Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Whoa, plafond ingestort door de storm!

<<

Anoniem119

Bericht 28 Jul 2015 20:31

Whoa, plafond ingestort door de storm!

Vanochtend kwam ik rond een uurtje of acht thuis van m'n nachtdienst. Helemaal moe, want al 24 uur niet geslapen. M'n man zat te ontbijten en ik zat er even bij. Wat hoor ik toch? Dacht ik. Maar ik wist het niet, en omdat ik wel vaker half loop te ijlen en half te hallucineren na een vermoeide nachtdienst zochten we er niks achter want m'n man hoorde niets.

Tot we boven kwamen op de hal van de eerste verdieping. Zo'n gigantische scheur in het plafond, van wel anderhalve a twee meter!

Afbeelding

Precies boven mijn werkplek, daar op de overloop waar ik me vorige maand nog omkleedde in m'n trouwjurk, en waar ik gisteren nog de hele dag heb gezeten achter m'n bureau.

M'n man zei direct dat het door de storm moest komen, van het werken van het huis. We zitten op nogal een tochtgat, dat merkten we tijdens de winter al met storm, en nu afgelopen weekend stormde het natuurlijk verschrikkelijk. Blijkbaar is de wind zo tekeer gegaan het huis, dat het oude plafond is gaan barsten. Het was geen lekkage, want alles was droog.

We waren zo slim om even mijn computer en bureau weg te halen. Omdat we verder niets konden doen op dat moment (die scheur moest m'n man maar even overleggen met z'n vader), ging hij maar naar z'n werk en ik ging slapen. Ik lag net zo'n twee uur te slapen tot ik een immense knal hoorde op de gang, gevolgd door nog meer lawaai.

Helemaal slaapdronken en tegelijkertijd high van de adrenaline, zag ik dat het plafond van de overloop echt helemaal was ingestort. Stukken stucwerk en het oude riet hing helemaal los, alles viel constant naar beneden. Zo eng. Ik schrok me echt kapot.

Afbeelding

Afbeelding


M'n man kwam direct naar huis, en filmde nog net het laatste stuk dat viel. Altijd handig voor de verzekering.

http://vid256.photobucket.com/albums/hh ... WA0007.mp4


Wat een zooi! Toen moesten we dat dus helemaal opruimen, wat een werk! En dat op twee uur slaap. Op een gegeven moment was ik zo doodop dat ik hysterisch in lachen en huilen uitbarstte, zeker toen we al m'n fotoboeken onder t gruis vandaan haalden. Maar goed, niks is echt heel erg kapot behalve een lamp en het schilderwerk van de vloer.

Uiteindelijk kon ik om drie uur vanmiddag gaan slapen, compleet op, en heb iig een paar uur tot vanavond geslapen, dwars door de stofzuiger heen. Gelukkig is het nu schoon, maar wat ben ik geschrokken. Gelukkig kwam de klusjesman toch al komende donderdag. Krijgt die storm toch nog een staartje.
<<

Fayebella

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 774

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:57

Bericht 28 Jul 2015 20:34

Re: Whoa, plafond ingestort door de storm!

Jeetje dat is zeker even schrikken, zeker omdat je lag te slapen.
En je hebt er inderdaad zoveel werk mee, met zo'n puin. Hopelijk kun je het allemaal regelen met de verzekering en de klusjesman om het te maken. Ook omdat het bouwvak is.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 28 Jul 2015 20:35

Re: Whoa, plafond ingestort door de storm!

Whoah, dat is rot! Zo'n scheur is al echt niet tof natuurlijk, maar dat je plafond zo naar beneden komt vallen! :shock:
Goed dat het gefilmd is, dat helpt inderdaad vast voor de verzekering!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem137

Bericht 28 Jul 2015 20:35

Re: Whoa, plafond ingestort door de storm!

Jeetje, wat zullen jullie inderdaad enorm geschrokken zijn! Mijn eerste recatie: heeft dit plafond dan al niet een enorm gebrek gehad toen jullie het huis aankochten? Zo'n plafond komt niet zomaar naar beneden zeilen...
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 28 Jul 2015 20:36

Re: Whoa, plafond ingestort door de storm!

Oh man..wat een bende. Wat zullen jullie geschrokken zijn.
Dat is waar ik altijd zo bang voor ben als het super slecht weer is. Jakkie!

Wel fijn dat de klusjesmannen meteen daaraan kunnen werken.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem119

Bericht 28 Jul 2015 20:37

Re: Whoa, plafond ingestort door de storm!

Keet. schreef:Jeetje, wat zullen jullie inderdaad enorm geschrokken zijn! Mijn eerste recatie: heeft dit plafond dan al niet een enorm gebrek gehad toen jullie het huis aankochten? Zo'n plafond komt niet zomaar naar beneden zeilen...


Ja het is exact t deel dat vroeger een aparte kamer was en door de vorige eigenaar is opengebroken. Dat kon t plafond dus niet aan. Maar t is super snel gegaan ineens. Gisteren zat er nog geen barst (dus nog geen indicatie, behalve dat we wisten dat t oud was), vanochtend die scheur en een paar uur later viel t al compleet naar beneden. Gelukkig dekt de verzekering het, dat hadden wel al gecheckt.
Laatst gewijzigd door Anoniem119 op 28 Jul 2015 20:38, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 28 Jul 2015 20:38

Re: Whoa, plafond ingestort door de storm!

Wow :wtf: ik zou me echt helemaal kapot schrikken zeg. Gaat het nu een beetje? Vet zonde van jullie mooie huis, hopelijk wordt het snel gemaakt.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 28 Jul 2015 20:40

Re: Whoa, plafond ingestort door de storm!

Wow dat is schrikken!!
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem119

Bericht 28 Jul 2015 20:42

Re: Whoa, plafond ingestort door de storm!

Ja t is idd bouwvak, althans, de klusjesman zou komende donderdag voor nog wat laatste schilderwerk komen. Hopelijk kan ie iemand aanraden want hij gaat op vakantie, maar het zal wel lastig zijn om nu iemand te vinden!

Green pepper, ik ben nog steeds beetje geschrokken en raar ook door slaapgebrek. Moet zo weer werken.
Maar gelukkig is het al helemaal opgeruimd.
<<

Anoniem118

Bericht 28 Jul 2015 20:52

Re: Whoa, plafond ingestort door de storm!

Jeetje, dat is even goed schrikken zeg! En wat een puin dan ook meteen. Gelukkig dekt de verzekering het, daar zou ik meteen over lopen stressen denk ik.
<<

Anoniem119

Bericht 28 Jul 2015 21:16

Re: Whoa, plafond ingestort door de storm!

Ja dat scheelt gelukkig.

Ben nu weer op weg naar m'n werk, nog steeds doodmoe. Vind t toch een beetje eng dat m'n man alleen slaapt vannacht in de kamer daarnaast en het is nog steeds niet echt lekker weer. Maar t zal wel goed gaan, hij heeft overal gekeken en gevoeld en dit was gelukkig echt t enige stuk. Maar lekker is anders.

Edit: hij appt net foto's van de slaapkamer met een scheurtje in het plafond. Eentje daarvan zat er sowieso al zegt ie en als ie er tegenaan tikt gebeurt er niks. Bah dat vind ik toch wel eng zo in de slaapkamer.
Laatst gewijzigd door Anoniem119 op 28 Jul 2015 21:19, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem315

Bericht 28 Jul 2015 21:17

Re: Whoa, plafond ingestort door de storm!

Woooow! Wat een schrik! Hopelijk komt het allemaal snel goed met de verzekering en het herstelwerk.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 28 Jul 2015 21:26

Re: Whoa, plafond ingestort door de storm!

Oops, dat is flink schrikken zeg en natuurlijk behoorlijk rot. Wat een zooi he dat stuc en oude riet. Wij hebben zelf alle plafonds eruit gehaald dus ik weet wat voor zooi het is. Maar absoluut niet tof dat het zo naar beneden valt, overal stof in huis natuurlijk.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 28 Jul 2015 21:29

Re: Whoa, plafond ingestort door de storm!

Oh bah! Dat is ook altijd mijn angst met die storm! Hopelijk kan het snel hersteld worden, sterkte!
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem119

Bericht 28 Jul 2015 21:30

Re: Whoa, plafond ingestort door de storm!

Ja ik moest nog aan jouw foto's denken Siep! Inderdaad alles onder t stof. M'n fotoboeken en studieboeken zijn nog t ergste maar die hebben we geprobeerd schoon te maken. De benedenverdieping was ook stoffig maar dat viel verder gelukkig nog wel mee. Het huis was toch al stoffig van het terras wat gesloopt was vorige week en de kozijnen waren net geschuurd. Dus vies is het toch in huis hahaha.
<<

Anoniem118

Bericht 28 Jul 2015 21:31

Re: Whoa, plafond ingestort door de storm!

x
Laatst gewijzigd door Anoniem118 op 19 Aug 2015 19:00, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem119

Bericht 28 Jul 2015 21:35

Re: Whoa, plafond ingestort door de storm!

Ja de zolder, maar dat is er recht boven, dus dat durf ik al helemaal niet te suggereren haha. De andere slaapkamer op de eerste verdieping staat compleet vol. Het zal vast goed gaan maar het zit me niet lekker nee.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 28 Jul 2015 21:50

Re: Whoa, plafond ingestort door de storm!

Oh neee Marin, wat erg!
Gelukkig zijn jullie zelf nog heel!

Is dit niet te verhalen op de vorige eigenaar dan?
<<

Patsy

Bericht 28 Jul 2015 21:53

Re: Whoa, plafond ingestort door de storm!

Wow! Wat schrikken zeg. Hopelijk vinden jullie snel iemand die het kan maken.
<<

Anoniem321

Bericht 29 Jul 2015 06:33

Re: Whoa, plafond ingestort door de storm!

:wtf:
Marin wat zal je geschrokken zijn zeg! Wat een ravage..
Hopelijk ksn het goed gemaakt worden. Ik zou wel even alles goed laten checken om zeker te zijn dat er niet meer naar beneden kan komen.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 29 Jul 2015 06:34

Re: Whoa, plafond ingestort door de storm!

Oh jemig, kan me voorstellen dat je je dood schrikt! :omg: Hopelijk kan het snel gemaakt worden.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 29 Jul 2015 06:43

Re: Whoa, plafond ingestort door de storm!

Wat zonde Marin! Kan me voorstellen dat je enorm geschrokken bent!

Oja, verzekeraars hanteren vaak een eigen risico bij stormschades, (tenzij je dat afkoopt) heb je dat ook gecheckt?
<<

Anoniem119

Bericht 29 Jul 2015 06:47

Re: Whoa, plafond ingestort door de storm!

Ja klopt, het eigen risico hadden we al gehoord. Dat komt gelukkig wel goed. Ik hoop nu met name dat we gauw iemand kunnen vinden die het kan maken, en dat dit niet nog zes weken moet wachten tot na de bouwvak.

Ook vet rot is dat die kast die daar stond helemaal leeg en weg moet, anders kunnen ze niet bij t plafond daarboven, maar die kast is van de vorige eigenaar en op maat gemaakt maar krijgen we waarschijnlijk nooit meer zo in elkaar. Dus moet er nog een nieuwe kast komen ook , en deze was precies fijn. En die wand schilderen en de vloer opnieuw schilderen, zit onder de deuken en putten. Vet zonde!
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 29 Jul 2015 07:48

Re: Whoa, plafond ingestort door de storm!

Jeetje Marin, wat zullen jullie geschrokken zijn zeg. Nu hopen dat de verzekering het goed dekt en het snel hersteld kan worden voor jullie.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 29 Jul 2015 07:54

Re: Whoa, plafond ingestort door de storm!

Wow! Wat eng joh! Wat een schrik. Hopelijk is het snel gemaakt!

♥♥
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers