Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bezoek ouders kraamweken

<<

Anoniem301

Bericht 03 Aug 2015 09:22

Bezoek ouders kraamweken

Hoi!

kwamen jouw ouders/schoonouders elke dag langs? En zo ja hoe lang bleven ze dan? Vond je dat fijn? Zaten jullie op één lijn qua verwachtingen van de frequentie?

Ik weet zelf nog niet goed wat ons fijn lijkt, van mij is mijn moeder (uiteraard) van harte welkom om vaak op bezoek te komen, maar het moet ook weer niet te vaak zijn denk ik?

Ben benieuwd!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 03 Aug 2015 09:27

Re: Bezoek ouders kraamweken

Iedereen kwam af en aan. Als ik het zat was ging ik met kind naar de slaapkamer.
R. 2013
D. 2016
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 03 Aug 2015 09:28

Re: Bezoek ouders kraamweken

Oh dat was trouwens de tweede week. De eerste week lagen we in het ziekenhuis.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem181

Bericht 03 Aug 2015 09:28

Re: Bezoek ouders kraamweken

-
Laatst gewijzigd door Anoniem181 op 07 Feb 2016 22:47, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem174

Bericht 03 Aug 2015 09:32

Re: Bezoek ouders kraamweken

Weg ivm persoonlijke details.
Laatst gewijzigd door Anoniem174 op 05 Aug 2015 08:46, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 03 Aug 2015 09:38

Re: Bezoek ouders kraamweken

Schoonouders zijn in de kraamweek 1x geweest. Mijn ouders 3x.
Ze wonen beide niet dichtbij.
Schoonouders zijn max 2 uur "op visite" geweest, mijn ouders een hele middag maar hebben in die tijd ook boodschappen gedaan, huis schoongemaakt etc.
Onze dochter heeft in de kraamweek nog 3 dagen in het ziekenhuis gelegen, daardoor had ik maar 4 dagen kraamhulp in huis. In de dagen dat zij er niet was hebben m'n ouders 1 dag die taken overgenomen.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2864

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 03 Aug 2015 09:40

Re: Bezoek ouders kraamweken

Ik moet echt stevig nadenken. De eerste paar dagen zijn mijn ouders wel elke dag eventjes geweest in de avond. Een keer met mijn opa, een keer met mijn oom en tante. Die bezoekjes waren maximaal een uurtje en ik heb ze niet als onprettig ervaren. Later kwam m'n moeder overdag alleen eventjes langs, ook helemaal prima. Ze belde wel eventjes van te voren als ze kwam.

Schoonouders kwamen de eerste dag thuis samen langs(en waren net als mijn ouders de avond ervoor in het zkh langs geweest). Daarna kwam schoonmoeder zo nu en dan wel eventjes langs. Vervelende vond ik daarvan wel dat schoonmoeder niet belt, maar dan zo ineens aan de deur staat. Dat is nu nog zo. Maar ze kwam volgens mij niet dagelijks.
<<

Anoniem280

Bericht 03 Aug 2015 09:53

Re: Bezoek ouders kraamweken

Mijn meiden hebben dan een maand in het ziekenhuis gelegen en schoonouders en mijn pa kwamen iedere dag mee.
Erg vond ik het niet. Ze mochten alleen kijken. Wanneer wij gingen buidelen/kangoeroeën dan gingen ze weg, hadden wij alle tijd voor onze meiden.

De week dat ze thuis kwamen, kwamen schoonouders en mijn pa 2x per week.
<<

Anoniem129

Bericht 03 Aug 2015 09:55

Re: Bezoek ouders kraamweken

Ik vind dat ook zo lastig. Mijn moeder en ik hebben een hele goede band en wil haar na de bevalling er eerder bij hebben dan mijn schoonmoeder. Die is ook prima hoor maar gewoon niet zoals mijn eigen moeder. Alleen moet ik nog even kijken hoe ik dat aan ga pakken.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 03 Aug 2015 09:57

Re: Bezoek ouders kraamweken

Prima als ze vaak komen, wel na een telefoontje. En dan de eerste week. Daarna mag t weer gewoon worden.
Als ze komen hoef ik ze ook geen uren aan m'n bed.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 03 Aug 2015 09:57

Re: Bezoek ouders kraamweken

Toen ik na mijn keizersnee in het ziekenhuis lag kwamen mijn ouders en schoonouders bijna iedere dag even langs. Dat vond ik echt heel fijn. Eenmaal thuis zaten er steeds wel een paar dagen tussen hoor. En altijd in overleg, ze kwamen gelukkig nooit onverwachts. We gaven het ook gewoon aan als we een dag geen bezoek wilden of als het vanwege ander bezoek niet uitkwam.

Bedenk dat hun leven wel gewoon doorgaat qua werk, verplichtingen, etc. Dus al zouden ze willen, het lukt ze waarschijnlijk niet eens om elke dag langs te komen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 03 Aug 2015 10:00

Re: Bezoek ouders kraamweken

Lien, als ik eerlijk ben vind ik dat je dat niet kan maken. Is toch voor je man ook noet leuk? Hoor dat wel vaker, dat vrouwen eerst hun ouders willen zien en dan pas de schoonouders welkom zijn. Ik heb ook niet meer dan gewoon contact met m'n schoonouders, maar zou t niet over m'n hart kunnen verkrijgen om hun later pas te laten komen tov mijn man. Als je ze belt en ze geven aan niet meteen te kunnen is het natuurlijk wat anders.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 03 Aug 2015 10:01

Re: Bezoek ouders kraamweken

Het zou me niks verbazen als vooral mijn moeder wel elke dag langs zou willen komen, maar ik denk ook dat als we gewoon eerlijk zeggen daar geen behoefte aan te hebben, ze het niet doet.
In die kraamweek vind ik wat visite denk ik prima, maar echt niet de hele dag door. Als je in het ziekenhuis ligt lijkt het me trouwens nog wel weer fijn. Die paar dagen in het ziekenhuis wegens uitdroging vond ik zo saai.. Eventjes bezoek (is toch niet meer dan 2 keer een uur bij ons in het ziekenhuis) lijkt me dan nog wel fijn.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 03 Aug 2015 10:05

Re: Bezoek ouders kraamweken

Ja in het ziekenhuis lijkt me dan wel weer fijn! Vond ik ook zo ontzettend saai.
Maar dan moet je wel een ziekenhuis hebben met bezoekuren. Bij mijn schoonzus was t vrije inloop en die hadden dus echt de hele dag bezoek.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem129

Bericht 03 Aug 2015 10:06

Re: Bezoek ouders kraamweken

Klopt hoor Sam, eigenlijk vind ik dat zelf ook haha! Denk dat ik het ook niet gaat gebeuren maar dat is gewoon het gevoel dat ik heb. Ach we zien wel hoe het gaat lopen!
<<

Anoniem186

Bericht 03 Aug 2015 10:08

Re: Bezoek ouders kraamweken

Ouders en schoonouders kwamen veel, bijna iedere dag. Ik voelde me prima en vond het bezoek juist heel gezellig.
Als ik er geen zin in had, dan zei ik dat gewoon.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 03 Aug 2015 10:10

Re: Bezoek ouders kraamweken

Mijn moeder is
Kajaka88 schreef:Ik moet echt stevig nadenken. De eerste paar dagen zijn mijn ouders wel elke dag eventjes geweest in de avond. Een keer met mijn opa, een keer met mijn oom en tante. Die bezoekjes waren maximaal een uurtje en ik heb ze niet als onprettig ervaren. Later kwam m'n moeder overdag alleen eventjes langs, ook helemaal prima. Ze belde wel eventjes van te voren als ze kwam.

Dit zo'n beetje. En mijn schoonouders zijn iedere dag even binnenkomen wandelen, zij wonen naast ons en ook dit vond ik niet vervelend.
Belangrijk wel om erbij te zeggen dat bijna niemand onze zoon heeft vastgehouden in de eerste weken. Dit wilde ik niet, visite kwam dus echt alleen kijken.
(Opa's en oma's hebben wel vastgehouden, maar pas na een paar dagen en niet lang of vaak.)
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 03 Aug 2015 10:36

Re: Bezoek ouders kraamweken

Ouders en schoonouders zijn allemaal 2 keer geweest in de kraamweek, maar ze wonen dan ook op 1.5uur rijden.
Ik ben 's avonds bevallen en de volgende dag stond iedereen tegelijk in het ziekenhuis, dat kwam omdat mijn moeder en schoonvader niet zomaar niet naar hun werk konden gaan en beide een halve dag zijn gaan werken. Ik vond het heel leuk dat iedereen er was, maar achteraf veel te druk ( ouders, schoonouders, zwager, schoonzus met vriend). Ik had echt heel graag even met mijn moeder over de bevalling gesproken en een rustig moment samen gehad. Mijn broer kwam de volgende dag omdat hij niet weg kon van zijn werk en ik vond de rust dat ik alleen met hem was zo fijn!

Later in de week kwamen mijn ouders nog een keer en zouden blijven eten, toen wilde vrienden die die morgen op kraamvisite zouden komen, wat later komen. Ik heb toen aangegeven dat dat prima was, maar dat ze dan wel weg moesten als mijn ouders er waren, ik had zo'n behoefte aan tijd met mijn ouders en de kleine in alle rust.
Mijn schoonouders kwamen de tweede keer met de oma van mijn man.
Ik zou het prima vinden als ze elke dag even zouden komen als ze in de buurt woonde, maar dan echt even voor een kopje koffie en daarna weer naar huis. Nu kwamen ze maar twee keer maar bleven ook wat langer, dat was prima, maar daar zou ik niet elke dag zin/ tijd/ puf voor hebben.

Ik zou een tweede keer niet bewust eerst mijn ouders en daarna mijn schoonouders de kleine laten zien, dat maakt me qua volgorde niks uit, maar ze misschien niet meer tegelijk laten komen. Mijn schoonmoeder is vrij dominant aanwezig en mijn ouders worden daar volledig door ondergesneeuwd en ik had echt behoefte om dingen met mijn moeder te bespreken.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem123

Bericht 03 Aug 2015 10:58

Re: Bezoek ouders kraamweken

Mijn schoonouders kwamen om de dag even kijken.
Mijn moeder 2 keer in de week, maar zij woont 100 km verderop en ze bleven toen een hele dag.
(ik ging gewoon slapen als ik moe was)

bij de oudste hadden we voor de rest geen visite in de kraamweek, bij de jongste alleen wat vrienden. De rest kwamen na de eerste week. We wouden bewust weinig kraamvisite in de kraamweek.
<<

Anoniem166

Bericht 03 Aug 2015 11:07

Re: Bezoek ouders kraamweken

Mijn moeder kwam op de tweede dag even langs en daarna zag ze mijn zoon weer na twee weken toen wij naar haar toe gingen. Zij had enkele dagen voor de uitgerekende datum een zware operatie gehad, dus was niet erg mobiel.

Mijn schoonouders zijn ook op de tweede dag even geweest. En toen na vijf maanden weer.

Liever niet quoten.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 03 Aug 2015 11:17

Re: Bezoek ouders kraamweken

Mijn moedrt waa er elke dag en vroeg steeds voordat ze kwam of ze zich niet teveel opdrong en dat we dat wel echt aan moesten geven maar ik vond het echt heel fijn om haar veel te zien. Mijn vriend vond het ook prima. Mijn vader is in de eerste week 1x geweest en dat vond ik ook echt voldoende. Schoonouders hebben we ong. 4x gezien de eerste week. Ik heb het odee dat schoonmoeder wel vaker had willen komen en dar had ook zeker gemogen maar op dat moment was ik niet alerr genoeg om haar daarop te wijzen.
<<

Anoniem147

Bericht 03 Aug 2015 11:22

Re: Bezoek ouders kraamweken

Van mij zouden ze wel iedere dag even mogen komen maar geen uren (wat ze ook nooit zouden doen trouwens). Ik zou het zelf wel fijn vinden om even een half uurtje te kletsen met iemand (niet je partner/kind) als je verder je huis niet uitkomt. Ook zou ik het heel fijn vinden als ze bijvoorbeeld nog even wat boodschapjes zouden willen oppikken ofzo. Dingetjes die de kraamzorg niet doet.
<<

Anoniem199

Bericht 03 Aug 2015 11:34

Re: Bezoek ouders kraamweken

M'n ouders en schoonouders kwamen vrij snel langs en ook m'n zwager en schoonzusje. Die wonen allemaal in de buurt. D heeft 10 dagen in het ziekenhuis gelegen, ik ging na 3 dagen naar huis. Meestal ging ik samen met m'n vriend heen, maar soms ging m'n moeder of schoonmoeder mee. Zo niet, kwamen ze vaak om de dag eventjes kijken. Toen we eenmaal thuis waren, kwamen vooral de oma's langs, maar wel altijd in overleg. Ik vond het eigenlijk wel fijn om bezoek te hebben, aangezien m'n vriend alweer aan het werk moest. In de weken voor de bevalling had ik veel minder zin in bezoek, echt geen energie voor.
<<

Anoniem301

Bericht 03 Aug 2015 11:43

Re: Bezoek ouders kraamweken

Ok dus vaak gaat het wel goed dus in duidelijk overleg!

Mijn moeder stelde voor om nadat de kraamverzorgster weg is te komen kramen, heeft mijn oma ook bij haar/mij gedaan. Hm daar moet ik dan echt niet aan denken maar wel heel lief van haar :) Is overigens ook niet nodig want mijn man heeft zodra ik bevallen ben 4 weken verlof, heel fijn!
<<

Anoniem148

Bericht 03 Aug 2015 11:50

Re: Bezoek ouders kraamweken

Hier kwamen zowel ouders als schoonouders iedere dag langs. Zonder te vragen. Beide hebben sleutels maar nooit gebruikt want toen was mijn man ook thuis.
Als ik op bed lag zaten ze onder of keken even bij mijn zoon op de kamer. Vond dat niet erg. Als ik wakker was riep ik ze binnen op mijn kamer of ging naar beneden.
Ze wisten dat ze welkom waren en als ik sliep stoorde ze mij niet. Ook mijn man vond het fijn. Mijn ouders bleven vaak maar een half uur. Zijn ouders langer.
Eerste kleinkind dus spannend en enthousiast en met zoon ging het niet heel goed dus ook zorgen.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers