Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sollicitatiebrief

<<

Anoniem 146

Bericht 31 Jul 2015 08:58

Sollicitatiebrief

Hi Allen,

Inmiddels heb ik al een aantal afwijzingen te pakken. (ook niet op gesprek geweest) :( ik zit niet op de schopstoel maar ik wil zó ontzettend graag weg hier. Eigenlijk is het zo dat ik ook reageer op vacatures die misschien niet helemaal aansluiten op mijn wensen. (bijv fulltime werken).
Ik zoek een baan in de creatieve sector. Creatief DTP/vormgever. Mijn CV straalt dat uit, maar mijn brieven… :no: Schrijven kan ik gewoon niet goed.
Ik heb een vacature gevonden waarop ik wil reageren maar nu wil ik ook met mijn brief meer indruk maken. Dat ik in ieder geval wordt uitgenodigd op gesprek. Maar wat ik zo vreselijk moeilijk vind, mijn motivatie om bij dát bedrijf te werken. Het is qua werkzaamheden bijna hetzelfde als dat wat ik nu ook doe. Waarom dan juist daar en bij dat bedrijf? Tja, omdat ik hier weg wil. Verder kom ik gewoon niet. Ik heb geen betere argumenten. Verder heb ik het idee dat mijn brief wat standaard is.

Is er iemand die me opweg wil helpen? Of in ieder geval mijn 'standaard' brief wil lezen? (en misschien ook CV)

Ook wil ik graag open sollicitaties doen. Heeft iemand tips? Wat doe je anders bij een open sollicitaties?
<<

Hunt

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 11 Nov 2013 12:24

Bericht 31 Jul 2015 09:42

Re: Sollicitatiebrief

Ja lastig is dat he. Ik heb een aantal keer gehoord van een werkgever dat ze mij uitkozen omdat mijn brief er zo uit sprong. Ik had meestal een leuke oneliner als allereerste regel van de brief. De inspiratie hiervoor zocht ik op de website van het bedrijf. Je kunt een beetje in de richting denken van: jubilea/prijzen gewonnen/missie & visie/doelgroep
etc. Iets wat je opvalt en daar geef je een leuke draai aan. Zorg dat je brief geen opsomming wordt van je CV, maar schrijf veel in voorbeelden, bijv. wat jou nu zo goed maakt in dit werk en hoe je van plan bent omdat dat in te zetten in die nieuwe functie.

Bij een open sollicitatie zou ik ook kijken naar bovenstaande punten en proberen zoveel mogelijk over de functie te weten te komen die je zou willen hebben bij dat bedrijf. Maar ik weet niet zo veel van die sector, dus ik ben bang dat ik je daar niet zo goed bij kan helpen.
Succes!
<<

Anoniem119

Bericht 31 Jul 2015 09:52

Re: Sollicitatiebrief

Lastig Mrs Jansen. Ik wil m vandaag wel even voor je lezen.

Naast je schrijfwerk, hoe presenteer je jezelf verder? Hoe zijn je brief en je cv opgemaakt? Zeker in de grafische sector lijkt het me belangrijk dat je een goede en mooie opmaak hebt. Geef er eens een creatieve draai aan. Als je jezelf al goed kunt representeren straalt dat al wat uit naar het bedrijf toe. Met creatief bedoel ik niet dat je met lijm en glitters je cv moet gaan pimpen, maar ik denk dat het toch zeker wel goed staat als je over een mooie letter hebt nagedacht. Dat heb je vast al wel, maar wie weet om je brief ook een beetje in die stijl door te trekken.
<<

Anoniem 146

Bericht 31 Jul 2015 10:36

Re: Sollicitatiebrief

Bedankt voor jullie reacties.

Marin, mijn CV ziet er netjes en creatief uit. Ik wil hem wel opsturen naar je. Misschien heb je nog wat opmerkingen. Mijn brief is wat statischer. Uiteraard zijn ze netjes opgemaakt.

Rex, bedankt voor je reactie. Ik begrijp wat je bedoeld. Omdat ik creactiviteit met woorden mis vind ik dát juist het lastige eraan. Ik denk dat onzekerheid ook meespeelt. Ik denk dat mijn brief inderdaad die opsomming van mijn cv is.
<<

Anoniem119

Bericht 31 Jul 2015 10:40

Re: Sollicitatiebrief

Je hebt een PM!
<<

Hunt

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 11 Nov 2013 12:24

Bericht 31 Jul 2015 10:55

Re: Sollicitatiebrief

Heb je de vacaturetekst en een website van de organisatie? Zo ja, dan mag je mij ook je brief en die informatie wel PM'en, dan wil ik ook wel met je mee kijken :)
<<

Anoniem 146

Bericht 31 Jul 2015 10:59

Re: Sollicitatiebrief

Als ik mijn vorige post lees dan 'denk' ik wel veel. :laughcry:

Rex, Ik heb alleen PDF files. Ik weet niet of ik dat via PM naar je kan sturen. Evt kan ik screenshots maken. Ik probeer het even. :) Dankje
<<

Hunt

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 11 Nov 2013 12:24

Bericht 31 Jul 2015 11:00

Re: Sollicitatiebrief

Kijk maar, anders mag je me ook mailen!
<<

Anoniem119

Bericht 31 Jul 2015 11:39

Re: Sollicitatiebrief

Je hebt een mailtje terug! Hopelijk heb je er wat aan!
<<

Anoniem 146

Bericht 31 Jul 2015 12:13

Re: Sollicitatiebrief

Dankje Marin! :)
<<

Anoniem147

Bericht 01 Aug 2015 17:39

Re: Sollicitatiebrief

Misschien is een animatie CV ook wel iets voor jou? Ik heb er een maand geleden zelf 1 gemaakt en krijg er veel leuke reacties op. Helaas wel afwijzingen verder haha, maar goed ik solliciteer dan ook in richtingen waar ik zelf niet echt geschoold in ben, dus moet het hebben van net die persoon die het aandurft.

Ik heb zelf via Youtube inspiratie opgedaan.

Verder heb ik ook wel eens mijn brief in dezelfde stijl als mijn CV opgestuurd. Ik heb toen alles opgemaakt in een bepaalde stijl en daarna opgeslagen als 1 pfd bestand.
<<

Anoniem 146

Bericht 04 Aug 2015 08:19

Re: Sollicitatiebrief

Goed idee Marni! Ik ga kijken of ik een klein portfolio kan maken op die manier.
<<

Anoniem 146

Bericht 20 Aug 2015 22:32

Re: Sollicitatiebrief

Dankzij jullie hulp ben ik uitgenodigd op gesprek. :)
<<

Anoniem119

Bericht 20 Aug 2015 22:33

Re: Sollicitatiebrief

He wat leuk! Super goed gedaan!
<<

Hunt

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 11 Nov 2013 12:24

Bericht 20 Aug 2015 23:02

Re: Sollicitatiebrief

Wat leuk! Ben benieuwd hoe je brief uiteindelijk geworden is
Super zeg. Wanneer is het gesprek?
<<

Anoniem 146

Bericht 21 Aug 2015 10:22

Re: Sollicitatiebrief

Ze hebben me ingepland op een dag dat ik nog op vakantie ben. Hopelijk willen ze het een weekje vervroegen.

Ik ben best zenuwachtig. Heb toch al een jaar of 7 niet meer gesolliciteerd. Althans, ik ben niet meer op gesprek geweest.
Het is een eerste kennismaking. Ik ben super blij!!

Ik zag nog een foutje in mijn cv. Daar gaat mijn 'nauwkeurigheid' :laughcry:
<<

Anoniem 146

Bericht 25 Sep 2015 20:17

Re: Sollicitatiebrief

Even een update;

Helaas ben ik het niet geworden. Ik was samen met één ander over. Hij/Zij had meer ervaring in webdesign, wat in mijn nadeel heeft gewerkt.. :(
Ze waren lovend over mijn CV en Portfolio. Daar koop ik nu niets voor.
<<

Hunt

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 11 Nov 2013 12:24

Bericht 25 Sep 2015 20:25

Re: Sollicitatiebrief

He wat een domper :( ik snap dat je daar even goed van baalt!
<<

Anoniem 146

Bericht 09 Nov 2015 11:14

Re: Sollicitatiebrief

Even een Upje;


Ondertussen ben ik open sollicitaties aan het versturen. Nouja, ik begin er nu mee. Wil iemand me nog eens helpen met mijn brief? Ik heb een brief klaar staan, hier zou ik graag feedback op ontvangen. :)
<<

Vivianne

Bericht 10 Nov 2015 20:40

Re: Sollicitatiebrief

Ik sta er wel voor open om naar je brief te kijken.
<<

Anoniem 146

Bericht 16 Nov 2015 11:50

Re: Sollicitatiebrief

Ik zie je reactie nu pas. Het is al gelukt inmiddels. :)

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron