Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


mis ik nog iets (vluchttas)

<<

Patsy

Bericht 29 Jul 2015 08:54

Re: mis ik nog iets (vluchttas)

Hier worden de banden voor de ctg ook hergebruikt.

Misschien een koptelefoon om tv te kunnen kijken?
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 29 Jul 2015 09:26

Re: mis ik nog iets (vluchttas)

Yup, die banden heb ik ook in mijn vluchttas zitten, haha.
En de koptelefoon is zeker een goed idee!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 29 Jul 2015 10:52

Re: mis ik nog iets (vluchttas)

Popcorn schreef:Voor welk doeleind neem je een verlengsnoer mee?


telefoon plus laptop opladen. De stopcontacten zitten niet op de meest handige plekken.
2015 💙
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17385

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 29 Jul 2015 11:00

Re: mis ik nog iets (vluchttas)

Ik heb uiteindelijk helemaal niks uit mijn tas gebruikt!! En wat ik er nog in wilde doen op het laatste moment ben ik vergeten en bleek ik wel nodig te hebben haha :smile: onder andere douchegel. Wat echt onmisbaar was en gelukkig wel bij me: lippenbalsem! En kauwgom vond ik heel fijn te hebben. En we hadden ook een 2-euro muntstuk nodig!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 29 Jul 2015 11:04

Re: mis ik nog iets (vluchttas)

Minx schreef:
Popcorn schreef:Voor welk doeleind neem je een verlengsnoer mee?


telefoon plus laptop opladen. De stopcontacten zitten niet op de meest handige plekken.


Klopt, ik moest, liggend aan mijn twee infusen dan de zuster bellen om mijn telefoon in de lader te doen en dan kon ik er nét niet meer bij om mijn telefoon te pakken. Ik vind het best slim bedacht. Je moet wel een hutkoffer mee met alles wat je meeneemt. Maar hee, ik zou liever te veel dan te weinig meenemen. Is het allemaal persé nodig? Nee, dat niet. Maar sommige dingen maken het gewoon net wat comfortabeler.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 29 Jul 2015 12:29

Re: mis ik nog iets (vluchttas)

Ik vind het eigenlijk heel slim dat die banden worden hergebruikt, hier werden er elke keer nieuwe gebruikt. Ik moest trouwens ook minimaal 2 dagen blijven, en dat werden er uiteindelijk 4 omdat zoon opstartproblemen had (waarschijnlijk door de inleiding). Dus ik had ook wel iets meer bij me dan wat er in een gemiddelde vluchttas zat. Uiteindelijk viel het nog mee, alles wat ik voor zoon nodig dacht te hebben zat in zijn luiertas gepropt en paste precies. Voor mezelf had ik zo'n hele kleine trolley en dat paste ook allemaal precies. Omdat de partner ook mocht blijven heeft hij voor zichzelf toen ook nog een kleine trolley ingepakt. Dus al met al leek het wel een beetje alsof we op vakantie gingen ofzo :laughcry:
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 29 Jul 2015 16:07

Re: mis ik nog iets (vluchttas)

Voor baby zou het inderdaad in de luiertas passen, alleen gebruik ik die op het moment ook als handtas. Dus om daar nou continu al mee te gaan slepen.

Alles zit volgens mij wel zo'n beetje in de tas nu. En als ik toch nog wat mis ja jammer dan hoor dat mogen ze dan brengen
2015 💙
<<

Anoniem129

Bericht 29 Jul 2015 19:28

Re: mis ik nog iets (vluchttas)

Wil je niets te lezen ofzo meenemen Minx? Verder ga ik dit topic gebruiken om mijn tas klaar te zetten alleen hoeft daar minder in omdat ik thuis wil bevallen!

Mandje, waarom dat douchen met je bh aan?
<<

Anoniem331

Bericht 29 Jul 2015 19:32

Re: mis ik nog iets (vluchttas)

Wat leuk eigenlijk hoe iedereen daar anders over na denkt. Ik zou geloof ik nooit aan bijvoorbeeld een verlengsnoer denken, maar nu ik dit lees klinkt het best handig!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 29 Jul 2015 19:45

Re: mis ik nog iets (vluchttas)

Ik normaal ook niet maar ik weet nog dat mijn nichtje vorig jaar in het ziekenhuis lag en inderdaad steeds iemand moest vragen om haar telefoon op te laden enzo. Super onhandig.

Heb niet heel veel concentratie op het moment om te lezen.
2015 💙
<<

Anoniem193

Bericht 29 Jul 2015 20:12

Re: mis ik nog iets (vluchttas)

Haha verlengsnoer os zeker handig. Draadje is anders te kort vanaf je hoofdeind naar je toe. Waardoor je niet bij je telefoon kan
<<

Anoniem301

Bericht 29 Jul 2015 22:06

Re: mis ik nog iets (vluchttas)

Fijn topic hoor, ik heb een print screen gemaakt!
<<

Anoniem301

Bericht 30 Jul 2015 10:05

Re: mis ik nog iets (vluchttas)

Mamsie schreef:Aah zo!

Nog een tipje, douche met je BH aan tijdens de 1e paar dagen. Dit is beter voor je boobies!


Waarom?
En ik lees dat Minx slaapt met het knuffeltje, waarom is dat? Zodat je die knuffel bij je baby kunt leggen en hij gerust gesteld wordt door jouw geur? Maar dat is als ze nog zo klein zijn toch gevaarlijk, of niet? Ik lees namelijk dat je geen knuffels bij de baby mag leggen als hij slaapt.

En waarom die hydrofiel over je borsten zodat die naar jou gaat ruiken? Doe je die hydrofiel dan later weer bij je baby? Hoe dan?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 30 Jul 2015 10:26

Re: mis ik nog iets (vluchttas)

Officieel mag het geloof ik niet. Hydrofiel mag ook geloof ik alleen maar in de kraamweek onder hun hoofd en daarna niet meer. Heb idd het knuffeltje voor de geur gedaan (en had hem ook echt zelf nodig toen ik hem pakte)
2015 💙
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 30 Jul 2015 10:31

Re: mis ik nog iets (vluchttas)

Ik heb echt alleen de basics in mijn tas gedaan.
Een toilettas met mini shampoo + douchegel, tandenborstel + tandpasta, klein borsteltje en wegens ijdelheid toch ook een concealer en mascara, haha.
Verder een setje kleding voor mij (ondergoed, joggingbroek, shirtje), 2 setjes voor de baby (maat 50 en 56) per maat in een zakje inclusief sokjes en mutsje), een paar dikke sokken, shirt om in te bevallen, tablet en lader (ook voor de telefoons) en een portemonneetje met kleingeld. Oh ja en een wikkeldoek voor de baby.
Past allemaal net in de luiertas, haha en meer wil ik ook niet meenemen. Maar ik ga er ook vanuit dat ik een paar uurtjes na de bevalling gewoon weer naar huis kan :)
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem148

Bericht 30 Jul 2015 10:37

Re: mis ik nog iets (vluchttas)

Ow heb jij een dooky of iets voor over de maxi cosi als je naar huis mag ivm licht en wind? Dat werd ons aangeraden. Een hydrofiele luier erover is ook goed zolang je maar iets hebt.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17385

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 30 Jul 2015 10:40

Re: mis ik nog iets (vluchttas)

Dandelion schreef:Ow heb jij een dooky of iets voor over de maxi cosi als je naar huis mag ivm licht en wind? Dat werd ons aangeraden. Een hydrofiele luier erover is ook goed zolang je maar iets hebt.


:nopompom: Onze baby zat gewoon in het volle licht, oepsie haha! Scheelt dat we gewoon naar de ondergrondse parkeergarage gingen en van daaruit naar huis... maar in de auto wel in de zon/het licht!

Dat douchen met BH scheelde bij mij tegen de pijn in de eerste dagen! Ik had dan gewoon zo'n sportbh aan.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem301

Bericht 30 Jul 2015 10:42

Re: mis ik nog iets (vluchttas)

Minx schreef:Officieel mag het geloof ik niet. Hydrofiel mag ook geloof ik alleen maar in de kraamweek onder hun hoofd en daarna niet meer. Heb idd het knuffeltje voor de geur gedaan (en had hem ook echt zelf nodig toen ik hem pakte)


Dus die knuffel leg je straks bij je kindje in bed? (geen oordeel, gewoon interesse)
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 30 Jul 2015 10:42

Re: mis ik nog iets (vluchttas)

Carrie schreef:
Mamsie schreef:Aah zo!

Nog een tipje, douche met je BH aan tijdens de 1e paar dagen. Dit is beter voor je boobies!


Waarom?
En ik lees dat Minx slaapt met het knuffeltje, waarom is dat? Zodat je die knuffel bij je baby kunt leggen en hij gerust gesteld wordt door jouw geur? Maar dat is als ze nog zo klein zijn toch gevaarlijk, of niet? Ik lees namelijk dat je geen knuffels bij de baby mag leggen als hij slaapt.

En waarom die hydrofiel over je borsten zodat die naar jou gaat ruiken? Doe je die hydrofiel dan later weer bij je baby? Hoe dan?


Wij hebben wel knuffeltjes bij T. in bed gehad. Helemaal bovenaan in het wiegje. Hij was zo klein, daar kon hij lang niet bij. Een hydrofiel lag bij T. opgevouwen onder zijn hoofd (om het matrasje heen). Dit was omdat hij nog wel eens spuugde en we dan niet steeds het hele bedje hoefde te verschonen.
Bij de opvang slaapt T. nog wel eens met een t-shirt van mij bij zich in het bedje. Hij slaapt daar echt beter door, toch die geur van thuis en van mama.
<<

Anoniem301

Bericht 30 Jul 2015 10:46

Re: mis ik nog iets (vluchttas)

Oh misschien kan deo nog op je lijstje!
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 30 Jul 2015 12:10

Re: mis ik nog iets (vluchttas)

Knuffeltjes in het bedje mogen wel. Maar alleen als je het knuffeltje niet direct op of naast het kindje legt. Zoals Snirp gedaan heeft (helemaal boven in het bed zodat de baby er niet bij kan) mag gewoon. Speciaal gevraagd in het ziekenhuis na mijn bevalling van J.
<<

Anoniem301

Bericht 30 Jul 2015 12:27

Re: mis ik nog iets (vluchttas)

Isabel_ schreef:Knuffeltjes in het bedje mogen wel. Maar alleen als je het knuffeltje niet direct op of naast het kindje legt. Zoals Snirp gedaan heeft (helemaal boven in het bed zodat de baby er niet bij kan) mag gewoon. Speciaal gevraagd in het ziekenhuis na mijn bevalling van J.


Ok, tnx! Dan weet ik waar ik vanaf nu mee ga slapen :smile:
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 30 Jul 2015 12:31

Re: mis ik nog iets (vluchttas)

Let er alleen wel op dat het geen grote/zware knuffel is en dat dat er niets los kan gaan (oogjes of zo).
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 30 Jul 2015 12:39

Re: mis ik nog iets (vluchttas)

Nee tis een heel lief klein knuffeltje. En deo zit in mijn handtas. De dingen die daar standaard in zitten ben ik vergeten op het lijstje te zetten haha.
2015 💙
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers