Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Jullie bijzondere, aparte winkelervaringen

<<

Anoniem301

Bericht 30 Jul 2015 12:06

Jullie bijzondere, aparte winkelervaringen

Ik vind dat altijd zo leuk om te lezen.

Heb jij een bijzondere winkelervaring van toen je zelf in een winkel werkte, of als je ging winkelen?
Mag een lieve verkoper zijn, of een stomme, kan van alles zijn!

(is winkel ervaring één woord eigenlijk, of twee zoals ik het nu schrijf?)
Laatst gewijzigd door Anoniem301 op 30 Jul 2015 13:17, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem140

Bericht 30 Jul 2015 12:11

Re: Jullie bijzondere, aparte winkel ervaringen

Ik heb er eentje van vanmorgen. Ik werk op de broodafdeling van een supermarkt en er kwam een klant naar mijn collega toe en die vertelde dat zijn brood na een week in de broodtrommel was gaan schimmelen, zo'n twee a drie weken geleden. Toen was het dus super heet. Maar collega gaf netjes aan de volgende keer het brood mee terug te nemen dan kunnen we het melden en het ook aan hem vergoeden.
Klant was het er niet zo mee eens en zei dat "een van de dames zeker ongesteld was toen we zijn brood hadden gesneden, want het moest toch ergens van komen" .
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 30 Jul 2015 12:15

Re: Jullie bijzondere, aparte winkel ervaringen

-
Laatst gewijzigd door Jorja op 09 Jun 2020 20:06, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem301

Bericht 30 Jul 2015 12:16

Re: Jullie bijzondere, aparte winkel ervaringen

Haha nouja wat een rare man! Was het een donkere man, als in Surinamer of Antilliaan?
<<

Anoniem140

Bericht 30 Jul 2015 12:18

Re: Jullie bijzondere, aparte winkel ervaringen

Carrie, nee het was zoals ik kon zien een Nederlandse vieze viezerik.
<<

Anoniem163

Bericht 30 Jul 2015 12:19

Re: Jullie bijzondere, aparte winkel ervaringen

Miley schreef:Klant was het er niet zo mee eens en zei dat "een van de dames zeker ongesteld was toen we zijn brood hadden gesneden, want het moest toch ergens van komen" .

Dit is echt zo hè?

Vroeger maakten ze bij mijn schoonmoeder op het bedrijf vlees in, maar als iemand ongesteld was niet. Want dan bederft het sneller.
<<

Anoniem301

Bericht 30 Jul 2015 12:20

Re: Jullie bijzondere, aparte winkel ervaringen

Miley schreef:Carrie, nee het was zoals ik kon zien een Nederlandse vieze viezerik.


Haha ok. Misschien denk jij 'huh wat een rare vraag' maar dat komt omdat Surinamers en Antillianen vrouwen vaak onrein vinden wanneer ze ongesteld zijn. Ze mogen dan ook het eten niet bereiden en soms mogen ze ook niet bij de man in bed slapen. Nu is dat wel heel ouderwets hoor, de moderne generatie denkt daar gelukkig anders over. Hoewel... een vriend van mijn man wil ook niet dat zijn vriendin eten kook wanneer zij ongesteld is :palm:
Laatst gewijzigd door Anoniem301 op 30 Jul 2015 12:36, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem301

Bericht 30 Jul 2015 12:20

Re: Jullie bijzondere, aparte winkel ervaringen

Stofzuiger schreef:
Miley schreef:Klant was het er niet zo mee eens en zei dat "een van de dames zeker ongesteld was toen we zijn brood hadden gesneden, want het moest toch ergens van komen" .

Dit is echt zo hè?

Vroeger maakten ze bij mijn schoonmoeder op het bedrijf vlees in, maar als iemand ongesteld was niet. Want dan bederft het sneller.


Ah nee joh, hoe dan? Hoe werkt dat als je gewoon schoon bent op jezelf en je handen goed wast?
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 30 Jul 2015 12:22

Re: Jullie bijzondere, aparte winkel ervaringen

Winkelervaring is volgens mij één woord Carrie!

Miley, sowieso is het toch niet zo heel gek dat brood na één week gaat schimmelen? Ik zou brood van een week oud nooit eten, haha. Veel te oud en te droog!

♥♥
<<

Anoniem163

Bericht 30 Jul 2015 12:22

Re: Jullie bijzondere, aparte winkel ervaringen

Hormonen. Misschien is het een fabel of inmiddels achterhaald hoor, maar bij mijn schoonmoeder thuis werkte dat echt zo. Stond ook echt met mijn kaak op de grond toen ze dat vertelde.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 30 Jul 2015 12:23

Re: Jullie bijzondere, aparte winkel ervaringen

Idd: hoe dan Stof? Want ik zie dat ook niet helemaal gebeuren!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 30 Jul 2015 12:24

Re: Jullie bijzondere, aparte winkel ervaringen

Da's een fabel hoor!

Etenswaren bederven als je ze aanraakt terwijl je ongesteld bent
Er is heel wat bijgeloof dat te maken heeft met menstruerende vrouwen. Die zouden wijn zuur maken, deeg laten inzakken, mayonaise doen mislukken, bloemen laten afsterven, fruit van bomen laten vallen, messen onscherp laten worden, zaden onvruchtbaar maken, honden gek maken en wat al niet meer. Door de eeuwen heen werden (en worden!) vrouwen die menstrueren als onrein beschouwd, onder andere door diverse religies. Trek het je niet aan, gebruik je gezonde verstand.
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/lev ... abels.html

♥♥
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 30 Jul 2015 12:24

Re: Jullie bijzondere, aparte winkel ervaringen

Ik heb ook weleens gehoord dat slagroom kloppen minder goed gaat als je ongesteld bent. Maar ik ben er nooit achter gekomen of dat een fabeltje is, lijkt me eigenlijk wel.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem163

Bericht 30 Jul 2015 12:25

Re: Jullie bijzondere, aparte winkel ervaringen

Ohhh oké! :smile:

Vroeger dachten ze dan blijkbaar dat het wel zo klopte. Had er daarvoor ook nooit van gehoord.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 30 Jul 2015 12:26

Re: Jullie bijzondere, aparte winkel ervaringen

Nou moet ik wel zeggen, ik ben regelmatig veel klunziger als ik ongesteld ben. En dat stukje over honden gek maken.. Honden ruiken het volgens mij wel (hoe vaak ik me ook was) want ze duiken altijd mijn kruis in als ik ongesteld ben.

♥♥
<<

Anoniem163

Bericht 30 Jul 2015 12:26

Re: Jullie bijzondere, aparte winkel ervaringen

Teun schreef:Ik heb ook weleens gehoord dat slagroom kloppen minder goed gaat als je ongesteld bent. Maar ik ben er nooit achter gekomen of dat een fabeltje is, lijkt me eigenlijk wel.

Net als je haar verven. Is dat ook een fabel?
<<

Anoniem301

Bericht 30 Jul 2015 12:26

Re: Jullie bijzondere, aparte winkel ervaringen

Elliot schreef:Nou moet ik wel zeggen, ik ben regelmatig veel klunziger als ik ongesteld ben. En dat stukje over honden gek maken.. Honden ruiken het volgens mij wel (hoe vaak ik me ook was) want ze duiken altijd mijn kruis in als ik ongesteld ben.


Oh jee ja, zo genant is dat :nopompom:
<<

Anoniem140

Bericht 30 Jul 2015 12:28

Re: Jullie bijzondere, aparte winkel ervaringen

Ja Carrie, dat had ik wel door dat je het daarom vroeg. Maar die man was gewoon gepikeerd. Als er mensen terug komen met brood wat op de een of andere manier niet goed is (kapot van binnen of snel droog) krijgen ze geregeld een brood mee ter compensatie. Maar sowieso was dit de allereerste klacht over beschimmeld brood en niet gek na een week in een broodtrommel.
Stofzuiger, we werken met allemaal vrouwen op de afdeling dus er is vast wel eens eentje ongesteld die dan toevallig snijdt maar dit was de eerste klacht. En daarbuiten dragen we ook nog handschoenen, maar dat heeft met die hormonen waarschijnlijk niets te maken.
<<

Anoniem140

Bericht 30 Jul 2015 12:30

Re: Jullie bijzondere, aparte winkel ervaringen

Stofzuiger schreef:Ohhh oké! :smile:

Vroeger dachten ze dan blijkbaar dat het wel zo klopte. Had er daarvoor ook nooit van gehoord.



Slagroom lijkt me niet, dat is gewoon een handeling die je doet, maar je haar verven misschien weer wel? Omdat de kleur dan niet goed pakt door de hormonen ofzo?
<<

Anoniem281

Bericht 30 Jul 2015 12:56

Re: Jullie bijzondere, aparte winkel ervaringen

Oh my, ik lees alweer dat dit een lekker topic gaat worden :D

Ik heb wel 's gehad dat ik door de supermarkt hobbelde en een bocht nam en bijna tegen een klein dametje aan liep. Ze keek op en riep echt heel verbaasd "Zo hé, zo groot hadden we ze niet in mijn tijd!" Ik wist echt niet wat ik moest zeggen..

En laatst stond ik met m'n vriend in de supermarkt en vroeg een mevrouw me om even een pak van de bovenste plank te pakken. Geen probleem, natuurlijk! Krijg die vraag wel vaker, met m'n 1mtr80. Draai ik me om, loopt m'n vriend een paar stappen met een andere vrouw mee, om ook iets van de bovenste plank te pakken! Gebeurt op zich ook vaker, hij is 1mtr90, maar 't was gewoon zo'n dom moment dat we allebei tegelijk gevraagd worden om dingen te pakken voor kleinere klanten.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 30 Jul 2015 13:06

Re: Jullie bijzondere, aparte winkel ervaringen

Net nog in een lunchroom. Voor de zekerheid vroeg ik bij het opnemen van de bestelling of ik een broodje krabsalade mag. Roept het meisje in een volle lunchroom naar haar collega's "is de krabsalade zwangerschapsproof?!!!" En toen de collega het niet kon verstaande schreeuwde ze nog harder, iedereen keek me aan. Nu interesseert me dat vrij weinig aangezien ik trots ben op mijn zwangerschap maar ik vond het wat ongepast.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 30 Jul 2015 13:08

Re: Jullie bijzondere, aparte winkel ervaringen

Hmm nou inderdaad.. loop dan even netjes naar achteren ofzo.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 30 Jul 2015 13:10

Re: Jullie bijzondere, aparte winkel ervaringen

Mijn schoonzus mocht geen afscheid nemen van haar oma omdat ze ongesteld was toen ze was opgebaar. Zo sneu.
R. 2013
D. 2016
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 30 Jul 2015 13:12

Re: Jullie bijzondere, aparte winkel ervaringen

Oh en een goeie ervaring!

Wij waren in de babydump en opeens had R een spuitluier tot in zijn nek (is al even geleden). Een verkoopster zag het en we mochten gratis schone kleertjes uit het schap pakken en ze haalde een sopje voor de maxi cosi. Zo aardig!
R. 2013
D. 2016
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 30 Jul 2015 13:14

Re: Jullie bijzondere, aparte winkel ervaringen

Een aantal jaren terug, toen ik nog in de winkel werkte was er op een gegeven moment een kind in een karretje aan het krijsen. Ik liep toevallig langs en legde even mijn vinger op mijn lippen van 'ssst'. Krijg ik die vader achter me aan, waar ik me in hemelsnaam mee bemoeide??
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers