Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoeveel calcium krijg je binnen?

<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 31 Jul 2015 17:22

Hoeveel calcium krijg je binnen?

Ik dacht dat ik wel genoeg binnenkreeg, maar de internist heeft het voor me uitgerekend en ik bleek maar 500 mg per dag binnen te krijgen, terwijl iemand van mijn leeftijd minimaal 700 mg binnen zou moeten krijgen. Ik heb nu een supplement met 500 mg calcium gekregen en moet daarnaast meer sojaproducten met calcium gaan gebruiken. Dan kom ik over de 1000 mg per dag.
Ik slik een multivitaminepil (160 mg calciumfosfaat), drink twee glazen sojamelk en eet een vleesvervanger per dag.

Letten jullie erop of je genoeg binnenkrijgt of geloof je het allemaal wel?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 31 Jul 2015 17:45

Re: Hoeveel calcium krijg je binnen?

Ik geloof het allemaal wel, heb niet echt de energie om me daar op het moment mee bezig te houden. Komt wel weer. Ideaal is anders natuurlijk
2015 💙
<<

Anoniem211

Bericht 31 Jul 2015 18:09

Re: Hoeveel calcium krijg je binnen?

Laatst bij de homeopaat ook gehoord dat veel mensen met een calciumtekort rondlopen zonder dat ze het weten. En dat het vaak ook gepaard gaat met vitamine d tekort. Basisstoffen, best belangrijk.

Heb je daar ook klachten van, Derpy?
<<

Anoniem147

Bericht 31 Jul 2015 18:28

Re: Hoeveel calcium krijg je binnen?

Ik geloof sowieso dat heel veel mensen vitaminetekorten hebben. Mijn ouders staan altijd de klapperen met hun oren als ze horen dat ik vitaminepillen slik 'want ik eet zo gezond'. Klopt! Maar ik ben er van overtuigd dat ik met gezond eten nog steeds niet voldoende van alles binnen krijg. Misschien vitamine C wel (veel fruit) ofzo maar van die vitamine die bijna nergens in voorkomen krijg ik anders niet binnen hoor.

Calcium krijg ik denk ik wel genoeg binnen. Ik eet bijna elke dag 300 gram kwark (390mg calcium) en 2 eieren (60mg calcium) en daarnaast nog gevarieerd avondeten met kip/kalkoen/witvis en rund en best vaak broccoli en kool (spitskool/Chinese kool). Ook nog fruit (in een appel zit alweer 50gr calcium).

Hopelijk helpt het supplement wat je van de arts hebt gekregen. Mocht je het nou zelf willen aanvullen dan zijn er echt heel veel producten (buiten melkproducten) die calcium bevatten hoor! Ook dingen die niet echt voor de hand liggen zoals noten.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 31 Jul 2015 18:32

Re: Hoeveel calcium krijg je binnen?

Ik zou ook wel eens wat meer willen verdiepen in vitaminen. Want volgens mij krijg ik echt veels te weinig binnen.
Calcium sowieso te weinig.

Wel goed dat je tabletten heb gekregen Derpy, zeker ivm je andere topic. Ben benieuwd of je je beter/anders voelt ermee.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem147

Bericht 31 Jul 2015 18:34

Re: Hoeveel calcium krijg je binnen?

Ik vind het echt super interessant om daar over te lezen Sam. Nu ben ik sowieso wel gefascineerd door voeding en hoe jezelf zo gezond mogelijk kunt krijgen door vitamine/mineralen etc:P

Met natuurlijk wel ruimte voor heerlijke uitspattingen, want psychische gezondheid vind ik ook belangrijk haha!
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 31 Jul 2015 18:38

Re: Hoeveel calcium krijg je binnen?

Kun je daarover lezen op het voedingscentrum? Of heb jij een andere tip?
Psychische gezondheid :smile:
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem147

Bericht 31 Jul 2015 18:47

Re: Hoeveel calcium krijg je binnen?

Deze website bekijk ik zelf redelijk vaak als ik wat wil weten.
http://www.vitamine-info.nl/hoeveel-heb-ik-nodig/
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 31 Jul 2015 18:52

Re: Hoeveel calcium krijg je binnen?

Ik heb geen klachten, maar heb deze week te horen gekregen dat ik osteopenie heb, een voorstadium van osteoporose. Het is ontdekt doordat m'n pols een jaar geleden in drie stukken brak en er vervolgonderzoek is gedaan, omdat ik nog een beetje jong was voor zo'n breuk.

Ik kan niet merken of dat bruisspul helpt, er zit ook vitamine D in, maar moet het een halfjaar gebruiken en dan bloed laten prikken om te kijken of m'n lichaam het goed opneemt. Ik dacht altijd dat ik wel goed bezig was met elke dag braaf een multitotaal en m'n gezonde eten, maar schijnbaar nog niet genoeg.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 31 Jul 2015 22:02

Re: Hoeveel calcium krijg je binnen?

Sinds ik bruistabletten gebruik wel. En of het echt helpt weet ik niet, maar ik heb vele malen minder pijn in m'n been.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 31 Jul 2015 22:40

Re: Hoeveel calcium krijg je binnen?

Ik kook de eierschalen van bio eieren uit en maal dit helemaal fijn. Dit poeder doe ik in capsules en zo krijg ik een hele goede en pure vorm van calcium binnen. Mijn moeder doet dit al jaren en haar osteoperose is sindsdien niet meer achteruit gegaan. Ik neem hier ook magnesium, zink en andere vitamines en mineralen bij.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 31 Jul 2015 22:42

Re: Hoeveel calcium krijg je binnen?

Ik gebruik overigens ook zeoliet als ontgiftend middel. Dit zorgt er meder ook voor dat je de juiste dingen wel goed opneemt.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 03 Aug 2015 09:48

Re: Hoeveel calcium krijg je binnen?

Mamsie schreef:Ik kook de eierschalen van bio eieren uit en maal dit helemaal fijn. Dit poeder doe ik in capsules en zo krijg ik een hele goede en pure vorm van calcium binnen. Mijn moeder doet dit al jaren en haar osteoperose is sindsdien niet meer achteruit gegaan. Ik neem hier ook magnesium, zink en andere vitamines en mineralen bij.


Wat handig, ik heb even gegoogeld en 't schijnt inderdaad goed te helpen: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed?Db=pubmed&Cmd=ShowDetailView&TermToSearch=12064336&ordinalpos=2&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsPanel.Pubmed_RVDocSum

Kippen eten zelf ook de eierschalen op om calcium binnen te krijgen, dus op zich wel logisch. Scheelt ook weer afval.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 03 Aug 2015 13:00

Re: Hoeveel calcium krijg je binnen?

Ja het is even wat meer werk maar het is wel heel goed. Je moet ook het velletje wat in de schaal zit, als t lukt, mee fijn malen.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 03 Aug 2015 13:52

Re: Hoeveel calcium krijg je binnen?

Ik mag voorlopig alleen gebruiken wat ik met de internist heb besproken qua supplementen en voeding, maar ik ga 't onthouden.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers