Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


linked in

<<

Anoniem148

Bericht 04 Aug 2015 15:33

linked in

Is dat nou echt zo nuttig? Ik heb een vast contract bij een stichting dus ben ook niet van plan om daar weg te gaan.
Kreeg een mail met workshop voor linked in. Wordt aan alle medewerkers gegeven maar zie het nut nog niet. Jullie wel? Wat zijn de voordelen voor mij hierin?
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 04 Aug 2015 17:54

Re: linked in

Het is altijd goed om een netwerk op te bouwen, just in case.
Je kunt nu wel niet weg willen, maar blijf je tot je pensioen bij je huidige werkgever?

LinkedIn is je online cv, potentiele werkgevers kunnen je profiel bekijken en je eventueel contacten.
Mijn netwerk bestaat uit (oud-)collega's, of mensen die ik via m'n banen heb leren kennen.
Door bepaalde bedrijven of bedrijfstakken te volgen kun je je netwerk ook uitbreiden.

Ik heb door LinkedIn 2x een baan aangeboden gekregen, en aangenomen, zonder er ook maar iets voor te doen.
Ja, je profiel zo uitgebreid mogelijk in te vullen. En ik ken meerdere mensen die zo aan hun baan zijn gekomen (waaronder mijn vriend). Headhunters maken ook heel veel gebruik van LinkedIn.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 05 Aug 2015 10:29

Re: linked in

Of het echt nuttig is ligt denk ik ook wel aan de bedrijfstak waarin je werkzaam bent. Ik ken verschillende mensen die via LinkedIn benaderd zijn dus het heeft voor sommigen wel degelijk zin.

Ik heb zelf ook al een paar jaar een account, meer met de gedachte: je weet nooit ...
Toen ik ineens zonder baan kwam te zitten vond ik het toch best handig om al een klein netwerk opgebouwd te hebben.
Tot nu toe heb ik er nog niet zo veel aan gehad maar ik kom wel regelmatig interessante vacatures tegen.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 05 Aug 2015 10:32

Re: linked in

Ik denk dat je gewoon naar die cursus moet gaan en dan zie je vanzelf wat het nut is. Als je wacht met linked-in totdat je daadwerkelijk een andere baan wilt/moet, dan ben je feitelijk veel te laat. Het is juist handig om een netwerk nu op te bouwen, nu je de contacten nog hebt. Je kunt linked-in ook redelijk passief gebruiken, dus het gaat je niet veel tijd kosten. Gewoon zorgen dat je een aantal connecties krijgt en dat je je cv als profiel hebt ingesteld (zorg wel dat je cv en profiel overeenkomen!).
<<

Anoniem205

Bericht 06 Aug 2015 18:28

Re: linked in

Ik zou ook zeer zeker naar de cursus gaan en een linked-in profiel aanmaken. Daar zitten veel headhunters op en ze benaderen vaak mensen. Ik ben aan mijn huidige opdracht ook via linked-in gekomen, zonder er iets voor te hebben hoeven doen. Dus ja, ik zou het zeker doen!

Ook wanneer er een nieuwe potentiële collega op gesprek komt, kan je altijd even kijken wat hij/zij gedaan heeft.
<<

Anoniem137

Bericht 06 Aug 2015 18:48

Re: linked in

Ik werk in de kinderopvang, het voelt voor mij zo overrated om LinkedIn te nemen, ik heb altijd het idee dat zoiets echt iets is voor functies ie er echt toe doen. Daarbij zit ik er eigenlijk niet op te wachten dat m'n huidige werkgever naar me gaat zoeken ofzo. Maar handig lijkt het me wel, en ergens ook wel interessant.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 06 Aug 2015 18:57

Re: linked in

Ik heb er zelf maar heel beperkt gegevens op staan, dus alleen waar ik gewerkt heb, functie en opleiding. Geen compleet cv omdat ik blij ben met mijn huidige baan. Omdat ik werk in een bouwgerelateerd bedrijf en het nog steeds spannend is in die sector ben ik paar jaar geleden wel met linkedin begonnen om een netwerk op te bouwen nu ik dat netwerk hen en niet als het al te laat is. Ik weet wel van bekenden dat ze via linkedin benaderd worden en daardoor banen hebben gekregen.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem148

Bericht 15 Okt 2015 19:29

Re: linked in

Ik ben nu bezig met linked in maar kan ik mijn email adres ook onzichtbaar maken? Vind het niet prettig als het zomaar online staat.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 16 Okt 2015 08:37

Re: linked in

Je kan je e-mailadres geloof ik ook enkel zichtbaar maken voor contacten. Daarnaast kan iedereen je een Linked-in-bericht sturen (prive-bericht, vergelijkbaar met facebook). Dus in principe is een e-mailadres erop zetten niet noodzakelijk.
08/2018
05/2021

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Jefi