Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Slaapzak/dekbed vraagjes

<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 29 Jul 2015 12:56

Slaapzak/dekbed vraagjes

E slaapt nog in een ledikantje, met een lakentje, en dekentje, en in slaapzak. Nu met de warme dagen dekentje weggedaan, en slaapzak uitgelaten. Ze slaapt heel goed zonder slaapzak, doet ze 'smiddags ook. Nu zit ik te denken om de slaapkzak altijd uit te laten, maar hoe hou ik haar dan warm? Nu wordt ze 'sochtends wakker met koude voetjes..
Vnaf wanneer blijven ze stil liggen ;) ofwel, vanaf wanneer geen slaapzak meer aan? en vanaf wanneer krijgen ze een dekbed? Zou ze daardoor er beter onder blijven? Of moet ik gewoon sokken aan doen bij haar ;)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 29 Jul 2015 13:04

Re: Slaapzak/dekbed vraagjes

Ergens na haar tweede heeft ze een dekbedje gekregen, omdat ze haar slaapzak toch vaak uittrok (zelfs als hij achtstevoren en binnenstebuiten zat op een gegeven moment en dan nog open weten te doen). Omdat dat toen nog paste deed ik het dekbedje overdwars over haar heen leggen zodat je aan de zijkanten voldoende dekbed hebt om in te stoppen. Dat ging hier prima, dan bleef ze goed liggen em had het dus ook niet koud. Totdat ze de slaapzak steeds uit begon te doen lag ze hier trouwens een hele tijd alleen in een slaapzak, het dekentje heb ik weggedaan toen ze te beweeglijk werd en dat was volgens mij al vrij vlot. Hoe kouder het buiten was, hoe dikker de slaapzak en dat ging ook prima.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 29 Jul 2015 13:37

Re: Slaapzak/dekbed vraagjes

Stil liggen zal wel niet zo gauw, vooral zoon van 5 tref ik als ik naar bed ga vaak onderste boven of dwars in bed.

Als je haar nou een pyamapakje met voetjes eraan vast aan trekt? Lijkt mij prettiger dan sokken.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 29 Jul 2015 14:00

Re: Slaapzak/dekbed vraagjes

Mijn dochter is vanaf twee jaar in een peuterbed gaan slapen onder een dekbed zonder slaapzak. Ze blijft nog steeds niet stil liggen, maar de kou valt mee.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 29 Jul 2015 16:52

Re: Slaapzak/dekbed vraagjes

Ja nu speelde ik ook nog met de dikte van de slaapzak en met of zonder mouwen mbt t weer. Maar zonder slaapzak, en evt alleen dekbed, kan dat ook niet meer. Maja uiteindelijk komt er natuurlijk een moment dat ze gewoon geen slaapzak meer gaan dragen.
En ik vind het moeilijk te zeggen of ze t koud heeft. Ja ze heeft koude voeten, maar heeft ze t dan ook verder koud?
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 30 Jul 2015 16:11

Re: Slaapzak/dekbed vraagjes

R slaapt onder het dekbed. Heeft hij het warm dan steken er wat armen en benen naar buiten. Heeft hij het koud dan trekt hij hem op tot zijn kin.
R. 2013
D. 2016
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 30 Jul 2015 17:05

Re: Slaapzak/dekbed vraagjes

Mijn kinderen gingen allebei rond de twee jaar onder een dekbed slapen. Ze liggen nooit stil, vooral de oudste niet. Maar als ze het koud hebben trekken ze het wel weer over zich heen. Ze liggen er trouwens bijna nooit echt onder, meestal een beetje half maar ze zijn nooit heel koud en ze klagen niet dus dan vind ik het prima.
2010 2012
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 30 Jul 2015 18:28

Re: Slaapzak/dekbed vraagjes

B ging onder een dekbed toen ze met ruim 2 in haar peuterbed ging slapen.
Tot die tijd had ze een slaapzakje aan.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers