Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Twee kranen en brugdeel omgevallen

<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 03 Aug 2015 19:50

Re: Twee kranen en brugdeel omgevallen

Keet. schreef:Er vloog gewoon net serieus een klein kutvliegtuigje, en maar rondcirkelen, gewoon even de ramptoerist uithangen.


Dat vind ik zo erg, mensen die dat soort dingen bewust op gaan zoeken! Als je er langs rijdt of er op tv naar kijkt kan ik het nog enigszins snappen, maar doelbewust erheen, nee. Laat de hulpdiensten hun werk doen en ga naar huis...

Trouwens, Keet, heb jij wel eens een boomblaadje als naam gehad?
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 03 Aug 2015 19:51

Re: Twee kranen en brugdeel omgevallen

Ik was bij een vriend van me en die zegt ineens: wow, moet je nu kijken....

En ik dacht meteen aan Oreo's ouders. En aan Keet (als je bent wie ik denk dat je bent) dus ben maar gaan appen. Maar stomme doos die ik ben ook, ik dacht Oreo heeft dat allang gehoord...niet dus. Gelukkig niks aan de hand met haar ouders, maar ik voelde me wel echt ff heel ongelukkig over de hele situatie.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 03 Aug 2015 19:52

Re: Twee kranen en brugdeel omgevallen

Helix schreef:
Keet. schreef:Er vloog gewoon net serieus een klein kutvliegtuigje, en maar rondcirkelen, gewoon even de ramptoerist uithangen.


Dat vind ik zo erg, mensen die dat soort dingen bewust op gaan zoeken! Als je er langs rijdt of er op tv naar kijkt kan ik het nog enigszins snappen, maar doelbewust erheen, nee. Laat de hulpdiensten hun werk doen en ga naar huis...

Trouwens, Keet, heb jij wel eens een boomblaadje als naam gehad?


Ook met filmpjes op Dumpert. Gaan filmen terwijl je ook kan gaan helpen, like wtf....
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem205

Bericht 03 Aug 2015 19:54

Re: Twee kranen en brugdeel omgevallen

Geen sorry Leaf! Echt niet! O. dacht ook dat ik het al wist.

Keet, ja zo dichtbij en 'gelukkig' ook zo ver weg...
<<

Anoniem137

Bericht 03 Aug 2015 19:55

Re: Twee kranen en brugdeel omgevallen

Klopt Helix!
<<

Anoniem137

Bericht 03 Aug 2015 19:58

Re: Twee kranen en brugdeel omgevallen

Ook de huizen aan de andere kant van het water worden nu ontruimd vanwege mogelijk instortingsgevaar, kans bestaat dat de kade ontzet is.
<<

Anoniem137

Bericht 03 Aug 2015 19:59

Re: Twee kranen en brugdeel omgevallen

Er rust gewoon een vloek op die brug geloof ik. Ze zijn al jaren bezig met de renovatie ervan, een laar jaar terug stond de brug al op instorten. De echte renovatie is nu een paar maanden bezig en tot nu toe is alles fout gegaan wat fout kon gaan.
<<

Anoniem118

Bericht 03 Aug 2015 20:11

Re: Twee kranen en brugdeel omgevallen

Zag het ook op de social media, vreselijk echt! Ik hoopte zo dat het qua gewonden enigszins mee zou vallen, maar niet dus :(
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 03 Aug 2015 20:14

Re: Twee kranen en brugdeel omgevallen

Keet. schreef:Er vloog gewoon net serieus een klein kutvliegtuigje, en maar rondcirkelen, gewoon even de ramptoerist uithangen.

Dat kan toch ook gewoon een hulpverlener of iets van de media ofzo zijn? Welke gemiddelde Nederlander heeft er nou zo even een vliegtuig beschikbaar om over een rampgebied te gaan vliegen? Ik zou niet meteen aan ramptoeristen denken als ik een vliegtuigje zag hangen.

♥♥
<<

Anoniem198

Bericht 03 Aug 2015 20:16

Re: Twee kranen en brugdeel omgevallen

Keet. schreef:Er rust gewoon een vloek op die brug geloof ik. Ze zijn al jaren bezig met de renovatie ervan, een laar jaar terug stond de brug al op instorten. De echte renovatie is nu een paar maanden bezig en tot nu toe is alles fout gegaan wat fout kon gaan.


Ik ben even kwijt welke brug het is. Het zijn er ook zoveel.
Is dit de brug bij Carla's en Alle Hens? Hartje centrum of verderop meer richting de Meiden?
<<

Anoniem137

Bericht 03 Aug 2015 20:21

Re: Twee kranen en brugdeel omgevallen

De brug naast De Meiden.
<<

Anoniem198

Bericht 03 Aug 2015 20:27

Re: Twee kranen en brugdeel omgevallen

Keet. schreef:De brug naast De Meiden.

Hij is ook die kant opgevallen of naar de Emmalaan?

Die brug zijn ze niet steeds aan het renoveren maar er zijn buurtbewoners die klagen over geluidsoverlast.
Daarom is hij ook een tijd afgesloten geweest en is er dempend asfalt gestort en zijn er veel meer dingen gedaan.
Laatst gewijzigd door Anoniem198 op 03 Aug 2015 20:31, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem137

Bericht 03 Aug 2015 20:29

Re: Twee kranen en brugdeel omgevallen

Hij is ook die kant op gevallen, ter hoogte van de Barend van Zwieten en de Used Products. Ik ben een beetje kwijt wat er nou precies in dat rijtje zit eigenlijk.
<<

Anoniem198

Bericht 03 Aug 2015 20:34

Re: Twee kranen en brugdeel omgevallen

Keet. schreef:Hij is ook die kant op gevallen, ter hoogte van de Barend van Zwieten en de Used Products. Ik ben een beetje kwijt wat er nou precies in dat rijtje zit eigenlijk.


Ik hoor het net van mn schoonzusje dat het daar is. Haar ouders wonen daar. Erg hoor.
<<

Anoniem137

Bericht 03 Aug 2015 20:37

Re: Twee kranen en brugdeel omgevallen

Jeetje, wat moeten zij geschrokken zijn! Is hun huis nog wel heel? Mogen ze er nog in?
<<

Anoniem205

Bericht 03 Aug 2015 21:17

Re: Twee kranen en brugdeel omgevallen

Barend van Swieten heeft echt pech....
Had mijn moeder net aan de lijn, die heeft maar een wijntje of 3 genomen om van de schrik te bekomen. En gelijk heeft ze! Een andere bekende uit mijn netwerk heeft een van de kranen om zien vallen met haar zoontje van 4 :omg:
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 03 Aug 2015 22:01

Re: Twee kranen en brugdeel omgevallen

Keet. schreef:Zonneschijn, waar woon jij nu dan?


Ik woon in B.graven, brandweer zit hier vlak achter en vanuit Gouda e.d. draait hier allemaal voorbij.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anoniem123

Bericht 04 Aug 2015 08:28

Re: Twee kranen en brugdeel omgevallen

volgens mijn man hebben ze het brugdeel te ver door laten heisen. De kraan stond te steil ofzo.
(geen idee verder ik heb er helemaal geen verstand van)

Erg als je er woont, phff heftig :(
<<

Anoniem301

Bericht 04 Aug 2015 09:19

Re: Twee kranen en brugdeel omgevallen

Elliot schreef:
Keet. schreef:Er vloog gewoon net serieus een klein kutvliegtuigje, en maar rondcirkelen, gewoon even de ramptoerist uithangen.

Dat kan toch ook gewoon een hulpverlener of iets van de media ofzo zijn? Welke gemiddelde Nederlander heeft er nou zo even een vliegtuig beschikbaar om over een rampgebied te gaan vliegen? Ik zou niet meteen aan ramptoeristen denken als ik een vliegtuigje zag hangen.


Haha ja eens, lijkt me erg vergezocht.

Vooralsnog zijn er gelukkig geen doden, want de honden hebben niks gevonden en er is ook niemand als vermist opgegeven. Wel is er een hondje overleden.
<<

Anoniem301

Bericht 04 Aug 2015 09:20

Re: Twee kranen en brugdeel omgevallen

SarahKey schreef:volgens mijn man hebben ze het brugdeel te ver door laten heisen. De kraan stond te steil ofzo.
(geen idee verder ik heb er helemaal geen verstand van)

Erg als je er woont, phff heftig :(


Op het nieuws zeiden ze dat je sowieso geen hijskraan op zo'n platform op het water moet zetten omdat op het water hele andere (natuurkundige) regels gelden dan aan land.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 04 Aug 2015 09:31

Re: Twee kranen en brugdeel omgevallen

Carrie schreef:
Elliot schreef:
Keet. schreef:Er vloog gewoon net serieus een klein kutvliegtuigje, en maar rondcirkelen, gewoon even de ramptoerist uithangen.

Dat kan toch ook gewoon een hulpverlener of iets van de media ofzo zijn? Welke gemiddelde Nederlander heeft er nou zo even een vliegtuig beschikbaar om over een rampgebied te gaan vliegen? Ik zou niet meteen aan ramptoeristen denken als ik een vliegtuigje zag hangen.


Haha ja eens, lijkt me erg vergezocht.

Vooralsnog zijn er gelukkig geen doden, want de honden hebben niks gevonden en er is ook niemand als vermist opgegeven. Wel is er een hondje overleden.


Ik begreep dat de honden zoeken naar levenden en niet naar doden. Wel is de zoektocht afgerond en is er niemand meer vermist.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem185

Bericht 04 Aug 2015 09:36

Re: Twee kranen en brugdeel omgevallen

Carrie schreef:
SarahKey schreef:volgens mijn man hebben ze het brugdeel te ver door laten heisen. De kraan stond te steil ofzo.
(geen idee verder ik heb er helemaal geen verstand van)

Erg als je er woont, phff heftig :(


Op het nieuws zeiden ze dat je sowieso geen hijskraan op zo'n platform op het water moet zetten omdat op het water hele andere (natuurkundige) regels gelden dan aan land.
Ik mag aannemen dat bij zo'n klus er professionals zijn ingehuurd en dat ze rekening houden met dat soort dingen en ook de kennis bezitten die hier nodig voor is. Het zal een kwestie van pech zijn geweest. Ik vind het onzin om er direct van uit te gaan dat die mensen niet wisten waar ze mee bezig waren.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 04 Aug 2015 09:39

Re: Twee kranen en brugdeel omgevallen

Lampenkapje schreef:
Carrie schreef:
SarahKey schreef:volgens mijn man hebben ze het brugdeel te ver door laten heisen. De kraan stond te steil ofzo.
(geen idee verder ik heb er helemaal geen verstand van)

Erg als je er woont, phff heftig :(


Op het nieuws zeiden ze dat je sowieso geen hijskraan op zo'n platform op het water moet zetten omdat op het water hele andere (natuurkundige) regels gelden dan aan land.
Ik mag aannemen dat bij zo'n klus er professionals zijn ingehuurd en dat ze rekening houden met dat soort dingen en ook de kennis bezitten die hier nodig voor is. Het zal een kwestie van pech zijn geweest. Ik vind het onzin om er direct van uit te gaan dat die mensen niet wisten waar ze mee bezig waren.

Ja heel erg eens! Er wordt nu ook onderzoek gedaan volgens mij, laten we dat eerst even afwachten in plaats van te speculeren over alles dat fout is gegaan.

Ik vind dat altijd een beetje irritant, dat er meteen gezegd wordt dat dit en dat fout is gedaan door het bedrijf. Alsof ze doelbewust hun kraan verkeerd hebben neergezet ofzo. Ik ga er vanuit dat het gewoon een ongeluk was, al dan niet door een menselijke fout. Of dat ook echt zo is zal uit het onderzoek blijken.

♥♥
<<

Anoniem304

Bericht 04 Aug 2015 09:42

Re: Twee kranen en brugdeel omgevallen

Lampenkapje schreef:
Carrie schreef:
SarahKey schreef:volgens mijn man hebben ze het brugdeel te ver door laten heisen. De kraan stond te steil ofzo.
(geen idee verder ik heb er helemaal geen verstand van)

Erg als je er woont, phff heftig :(


Op het nieuws zeiden ze dat je sowieso geen hijskraan op zo'n platform op het water moet zetten omdat op het water hele andere (natuurkundige) regels gelden dan aan land.
Ik mag aannemen dat bij zo'n klus er professionals zijn ingehuurd en dat ze rekening houden met dat soort dingen en ook de kennis bezitten die hier nodig voor is. Het zal een kwestie van pech zijn geweest. Ik vind het onzin om er direct van uit te gaan dat die mensen niet wisten waar ze mee bezig waren.

Een beetje expert gaat ook niet zitten speculeren bij het nieuws. Natuurlijk gelden er op het water hele andere regels dan aan land, maar dit zijn professionals en zij doen dit all the time.
<<

Anoniem301

Bericht 04 Aug 2015 09:44

Re: Twee kranen en brugdeel omgevallen

Ehm, ik ga nergens vanuit, ik quote alleen even wat ik vanmorgen op het nieuws hoorde :) En je zag trouwens ook duidelijk dat dat platform helemaal kantelde waardoor de hijskraan viel. Mensen kunnen domme fouten maken, ook al doen ze het niet expres natuurlijk. Die man met de monstertruck is ook niet expres in het publiek gereden maar een domme domme fout was het wel.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers