Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Jullie bijzondere, aparte winkelervaringen

<<

Anoniem301

Bericht 30 Jul 2015 14:15

Re: Jullie bijzondere, aparte winkel ervaringen

Spencer schreef:Mijn schoonzus mocht geen afscheid nemen van haar oma omdat ze ongesteld was toen ze was opgebaar. Zo sneu.


Och och och agressief word ik daarvan. Ik zal mijn maandverbandje met alle liefde in die persoon z'n gezicht duwen.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 30 Jul 2015 14:16

Re: Jullie bijzondere, aparte winkel ervaringen

'Winkelervaringen' is idd één woord!

Ik heb dat echt nog nooit gehoord over menstruerende vrouwen :shock: Ik keek laatst wel 'Spuiten & Slikken op reis' en volgens mij was Sophie in Nepal. Daar moesten menstruerende vrouwen gewoon een dag of vijf bij de dieren in de stal slapen. Het was daar ijskoud en ze hadden er verder niks. Ik vond dat echt erg, maar dat is dus normaal in die cultuur kennelijk. Die vrouwen ondergingen het maar gewoon.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem151

Bericht 30 Jul 2015 14:17

Re: Jullie bijzondere, aparte winkel ervaringen

Carl schreef:Oh my, ik lees alweer dat dit een lekker topic gaat worden :D

Ik heb wel 's gehad dat ik door de supermarkt hobbelde en een bocht nam en bijna tegen een klein dametje aan liep. Ze keek op en riep echt heel verbaasd "Zo hé, zo groot hadden we ze niet in mijn tijd!" Ik wist echt niet wat ik moest zeggen..

En laatst stond ik met m'n vriend in de supermarkt en vroeg een mevrouw me om even een pak van de bovenste plank te pakken. Geen probleem, natuurlijk! Krijg die vraag wel vaker, met m'n 1mtr80. Draai ik me om, loopt m'n vriend een paar stappen met een andere vrouw mee, om ook iets van de bovenste plank te pakken! Gebeurt op zich ook vaker, hij is 1mtr90, maar 't was gewoon zo'n dom moment dat we allebei tegelijk gevraagd worden om dingen te pakken voor kleinere klanten.


Ik heb ook eens gehad dat ik 2x op een dag gevraagd werd wat te pakken van de bovenste plank. Op zich niet vreemd, ware het niet dat ik slechts 1.63 ben en op dat moment 37 weken zwanger... Vond het zo gek!
<<

Anoniem119

Bericht 30 Jul 2015 14:18

Re: Jullie bijzondere, aparte winkelervaringen

Ik heb echt geen rare winkelervaringen, kan echt niets bedenken! Jammer, want het is zo leuk om te lezen.

Wat wel heel leuk was, was dat we laatst kleding gingen kopen voor m'n man. Een week voor de bruiloft ongeveer. Toen we dat vertelden, kwam de verkoper even later terug bij het pashokje met een fles champagne om mee te nemen. Dat vond ik echt super goede en leuke service!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 30 Jul 2015 14:21

Re: Jullie bijzondere, aparte winkelervaringen

Mij wordt idd ook regelmatig gevraagd of ik even iets van de bovenste plank wil pakken :)
❤ 7 juni 2018
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 30 Jul 2015 14:32

Re: Jullie bijzondere, aparte winkelervaringen

Mijn man heeft echt altijd in winkels dat mensen hem vragen of die spijkerbroek er ook een maatje groter is, waar de drogers staan en de huismerk shampoo ook in de aanbieding is. Echt allerlei winkels beginnen mensen hem vragen te stellen. Zo gek.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem163

Bericht 30 Jul 2015 14:42

Re: Jullie bijzondere, aparte winkelervaringen

Spencer schreef:Mijn man heeft echt altijd in winkels dat mensen hem vragen of die spijkerbroek er ook een maatje groter is, waar de drogers staan en de huismerk shampoo ook in de aanbieding is. Echt allerlei winkels beginnen mensen hem vragen te stellen. Zo gek.

Loopt hij vaak zonder jas? Ook bij koeler weer?
<<

Anoniem315

Bericht 30 Jul 2015 14:45

Re: Jullie bijzondere, aparte winkelervaringen

Mijn dochter werd in winkels regelmatig voor jongetje aangezien, ondanks haar roze jasje of blauwe met witte stipjes en een strikje op de borst. 'Wat kijkt hij vrolijk', of 'Mag hij ook een stukje proeven?'

Andere irritatie: mensen die spullen op de band klappen als je nog op staat te laden.

Oh ja, afgelopen week iets stoms: ik had m'n spullen al op de band en moest nog snel iets uit de winkel grissen. Tijd zat, want het was een lange band en ik stond achteraan. Dus ik kom terug, maar kon mijn spul niet op de band leggen, want er stond iemand voor die niet begreep dat het mijn spullen waren die daar al lagen. Hij liet me er gewoon niet langs. Heel awkward. Toen mijn spullen aan de beurt waren ben ik er langs geglipt en toen had ie het eindelijk door.

Verder heb ik niet echt gekke winkelervaringen.
<<

Anoniem140

Bericht 30 Jul 2015 14:49

Re: Jullie bijzondere, aparte winkelervaringen

Ik moet zeggen nu ik in een winkel werk, merk ik echt hele vreemde eigenschappen op aan mensen. Zo zijn er mensen die je roepen (als een hond : "Hey, kom hier!") en je dan bevelen iets te pakken. En dan zonder blikken of blozen ook weer doorlopen.
Ook de dingen waarover mensen kunnen klagen vallen me op, andere zakjes, andere sluiting, te groot brood, te klein brood. Kunnen soms best irritante dingen zijn maar mensen dienen daar officiele klachten over in.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 30 Jul 2015 16:10

Re: Jullie bijzondere, aparte winkelervaringen

Exogenesis schreef:Mijn dochter werd in winkels regelmatig voor jongetje aangezien, ondanks haar roze jasje of blauwe met witte stipjes en een strikje op de borst. 'Wat kijkt hij vrolijk', of 'Mag hij ook een stukje proeven?'

Andere irritatie: mensen die spullen op de band klappen als je nog op staat te laden.
Oh ja, afgelopen week iets stoms: ik had m'n spullen al op de band en moest nog snel iets uit de winkel grissen. Tijd zat, want het was een lange band en ik stond achteraan. Dus ik kom terug, maar kon mijn spul niet op de band leggen, want er stond iemand voor die niet begreep dat het mijn spullen waren die daar al lagen. Hij liet me er gewoon niet langs. Heel awkward. Toen mijn spullen aan de beurt waren ben ik er langs geglipt en toen had ie het eindelijk door.

Verder heb ik niet echt gekke winkelervaringen.


Moet zeggen dat ik daar wel eens schuldig aan ben. Ik heb regelmatig dat ik geen mandje of karretje heb omdat ik maar een 'paar' dingen ging halen en toch te veel meeneem en bij de kassa dus met lamme armen sta omdat het te zwaar wordt. Dus dan leg ik het alvast neer, maar hou uiteraard wel in de gaten of degene voor mij nog ruimte genoeg heeft.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 30 Jul 2015 16:29

Re: Jullie bijzondere, aparte winkelervaringen

Ik liep net in de Jumbo langs een oudere dame met rollator, die echt serieus een dikke natte scheet liet toen ik voorbij liep.
Echt zon natte, klapperende :omg: :omg:
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 30 Jul 2015 17:02

Re: Jullie bijzondere, aparte winkelervaringen

Wauw Spencer wat netjes van de Babydump!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 30 Jul 2015 17:04

Re: Jullie bijzondere, aparte winkelervaringen

Over het menstruatie verhaal: in een oud schoolboek van mij (koksopleiding) staat dat vrouwen niet mogen koken als ze ongesteld zijn. Helaas trapt mijn chef daar niet in :P
10.04.17
<<

Anoniem147

Bericht 30 Jul 2015 17:50

Re: Jullie bijzondere, aparte winkelervaringen

Als je in de supermarkt werkt kom je echt zo raar volk tegen. Het heeft er bij mij voor gezorgd dat ik mensen veel sneller irritant vind dan vroeger. Het verbaasd mij ook hoe asociaal sommige mensen zijn. Ik vraag mezelf soms echt af hoe dat dan gaat in die gezinnen en waarom je een kindje hebt als je er in de winkel half tegen staat te schreeuwen.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 30 Jul 2015 18:17

Re: Jullie bijzondere, aparte winkelervaringen

Ja ik laatst nog bij de bouwmarkt. Ik had een stellingkast nodig voor in de schuur. zo'n zwaarmetalen om gereedschap in op te bergen.
Ik kon het niet vinden, heb ik een verkoper gevraagd en die liep met mij mee.
Lagen ze op een hele grote stapel, Ik kon dus niet bij de bovenste en ze waren ook nog eens veel te zwaar.
De verkoper liep direct weg, dus daar moest ik achteraan. Na veel zuchten en steunen pakt hij een doos voor mij EN LEGT HEM OP DE GROND naast mijn karretje.. en loopt direct weer weg :palm:

Gelukkig zag een andere klant het gebeuren en heeft me geholpen. Ik had het gewicht uberhaubt een beetje onderschat haha maar dan nog, geen service...
2016
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 30 Jul 2015 18:24

Re: Jullie bijzondere, aparte winkelervaringen

Lekker handig Salome! Die had vast zin in zijn werk :12:


Ik vroeg bij de Lidl aan een medewerker of ze havervlokken verkochten. Zegt hij 'ja, kijk hier!' En wijst naar de vlokken en hagelslag. Dus ik: 'Nee, haverrrrvlokken'. Hij: 'Jaja, kijk hier! Hagel en vlokken!!' :laughcry:
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 30 Jul 2015 18:26

Re: Jullie bijzondere, aparte winkelervaringen

Ja Lejow, echt erg als verkopers geen productkennis hebben..
2016
<<

Jordana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 457

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:33

Bericht 30 Jul 2015 18:30

Re: Jullie bijzondere, aparte winkelervaringen

Laatst nog in de schoenenwinkel gehad. Ik sta een schoen te bekijken en een mevrouw aan mij mag ik je wat vragen? Uu ja tuurlijk maar ik werk hier niet. In andere winkels heb ik dat ook al een paar keer gehad dat mensen denken dat ik er werk. Als je dan nee zegt dat kijken ze echt heel verbaasd.

Goede ervaringen: Als je eindelijk iemand in een winkel treft die weet waar je het over hebt. En niet iemand die maar wat staat te vertellen
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 30 Jul 2015 18:36

Re: Jullie bijzondere, aparte winkelervaringen

Salome schreef:Ja Lejow, echt erg als verkopers geen productkennis hebben..


En dan vooral mij aan gaan staan kijken alsof ik het niet goed heb hahaha
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 30 Jul 2015 18:51

Re: Jullie bijzondere, aparte winkelervaringen

Blijft leuk, zulke verhalen! :D

Toen ik bij de IKEA werkte als caissière kwam er een keer iemand voorbij en die had zijn konijn mee.. die lag gewoon op schoot bij iemand in een rolstoel.
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 30 Jul 2015 19:19

Re: Jullie bijzondere, aparte winkelervaringen

Ik heb een keer gehad dat er wandelschoenen (werkte in een kampeer/outdoorartikelen) in de aanbieding waren, 30 tot 60% korting. Komt er iemand met schoenen bij de kassa, die gaf aan 30%. Die vrouw: er staat 60% korting. Ik zo, nee 30 tot 60. Ging ze kijken en kwam toch met hangende pootjes terug dat ik gelijk had.

En ik heb een keer gehad dat een oud-leraar van de middelbare school in de winkel was. Kennelijk verwachtte hij mij daar niet want hij keek onder het lopen een paar keer achterom en ging vervolgens vol languit....
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem163

Bericht 30 Jul 2015 19:24

Re: Jullie bijzondere, aparte winkelervaringen

Bij een inmiddels failliette toko:

Ik kocht schoenen voor mijn kinderen. Zeg even 25,- per paar. Aan ene doos hing label met actieprijs van 15,-. Aan andere paar niet.

Kreeg ik toch dat andere paar (exact dezelfde schoenen in dezelfde kleur en maat!) niet mee voor de actieprijs!

Er was wel in de hele winkel 30% korting, dat haalde ze dan wel af.
Heb je 2 paar exact dezelfde schoenen voor een verschillende prijs :eyes:
Laatst gewijzigd door Anoniem163 op 30 Jul 2015 19:25, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 30 Jul 2015 19:25

Re: Jullie bijzondere, aparte winkelervaringen

Hahahah. Dat was tijdens de meeting toch, Stof?
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem163

Bericht 30 Jul 2015 19:26

Re: Jullie bijzondere, aparte winkelervaringen

Rizzoli schreef:Hahahah. Dat was tijdens de meeting toch, Stof?
Ja :smile:

Schoenen dragen ze nu dus moet er iedere keer weer aan denken en ik vind het nog stom :12:
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 30 Jul 2015 19:27

Re: Jullie bijzondere, aparte winkelervaringen

Ik heb op het werk zo vaak dat mensen zeggen dat ik maar even tegen mijn baas moet zeggen dat 'die gruuuune bende' niet te vreten is en we gewone mayonaise moeten verkopen.

Alsof mijn baas a) naar mijn luistert en b) invloed heeft daarop.
R. 2013
D. 2016
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers