Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


n.a.v. Cliché uitspraken over je werk

<<

Anoniem244

Bericht 04 Aug 2015 21:59

Re: n.a.v. Cliché uitspraken over je werk

Ik werk met jongeren met gedragsproblemen en een licht verstandelijke beperking op een behandelcentrum, 24uurs zorg.
Vaak heel pittig qua agressie etc maar gelukkig ook leuke en gezellige activiteiten. Maar het doen van activiteiten is naast leuk ook vrij intensief qua observeren, begeleiden en inspringen op gedrag

Hoevaak ik wel niet hoor
"Zo, zo, relaxt hoor, betaald tv kijken / zwemmen / naar het pretpark"
Of
"Dat noemen ze werk?"
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 04 Aug 2015 22:02

Re: n.a.v. Cliché uitspraken over je werk

Sam schreef:Nadat je een longfunctietest hebt afgenomen: Zo, doe je dit nu de hele dag? Een beetje blazen?



Heel herkenbaar. Ik ben Röntgenlaborante en hier is het ook altijd: Doe je dit nou de hele dag?? De hele dag in zo'n donkere kamer een beetje op knopjes drukken?

Veel mensen hebben ook geen idee dat wij ook gewoon 24 uur per dag aanwezig zijn en dus ook avond en nachtdiensten draaien.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Anoniem124

Bericht 04 Aug 2015 22:31

Re: n.a.v. Cliché uitspraken over je werk

Doe je dit de hele tijd of werk je daarnaast ook nog?
<<

Fender

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 747

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:01

Bericht 04 Aug 2015 23:08

Re: n.a.v. Cliché uitspraken over je werk

Vind je dat niet vies, de hele dag in andermans mond wroeten? Nee hoor, dat is mijn beroep.
Bah dan moet je wat tegen rotte tanden aankijken...nou inderdaad, daarom komen ze naar de tandarts :palm:
The day my heart grew a little more...17-09-2014
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 04 Aug 2015 23:20

Re: n.a.v. Cliché uitspraken over je werk

Wanneer ga je mij een keer masseren? Nou kom maar een keer dan geef ik je een goede massage ben ik daarna van het gezeur ook af.

Dat is eigenlijk de meest gehoorde.
2015 💙
<<

Pippin

Kwebbel

Berichten: 434

Geregistreerd: 19 Sep 2013 14:18

Bericht 05 Aug 2015 06:41

Re: n.a.v. Cliché uitspraken over je werk

-Zit iedereen de hele dag in zichzelf te praten bij jullie?
Nee hoor, we praten ook gewoon met elkaar.
-Ik hoor mensen lachen, zijn vast niet je collega's.
Wij zijn zo saai.....
-Zit je nou de hele dag berekeningen te maken, dat is saai.
Dan zeg ik altijd maar, Gelukkig wil niet iedereen actuaris worden.

Beeld van een gemiddelde actuaris is dat die stil in een hoekje zit, wereldvreemd is en 50+.
Nu moet ik zeggen dat ik vaak ook wel grappen maak over het stereotype omdat ik juist het tegenovergestelde ben.
<<

Anoniem119

Bericht 05 Aug 2015 07:40

Re: n.a.v. Cliché uitspraken over je werk

Charles schreef:Doe je dit de hele tijd of werk je daarnaast ook nog?


Hahaha ja dat zal jij ook wel constant horen ja! Of dat het een leuke hobby is!
<<

Anoniem170

Bericht 05 Aug 2015 08:00

Re: n.a.v. Cliché uitspraken over je werk

Sommige mensen denken dat ik via Ideal de rekeningen betaal.. :)
<<

Anoniem173

Bericht 05 Aug 2015 08:54

Re: n.a.v. Cliché uitspraken over je werk

Verpleegkundige:

-Dus dan ben je dr hele dag billen aan het wassen?
-Wat denk je dat dit is (persoon in kwestie komt met medische kwaaltjes)
-oh wat lekker dat je nu vrij bent, gewoon altijd weekend (ja ik werk in het weekend voor mn lol bedoel je)
<<

Anoniem301

Bericht 05 Aug 2015 09:29

Re: n.a.v. Cliché uitspraken over je werk

Chava schreef:"Je drinkt zeker de hele dag koffie, terwijl je uit het raam staart."

Tegenwoordig reageer ik met: "Nee, ik drink thee."

Wat doe jij voor soort werk dan dat mensen dat zeggen?
<<

Anoniem281

Bericht 05 Aug 2015 09:32

Re: n.a.v. Cliché uitspraken over je werk

Ik krijg niet zoveel slechte of rare dingen te horen, over m'n werk. Mensen zijn wel verbaasd als ze horen dat ik 40 uur per week werk! "Huh en dat allemaal in één weekend?"

Oh en wat k wel vervelend vind; ik werk bij facilitaire zaken en dan krijg ik de vraag 'Oh schoonmaker?' ehm.. Nee. FZ is wel iets breder en meer dan alleen schoonmaken...
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 05 Aug 2015 13:20

Re: n.a.v. Cliché uitspraken over je werk

"Oh, dus je staat gewoon achter de kassa?" Nee! Waar ik werk is het zóveel meer dan dat.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 05 Aug 2015 13:24

Re: n.a.v. Cliché uitspraken over je werk

Atelier Madame schreef:Verpleegkundige:

-Dus dan ben je dr hele dag billen aan het wassen?
-Wat denk je dat dit is (persoon in kwestie komt met medische kwaaltjes)
-oh wat lekker dat je nu vrij bent, gewoon altijd weekend (ja ik werk in het weekend voor mn lol bedoel je)


Die is inderdaad ook herkenbaar, alsof je aan de hand van de omschrijving mijn knie doet pijn weet wat het is.
2015 💙
<<

Anoniem152

Bericht 05 Aug 2015 15:09

Re: n.a.v. Cliché uitspraken over je werk

Carrie schreef:
Chava schreef:"Je drinkt zeker de hele dag koffie, terwijl je uit het raam staart."

Tegenwoordig reageer ik met: "Nee, ik drink thee."

Wat doe jij voor soort werk dan dat mensen dat zeggen?

Ambtenaar bij een gemeente.
<<

Geel

Bericht 05 Aug 2015 15:12

Re: n.a.v. Cliché uitspraken over je werk

Tekstschrijver/journalist:

- "Gaaf man, dan ga je zeker ook naar het buitenland en oorlogsgebieden?"
- Als ik een taalfout maak: "Ohhhhh, OOOOHHHHHHH, jongens GEEL MAAKT EEN FOUT WHAHAHAHAHAA, jaaaa daar heb ik je hè."
<<

Anoniem185

Bericht 05 Aug 2015 15:16

Re: n.a.v. Cliché uitspraken over je werk

Minx schreef:
Atelier Madame schreef:Verpleegkundige:

-Dus dan ben je dr hele dag billen aan het wassen?
-Wat denk je dat dit is (persoon in kwestie komt met medische kwaaltjes)
-oh wat lekker dat je nu vrij bent, gewoon altijd weekend (ja ik werk in het weekend voor mn lol bedoel je)


Die is inderdaad ook herkenbaar, alsof je aan de hand van de omschrijving mijn knie doet pijn weet wat het is.
JA. Ik heb pijn hier in mijn buik. Wat is dat???
Weet ik veel?
Wat zit daar dan? Jij bent toch verpleegkundige?!
<<

Anoniem301

Bericht 05 Aug 2015 15:29

Re: n.a.v. Cliché uitspraken over je werk

Geel schreef:Tekstschrijver/journalist:

- "Gaaf man, dan ga je zeker ook naar het buitenland en oorlogsgebieden?"
- Als ik een taalfout maak: "Ohhhhh, OOOOHHHHHHH, jongens GEEL MAAKT EEN FOUT WHAHAHAHAHAA, jaaaa daar heb ik je hè."


Hahahah ja maar dat laatste is gewoon lekker omdat ik je in al die jaren pas 2 keer een foutje heb zien maken en ik er elke dag weer een paar maak :smile:
Edit: hoewel ik geloof ik niet zo overdreven reageer, ik ben meer altijd verbaasd.
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 05 Aug 2015 15:53

Re: n.a.v. Cliché uitspraken over je werk

Ik ben net als een paar andere meiden ambtenaar. Daar hebben mensen altijd wat van te vinden.

De vervelendste blijf ik vinden dat er wordt gezegd dat ze jouw salaris betalen.
Daarbij schijnen wij een heleboel vrije dagen te hebben.. Die mis ik dan, want ik heb er maar 21 ofzo.

Net als Carl werk ik op een facilitaire afdeling. Daar wordt inderdaad vooral aan schoonmaak gedacht. Er is veeeel meer dan dat.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Geel

Bericht 05 Aug 2015 16:21

Re: n.a.v. Cliché uitspraken over je werk

Carrie schreef:Hahahah ja maar dat laatste is gewoon lekker omdat ik je in al die jaren pas 2 keer een foutje heb zien maken en ik er elke dag weer een paar maak :smile:
Edit: hoewel ik geloof ik niet zo overdreven reageer, ik ben meer altijd verbaasd.
Dit gebeurt ook meer in familiekring, na al die jaren nog steeds leuk blijkbaar. :eyes:
<<

Anoniem147

Bericht 05 Aug 2015 16:38

Re: n.a.v. Cliché uitspraken over je werk

Bij kraamzorg denken heel veel mensen 'poetsvrouw'. Ohh dat is handig, een schoonmaakster in de kraamweek. Dan vroegen mensen door en dan hoorde ze dat ik meestal 8 dagen +/- 48 uur in een gezin werkte.. Huh? Maar zit je de rest van de dag dan gewoon thee te drinken aan 't bed.

Of dat we geen pauze hadden.. Neeh! Je kunt toch heerlijk uitgebreid met het gezin lunchen! (Klopt, maar je zorgt ondertussen wel dat als het gezin iets wilt je het pakt of als de baby huilt en de moeder zit net te eten, dat jij even gaat troosten etc. Ook kun je niet even lekker spuwen in je 'pauze' of wat dan ook.)
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 05 Aug 2015 20:37

Re: n.a.v. Cliché uitspraken over je werk

Ik werk als docent Engels. Dan presteren veel mensen het nog om te zeggen: Goh dan kun je zeker wel goed Engels hè? NEEEEE ik roep maar wat.
Of mensen die denken dat ik een soort wandelend woordenboek ben, zomaar een los woord roepen en verwachten dat ik dan de vertaling geef binnen een paar seconden. Sorry mensen, maar ten eerste is een beetje context wel lekker, en als ik het niet meteen weet betekent dat niet dat ik niets van mijn vak weet, maar niemand kent alle woorden en ik weet gewoon vaak niet meteen de exacte Nederlandse vertaling terwijl ik dan wel een omschrijving kan geven.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 05 Aug 2015 20:48

Re: n.a.v. Cliché uitspraken over je werk

Radler schreef:Ik werk met jongeren met gedragsproblemen en een licht verstandelijke beperking op een behandelcentrum, 24uurs zorg.
Vaak heel pittig qua agressie etc maar gelukkig ook leuke en gezellige activiteiten. Maar het doen van activiteiten is naast leuk ook vrij intensief qua observeren, begeleiden en inspringen op gedrag

Hoevaak ik wel niet hoor
"Zo, zo, relaxt hoor, betaald tv kijken / zwemmen / naar het pretpark"
Of
"Dat noemen ze werk?"


Haha doet me denken aan een uitstapje naar een ajax training met cliënten. Zaten lekker in het zonnetje lanfs de lijn. Mijn moeder belde, ik nam op en zei dat ik aan het werk was en later terug zou bellen. Draait een cliënt zich om 'serieus, noem jij dít werken?!'
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Bueno

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 656

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:52

Bericht 05 Aug 2015 20:49

Re: n.a.v. Cliché uitspraken over je werk

Ik werk als medewerker dagbesteding in de ouderenzorg en de meest cliché uitspraak is toch wel "oh, lekker de hele dag bingo spelen!"
<<

Anoniem244

Bericht 05 Aug 2015 20:54

Re: n.a.v. Cliché uitspraken over je werk

Gijs. schreef:
Radler schreef:Ik werk met jongeren met gedragsproblemen en een licht verstandelijke beperking op een behandelcentrum, 24uurs zorg.
Vaak heel pittig qua agressie etc maar gelukkig ook leuke en gezellige activiteiten. Maar het doen van activiteiten is naast leuk ook vrij intensief qua observeren, begeleiden en inspringen op gedrag

Hoevaak ik wel niet hoor
"Zo, zo, relaxt hoor, betaald tv kijken / zwemmen / naar het pretpark"
Of
"Dat noemen ze werk?"


Haha doet me denken aan een uitstapje naar een ajax training met cliënten. Zaten lekker in het zonnetje lanfs de lijn. Mijn moeder belde, ik nam op en zei dat ik aan het werk was en later terug zou bellen. Draait een cliënt zich om 'serieus, noem jij dít werken?!'


Haha herkenbare uitspraak idd :)
<<

Anoniem304

Bericht 05 Aug 2015 21:10

Re: n.a.v. Cliché uitspraken over je werk

)'jnk
Laatst gewijzigd door Anoniem304 op 11 Aug 2015 18:04, in totaal 1 keer gewijzigd.
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Agnes, Jefi