Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Noob gaat op wereldreis

<<

Anoniem304

Bericht 28 Jul 2015 10:30

Noob gaat op wereldreis

Zo voelt het tenminste!

We gaan 1 of 2 nachtjes naar Denemarken (of 1 nachtje Denemarken, 1 nachtje Duitsland) maar ik heb zoals jullie weten niet zoveel ervaring met reizen. Ik ben zelfs nog nooit in een hotel geweest als volwassene. :palm:

Anyway, ik heb een leuk hotel op het oog met goede beoordelingen (vandaag even boeken) en ik neem aan dat je in zo`n hotel wel gewoon kan pinnen? Mijn vriend is bang van niet. Hij zit soms voor z`n werk in Duitsland en daar kan hij soms niet pinnen en aangezien hij ook nog nooit 'op reis' is geweest is hij bang dat het allemaal niet gaat lukken met kronen enzo. Ik heb zoiets van je kan ook wel gewoon pinnen uit de muur toch? Dat zal zichzelf wel wijzen ook al spreken en lezen we geen woord Deens denk ik.

Hoe gaat het in een hotel? Zeg je dan na het ontbijt 'hallo, ik wil uitchecken' en dat was het dan? Ik weet het echt niet en ben graag goed voorbereid.. :eyes:

We willen 1 dag naar Legoland, daar kan je ook wel gewoon kaartjes pinnen bij de balie toch? Ik wou online bestellen maar dat kan alleen met creditcard en die hebben we niet.

Verder ben ik trouwens wel vrij relaxed. Maar het is spannend haha.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 28 Jul 2015 10:35

Re: Noob gaat op wereldreis

Hee wat leuk dat jullie er even tussenuit gaan! Waarschijnlijk kun je aan de balie wel pinnen, maar je kunt ook bij het inchecken vragen of het mogelijk is. Zo niet, dan kun je nog ergens gewoon geld uit de muur pinnen inderdaad. Ik denk dat je bij de kassa van Legoland ook wel kunt pinnen.

Vaak betaal je pas bij het uitchecken. Na het ontbijt kun je dan bijv je spullen nog even ophalen op de kamer en bij de balie de sleutel of het pasje van de kamer inleveren, en afrekenen.

Veel plezier!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 28 Jul 2015 10:39

Re: Noob gaat op wereldreis

Ik neem aan dat je gewoon Kronen kunt pinnen daar. Denk gewoon even kijken of je kaart geaccepteerd wordt (volgens mij moet dan het teken van het rode en blauwe rondje (Maestro) op de pinautomaat staan). Je zult daar ook wel aan kunnen geven dat de taal van de pinautomaat op Engels gezet wordt. Taalinstelling is als het goed is gewoon een optie in het menu. Ook in winkels en hotels zul je gewoon kunnen pinnen, net als hier.

Check ook even of je bankpas is ingesteld dat je buiten Nederland kunt pinnen. Met een Rabo-wereldpas kun je automatisch in Europa pinnen, maar ik weet niet hoe dat bij andere banken is ingesteld.

Het hotel heeft in haar administratie staan dat jullie maar een nachtje blijven. Dan meld je je bij de balie uiterlijk op het tijdstip dat je je kamer moet verlaten en dan begrijpen ze automatisch wel dat je komt uitchecken. We hebben dat nog nooit aangekondigd. Ze bekijken dan of alles in orde is (eventueel openstaande kosten kunnen dan nog betaald worden) en dan kun je weer gaan.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Anoniem304

Bericht 28 Jul 2015 10:44

Re: Noob gaat op wereldreis

Ja in Canada kon ik ook gewoon pinnen als er Maestro op de pin automaat stond, maar dat was allemaal al Engels natuurlijk haha. Dat scheelt weer.

We hebben idd Rabobank, dat zit goed.

Goed idee Teun om het bij het inchecken te vragen. Daar had ik niet aan gedacht. :angel:
<<

Anoniem321

Bericht 28 Jul 2015 10:55

Re: Noob gaat op wereldreis

Yadira, wellicht heb je nog iets aan deze link met informatie over betaling en pinautomaten in Legoland:
https://servicecenter.legoland.dk/hc/en ... t-and-ATMs

Veel plezier!
<<

Chocolate

Noob

Berichten: 110

Geregistreerd: 13 Jun 2015 21:21

Bericht 28 Jul 2015 10:58

Re: Noob gaat op wereldreis

Ga je met het vliegtuig? Ik meen mij te herinneren dat wij op t vliegveld gewoon kronen uit de muur (of losstaande automaat :)) hebben gehaald, omdat we vanaf het vliegveld met ov gingen en dat contant betaald hebben. Ik haal het geld meestal gewoon uit de muur en betaal dan contant, zou zorgen dat je altijd wat kronen op zak hebt, als je dan een keer niet kan pinnen is het zo lastig. (Niet van te voren al wisselen in nl hoor, dat is duur, maar gewoon bij de eerste geldautomaat die je daar tegenkomt) Het wijst zich allemaal wel vanzelf, Denemarken is niet zo moeilijk en mensen spreken prima Engels. Heel veel plezier!
<<

Anoniem147

Bericht 28 Jul 2015 11:04

Re: Noob gaat op wereldreis

Vaak is het zo dat als je een buitenlandse pas hebt de automaat al standaard vraagt in welke taal je wilt pinnen. Tenminste dat ik heb ik altijd zo met mijn ING pas (in Spanje, Frankrijk, Curaçao, UK.. ). Je kunt dan gewoon Engels kiezen. Geen idee of je vaker in het buitenland gepind hebt maar je moet dan 'Withdrawal cash' kiezen en dan je checking account. Op Curaçao kregen we echt een rits met vragen waar we het vanaf wilde halen. Euh, gewoon.. Normale rekening haha.

Bij Legoland kun je echt wel pinnen inderdaad en volgens mij spreekt iedereen in Denemarken super goed Engels. Komt goed! Veel plezier!
<<

Anoniem304

Bericht 28 Jul 2015 11:13

Re: Noob gaat op wereldreis

Chocolate schreef:Ga je met het vliegtuig? Ik meen mij te herinneren dat wij op t vliegveld gewoon kronen uit de muur (of losstaande automaat :)) hebben gehaald, omdat we vanaf het vliegveld met ov gingen en dat contant betaald hebben. Ik haal het geld meestal gewoon uit de muur en betaal dan contant, zou zorgen dat je altijd wat kronen op zak hebt, als je dan een keer niet kan pinnen is het zo lastig. (Niet van te voren al wisselen in nl hoor, dat is duur, maar gewoon bij de eerste geldautomaat die je daar tegenkomt) Het wijst zich allemaal wel vanzelf, Denemarken is niet zo moeilijk en mensen spreken prima Engels. Heel veel plezier!

Thanks!

We gaan met de auto, maar dan zullen we vast ook wel gauw een pin automaat tegenkomen. :thumbup:
<<

Anoniem304

Bericht 28 Jul 2015 11:15

Re: Noob gaat op wereldreis

Ragazza schreef:Yadira, wellicht heb je nog iets aan deze link met informatie over betaling en pinautomaten in Legoland:
https://servicecenter.legoland.dk/hc/en ... t-and-ATMs

Veel plezier!

Hmm. Zo te zien dus geen Maestro. :laughcry:

Nou dan eerst maar ergens bij een pinautomaat pinnen.

*Edit - Je kan ook met euro's (biljetten) betalen en dan krijg je kronen terug. Nou, we gaan vast Legoland wel binnen komen. :razz:
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 28 Jul 2015 12:10

Re: Noob gaat op wereldreis

Je kunt gewoon pinnen @ legoland, en je kunt ook met euro's betalen! Misschien nog makkelijker om vooraf al te boeken? Dat kan ook! :)

https://servicecenter.legoland.dk/hc/en-us/sections/200804161-Payment-and-ATMs

Ik dacht even dat je echt op wereldreis ging :smile: Maar leuk!! Wanneer gaan jullie?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem304

Bericht 28 Jul 2015 12:17

Re: Noob gaat op wereldreis

Zora schreef:Je kunt gewoon pinnen @ legoland, en je kunt ook met euro's betalen! Misschien nog makkelijker om vooraf al te boeken? Dat kan ook! :)

https://servicecenter.legoland.dk/hc/en-us/sections/200804161-Payment-and-ATMs

Ik dacht even dat je echt op wereldreis ging :smile: Maar leuk!! Wanneer gaan jullie?

Ja ik wou vooraf tickets boeken, maar dat kan alleen met creditcard.

Haha, we gaan overmorgen weg. En dan slapen we donderdagavond in Denemarken en vrijdagavond waarschijnlijk in de buurt van Hamburg. :banaan:
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 28 Jul 2015 14:37

Re: Noob gaat op wereldreis

Leuk vakantie! En dan ook gelijk het buitenland.

Bij hotel loop je bij aankomst naar balie en zeg je dat je wil inchecken. Soms moet je hierbij je paspoort laten zien. Eigenlijk altijd moet je een formulier met je adres invullen (mijn ervaring). Betalen kan soms vooraf maar achteraf (bij verlaten hotel) is gangbaarder, vooral als je iets uit minibar haalt. Ik weet niet of jullie een ontbijt erbij hebben; dit is vaak een buffet waarbij je je eigen eten kiest en daarna tafeltje pakt. Het uitchecken is "I want to check out" en lever je de sleutel/pas in en rekening vereffenen. Vaak krijg je een factuur mee.

In Denemarken praat iedereen prima Engels.
Als je kronen pint is het qua kosten slimmer om je eigen bank de koers te laten betalen dan het bankautomaat waar je bij pint (hun koers is bijna altijd nadeliger).
08/2018
05/2021
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 28 Jul 2015 15:38

Re: Noob gaat op wereldreis

Pinnen doe ik nooit in het buitenland dus daar kan ik je niet mee helpen.

Maar als je naar legoland wil kan je ook in Nederland kopen wij hadden 3 jaar geleden via de anwb gekocht

En in Denemarken kunnen ze ook Engels. En lijkt een beetje op fries dat Deens
Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 28 Jul 2015 15:42

Re: Noob gaat op wereldreis

Ik heb losse tickets naar Legoland nog niet gevonden in Nederland. Dus als je een linkje hebt?

Deens lijkt inderdaad wel op Fries haha. Sommige woorden lijkt wel bijna helemaal Fries.
<<

Anoniem173

Bericht 28 Jul 2015 16:43

Re: Noob gaat op wereldreis

Denk je aan een wegenvignet voor Duitse steden? Zo'n milieusticker heb je nodig en ik denk ook wel voor hamburg. Kan je op veel plekken kopen
<<

Anoniem304

Bericht 28 Jul 2015 16:50

Re: Noob gaat op wereldreis

Hamburg niet. Bremen wel. Dat wordt dus niet winkelen in Bremen.
<<

Anoniem304

Bericht 28 Jul 2015 17:01

Re: Noob gaat op wereldreis

Fixed. Nog net voor 5 uur 1 kunnen bestellen. Morgen in huis. Bedankt AM!
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 28 Jul 2015 18:27

Re: Noob gaat op wereldreis

Wij hebben ook geen wegensticker. Nergens voor nodig... stadscentra gaan we toch niet in met de auto.
Als we al een sticker zouden aanvragen wordt hij geel/rood; diesel van voor 2005. Kortom je mag de umweltzone daarmee niet in!
08/2018
05/2021
<<

Anoniem304

Bericht 28 Jul 2015 18:54

Re: Noob gaat op wereldreis

Oh, je hebt dus geen fuck aan die sticker. Nouja, boeiend! :P

Ik dacht dat je dan de hele stad niet in mocht, maar het gaat puur om de binnenstad merk ik nu. En dan ook een stuk. Waar wij willen winkelen valt daar ver buiten, maar goed. We hebben een sticker. :banaan:
Laatst gewijzigd door Anoniem304 op 28 Jul 2015 18:58, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem205

Bericht 28 Jul 2015 18:55

Re: Noob gaat op wereldreis

Op veel pinautomaten zit tegenwoordig de optie "english" dus dat pinnen komt wel goed :)

Heel veel plezier Yadira!
<<

Anoniem304

Bericht 28 Jul 2015 18:59

Re: Noob gaat op wereldreis

Thanks! Het hotel in Denemarken is geboekt via Expedia. Ik voel me vet cool!
<<

Anoniem205

Bericht 28 Jul 2015 19:05

Re: Noob gaat op wereldreis

whoohooo :banaan: :banaan:
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 28 Jul 2015 20:47

Re: Noob gaat op wereldreis

Veel plezier Yadira!
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Fayebella

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 774

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:57

Bericht 28 Jul 2015 21:12

Re: Noob gaat op wereldreis

Veel plezier en een fijne vakantie!
<<

Anoniem119

Bericht 28 Jul 2015 22:12

Re: Noob gaat op wereldreis

Wat leuk, veel plezier!
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers