Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat te doen...

<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 31 Jul 2015 09:55

Wat te doen...

Wij gaan verhuizen naar Friesland, waar mijn vriend in de horeca gaat werken. Ik heb eigenlijk altijd onregelmatig gewerkt, maar straks als we daar nog geen netwerk hebben is dat eigenlijk zo goed als niet mogelijk met opvang. Nou zit ik vacatures te zoeken, maar in de zorg zijn er gewoon heel weinig vacatures voor overdag te vinden. Ik zou dan wel een ander baanthe kunnen zoeken (bouwmarkt of supermarkt ofzo, die vacatures zijn er wel en ben ik toch onder de mensen). Of ik word thuisblijfmoeder en help in het restaurant waar mogelijk(het voorbereidende werk ofzo). Maar dan ben ik ook wel weer heel bang dat de wereld van mijn vriend en mij wel heel klein wordt (praten over de kinderen en het restaurant en dat is het dan).
Zijn er nog opties die ik over het hoofd zie?
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 31 Jul 2015 11:44

Re: Wat te doen...

Via een oproepcontract je eigen uren bepalen? Of bij een thuiszorg organisatie gaan werken? In mijn team staan de meeste diensten gewoon al vast en een aantal collega's werken ook alleen overdag.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem148

Bericht 31 Jul 2015 12:18

Re: Wat te doen...

Ja en anders een hobby of koor of iets? Dat je ook op een andere manier mensen leert kennen.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 31 Jul 2015 12:43

Re: Wat te doen...

Forum meeting met anderen uit Friesland?

Ik heb leuke contacten overgehouden aan cursus Fries voor niet Friezen.
08/2018
05/2021
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 31 Jul 2015 12:44

Re: Wat te doen...

Leuk zeg! Ik ben benieuwd waar, of eigenlijk of het hier in de buurt is :)
R. 2013
D. 2016
<<

yes1984

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 537

Geregistreerd: 14 Nov 2013 08:56

Bericht 31 Jul 2015 13:19

Re: Wat te doen...

Misschien een flexibele gastouder zoeken? Leuk dat je naar Friesland komt. Het is heerlijk wonen hier!
Mijn zus werkt ook in de zorg. En zij heeft een flexibele oppas. Daar kan hij warm eten of zelfs blijven slapen als dat zo uitkomt. Of af en toe iemand uit de buurt 's avonds bij jullie thuis laten oppassen. Maar hiervoor heb je al wel een beetje een netwerk nodig...

Wanneer gaan jullie verhuizen? En welk deel van Friesland?
Afbeelding
Afbeelding
* 3-1-2009* en * 26-11-2012*
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 31 Jul 2015 16:53

Re: Wat te doen...

Wat een spannende en leuke stap! Waar gaan jullie wonen/is het restaurant?

Ik zou denk ik wel op zoek gaan niet iets helemaal voor jezelf, misschien 1 dag(deel) vrijwilligerswerk? Heb je toch een beetje je eigen netwerkje wat zich gaat opbouwen.
Een teamsport werkt ook altijd goed natuurlijk om mensen te leren kennen.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 31 Jul 2015 17:26

Re: Wat te doen...

Wat leuk!
Is het jullie eigen zaak? Dan zou ik daar gaan werken. En voor de contacten een leuke hobby zoeken.
Of als je t geld kunt missen thuis blijven.
Kun je bv niet op een kdv gaan werken met je diplomas?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 03 Aug 2015 11:07

Re: Wat te doen...

Ja het wordt een eigen zaak. De eerste maanden gaat hij er echter in loondienst en het personeel weet nog niet meer. Dus ik kan niet helemaal specifiek opschrijven waar het is. In de buurt van Heerenveen iig.
Een oppas voor de avonduren heeft niet mijn voorkeur aangezien de oudste naar school gaat en ik hem niet dan 's avonds laat nog ergens uit bed wil halen.
Ik heb mijn SPH diploma, voor de thuiszorg zoeken ze verzorgenden (maar ik heb al wel gekeken voor een opleiding, dat is opzich een optie ). Kinderdagverblijven hebben geen vacatures.
Een clubje wordt ook lastig als dat in de avonduren is, maar ik weet natuurlijk nog niet wat het aanbod daarin is.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

yes1984

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 537

Geregistreerd: 14 Nov 2013 08:56

Bericht 03 Aug 2015 20:31

Re: Wat te doen...

Ik bedoelde ook een oppas 's avonds bij jullie thuis. Zodat de kinderen er dan bijna niks van werken.

Wanneer het een eigen zaak is, zou mij voorkeur er naar uit gaan om zelf mee te draaien. Puur omdat je dan een Fte inhuren uitspaart. Maar het vak moet je wel liggen natuurlijk.
Afbeelding
Afbeelding
* 3-1-2009* en * 26-11-2012*
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 04 Aug 2015 18:18

Re: Wat te doen...

Ik zie nu dat ik in mijn vorige bericht ook wel heel erg negatief was over alles... een oppas bij ons thuis zou wel een optie zijn idd, maar dan het liefst wel een officiële gastouder ivm toeslagen. Anders kan ik financieel gezien waarschijnlijk beter niet gaan werken (dan kunnen we voor mijn werk in het restaurant beter een scholier aannemen ). Ik ga eens kijken wat het aanbod is in de buurt.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 08 Aug 2015 19:09

Re: Wat te doen...

Ik werk/studeer al 5 jaar niet meer maar wij hebben echt wel voldoende gespreksstof buiten het werk van mijn man om. Ik zou daar iig niet te bang voor zijn.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2447

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 11:30

Bericht 09 Aug 2015 13:47

Re: Wat te doen...

Ik ben nu sinds oktober thuis bij de kinderen, en mijn man en ik praten nog voldoende. Mijn wereld is ook helemaal niet klein, mede door de psz van de oudste, en straks de basisschool. Met de jongste ga ik als ze 2 is gymen, en gaat ze ook naar de psz, komt vast helemaal goed.

Grijp die kans, lekker bij je man het bedrijf in, en genieten van de tijd die je aan je kinderen kan besteden. Je kan altijd nog gaan werken, maar de tijd met je kinderen komt nooit terug.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 09 Aug 2015 14:15

Re: Wat te doen...

Wat Parel zegt. Wat een luxe trouwens, niet hoeven te werken voor het geld.
Ik zou dolgraag de komende vier jaar thuisblijfmoeder zijn.
Helaas kunnen we dit ons niet veroorloven vanwege onze hypotheek en alles.
Ik zou ervan genieten daar. Werken kan altijd nog.
Ik denk ook niet dat je wereldje klein wordt als je je man gaat helpen met het bedrijf.
kinderen zorgen altijd wel voor aanspraak. je gaat toch op een gegeven moment naar zwemles en als L naar de basisschool gaat en vriendjes maakt leer je ook ouders kennen.
Ik ben wel heel benieuwd wat voor bedrijf in de horeca jullie gaan starten en waarom helemaal in Friesland.
En fijn dat jullie huis al verkocht is.
04-2014
10-2015
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 09 Aug 2015 20:43

Re: Wat te doen...

Het is een al draaiend bedrijf (restaurant) in Friesland Milou. Wij nemen het over van de oom van mijn vriend.

Ik bedoel ook niet te zeggen dat thuisblijfmoeders per definitie geen gespreksstof hebben hoor ;) maar omdat ik daar ook nog geen bloeiend sociaal leven heb in het begin, lijkt me dat vooral mijn wereld dan zo klein is. Maar misschien gaat dat ook wel sneller straks als Luuk op school zit enzo!
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem304

Bericht 09 Aug 2015 20:48

Re: Wat te doen...

Ik wil wel eens bij jullie eten dan haha, leuk! Woon ook vlakbij H'veen.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 09 Aug 2015 20:55

Re: Wat te doen...

Yadira schreef:Ik wil wel eens bij jullie eten dan haha, leuk! Woon ook vlakbij H'veen.


Ik ook! Ben benieuwd welk restaurant :)

En we kunnen dan wel weer een meeting organiseren, heb je je eerste contacten in de buurt!
<<

Anoniem119

Bericht 10 Aug 2015 05:26

Re: Wat te doen...

Het klinkt als een mooie kans, Gijs. Ik zou je voorlopig lekker richten op het bedrijf op poten krijgen, de verhuizing rond krijgen, de kindjes laten wennen aan hun nieuwe omgeving. Als het financieel niet perse nodig is om te werken, zou ik me daar de eerste tijd op richten. Zo kan jij ook kijken wat voor rol jij op den duur kan krijgen in het restaurant en rustig op zoek naar een geschikte oppas oplossing voor de kinderen. Leuk hoor, ik vind het klinken als een avontuur!

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers