Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Trouwringen overleden opa en oma tot 1 nieuwe ring maken

<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4998

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 31 Jul 2015 16:32

Trouwringen overleden opa en oma tot 1 nieuwe ring maken

Help! Ik heb even wat advies nodig.

Ik heb de trouwringen van mijn opa en oma gekregen.
Ze zijn onlangs vlak na elkaar overleden op 91 en 89-jarige leeftijd.
Ze hebben heel veel voor mij betekend.
Nu wil ik dus van de ringen 1 nieuwe mooie ring laten maken.
En dan met een klein steentje erin van mijn vriend.

Vandaag had ik een afspraak bij een goudsmid.
We hebben eerst wat gepraat en ze heeft heel veel vragen gesteld, ook best persoonlijke dingen.
Nu kwamen we uiteindelijk tot een mooie ring met een steentje erin.
Zoiets als dit, maar dan gekruist.
Afbeelding
Dat komt op €800 uit.
Ik schrok nogal van de prijs, dat zei ik ook.
Want het goud is er al.
Maar ze maken dan een malletje, smelten de ringen om en gieten het in het malletje om de nieuwe ring te maken.
Ik krijg van haar nog een uitgewerkte mail en foto van het ontwerp.
Want dit maakt ze na van een bestaande ring.

En nu zit ik thuis en ben ik meteen aan het twijfelen.
Want... wil ik wel dat de oude ringen omgesmolten worden.
Zoals ze nu zijn hebben mijn opa en oma de ringen gedragen tot aan hun sterfbed.
Zo heb ik ze gekregen.

Ik kwam namelijk bij haar met een foto van een mooie ring die ik zelf op internet had gevonden.
En die praatte ze mij eigenlijk uit mijn hoofd, achteraf gezien.
Zoiets als dit vind ik veel mooier met een klein steentje ertussen:
Afbeelding

Wat zouden jullie doen?
Zulke dierbare ringen omsmelten?
Of van de ringen, in de originele staat, 1 nieuwe ring maken?
Ik vind het zo lastig!

Is er misschien iemand die dit al weleens heeft gedaan?
Wat heeft het ongeveer gekost?
Ik heb dus geen idee of het duur is?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 31 Jul 2015 16:37

Re: Trouwringen overleden opa en oma tot 1 nieuwe ring maken

Oef lastig zeg..
Ik zou in ieder geval niets overhaast beslissen!!

Ik vind wat jij geplaatst hebt ook erg mooi. Maar zit je dan niet met het probleem dat de ene groter is dan de ander?
<<

Anoniem119

Bericht 31 Jul 2015 16:38

Re: Trouwringen overleden opa en oma tot 1 nieuwe ring maken

Wat een dierbaar erfstuk heb je gekregen! Kan me voorstellen dat je er goed over nadenkt wat je er mee wilt gaan doen.

Stomme vraag, maar denk je dat jij en je vriend ooit gaan trouwen? Desnoods kun je ze bewaren voor dan, dat jullie ze dan echt als trouwringen gaan dragen (evt op maat laten maken). Of zou je vriend dat niet willen?

Je zou ook die ringen iets smaller kunnen laten maken en er een hangend diamantje tussen kunnen laten zetten.

Kan niet echt een goed voorbeeld vinden, maar zoiets:

Afbeelding

Dus er tussen. Dan heb je beide ringen gebruikt voor 1 ring en kost het misschien minder. Volgens mij heeft Marsy zoiets als verlovingsring dus misschien weet zij hoe dat heet (maar dan anders, en mooi, bovenstaand voorbeedl vind ik niet mooi)

Edit: Volgens mij bedoel jij dat dus ook?
Laatst gewijzigd door Anoniem119 op 31 Jul 2015 16:40, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem281

Bericht 31 Jul 2015 16:39

Re: Trouwringen overleden opa en oma tot 1 nieuwe ring maken

Oh één groter lijkt me juist nóg mooier! Ik zou ze zeker zo laten en laten verbinden door een steentje van je vriend, als dat jouw liefde is. Liefde heeft hen immers ook jarenlang verbonden :)
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 31 Jul 2015 16:42

Re: Trouwringen overleden opa en oma tot 1 nieuwe ring maken

Ik zou de ringen het liefst origineel houden.
Het plaatje wat je op internet gevonden hebt vind ik erg mooi. Simpel, maar origineel.
Een steentje er tussen vind ik mooi.

Jammer dat je het gevoel hebt dat die goudsmit jouw idee direct uit je hoofd heeft gekletst. Ik zou zoveel mogelijk bij je eigen idee/gevoel blijven.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4998

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 31 Jul 2015 17:03

Re: Trouwringen overleden opa en oma tot 1 nieuwe ring maken

Lejow schreef:Oef lastig zeg..
Ik zou in ieder geval niets overhaast beslissen!!

Ik vind wat jij geplaatst hebt ook erg mooi. Maar zit je dan niet met het probleem dat de ene groter is dan de ander?


Ze zou er dan een klein stukje uit kunnen halen.
Ik denk idd dat ik er goed over moet nadenken.
Ze wilde de ringen zelfs al houden, nou dat was zeker niet van plan!
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4998

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 31 Jul 2015 17:05

Re: Trouwringen overleden opa en oma tot 1 nieuwe ring maken

Marin schreef:Wat een dierbaar erfstuk heb je gekregen! Kan me voorstellen dat je er goed over nadenkt wat je er mee wilt gaan doen.

Stomme vraag, maar denk je dat jij en je vriend ooit gaan trouwen? Desnoods kun je ze bewaren voor dan, dat jullie ze dan echt als trouwringen gaan dragen (evt op maat laten maken). Of zou je vriend dat niet willen?

Je zou ook die ringen iets smaller kunnen laten maken en er een hangend diamantje tussen kunnen laten zetten.

Kan niet echt een goed voorbeeld vinden, maar zoiets:


Dus er tussen. Dan heb je beide ringen gebruikt voor 1 ring en kost het misschien minder. Volgens mij heeft Marsy zoiets als verlovingsring dus misschien weet zij hoe dat heet (maar dan anders, en mooi, bovenstaand voorbeedl vind ik niet mooi)

Edit: Volgens mij bedoel jij dat dus ook?


Erg mooi voorbeeld zeg!
Zoiets bedoel ik idd.
Wij gaan niet trouwen, dat weten we beide heel goed.
Daarom ook vind ik het mooi om er, met een steentje van mijn vriend, iets moois van te maken.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 31 Jul 2015 17:14

Re: Trouwringen overleden opa en oma tot 1 nieuwe ring maken

Als je er geen goed gevoel bij hebt zeker niet laten maken zoals de goudsmid het in haar hoofd heeft. Dan kun je beter nog even een tijdje nadenken over wat je zelf graag wilt. Ik vind het voorbeeld van Marin erg mooi. Persoonlijk zou ik ze niet om laten smelten, maar in originele staat houden.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Anoniem119

Bericht 31 Jul 2015 17:22

Re: Trouwringen overleden opa en oma tot 1 nieuwe ring maken

Grappig, ik vind dat voorbeeld zelf niet mooi, maar als Gekkie het mooi vindt, vind ik dat toch wel heel leuk! :)

Er zit hier in het dorp ook nog een goede goudsmid, en in de stad ken ik ook een goede juwelier. Misschien kan je nog even verder kijken naar iemand die je een goed gevoel geeft! Je moet er wel achter staan natuurlijk!
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 31 Jul 2015 18:28

Re: Trouwringen overleden opa en oma tot 1 nieuwe ring maken

Ik zou ze niet omsmelten. Je eigen idee vind ik ook vele malen mooier klinken.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem148

Bericht 31 Jul 2015 21:45

Re: Trouwringen overleden opa en oma tot 1 nieuwe ring maken

Ik heb de trouwringen van mijn opa en oma omgesmolten tot mijn trouwringen. Er zijn veel die voor het geld van de trouwringen nieuw goud pakken en niet omsmelten. Dus dat zou ik zeker navragen.
Daarnaast zou ik ook advies vragen bij meerdere. Doe wat je zelf wil en bij twijfel zou ik nog niets doen!
Onze trouwringen heb ik zelf ontworpen en onze goudsmid heeft het ook zo gedaan.
Helaas is omsmelten zo duur! Jouw prijs kan wel kloppen ja. Wij hebben meer betaald want die van ons was in lagen.
<<

Anoniem255

Bericht 01 Aug 2015 13:00

Re: Trouwringen overleden opa en oma tot 1 nieuwe ring maken

Ik zou nog eens langs een andere goudsmid gaan! Je laat iets heel waardevols omsmelten, dan moet het goed voelen en hij/zij moet (in overleg met jou) tot een goed ontwerp komen waar jij 101% achterstaat.
<<

Maura

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 224

Geregistreerd: 06 Mrt 2015 00:02

Bericht 01 Aug 2015 13:01

Re: Trouwringen overleden opa en oma tot 1 nieuwe ring maken

Ik vind het idee heel erg leuk, maar ik zou het niet aandurven.

Door dit topic vroeg ik mijn moeder net waarom ik wel de trouwring van oma heb, maar de trouwring van opa nooit heb gezien. Het blijkt zo te zijn dat mijn opa geen trouwring had en mijn oma haar trouwring van iemand heeft gekregen. Er staat ook een vreemde naam in de ring. Het verhaal erachter is prachtig en ik heb haar trouwring bij haar foto gelegd. En daar zou de ring, ook al is het geen trouwring, van opa ook horen te liggen. Maar waarschijnlijk is die met mijn oom meegegaan naar huis. Omsmelten, ook al had ik beide ringen, zou ik om emotionele redenen niet kunnen.
<<

Anoniem304

Bericht 01 Aug 2015 14:18

Re: Trouwringen overleden opa en oma tot 1 nieuwe ring maken

Mijn pake en beppe hadden mooie simpele gouden trouwringen. Na het overlijden van m'n pake heeft m'n beppe ze ook 'aan elkaar' laten maken met een steentje ertussen. Dat is echt super mooi geworden.

Haar eigen ring is de onderste en die van m'n pake zit erboven met een soort heuveltje erin waar het steentje tussen zit. Ik heb helaas geen foto en kan ook geen goed plaatje vinden.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11401

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 01 Aug 2015 15:40

Re: Trouwringen overleden opa en oma tot 1 nieuwe ring maken

Maura schreef:Ik vind het idee heel erg leuk, maar ik zou het niet aandurven.

Door dit topic vroeg ik mijn moeder net waarom ik wel de trouwring van oma heb, maar de trouwring van opa nooit heb gezien. Het blijkt zo te zijn dat mijn opa geen trouwring had en mijn oma haar trouwring van iemand heeft gekregen. Er staat ook een vreemde naam in de ring. Het verhaal erachter is prachtig en ik heb haar trouwring bij haar foto gelegd. En daar zou de ring, ook al is het geen trouwring, van opa ook horen te liggen. Maar waarschijnlijk is die met mijn oom meegegaan naar huis. Omsmelten, ook al had ik beide ringen, zou ik om emotionele redenen niet kunnen.


Had je opa nu wel of geen trouwring?

Ik zou ze ook niet laten samensmelten als je dat niets wilt. Maar zo aan elkaar met een steentje vind ik een mooi idee!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Nina

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:13

Bericht 01 Aug 2015 17:52

Re: Trouwringen overleden opa en oma tot 1 nieuwe ring maken

Ik zou ze ook écht niet laten omsmelten.

Ik vind ook het idee van twee ringen "aan elkaar" met een steentje er tussen heel mooi.

En ik zou ook een Goudsmit zoeken waar ik een goed gevoel bij heb.
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4998

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 01 Aug 2015 19:47

Re: Trouwringen overleden opa en oma tot 1 nieuwe ring maken

Bedankt voor alle reacties!

Ik ga de goudsmid mailen met hoe ik erover denk.
En dat ik de ringen zeker NIET wil laten omsmelten.
En dat ik toch een heel ander model in mijn hoofd heb.

Het heeft allemaal ook geen haast, dus ik ga rustig verder zoeken.
Een bevriend stel van mijn nichtje hebben ook een juwelierszaak en ontwerpen beide.
Misschien toch maar bij hun langs gaan.
Dat leek mij zo lastig, want als ik het dan te duur vind of het toch niet doe....
Dan zijn het wel haar beste vrienden.
Maar ik weet nu gelukkig veel beter wat ik wel en wat vooral niet wil.
<<

Zoethout

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 702

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 01 Aug 2015 20:36

Re: Trouwringen overleden opa en oma tot 1 nieuwe ring maken

De prijs is op zich niet heel raar voor dit soort dingen, maar ik zou zeker naar een andere goudsmid gaan, als zij je dingen probeert aan te praten die je eigenlijk helemaal niet wil, moet je dat niet doen.

Mijn moeder heeft twee jaar terug een collier laten maken, met de ring van mijn vader erin verwerkt. Prachtig geworden, maar wel een duur grapje.
Leven en laten leven

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers