Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


kat meenemen?

<<

dodo

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 191

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:44

Bericht 04 Aug 2015 10:38

kat meenemen?

Allereerst,een kat is al langer welkom! We hebben vaker op het punt gestaan om op zoek te gaan naar een kat. Alleen mijn man wilde dan een kat waar de kleine ook wat aan heeft. Nu zitten we op een camping en daar loopt de perfecte kat!! Laat zich zonder problemen optillen, wil op schoot blijven zitten en vind aaien en spelen leuk. Maarrrrr..... het is een (zwerf) kat die op de camping is aan komen lopen. Dus we weten verder niks van hem. We mogen hem meenemen van de campingeigenaars (zelfs graag omdat hij bij mensen de tent inloopt die het niet willen hebben) maar is het verstandig?? Oh ja, zover ik kan zien is hij redelijk gezond. Geen vieze ogen, geen rare plekken, geen teken , alleen broodmager. Dus mensen met katten, zouden jullie het aandurven??
<<

Anoniem316

Bericht 04 Aug 2015 10:45

Re: kat meenemen?

Ohh, dat is wel een hele lastige. Dat hij op de camping lief is, wil niet zeggen dat hij dat in een huiselijke sfeer ook is. Hij is nu vrij en kan gaan en staan waar hij wil.
Verder weet je niks op medisch gebied van hem af. Als dit voor jullie geen issue is en jullie hebben geld voor eventuele dierenartskosten, dan zou ik het er misschien op wagen.

Het is echt een gok denk ik hoe dat beestje zich gaat gedragen.. Ik kan er dan ook niet echt een advies over geven wat ik zou doen.
<<

Anoniem315

Bericht 04 Aug 2015 10:45

Re: kat meenemen?

Dan zou ik hem goed laten onderzoeken door de dierenarts alvorens hem in huis te nemen. Het beestje kan vol vlooien en/of wormen zitten. Ook wil je vast zijn leeftijd ingeschat hebben. Je komt er bij zo'n beestje nooit achter wat zijn geschiedenis is (met kinderen, bepaalde angsten, gedrag) dus denk er goed over na of je dat wilt!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 04 Aug 2015 10:49

Re: kat meenemen?

Ik zou er niet aan beginnen denk ik. Alhoewel wij onze oudste kat uit het asiel hebben en dat was daarvoor ook een zwerfkat. Maar zij was al helemaal onderzocht, gesteriliseerd enzo. Als je dat nu zelf laat doen, is het in principe hetzelfde natuurlijk. Maar ik vind het gewoon een beetje vreemd om een kat van straat te plukken ofzo. Kan m'n vinger er niet opleggen, maar ik zou het zelf in ieder geval niet zo snel doen.

♥♥
<<

Anoniem185

Bericht 04 Aug 2015 10:56

Re: kat meenemen?

Ik zou het wel aandurven.
<<

Anoniem304

Bericht 04 Aug 2015 10:59

Re: kat meenemen?

Ik zou het wel doen.
<<

Anoniem151

Bericht 04 Aug 2015 11:03

Re: kat meenemen?

Is er al gecheckt of de kat is weggelopen oid? Amivedi/chip?
<<

Anoniem273

Bericht 04 Aug 2015 11:16

Re: kat meenemen?

Ik zou dat wel doen, als ik in jullie situatie zat. Vlooien en wormen zouden me echt niet weerhouden. Dat is prima op te lossen. En dat hij nu op de camping kan gaan en staan waar hij wil, dit kan hij ook als hij bij jullie de mogelijkheid heeft om naar buiten te gaan.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 04 Aug 2015 11:23

Re: kat meenemen?

Ik zou het miss wel doen. Wel zou ik m laten checken bij de dierenarts en hij moet naar buiten kunnen dus iets van een kattenluik oid is wel wenselijk.
Daarbij moet je er rekening mee houden dat je het risico loopt dat de kat ook bij jullie thuis naar Jan en Alleman gaat, dat is hij gewend. En sommige mensen voeren zonder pardon ook de katten van andere.
<<

Anoniem301

Bericht 04 Aug 2015 11:33

Re: kat meenemen?

Ah arm beestje dat hij zo mager is :(
Ik zou het wel doen maar er rekening mee houden dat het wel wat geld kan gaan kosten. En de kat inderdaad laten controleren bij de dierenarts op ziekstes, vlooien en wormen.

En hou er rekening mee dat het waarschijnlijk niet echt een binnenkat zal worden omdat hij gewend is om veel buiten te zijn.
<<

Anoniem280

Bericht 04 Aug 2015 11:50

Re: kat meenemen?

Ik zou het wek doen.
Onze kat was ook een zwerfkat.
Heb de eigenaar via de dierenarts gevonden, eigenaar gebeld, maar wilde niets meer van hem weten, omdat het een verschrikkelijk naar beest eas, vlgs eigenaar dan.
Het is een ontzettend lief beest! Zit geen kwaad in.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 04 Aug 2015 12:16

Re: kat meenemen?

Ik zou het denk ik ook wel doen, maar dan voor je hem meeneemt even daar in de buurt door een dierenarts laten nakijken. Ook op een evt chip, of hij/zij al geholpen is.
Loopt hij al lang rond op die camping?

Bij ons komen alle katten uit het asiel. 2 op oudere leeftijd en 2 als kitten. Van de oudste 2 weet je ook niet heel veel van hun achtergrond. Alleen dat de een afstand van gedaan is vanwege nierproblemen. Die heeft dus wel eerder binnen gewoond. De andere is met een nestje kittens gevonden. Het zijn allebei hele lieve beesten met hun eigen karaktertje. Dat karakter hebben jullie nu al deels leren kennen en dat bevalt jullie goed. Ik zou het dan wel aandurven, mits hij straks bij jullie wel naar buiten kan als hij eenmaal gewend is en jullie huis als zijn plekje. Dus wel eerst een aantal weken binnen houden.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem281

Bericht 04 Aug 2015 13:19

Re: kat meenemen?

Ik zou het doen, maar vóór zo'n beestje m'n huis binnenkomt, langs een DA!
<<

Anoniem244

Bericht 04 Aug 2015 14:29

Re: kat meenemen?

Ik zou het ook doen denk ik.
Maar idd wel even een goede check bij de DA
<<

dodo

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 191

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:44

Bericht 04 Aug 2015 14:30

Re: kat meenemen?

Bedankt voor jullie reacties!! Hier kan ik wat mee! Dat dieren geld kosten weten we en is geen probleem. Langs de dierenarts gaan we ( als we haar meenemen) zeker. Maar inderdaad wel een goeie tip om dat hier te doen om te checken voor een chip! Verder ziet ze eruit als een jong dier. Bij ons thuis is naar buiten gaan geen probleem. Hoe lang ze rond de camping loopt weet ik niet peecies maar wij "kennen" haar nu ruim een week waarvan we 5 dagen voeren en aaien. Gister heeft ze zelfs voor de tent een half uur heerlijk languit gelegen en heb ik haar geaaid. Echt zo lief!! Maar wat exo zegt het voelt raar om haar zo van straat te plukken.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 05 Aug 2015 09:20

Re: kat meenemen?

Ik zou het wel doen, ik zou dan wel nu ontvlooien en ontwormen voor je naar huis gaat en ik zou denk ik eerst even met het beest langs een plaatselijke dierenarts om te checken of 't beest een chip heeft en voor een gezondheidscheck. Maar verder zou ik het gewoon doen geloof ik mits geen chip en niet dus toch van een andere eigenaar.

Mijn ouders hebben ooit een kat meegenomen die op Terschelling bij het vakantiehuis kwam aanlopen. 't was een jong beestje, de dierenarts schatte zo'n 6 maanden oud. Echt een schatje was het en we hebben op 't hele eiland rondgevraagd maar er was geen kat vermist oid. Uiteindelijk is 't beestje 21 geworden en het was echt een schatje.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 05 Aug 2015 12:19

Re: kat meenemen?

Ik zou het ook doen.
Wel eerst langs de da, wat je ook gaat doen. En evt rustig kennis laten maken met iets waar je hem in gaat vervoeren als je naar huis gaat. Beestje is natuurlijk niks gewend.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 05 Aug 2015 16:28

Re: kat meenemen?

Als je zeker weet dat de kat van niemand is zou ik het denk ik ook wel aandurven. Kat zal dan wel moeten leren om de bak te gebruiken e.d. Dus er zit wel wat opvoeding aan wat misschien lastig gaat zijn. Hoe de kat zich verder gaat gedragen weet je ook niet. Ze kunnen echt compleet omslaan qua gedrag en echte huismussen worden juist omdat het nu zo makkelijk is.
2015 💙
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 05 Aug 2015 17:37

Re: kat meenemen?

Ik zou het ook doen, alleen maar super dat het beestje een fijn huisje krijgt. Wel even de chip laten chechen natuurlijk.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

dodo

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 191

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:44

Bericht 05 Aug 2015 19:23

Re: kat meenemen?

We zijn net bij de dierenarts geweest en ze is niet gechipt. We hebben het er nog even met de eigenaar van de camping over gehad en ze loopt nu 3 weken rond op de camping. En echt.... echt geen probleem als we haar meenemen. Vrijdag gaan we naar huis, dan weten we zeker of we haar meenemen!
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 05 Aug 2015 20:07

Re: kat meenemen?

Ik zou haar meenemen. Ik vind het alleen maar super dat ze een goed thuis krijgt... Wel thuis even goed laten wennen, eigenlijk mogen katten in het begin ook niet naar buiten omdat ze de omgeving nog niet kennen. Of eventueel de tuin afzetten als dat een optie is?
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 06 Aug 2015 12:40

Re: kat meenemen?

Als je zeker weet dat ze van niemand is, waarom niet? Ik krijg hier continu zwerfkittens over de vloer en dat gaat prima. Soms mankeren ze niets en soms zijn ze erg ziek, maar katten zijn sterke dieren. Ik zou haar wel laten inenten, ontvlooien en ontwormen voor je haar meeneemt, dat is erg belangrijk bij een kat die een tijd buiten heeft geleefd, ook i.v.m. je kindje.
Als ze nog niet gecastreerd is, zou ik dat ook laten doen als je thuis bent, net als chippen.

Hou er wel rekening mee dat ze misschien moet wennen aan leven in een huis en het gebruiken van een kattenbak, maar als ze zo sociaal is, is de kans groot dat ze dat wel gewend is.
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 07 Aug 2015 21:55

Re: kat meenemen?

En? Is hij mee naar huis gegaan?
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

dodo

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 191

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:44

Bericht 07 Aug 2015 23:32

Re: kat meenemen?

Ja!! Ze ligt nu heerlijk bij mij op schoot te knorren. Maar ze heeft mij net wel een hartverzakking bezorgd. Vanmorgen ben ik bij onze eigen dierenarts geweest om haar te laten enten en chippen. Ze werd geschat op ongeveer 7, 8 maanden. Helaas heeft ze wel al een nest kittens gehad gezien haar opgezette melkklieren ( waar geen melk meer uitkwam) Daarna heeft ze heerlijk in huis rond gelopen en een poos bij mij op schoot gelegen. Toen we daarna even naar mijn ouders gingen hadden we haar in een groot binnen konijnenhok gedaan. Wat een schrik toen we terug kwamen en ze half in shock in het hok lag! Gelukkig wilde een vriendin die verstand van katten had wel langs komen en die heeft haar er weer bovenop geholpen! Echt hoeveel je van zo' n beestje kan houden in zo' n korte tijd. Voor mijn gevoel was haar kopje al dood, alleen ze ademde nog. Wat vond ik dat verschrikkelijk! Nu hoop ik te kunnen zeggen... en ze leefde nog lang en gelukkig!!
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 08 Aug 2015 10:33

Re: kat meenemen?

Wat was er dan? De shock van opgesloten zitten?
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers