Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Huisdieren en bevallen

<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 01 Aug 2015 20:45

Huisdieren en bevallen

Reageerden jullie huisdieren nog anders toen je op het punt stond om te bevallen?
En hoe reageerden ze op de baby?
2015 💙
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 01 Aug 2015 20:48

Re: Huisdieren en bevallen

Niet. Kat heeft de hele zwangerschap op schoot doorgebracht (normaal niet), maar toen het moment daar was zag ik geen verandering bij haar. Toen mijn zoon thuis kwam, hield ze zich afzijdig. Nog steeds eigenlijk. Ze is haar oude ik en houdt niet zo van de drukte die zoon soms meebrengt.
L2014 & H2017
<<

Anoniem205

Bericht 01 Aug 2015 21:42

Re: Huisdieren en bevallen

Geen verschil. Ze moesten tijdens de zwangerschap biks van me weten, rond de bevalling werd het niks anders.
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:25

Bericht 01 Aug 2015 21:49

Re: Huisdieren en bevallen

Tijdens de zwangerschap waren ze erg beschermend naar mij toe, en bleven veel bij me liggen. Vooral ons toen nog jonge katertje, die ging zelfs vaak op mijn buik liggen. :palm:

Toen ik thuiskwam na 3 weken ziekenhuis, lagen ze weer bijna de hele dag in mijn buurt. Ze hebben beide gesnuffeld aan de baby af en toe. Totdat ze kon bewegen. :smile: Mijn oude kater vind dat veel te druk en te eng, dus die blijft wel uit haar buurt. Onze jongere kater die vind het alleen maar leuk en is gek op aandacht! :smile: Die kleine meid speelt vaak met hem, en kan hem knuffelen en kusjes geven. Het zijn dikke maatjes die twee. :love:
Afbeelding

Afbeelding
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 01 Aug 2015 22:23

Re: Huisdieren en bevallen

Tijdens zwangerschap/bevalling niks aan de hond gemerkt. Ik ben ingeleid, dus mogelijk heeft hij daardoor niks kunnen merken ;)
Nadat ik na 3 dagen thuis kwam was de hond erg nieuwsgierig naar de maxicosi/dochter. Ook nog enkele dagen daarna kwam hij meteen naar me toe als ik haar van boven haalde. Daarna was de nieuwigheid er al vanaf
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Jelin

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:05

Bericht 02 Aug 2015 01:19

Re: Huisdieren en bevallen

Onze ene hond reageerde heel sterk op mijn zwangerschappen. De hond liep de hele tijd achter me aan, dat was al in het begin. Daarna wilde hij constant op mijn buik liggen. Toen de bevalling begon reageerde hij niet anders.

Toen ik bij de oudste weer thuis kwam uit het ziekenhuis met dochter. Was hij vooral erg blij. Wij hebben de maxicosi op de grond gezet en de honden mochten snuffelen. Daarna was het prima. Bij de jongste ook zo gedaan.

Helaas is de hond tijdens mijn tweede zwangerschap overleden.
J: 2 maart 2008
A: 5 maart 2013
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 02 Aug 2015 07:58

Re: Huisdieren en bevallen

Onze kat sliep de hele zwangerschap op me of pal tegen me aan. Deed ze voorheen nooit.
Overdag lag ze ook steeds bij me op schoot. De dag dat ik beviel is ze niet bij me in de buurt geweest.

Ze kan goed met N. en heeft nog nooit uitgehaald of wat ook maar. Als ze er genoeg van heeft trekt ze zich terug in de slaapkamer en weer N. ook dat ze haar met rust moet laten.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 02 Aug 2015 08:01

Re: Huisdieren en bevallen

Slim van N. L gaat er gillend achteraan! Arme kat.
L2014 & H2017
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1299

Geregistreerd: 17 Dec 2014 20:51

Bericht 02 Aug 2015 08:01

Re: Huisdieren en bevallen

1 van mijn katten werd tijdens mijn zwangerschap erg beschermend naar mij toe. Hij gaf mijn dochter standjes. Ik waarschuwde dochter dan 2x, en moest de derde x op staan. Maar op het moment dat hij dan zag dat ik op wilde staan vloog hij erop af en gaf dochter een tik. Heel grappig want hij gebruikte dan ook niet zijn nagels. Ook blies hij dan boos naar haar. Dit doet hij ook altijd als de andere katten ruzie hebben of als man en ik ruzie hebben.

Hij was er niet bij toen de bevalling begon, was die nacht op pad.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 02 Aug 2015 08:03

Re: Huisdieren en bevallen

mzcharlotte schreef:Slim van N. L gaat er gillend achteraan! Arme kat.


Deed N. in het begin ook hoor, maar inmiddels weet ze dat ze dat niet meer moet doen.
Kostte veel moeite en vaak Nee zeggen.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Guus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 948

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:25

Bericht 02 Aug 2015 09:31

Re: Huisdieren en bevallen

Nala bleef de laatste weken zwangerschap nog dichter bij me in de buurt dan anders, wilde altijd in dezelfde ruimte zijn.
Toen de weeën begonnen lag ze naast me, heel rustig. Terwijl het best wel een druktemaker kan zijn.

Ze lwam weer thuis en toen hebben we haar P. Laten zien en verder niet te gek over gedaan, ze is gek op de baby en is eerder bij haar dan ik als ze huilt :wink: P. Moet erg hard lachen als Nala met dr voorpoten op de rand van de comodd komt staan om te koekeloeren, super schattig. Nala is een stuk rustiger dan voor de bevalling.
Vet Goochem!


30-08-2013, ik ook van jou
01-06-2015, mama is het woord waar het leven mee begint
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:18

Bericht 02 Aug 2015 11:02

Re: Huisdieren en bevallen

Ik heb hier een kat (een vrouwtje) die echt niks van mij moet weten. Ze is bang voor me en hangt heel erg aan mijn man. Al sinds de terug plaatsing gedraagt ze zich anders naar mij. Ze is aanhankelijk. Komt bij me op de bank zitten ik moet haar steeds aaien en is heel lief voor me. Echt zo apart. Mijn kater gedraagt zich gewoon hetzelfde. Laat zich wel aaien maar is niet overdreven aanhankelijk. Zal mijn benieuwen hoe dat vrouwtje van mij straks reageert als de kleine er is.
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 02 Aug 2015 11:06

Re: Huisdieren en bevallen

grappig om te lezen, hier word ik continu gevolgd door de poes. Eigenlijk heeft ze dat altijd al gedaan. Als mensen niet lief zijn voor mij is zij ook niet zo lief voor hun. Alleen ik word dus sinds 2 dagen behoorlijk genegeerd, mocht haar vanochtend even aanhalen maar verder sta ik in de negeer. Niet heel erg leuk zeg maar. Word nog wel steeds in de gaten gehouden maar tis niet zo dat ze me overal volgt.
2015 💙

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google Adsense [Bot]