Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


kat meenemen?

<<

Anoniem137

Bericht 08 Aug 2015 11:02

Re: kat meenemen?

Ik ben, door eigen ervaring, van mening dat je van een zwerfkat geen huiskat kunt maken, eigenlijk. om dan te lezen dat hij opgesloten is geweest in een kippenhok, dat vind ik eigenlijk zielig. Zo'n beestje is de vrije ruimte gewend, die vrije ruimte moet hij ook kunnen houden. Wij hebben vroeger zwerfkatten gehad, het zijn toch hele andere katten dan echte huiskatten, wij merkten ook dat ze een hele andere benadering nodig hebben. Kijk er niet raar van op dat je katje schuw blijft richting vreemden, of dat hij straks ineens dagen wegblijft.
<<

Anoniem140

Bericht 08 Aug 2015 11:39

Re: kat meenemen?

Je hebt een kat in een konijnenhok gedaan?! Waarom?! Dat beestje is gewend aan haar vrijheid en te kunnen lopen en gaan en staan waar ze wil. Vooral met dit weer mag je inderdaad blij zijn dat ze nog leeft inderdaad, pfoeh.
<<

Anoniem137

Bericht 08 Aug 2015 11:50

Re: kat meenemen?

Oh, een konijnenhok zelfs. Dat vind ik echt erg. Waarom doe je een kat in een konijnenhok? Ik doe zelfs mijn binnenkat, die toch al een beperkte ruimte gewend is, niet in een konijnenhok. Maar een zwerfkat, die nooit van z'n leven opgesloten heeft gezeten en altijd is gewend weg te kunnen vluchten als iets hem beangstigt, opsluiten in een hok vind ik ronduit, sorry dat ik het zeg, dierenmishandeling. En dan inderdaad die warmte. In zo'n hok is het net een broeikas. Sorry hoor, maar als dit de manier is waarop jij met het katje om gaat, dan had het arme beestje beter op de camping kunnen blijven.
<<

Anoniem301

Bericht 08 Aug 2015 14:57

Re: kat meenemen?

Stond dat konijnenhok binnen of buiten? Op een koele plek? Ik zou de kat nooit meer in een hok opsluiten. Ik snap wel dat je de kat misschien niet los wilde laten lopen in huis maar ik had er dan voor gekozen om de kat ik een kamer apart te zetten. Of de huiskamerdeur dichtlaten en dat de kat wel door de rest van het huis kan lopen. Wat zielig dt de kat in shock was en dat ze al zo jong een nestje heeft gehad!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 08 Aug 2015 16:50

Re: kat meenemen?

Keet. schreef:Oh, een konijnenhok zelfs. Dat vind ik echt erg. Waarom doe je een kat in een konijnenhok? Ik doe zelfs mijn binnenkat, die toch al een beperkte ruimte gewend is, niet in een konijnenhok. Maar een zwerfkat, die nooit van z'n leven opgesloten heeft gezeten en altijd is gewend weg te kunnen vluchten als iets hem beangstigt, opsluiten in een hok vind ik ronduit, sorry dat ik het zeg, dierenmishandeling. En dan inderdaad die warmte. In zo'n hok is het net een broeikas. Sorry hoor, maar als dit de manier is waarop jij met het katje om gaat, dan had het arme beestje beter op de camping kunnen blijven.


Ik vind je wel hard hoor. Dodo dacht waarschijnlijk dat het een veilige plek voor het beestje zou zijn waar ze nog voldoende ruimte had en verder, omdat ze nog niet gewend is aan het huis, ook geen kwaad kon. Ik kan me best voorstellen dat ze dat dacht. En ik vind helemaal niet dat dat zo'n hardheid van je verdiend. Ze heeft dat beestje meegenomen en wil het dolgraag een goed thuis bieden, niet iedereen is gezegend met alle know how en daarbij, waarom zou een kat er niet tegen kunnen om een paar uurtjes in een konijnenhok te zitten? Als een kat in een reismandje zit heeft hij nog veel minder ruimte en dat houden ze ook wel een aantal uur vol hoor, wel meer dan een aantal.
Ik vind het eerlijk gezegd echt heel erg lullig zoals je reageert, ze geeft aan dat ze vreselijk geschrokken is en dat ze echt met de beste bedoelingen handelde lijkt me ook wel duidelijk.

Dodo, heb je enig idee hoe het kwam dat ze er zo aan toe was? Ik zou in het vervolg eerder een kamer uitzoeken waar ze niet zo veel kwaad kan en haar daar laten als je weg gaat. Katten kunnen slopers zijn, maar dat zijn ze lang niet allemaal en ze zullen ook echt niet gelijk je hele huis overhoop halen.

Ik ben het overigens ook niet eens met de mening dat je van een zwerfkat geen huis kat kunt maken. Of nou ja, laat ik het zo zeggen, een kat die aan komt lopen en zo volkomen op z'n gemak is bij mensen is waarschijnlijk niet altijd zwerver geweest en wel degelijk in staat om huiskat te worden, je hebt alleen wel kans dat zo'n beestje er doodongelukkig van wordt als ze altijd binnen moet zitten, maar volgens mij was dodo dat niet van plan.
<<

Anoniem137

Bericht 08 Aug 2015 16:53

Re: kat meenemen?

Sorry, misschien te fel inderdaad. Maar ik ben gewoon zo'n vreselijke kattenliefhebber. En ik vind het ook wel een beetje basiskennis dat een kat niet in een konijnenhok hoort. In een reismand zitten ze bij mij ook nooit, hooguit een kwartiertje heen en een kwartiertje terug naar de dierenarts. Vind ik ook mega zielig. En dat is dan nog niet eens een broeiend hok.
<<

Anoniem244

Bericht 08 Aug 2015 17:33

Re: kat meenemen?

Er zit ook nog wel verschil in konijnenhokken, je hebt kleine hokken en vrij grote hokken met een ren erbij etc.
Wat ook al gezegd word soms zitten ze ook in een Reismandje, die veel kleiner zijn. Dat levert hier altijd een rit vol gejammer op :-D

Fijn dat je het beestje hebr meegenomen en een liefdevol huis biedt.
<<

dodo

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 191

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:44

Bericht 08 Aug 2015 17:35

Re: kat meenemen?

Helaas krijg ik de foto niet geplaatst. Maar hier de link https://www.dropbox.com/s/chisxf6ks53il ... 0.jpg?dl=0 omdat plaatjes vaak meer zeggen dan woorden." Gelukkig" is vanmorgen door de dierenarts bevestigd dat de shocktoestand door de enting is gekomen ( en niet door het hok waar ze inzat). Het lijf is te zwak geweest om te enten. En de enting boosteren werd zelfs afgeraden! Verder dacht ik er goed aan te doen om haar er even in te zetten zodat ze vandaag de hele dag op haar gemakje ( en gistermiddag en later op de avond ) het huis kon verkennen. Nu is het hok weer bezet door het konijn wat was logeren tijdens onze vakantie ( en het konijn loopt ook los in huis voordat ik weer word beschuldigd van dierenmishandeling). Dus ja, het was echt voor gister heel tijdelijk en gewoon binnen. Tijdens de terugreis heeft ze in het koffertje wat ernaast op de foto staat gezeten, en zelfs ruim een uur geslapen, hierdoor dacht ik dat het konijnenhok een goede veilige plaats was. Beetje jammer dat er gelijk over dierenmishandeling wordt gesproken! Verder gaat het nu supergoed ze is heel aanhankelijk. De dierenarts wilde haar vanmorgen even zien lopen toen sprong ze zelfs op schoot en viel bijna in slaap. Verder heeft ze haar behoefte gedaan in een lege kartonnen doos die op de grond stond en hoop ik dat de overgang naar de kattenbak die we net gekocht hebben niet teveel problemen zal opleveren.
<<

Anoniem301

Bericht 08 Aug 2015 18:04

Re: kat meenemen?

Op de iPad kan ik de foto helaas niet zien! Waarom koos je ervoor haar in het hok te doen ipv in een kamer?
<<

Anoniem140

Bericht 08 Aug 2015 18:35

Re: kat meenemen?

De kooi is inderdaad ruim genog maar ik vind het toch gewoon heel erg zielig.
Ik had haar inderdaad gewoon in een kamer opgesloten waar ze weinig kapot zou kunnen maken, maar niet in een kooi. Een kat is nou eenmaal geen hond en die kunnen er echt niet tegen om opgesloten te zitten. Ook een reismand vind ik erg zielig en mijn katten hebben daar echt nooit langer dan een kwartier in gezeten.
<<

dodo

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 191

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:44

Bericht 08 Aug 2015 19:14

Re: kat meenemen?

Omdat ik beneden geen afgesloten ruimtes heb en boven alleen maar vloerbedekking. Daabij had ze net gespeeld daarna gegeten, gedronken en viel ze op schoot in slaap. Daarbij verbaas ik mij nog het meest dat ik erop aangevallen word dat de kat in die kooi heeft gezeten met eten en drinken. En ik vervolgens niemand hoor over de terugreis. Ja toen heeft zij 3 hele uren in dat kleine reiskoffertje gezeten. Dat vond ik pas echt zielig!!
<<

Anoniem140

Bericht 08 Aug 2015 19:21

Re: kat meenemen?

Ja dat vind ik inderdaad ook zielig. Als ik zo'n lange terugreis moest maken was dat voor mij een reden geweest dat diertje niet mee terug te nemen.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 08 Aug 2015 19:40

Re: kat meenemen?

Het is nu eenmaal gebeurd en het heeft geen zin om er over door te blijven gaan. dodo bedoelde het goed. Ik zou haar niet meer in het konijnenhok doen overigens maar wat fijn dat ze zo aanhankelijk is en lekker op schoot komt.
Wat een beauty is ze, echt een schatje! :love:
Hebben jullie haar een naam gegeven? Weet niet of het al in dit topic staat...
Ik vind het super van jullie dat jullie haar een goed thuis geven, eindelijk van straat. Dat ze zo aanhankelijk is kan misschien wel komen omdat ze ooit al een thuis heeft gehad. Fijn dat ze nu bij jullie mag blijven!
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem301

Bericht 08 Aug 2015 20:20

Re: kat meenemen?

Het is niet mijn bedoeling je aan te vallen hoor! Was gewoon benieuwd hoe je tot die keuze kwam. De shock kwam gelukkig niet door de kooi maar ik zou haar er maar niet meer in doen hoor. Hoe gaat het nu met haar? En inderdaad heeft ze al een naam?
<<

dodo

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 191

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:44

Bericht 08 Aug 2015 20:23

Re: kat meenemen?

Miley de terugreis duurde geen 3 uur. Maar hoe had jij het dan aangepakt als de kat om 6 uur aan komt lopen en de planning is om half 8 te gaan rijden?? Tuurlijk ff voeren en op schoot geen probleem, maaf dan?
<<

dodo

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 191

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:44

Bericht 08 Aug 2015 20:26

Re: kat meenemen?

Ja ze heet Pip! Zoals ik eerder zei... het konijn zit nu weer in z'n kooi. Het was echt even totdat de huiskamer Pip proef was. Gelukkig is ze heel makkelijk en slaapt ze heerlijk op de bank. Met onze hond samen gaat het ook goed!
<<

Anoniem131

Bericht 08 Aug 2015 20:44

Re: kat meenemen?

Niks mis met zo'n ren.
Ik heb mijn kat opgehaald toen hij al een maand of 3 bij mensen rondliep. Ze konden hem wel aanhalen maar hij kwam niet binnen (niet vragen hoe ik hem gevangen heb). Hij bleek de kattenbak te kennen en ondanks hij alles in huis heeft gesloopt, leek het volgens de dierenarts wel een kat die binnen is opgegroeid. De dierenarts schatte hem op 8 maanden.
Ik heb hem een half jaar binnengehouden en toen m'n hele huis naar de klote was mocht hij van mij ook wel eens naar buiten. Hij is nooit weggelopen. Wel is hij veel liever buiten en in de zomer zit hij dan buiten ook wel dichtbij mij en komt vaak een aai halen of kopje geven.
Wel heb ik er voor gekozen om hem toen ik verhuisde achter te laten bij mijn ouders die iets verderop wonen want ik denk niet dat hij had kunnen wennen in een woonwijk en ik wilde mijn huis graag heel houden :smile: Maar we zijn nog steeds heel blij met hem en hij met ons. Slaapt zelfs bij mijn ouders op bed.
<<

Anoniem244

Bericht 08 Aug 2015 21:09

Re: kat meenemen?

Miley schreef:Ja dat vind ik inderdaad ook zielig. Als ik zo'n lange terugreis moest maken was dat voor mij een reden geweest dat diertje niet mee terug te nemen.


Serieus?
Ik heb ook 2,5uur gereden nadat ik m'n kittens heb opgehaald.
En ze ook wel eens meegenomen naar m'n ouders 1,5u rijden
<<

dodo

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 191

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:44

Bericht 08 Aug 2015 21:16

Re: kat meenemen?

Nou inderdaad, en n.a.v dit hele verhaal begin ik mij serieus af te vragen hoe het er bij kattententoonstellingen aan toe gaat. Van honden weet ik best veel af. Van katten heel weinig, maar dat bestaat toch, kattententoonstellingen?? Hoe gaat dat dan in z'n werk?

Met Pip verbaasd het mij eigenlijk dat ze alles prima lijkt te vinden. We willen haar nu nog binnen houden om te wennen, maar ze geeft geen kick als wij naar buiten gaan. Verder zoekt ze ons heel vaak op en ligt ze graag op schoot!
<<

Anoniem301

Bericht 08 Aug 2015 21:20

Re: kat meenemen?

Leuk dat ze vaak op schoot komt. Ik vind een reismandjw ook niet zielig hoor, maar dat is voor nood. Ik zou niet standaard als je niet thuis bent de poes in een hokje stoppen. Maar dat ga je geloof ik ook niet doen :)
<<

dodo

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 191

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:44

Bericht 08 Aug 2015 21:26

Re: kat meenemen?

Nee, huis is nu Pip proef! Vandaag de hele dag in de gaten gehouden. Ze heeft nu kennis gemaakt met de andere beesten waar ik bij was, de kattenbak is gebruikt en alles is veilig nu zover ik heb gezien. Dus voorlopig ( totdat ze naar buiten kan ) zijn de woonkamer en keuken haar terrein! En ze is zo lief!!
<<

Anoniem301

Bericht 08 Aug 2015 21:32

Re: kat meenemen?

Wat goed dat ze de kattenbak heeft gebruikt! Fijn dat ze hwt zo goed doet bij jullie.
<<

Catnip

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 11 Jan 2015 19:40

Bericht 08 Aug 2015 22:37

Re: kat meenemen?

Wat leuk en goed dat jullie dit hebben gedaan!
Ik heb het ook weleens overwogen, maar dat was vanuit Frankrijk en dat vond ik dan toch wel een te lange reis ;)
Zo te lezen is dit beestje veel beter af bij jullie dan rondzwerven op een camping, zeker in de winter vind ik dat altijd zo zielig voor die katjes :(

Wij hebben trouwens ook 2 katten die een tijdje op straat gezworven hebben en het zijn beide meer binnen- dan buitenkatten en ook superlief en aanhankelijk.

Kattententoonstellingen vind ik echt heel zielig, maar ze zeggen dat die raskatten zo rustig zijn dat ze het niet erg vinden om zo'n hele dag in een kooitje te zitten, tsja het zal wel.
<<

dodo

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 191

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:44

Bericht 08 Aug 2015 22:44

Re: kat meenemen?

Wat leuk om te lezen Catnip! Van mij mag Pip ook een binnenkat worden haha. En inderdaad vanuit Frankrijk had ik het ook niet gedaan.
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 09 Aug 2015 09:18

Re: kat meenemen?

Fijn dat het zo goed gaat! En voor de mensen die het allemaal zo zielig vinden, week eens in een asiel geweest? Daar zitten de katten stuk voor stuk in kleine hokjes!
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers