Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


(Cliché) uitspraken die je stom vindt

<<

Anoniem301

Bericht 04 Aug 2015 15:41

(Cliché) uitspraken die je stom vindt

Welke (cliché) uitspraak vind jij irritant?

'Komt allemaal goed' - Nee soms komt het niet goed!
'Ga je mee bieren?' - Is geen werkwoord
'Alles goed?' 'Nee, 2 fout!' :laughcry:
'Ik zeur toch ook niet dat blanke vla racistisch is?'

Als ik mijn krullen steil maak (ongeveer 2 keer per jaar) 'ja dat zie je altijd he, mensen met krullen willen steil haar en mensen met steil haar willen krullen' eh nee hoor, ik ben heel blij met mijn krullen maar soms wil ik even wat anders.

Waarom moeten mensen altijd 'vroegah' schrijven en niet gewoon 'vroeger'? Vind ik ook altijd zo gek. Of als je het uitspreekt dat er altijd wel iemand is die roept 'vroegah!' En waarom zeggen zoveel mensen 'ik zei de gek' why? :snik:

'Wilt u de bon erbij?' 'Nee hoor, kan het toch niet meer declareren, hahaha!' - Aldus mijn man vroeger (snel afgeleerd)
Als ik op het werk een gebakje afsla 'neem maar hoor, je kunt het hebben!'
Als het zwanger worden niet lukt 'je moet het loslaten!' - Okeetjes, done! (zijn vaak ook mensen die zelf super vruchtbaar zijn)
Mensen die bij moderne kunst zeggen 'nou dat kan mijn neefje van 4 ook hoor!'
'Ja van mijn belastingcenten zeker!'

Nu jullie! :D (anders ga ik maar door en blijft er niks over he)
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 04 Aug 2015 15:48

Re: (Cliché) uitspraken die je stom vindt

Mensen aan de kassa als je het briefgeld controlleert: Ja, heb het zelf gemaakt, 't is net droog / komt net van de lijn. :laughcry:
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Geel

Bericht 04 Aug 2015 15:51

Re: (Cliché) uitspraken die je stom vindt

Je moet voor de gein eens op Twitter bij Dagelijks Cliché kijken. Ontdekte ik gisteren, hilárische.

Bv.:

- Bij tompoucen: "Hoe eet je dit netjes?" Je hebt dertig jaar de tijd gehad om het te leren houd je bek.
- Als je zegt dat je naar de wc gaat: "Ja, dat moet je toch echt zelf doen." JA DAT SNAP IK.
- "Als het hier warm is, is het ook gelijk heet." Dat is het idee ja.
- "Moet ik nog iets meenemen?" "Nee, alleen je goeie humeur."
<<

anoniem213

Bericht 04 Aug 2015 15:54

Re: (Cliché) uitspraken die je stom vindt

Ik vind 'heb ik weer' en 'ooooh dat is echt weer iets voor mij' echt heel irritante uitspraken. Ik heb over 'heb ik weer' geloof ik ook weleens een topic geopend.
<<

Anoniem237

Bericht 04 Aug 2015 15:55

Re: (Cliché) uitspraken die je stom vindt

Ja, de tijd vliegt echt voorbij.
Wacht maar tot jezelf kinderen hebt.
Laatst gewijzigd door Anoniem237 op 04 Aug 2015 16:02, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 04 Aug 2015 16:00

Re: (Cliché) uitspraken die je stom vindt

Van die woordspelingen als scheetje beef of barbeknoeien. Ik heb 1 collega die beide regelmatig zegt.
<<

Anoniem125

Bericht 04 Aug 2015 16:03

Re: (Cliché) uitspraken die je stom vindt

Haha, geniaal dit :)

Ik vind moeders die tegen andere moeders zeggen 'wacht maar tot ... (ze gaan lopen/je er twee hebt/je weer aan het werk moet/de tandjes doorkomen/ze in de peuterpuberteit komen, etc. etc.) erg irritant. Dan vertel je dat je iets zwaar vindt en dan gaan ze je even vertellen dat het allemaal nog veel zwaarder wordt, of dat zij het zelf nog veel zwaarder hebben. Ja, ok! Superfijn om te horen :P
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 04 Aug 2015 16:07

Re: (Cliché) uitspraken die je stom vindt

Nougat schreef:Haha, geniaal dit :)

Ik vind moeders die tegen andere moeders zeggen 'wacht maar tot ... (ze gaan lopen/je er twee hebt/je weer aan het werk moet/de tandjes doorkomen/ze in de peuterpuberteit komen, etc. etc.) erg irritant. Dan vertel je dat je iets zwaar vindt en dan gaan ze je even vertellen dat het allemaal nog veel zwaarder wordt, of dat zij het zelf nog veel zwaarder hebben. Ja, ok! Superfijn om te horen :P


ik vind dat wat jij doet, dus wanneer iemand iets moeilijk/lastig/zwaar vindt vertellen hoe goed jij het wel niet hebt en hoe gemakkelijk je dat afging, misschien nog wel erger.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 04 Aug 2015 16:08

Re: (Cliché) uitspraken die je stom vindt

Ik vind ...
Oh.. eens met wat Milady zegt dus.
<<

Anoniem124

Bericht 04 Aug 2015 16:09

Re: (Cliché) uitspraken die je stom vindt

" Dat kan mijn kleuter van 4 ook" als mensen een kunstwerk bekijken.

"Even een vorkje prikken". Waarom zou je een vorkje willen prikken?
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 04 Aug 2015 16:10

Re: (Cliché) uitspraken die je stom vindt

'We zijn zwanger'. Hoezo WE. Er is er maar één die zwanger is, je krijgt wel samen een kind. Dat dan wel.
Van die uitspraken als 'klussen', 'knutselen' als het om zwanger worden gaat.
Mijn zus noemt altijd haar ongeboren kind 'de kleine frut'.

En in de management termen:
- 'hoe gaan we dat aanvliegen?' Als ik kon vliegen, dan zat ik hier niet hoor.
- 'wat is de beste aanvliegroute'. Wederom: ik kan echt nog steeds niet vliegen
- 'laten we het in de groep gooien'.
- 'self propelling people': serieus: wederom.. als ik nu ook al mezelf als een propeller omhoog kan krijgen, zat ik hier niet!

En zo vast nog HEEL veel meer.

OHh de vrijmibo. Het woord alleen al geeft me de rillingen. Eigenlijk heb ik ook een hekel aan het woord 'hipster', en niet aan de mensen met die stijl zelf, maar gewoon het woord. Vind dat er een negatieve connotatie omheen hangt.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 04 Aug 2015 16:13

Re: (Cliché) uitspraken die je stom vindt

Caro schreef:'We zijn zwanger'. Hoezo WE. Er is er maar één die zwanger is, je krijgt wel samen een kind. Dat dan wel.
Van die uitspraken als 'klussen', 'knutselen' als het om zwanger worden gaat.
Mijn zus noemt altijd haar ongeboren kind 'de kleine frut'.


Oh die uitspraak vind ik ook echt afschuwelijk, mag ik even een kotszakje denk ik dan altijd. Ik krijg dan ook bijna de neiging om naar de man zijn buik te gaan wijzen (liefst bij man met bierbuik natuurlijk) en te zeggen dat je het al goed kunt zien. Maar ik houd me maar in... :angel:
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 04 Aug 2015 16:14

Re: (Cliché) uitspraken die je stom vindt

Oh ja op het werk hebben ze ook van die tenenkrommende termen.

We hebben reorganisatie gehad en onze stichting wordt nu "naam organisatie"2.0 genoemd.
En toen ik zakte voor mijn opleiding voor Evv-er kreeg ik als reden dat ik niet "de spin in het web van de afdeling was".
<<

Anoniem131

Bericht 04 Aug 2015 16:17

Re: (Cliché) uitspraken die je stom vindt

'Ik loop er wel even op'. Ik zoek het gewoon uit.
<<

Geel

Bericht 04 Aug 2015 16:17

Re: (Cliché) uitspraken die je stom vindt

Charles schreef:"Even een vorkje prikken". Waarom zou je een vorkje willen prikken?
Ik denk vanuit wraakzuchtigheid.

"Jij kunt alleen maar prikken hè, miezerig klein vorkje? Ik zal je eens een lesje leren." En dat vorkje dan gaan prikken.
Laatst gewijzigd door Geel op 04 Aug 2015 16:19, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem222

Bericht 04 Aug 2015 16:17

Re: (Cliché) uitspraken die je stom vindt

Ohh jaaa Caro wat zeggen mensen in een zakelijke omgeving toch vreselijke dingen.
En toch merk ik dat ik dat soort gare dingen zelf ook begin te zeggen.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 04 Aug 2015 16:17

Re: (Cliché) uitspraken die je stom vindt

- 'Dat is echt een no-brainer!' Brrr.
- 'Ja je weet waar je het allemaal voor doet' als reactie als je vertelt over zwangerschapsmisselijkheid of duizeligheid. Vaak nadat mensen zelf hebben gevraagd hoe ik me voel.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Geel

Bericht 04 Aug 2015 16:18

Re: (Cliché) uitspraken die je stom vindt

Caro schreef:En in de management termen:
- 'hoe gaan we dat aanvliegen?' Als ik kon vliegen, dan zat ik hier niet hoor.
- 'wat is de beste aanvliegroute'. Wederom: ik kan echt nog steeds niet vliegen
- 'self propelling people': serieus: wederom.. als ik nu ook al mezelf als een propeller omhoog kan krijgen, zat ik hier niet!
:lol:
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 04 Aug 2015 16:19

Re: (Cliché) uitspraken die je stom vindt

Caro schreef:'We zijn zwanger'. Hoezo WE. Er is er maar één die zwanger is, je krijgt wel samen een kind. Dat dan wel.
Van die uitspraken als 'klussen', 'knutselen' als het om zwanger worden gaat.
Mijn zus noemt altijd haar ongeboren kind 'de kleine frut'.

En in de management termen:
- 'hoe gaan we dat aanvliegen?' Als ik kon vliegen, dan zat ik hier niet hoor.
- 'wat is de beste aanvliegroute'. Wederom: ik kan echt nog steeds niet vliegen
- 'laten we het in de groep gooien'.
- 'self propelling people': serieus: wederom.. als ik nu ook al mezelf als een propeller omhoog kan krijgen, zat ik hier niet!

En zo vast nog HEEL veel meer.

OHh de vrijmibo. Het woord alleen al geeft me de rillingen. Eigenlijk heb ik ook een hekel aan het woord 'hipster', en niet aan de mensen met die stijl zelf, maar gewoon het woord. Vind dat er een negatieve connotatie omheen hangt.


Op zulk soort uitspraken reageer ik dan met "gooi je niet te hard?"

En dat eerste over zwanger zijn: brrrrrrr inderdaad!
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem124

Bericht 04 Aug 2015 16:20

Re: (Cliché) uitspraken die je stom vindt

Whahaha hilarisch dit. Die rotvorken ook!

Ik vind het ook vreselijk als mensen zeggen "Ik zal hem/haar eens een poepie laten ruiken". Dan stel ik me voor dat ze naar iemand toelopen, stoppen als ze voor diegene staan. Zich vervolgens omdraaien, hun billen naar achter steken in de richting van die persoon en dan een scheet laten. Om vervolgens te zeggen bah bah stinkt dat nou niet?
<<

Anoniem125

Bericht 04 Aug 2015 16:21

Re: (Cliché) uitspraken die je stom vindt

Lijkt me niet de bedoeling om in dit topic de discussie voort te zetten.

Ontopic:

Mannen die het hebben over hun papadag. Je bent toch iedere dag papa, mag ik hopen?
Vrouwen die over hun man zeggen 'hij ziet het gewoon niet', over het huishouden.
Op een verjaardag: 'Nee, geen taartje? Wat ben je ongezellig! Jij kan het hebben hoor!'
Moeders die niet werken en dan zeggen 'Ik heb geen kinderen gekregen om ze weg te brengen'
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 04 Aug 2015 16:23

Re: (Cliché) uitspraken die je stom vindt

En ik vind mensen die het hebben over 'jullie wondertje' over hetgeen dat er nu in mijn buik zit ook stom. Hoe goed bedoeld ook, ik krijg er de kriebels van.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem131

Bericht 04 Aug 2015 16:26

Re: (Cliché) uitspraken die je stom vindt

Je huisje, mannetje, keukentje. Gaat dat over Kabouterland, ofzo?
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 04 Aug 2015 16:26

Re: (Cliché) uitspraken die je stom vindt

Oh waar ik ook vreselijk de kriebels van krijg: omschrijvingen als "manlief', "vriendlief", "dochterlief" "mijn mannetje" etc. Brrrr.

Edit: ok, eerlijk is eerlijk: als mijn vriend het tegen anderen heeft over "mijn meissie" (ik dus), dat vind ik wel leuk :smile:
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem119

Bericht 04 Aug 2015 16:34

Re: (Cliché) uitspraken die je stom vindt

Even een drankje doen.
Wat doe je met je drankje dan?

Of even een hapje eten.
Ik eet liever een hele maaltijd.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers