoon rennen. Het kan gerust een paar uur duren voordat ik ga kijken.. Dan denk ik 'Ohja, ik kreeg een Whatsapp'.

Lekker rustig hoor. Kan het iedereen aanraden en je mist echt niets hoor. Als het heel belangrijk is dan proberen mensen je wel te bereiken via andere kanalen.. Maar het is nooit belangrijk :P
<<

Anoniem147

Bericht 10 Aug 2015 13:00

Re: Onrustig zijn.

En nee, ik heb geen telefoon uit de prehistorie. Gewoon een Iphone 5 met alles erop en eraan.
<<

Anoniem140

Bericht 10 Aug 2015 13:27

Re: Onrustig zijn.

Heel herkenbaar, ik kan ook niet relaxen thuis, ik ben altijd bezig. En als ik dus niets doe (zoals nu) dan ben ik aan het Netflixen en nu dus tegelijkertijd aan het forummen/opruimen.
Rustig in de tuin zitten kan ik ook niet, ik wil dan eerst binnen mijn huishouden op orde en als ik dan in de tuin wil zitten ga ik eerst maar vegen, en dan ben ik toch bezig en verwijder ik meteen het onkruid. Dan wil ik binnen mijn boekje pakken dat ik wilde lezen en dan zie ik weer iets wat opgeruimd moet worden. Tegen de tijd dat ik dan wil zitten kan ik aan het eten beginnen.
Ik ga vanaf nu wel 's avonds proberen mijn telefoon met rust te laten en me alleen te concentreren op mijn serie of film.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 10 Aug 2015 15:33

Re: Onrustig zijn.

Marni schreef:Maar dames.. ik sta hier best wel van te kijken. Ik krijg heel vaak te horen 'Ben je weer niet bereikbaar/heb je je telefoon weer niet bij je etc.'

Mijn telefoon staat eigenlijk altijd op stil. Nu heb ik hem wel op geluid staan omdat ik aan het solliciteren ben en natuurlijk geen belangrijke WERK gesprekken wil missen ;) maar als ik een What's app krijg ga ik echt niet als een halve idioot naar mijn telefoon rennen. Het kan gerust een paar uur duren voordat ik ga kijken.. Dan denk ik 'Ohja, ik kreeg een Whatsapp'.

Lekker rustig hoor. Kan het iedereen aanraden en je mist echt niets hoor. Als het heel belangrijk is dan proberen mensen je wel te bereiken via andere kanalen.. Maar het is nooit belangrijk :P


Ja, daar heeft mijn moeder een handje van de laatste tijd. Ik ben volgens haar soms teveel bezig met 'dat ding' maar als ik 'dat ding' dan niet opneem is het ook niet goed! Ik heb al tijden van alles de geluiden uitstaan en dat vind ik al fijn en ik leer steeds meer af om er als een mongool iedere 15 minuten naar te kijken. Ik probeer dus nu ook drastisch te minderen met Facebook, eigenlijk gaat me het steeds meer tegenstaan dan dat ik er iets aan vind.
<<

Pippin

Kwebbel

Berichten: 434

Geregistreerd: 19 Sep 2013 14:18

Bericht 10 Aug 2015 17:26

Re: Onrustig zijn.

Ik moest aan dit topic denken toen ik net aan het bellen was. Ik kan niet rustig ergens gaan zitten om te bellen, ik moet altijd iets doen... Dus bel vaak als ik aan het lopen of fietsen ben, of ik ga opruimen ofzo.

Ik vind dat heel irritant dat ik niet even een momentje rust kan inlassen. Als ik tv kijk,dan ben ok ondertussen ook vaak met mijn telefoon bezig. Nuttige dingen die ik ondertussen zou kunnen doen (bij de was opvouwen), doe ik dan juist niet.
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers