Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


n.a.v. Cliché uitspraken over je werk

<<

Anoniem244

Bericht 05 Aug 2015 22:35

Re: n.a.v. Cliché uitspraken over je werk

Wow dat lijkt mij een hele moeilijke kant van jouw werk. Verschrikkelijk
<<

Anoniem185

Bericht 05 Aug 2015 22:38

Re: n.a.v. Cliché uitspraken over je werk

Wat jammer dat mensen die zo'n uitspraak doen duidelijk geen idee hebben wat het voor jou inhoudt dat je dat iedere keer weer moet zien.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 05 Aug 2015 23:42

Re: n.a.v. Cliché uitspraken over je werk

Wow, wat heftig Yadira!

Ik werk zelf als zelfstandig vertaalster Engels en Frans en krijg regelmatig dezelfde opmerkingen te horen als Miss_z. Mensen denken inderdaad dat je een wandelend woordenboek bent en je leest de minachting van hun gezicht af als je voor een bepaald woord niet direct een vertaling paraat hebt. Verder vertaal ik alleen naar het Nederlands, het moedertaalprincipe vind ik namelijk heel belangrijk. Opmerkingen als "Oh, maar dat zou ik ook nog wel kunnen" en "Is daar zo veel vraag naar dan?" zijn dan niet van de lucht, opnieuw die minachting :eyes: En opmerkingen als: "Oh heerlijk, als je nooit naar je werk hoeft". Alsof ik de hele dag niets uitvoer :palm:
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Sucre

Kwebbel

Berichten: 340

Geregistreerd: 02 Mei 2015 09:40

Bericht 06 Aug 2015 10:07

Re: n.a.v. Cliché uitspraken over je werk

Ik werk als psycholoog en ik hoor altijd: 'Oh, dan kan je zeker dwars door me heen kijken!'
Ook zijn mensen vaak verbaasd als ik zelf even niet lekker in mijn vel zit, want als psycholoog zou je jezelf toch moeten kunnen helpen? Nou zo makkelijk werkt dat niet, bij mij in ieder geval niet.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 06 Aug 2015 11:06

Re: n.a.v. Cliché uitspraken over je werk

Lejow schreef:
Helix schreef:Oh, dan heb je veel vakantie! ( ja, ik ben juf)
Of
Lekker een beetje op de rand van de zandbak in de zon zitten!


Check!

Mensen die verbaasd zijn, dat je 'pas' om 17/17.30u naar huis gaat. 'Maar de kinderen zijn toch om 14.45 al vrij?'


Hier nog één :) maar niet die zandbak, ik geef wiskunde op een middelbare school. Mensen snappen vaak echt niet dat je nog zoveel werk hebt naast het lesgeven! Veel gehoorde reactie: 'wiskunde vond ik echt vreselijk!' of 'oh bah pubers, die zijn zeker heel erg vervelend', maar ik hoor ook heel vaak 'oh dat zou ik echt nooit kunnen!'. Meest briljante reactie ooit: 'wiskundedocent? Daar ben je toch veel te mooi voor?' :smile:
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem316

Bericht 11 Aug 2015 13:17

Re: n.a.v. Cliché uitspraken over je werk

Chava schreef:
Carrie schreef:
Chava schreef:"Je drinkt zeker de hele dag koffie, terwijl je uit het raam staart."

Tegenwoordig reageer ik met: "Nee, ik drink thee."

Wat doe jij voor soort werk dan dat mensen dat zeggen?

Ambtenaar bij een gemeente.


Zo herkenbaar. Toen ik net in vaste dienst kwam kreeg, hoorde ik deze: "Nu kan je je de hele dag als een ambtenaar gaan gedragen. Lekker op tijd naar huis en beetje lopen lanterfanten".
Uuhh.. ik doe best belangrijk werk en als ik dat werk niet doe krijg jij geen geld, dus ik zou maar even lekker dimmen :) (Dat zeg ik dan niet, maar denk ik stiekem wel ;) )
Al begrijp ik soms wel waar de vooroordelen vandaan komen als ik naar sommige collega's kijk.. :face:
<<

Anoniem147

Bericht 11 Aug 2015 16:09

Re: n.a.v. Cliché uitspraken over je werk

Maar als docent heb je ook veel vakantie i.v.m. veel andere beroepen.

Ik had in de kraamzorg maar recht op 5,5 week vakantie. Mijn man heeft ook maar recht op 6 weken. In het onderwijs heb je sowieso al iets van 9/10 weken vakantie.

Dat staat verder los van hoeveel iemand doet op zijn werk of buiten werktijd werkt of weet ik het wat. Het gaat even puur en alleen om de vakantiedagen. Volgens mij is het ook gewoon een feit dat je in het onderwijs meer vakantie hebt dan bij de meeste kantoorbanen.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 11 Aug 2015 16:43

Re: n.a.v. Cliché uitspraken over je werk

Marni schreef:
Dat staat verder los van hoeveel iemand doet op zijn werk of buiten werktijd werkt of weet ik het wat. Het gaat even puur en alleen om de vakantiedagen. Volgens mij is het ook gewoon een feit dat je in het onderwijs meer vakantie hebt dan bij de meeste kantoorbanen.


Dit is echt een oude discussie waar mensen het niets eens over zullen worden, nooit. Maar van bovenstaande uitspraken word ik niet blij want ik denk dat het gewoon niet zo is. Ja, op papier misschien, maar in het echt denk ik dat het aardig overeenkomt als je werktijd en vakantie bij elkasr optelt.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 11 Aug 2015 16:53

Re: n.a.v. Cliché uitspraken over je werk

Helix schreef:
Marni schreef:
Dat staat verder los van hoeveel iemand doet op zijn werk of buiten werktijd werkt of weet ik het wat. Het gaat even puur en alleen om de vakantiedagen. Volgens mij is het ook gewoon een feit dat je in het onderwijs meer vakantie hebt dan bij de meeste kantoorbanen.


Dit is echt een oude discussie waar mensen het niets eens over zullen worden, nooit. Maar van bovenstaande uitspraken word ik niet blij want ik denk dat het gewoon niet zo is. Ja, op papier misschien, maar in het echt denk ik dat het aardig overeenkomt als je werktijd en vakantie bij elkasr optelt.


Inderdaad, dit ja :)
<<

Anoniem167

Bericht 11 Aug 2015 16:57

Re: n.a.v. Cliché uitspraken over je werk

Maar bv mijn vriend moet ook heel vaak in avond of weekenden voorbereiden en beschikbaar zijn bij problemen met de klant, nou mooi niet dat hij zo enorm veel vakantie als een leerkracht heeft hoor, die zelf benoemen dat ze veel vakantie hebben omdat ze ook veel extra doen. Ik denk dat heel veel andere banen ook veel extra moeten doen; het is gewoon allemaal anders, maar niet met zoveel weken vrij :)
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 11 Aug 2015 17:04

Re: n.a.v. Cliché uitspraken over je werk

Eens met Pippa. Mijn man heeft 21 vakantiedagen per jaar en werkt bijna elke dag wel een paar uur onbetaald over. Hij wordt ook regelmatig in de avond/het weekend/de vakantie gebeld door klanten. Dat zijn echt geen uitzonderingen in het bedrijfsleven.
2010 2012
<<

Anoniem147

Bericht 11 Aug 2015 17:18

Re: n.a.v. Cliché uitspraken over je werk

Ik denk ook dat je het als leerkracht 'zelf' in de hand hebt. Natuurlijk zijn er zaken die gedaan moeten worden zoals vergaderingen/rapporten etc. etc. Mijn schoonmoeder is bijv. veel bezig met interessante lessen voorbereiden. Elk jaar wilt zij het anders doen, ze houdt van creatief, haar klas ombouwen voor projecten, zelf materialen maken om te gebruiken tijdens projecten en dergelijke. Zij is ook altijd pas om half 6 ofzo thuis als ze half 8 op school is.

Haar collega doet ieder jaar hetzelfde, gebruikt al 20 jaar hetzelfde voorleesboek (want ach, ieder jaar toch een andere klas) en is nogal vastgeroest. Staat wel tegenover dat zij behoorlijk vaak om half 4 fluitend naar huis wandelt.

Begrijp me niet verkeerd hoor. Ik zou nooit, nooit zo'n leerkracht willen zijn. Ik vind het, net als mijn schoonmoeder, leuk om nieuwe dingen te bedenken, het elk jaar anders te doen en mee te gaan met alle ontwikkeling in het onderwijs maar dat is echt iets wat ze zelf doet en wilt. Niemand verplicht haar om tot half 6 op school te blijven.
<<

Anoniem125

Bericht 11 Aug 2015 17:22

Re: n.a.v. Cliché uitspraken over je werk

Ik denk zeker dat het onderwijs wel relaxed is hoor, qua vakantiedagen. Hard werken is heel normal, in heel veel beroepen, overwerk ook, maar die vakanties zijn een voordeeltje van het onderwijs. Waarom dat altijd zo ontkennen, dat is toch juist fijn?
<<

Anoniem304

Bericht 11 Aug 2015 17:23

Re: n.a.v. Cliché uitspraken over je werk

Een van mijn vriendinnen werkt in het basisonderwijs. 6 weken vrij in de zomer, waarvan zij in week 6 weer met school bezig gaat. Dat is toch 5 weken puur vakantie. Gemiddeld 2-3 weken meer dan 'anderen'. Ze zegt het ook gewoon zelf dat het zo chill is haha.
<<

Anoniem304

Bericht 11 Aug 2015 17:26

Re: n.a.v. Cliché uitspraken over je werk

Ik weet ook nog wel een leuke. Mensen die zeggen dat je van een kantoorbaan niet moe kan worden.
<<

Anoniem173

Bericht 11 Aug 2015 18:03

Re: n.a.v. Cliché uitspraken over je werk

Yadira schreef:Ik weet ook nog wel een leuke. Mensen die zeggen dat je van een kantoorbaan niet moe kan worden.

Ik word van de gedachte om Veel achter een computer te zitten al moe :p
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6130

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 11 Aug 2015 19:15

Re: n.a.v. Cliché uitspraken over je werk

Sucre schreef:Ik werk als psycholoog en ik hoor altijd: 'Oh, dan kan je zeker dwars door me heen kijken!'
Ook zijn mensen vaak verbaasd als ik zelf even niet lekker in mijn vel zit, want als psycholoog zou je jezelf toch moeten kunnen helpen? Nou zo makkelijk werkt dat niet, bij mij in ieder geval niet.

Ooohh zo herkenbaar, of "dus jij weet wat ik nu denk?" ik heb dan ook maar voor een ander vak gekozen. :wink:
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6366

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 11 Aug 2015 20:00

Re: n.a.v. Cliché uitspraken over je werk

Oh heerlijk, de hele dag een beetje met bloemen fröbelen! Het is zoveel meer dan dat...
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Maura

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 224

Geregistreerd: 06 Mrt 2015 00:02

Bericht 11 Aug 2015 21:09

Re: n.a.v. Cliché uitspraken over je werk

Mijn vriend werkt met zijn handen en kan zich niet voorstellen dat je ook moe wordt van het denken.
"Je bent een ambtenaartje. Je zit niet anders dan de hele dag op je kont, een beetje naar een beeldscherm te staren. En jij bent moe?"
"Heb je nu alweer pauze, moet jij niet werken? Echt ambtenaren tijden. En maar klagen". Ik heb vijf keer per dag pauze. Vier keer vijf minuten en officieel één keer een half uur, maar meestal ben ik na max een kwartier alweer terug, zodat ik een kwartier eerder naar huis kan. Mag niet klagen, maar ik doe mijn werk wel gewoon.
<<

Anoniem313

Bericht 11 Aug 2015 21:44

Re: n.a.v. Cliché uitspraken over je werk

Maura schreef:Mijn vriend werkt met zijn handen en kan zich niet voorstellen dat je ook moe wordt van het denken.
"Je bent een ambtenaartje. Je zit niet anders dan de hele dag op je kont, een beetje naar een beeldscherm te staren. En jij bent moe?"
"Heb je nu alweer pauze, moet jij niet werken? Echt ambtenaren tijden. En maar klagen". Ik heb vijf keer per dag pauze. Vier keer vijf minuten en officieel één keer een half uur, maar meestal ben ik na max een kwartier alweer terug, zodat ik een kwartier eerder naar huis kan. Mag niet klagen, maar ik doe mijn werk wel gewoon.


Huh, zegt je vriend dit tegen jou?

Ik ben psycholoog en dus ook erg bekend met 'goh, dan weet je zeker wat ik denk' in alle varianten. En toen ik bezig was met mijn proefschrift kreeg ik vaak de vraag hoe het toch met mijn scriptie/afstuderen ging.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11420

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 11 Aug 2015 21:48

Re: n.a.v. Cliché uitspraken over je werk

Oh dan masseer je zeker de hele dag! Soms wel, meestal niet.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Maura

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 224

Geregistreerd: 06 Mrt 2015 00:02

Bericht 11 Aug 2015 22:12

Re: n.a.v. Cliché uitspraken over je werk

Caulfield, mijn vriend denkt dat mensen op kantoor, zoals hij het noemt, dik verdienen en weinig werk verzetten. Vooral in het begin. Hij kent namelijk ook geen mensen met een kantoorbaan. Dus als ik zei moe te zijn, dan vroeg hij steevast waarvan. Nu heeft hij inmiddels wel door dat ook werken met het hoofd vermoeiend is. En zijn zijn vooroordelen ernstig afgezwakt. Maar ik ken meer mensen die zo denken over mensen die de hele dag achter een bureau zitten. Terwijl het toch echt net zo vermoeiend is.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 11 Aug 2015 22:19

Re: n.a.v. Cliché uitspraken over je werk

Maura schreef:Caulfield, mijn vriend denkt dat mensen op kantoor, zoals hij het noemt, dik verdienen en weinig werk verzetten. Vooral in het begin. Hij kent namelijk ook geen mensen met een kantoorbaan. Dus als ik zei moe te zijn, dan vroeg hij steevast waarvan. Nu heeft hij inmiddels wel door dat ook werken met het hoofd vermoeiend is. En zijn zijn vooroordelen ernstig afgezwakt. Maar ik ken meer mensen die zo denken over mensen die de hele dag achter een bureau zitten. Terwijl het toch echt net zo vermoeiend is.


Nee het is heel anders vermoeiend
<<

Anoniem313

Bericht 11 Aug 2015 22:22

Re: n.a.v. Cliché uitspraken over je werk

Maura schreef:Caulfield, mijn vriend denkt dat mensen op kantoor, zoals hij het noemt, dik verdienen en weinig werk verzetten. Vooral in het begin. Hij kent namelijk ook geen mensen met een kantoorbaan. Dus als ik zei moe te zijn, dan vroeg hij steevast waarvan. Nu heeft hij inmiddels wel door dat ook werken met het hoofd vermoeiend is. En zijn zijn vooroordelen ernstig afgezwakt. Maar ik ken meer mensen die zo denken over mensen die de hele dag achter een bureau zitten. Terwijl het toch echt net zo vermoeiend is.


Ah, ik snap het! Wat doe je dan voor werk?
<<

Anoniem216

Bericht 12 Aug 2015 21:56

Re: n.a.v. Cliché uitspraken over je werk

...
Laatst gewijzigd door Anoniem216 op 18 Okt 2017 10:51, in totaal 1 keer gewijzigd.
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers