Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Scheiding in de familie...

<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 27 Jul 2015 07:54

Scheiding in de familie...

Ik moet het echt even kwijt, het houdt ons allemaal al de hele week bezig. Mijn schoonzusje maakte vorige week behoorlijk onverwacht bekend dat ze wilde scheiden van de broer van mijn man. Ze hadden volgens hem wel wat ruzie de laatste tijd, maar dat ging altijd over huishoudelijke dingen. Hij dacht dat ze wat overspannen was door drukte op haar werk, maar nu blijkt dat ze zelf al meer dan 9 maanden bezig was te plannen weg te gaan! Ze begon er vorige week zondag over tegen hem, hij wilde nog graag in therapie samen, maar daar was het volgens haar al te laat voor. Ze gooit zomaar een huwelijk en 13 jaar samen weg zonder er nog voor te vechten, zo voelt het voor ons. Maar voor haar eigen gevoel heeft ze er in die 9 maanden zelf al alles aan gedaan...

Ik vind het zo moeilijk te bevatten. Ze was echt een lieve schoonzus, heel leuk met onze kinderen ook (ik heb het ze nog steeds niet verteld, weet gewoon niet hoe ik het moet uitleggen) en dit komt zo onverwacht! Het lijkt wel of ze helemaal de weg kwijt is en al maanden een leugen leefde. Haar dieren waren alles voor haar, maar de honden en katten laat ze zonder pardon achter en voor de paarden had ze al een nieuwe eigenaar gevonden, die heeft ze gisteren al laten ophalen. Hij heeft ook echt het gevoel alsof zijn wereld op de kop staat, eerst gaf ze hem nog het gevoel een tijdje te blijven om alles op de rit te krijgen (zij deed de administratie van zijn bedrijf en zou hem daarmee op gang helpen, zodat hij het zelf kon gaan doen). Maar gisteren vertrok ze ineens toch nog onverwacht, 's avonds kwam hij erachter dat ze alle gegevens van de pc had meegenomen zonder te vragen. Zelfs zijn eigen bedrijfsgegevens waren weg, de hele pc was leeg en ze had alles overgeschreven naar een externe harde schijf die ze stiekem heeft meegenomen (en ze zit nu 2 u rijden bij hem vandaan). Het lijkt er dus echt wel op dat ze dit allemaal grondig heeft gepland en dat hij het nakijken heeft. Hij is zo bang dat ze hem straks ook nog uit het huis probeert te zetten, maar hij heeft het huis hard nodig voor zijn bedrijf. Als enige echte reden geeft ze steeds maar op dat ze vrij wil zijn. Ik vind het zo gek hoe je je in een mens kunt vergissen, 10 dagen geleden zaten we nog gezellig te kletsen op een verjaardag en maakte ze nog een logeerafspraakje met onze oudste dochter.

Gelukkig zijn er geen kinderen in het spel, maar ik zou mijn schoonbroer zo graag helpen. Hij had eerst nog alle begrip voor haar en ging helemaal mee in wat zij wilde, maar na het stiekem meenemen van de harde schijf, is hij er volgens mij ook wel klaar mee. Hij had haar notabene vlak van tevoren nog uit zichzelf de iPad meegegeven.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem244

Bericht 27 Jul 2015 08:09

Re: Scheiding in de familie...

Wat een lastige situatie pineco.
Ik zit nu zelf in deze situatie, heb ook zelf de keuze gemaakt en gooi 11jaar samen en 3jaar getrouwd weg.
Voor m'n ex kwam het vrij onverwacht, hij had nooit verwacht dat ik die beslissing zou nemen. Terwijl ik eerder ook al op het punt stond te scheiden en we dit ook besproken hebben vaker. Toch kwam het voor hem onverwachts en wilde hij nog in therapie. Terwijl ik dat nu niet meer kon en voor mijn gevoel afgelopen 1,5jaar er alles aan gedaan heb.
Voor mijn schoonfamilie kwam het heel onverwachts, die dachten dat we het zo goed voor elkaar hadden samen en het zo goed ging.

Het lijkt er bij jouw ex schoonzus op of ze het idd al grondig gepland heeft allemaal. Is er niet toevallig een ander in het spel bij haar? (Ik krijg die vraag ook continue en wat haat ik die vraag... Nu stel ik hem zelf).
Hebben ze een koophuis samen?
Wat een klote streek dat ze de pc heeft leeg gehaald en alles heeft meegenomen op een harde schijf. Wat heeft dat voor haar voor nut om dat te doen?
M'n ex heeft ook de harde schijf meegenomen... Ben ook al mijn foto's en alles kwijt. Hoop die terug te krijgen.
Kan hij het niet terug eisen via iemand?
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 27 Jul 2015 22:45

Re: Scheiding in de familie...

Ik had hier een hele reactie getypt, maar alles is weg :-( Ik weet niet wat ze met die schijf kan doen, maar het feit dat ze hem stiekem heeft meegenomen, baart ons natuurlijk wel zorgen. Ze heeft nu beloofd dat hij hem morgen terug 'mag' halen (daar mag hij dan dus wel 2 uur rijden, terwijl hij gewoon niet zonder dat ding kan voor zijn bedrijf).

Ze wil nu ineens geen 1-op-1 contact meer met hem, ze zegt dat ze zich niet meer veilig voelt bij hem. Ze is afgelopen weekend alleen naar haar familie gegaan om het te vertellen (zij wonen ruim 2 uur rijden hier vandaan, hij kon niet mee omdat er geen oppas voor de honden en paarden was) en het lijkt er echt op alsof ze hem helemaal zwart heeft gemaakt. Hij krijgt ineens vanalles naar zijn hoofd geslingerd en wordt als een boeman gezien, alsof ze heeft gezegd dat hij haar sloeg of zo. Ze blijft ons verbazen... Hij blijft gelukkig rustig tot nu toe, ze rijdt nog steeds in zijn auto en hij heeft zich voorgenomen niet moeilijk te gaan doen, hoeveel moeite hem dat ook kost. Vorige week nog zei ze dat ze hem de kans wou geven in het huis te blijven om zijn bedrijf voort te kunnen zetten, vandaag gaf ze aan daarop terug te komen en gewoon haar deel op te eisen. Logisch natuurlijk, maar maak dan geen loze beloften. Het vertrouwen in haar is nu in ieder geval helemaal weg.

Voor jou ook sterkte Radler, een scheiding lijkt me vreselijk om te moeten doormaken, of je nu zelf de initiatiefnemer bent of niet :hug:
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem255

Bericht 27 Jul 2015 23:01

Re: Scheiding in de familie...

Herkenbaar... Zo herkenbaar!
Bij ons in de familie speelt het ook en het is verschrikkelijk. Mijn zwager, die na 25 jaar meer een broer voor me was dan zwager, lijkt te zijn veranderd in een wildvreemde.

Heel veel sterkte!
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 27 Jul 2015 23:09

Re: Scheiding in de familie...

Ja een gek gevoel is dat he Mien! Ik durf haar ook echt niet te bellen of zo, terwijl ik dat normaal heel makkelijk deed. We hadden een hartstikke goed contact, maar ze lijkt iedereen gewoon uit haar leven gewist te hebben. De kinderen snappen er ook niets van, vooral de oudste niet. Ik heb het vandaag verteld en ze bleef maar huilen :snik:
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem244

Bericht 27 Jul 2015 23:34

Re: Scheiding in de familie...

Dankje wel.

Wat sneu voor jullie kinderen :(
Hopelijk heeft hij morgen alle gegevens weer terug, maar blijft raar dat se de pc gewist heeft en al die gegevens mee heeft genomen. Daar moet toch iets achter zitten lijkt mij. Kan mij voorstellen dat het vertrouwen weg is
Sterkte
<<

Anoniem211

Bericht 28 Jul 2015 07:19

Re: Scheiding in de familie...

Je weet niet wat er aan vooraf gegaan is he? Je zwager kan ook van alles niet verteld hebben, dat weet je gewoon niet. Dat er niks aan de hand was lijkt me sterk. Mensen maken echt niet zomaar de keuze om te scheiden. Mijn vriend bijv houdt ook nog altijd vol dat zijn ex van de een op andere dag bij hem is weggegaan. Ik heb haar er eens over gesproken en zij gaf aan dat het al meerdere malen ter sprake was gekomen en dat ze echt niet zomaar weg is gegaan.

Ik zou haar juist gewoon even bellen als ik jou was. Vragen hoe het met haar is en zeggen dat je open staat voor haar kan van het verhaal. Dan kan je zomaar dingen horen waar je anders niet achter was gekomen.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 28 Jul 2015 12:18

Re: Scheiding in de familie...

Misschien moet ik dat inderdaad wel doen Marilyn, dan blijf ik ook niet met zoveel vragen zitten. Het blijft gewoon niet te bevatten dat we nog geen twee weken geleden nog gezellig zaten te kletsen en plannen maakten voor een afspraak in de vakantie, terwijl zij toen blijkbaar al wist dat die er nooit zou komen.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem125

Bericht 28 Jul 2015 13:11

Re: Scheiding in de familie...

Ik zou niet te snel over haar oordelen, want je hebt geen idee wat er allemaal is voorgevallen.
<<

Anoniem244

Bericht 28 Jul 2015 14:12

Re: Scheiding in de familie...

Wijze woorden Marilyn

Nougat schreef:Ik zou niet te snel over haar oordelen, want je hebt geen idee wat er allemaal is voorgevallen.


Deed jij in 1e instantie niet precies hetzelfde bij mij?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 28 Jul 2015 14:44

Re: Scheiding in de familie...

Nougat schreef:Ik zou niet te snel over haar oordelen, want je hebt geen idee wat er allemaal is voorgevallen.


WHAHAHAHAHAHAHA Zo m'n drinken kwam zowat mn neus uit.
<<

Anoniem282

Bericht 28 Jul 2015 16:54

Re: Scheiding in de familie...

Als je naar zo ook zo oordeelt, mocht je d'r spreken, zou ik niet verbaasd zijn als ze idd klaar met je is. Sorry hoor, maar je trekt 1) het verhaal wel heel erg naar jezelf toe en 2) je kent maar 1 kant van het verhaal en 3) het gaat je niet aan.

Dit zal je allemaal wel niet leuk vinden om te lezen, maar je bemoeit je met zaken waar je feitelijk niets mee te maken hebt, ook al kon je nog 100x goed met haar overweg. Het is niet aan jou om te stellen dat ze een jarenlange relatie weggooit, onder de noemer 'zo voelt het voor ons'. Dat heeft geen meerwaarde wat het voor jou/jullie betekent, want het gaat hier niet om jou/jullie. Jij had geen relatie met haar en ik kan me wel indenken dat je het heel verdrietig vindt voor je zwager, maar meer dan dat zou het ook niet moeten zijn. Je weet niet wat er zich achter gesloten deuren heeft afgespeeld en ook al zou je zwager daar bij wijze van spreken volledig schuldig aan zijn, snap ik nog steeds dat je loyaal aan hem bent. Maar dan blijft staan dat het niet aan jou is om zo je eigen gevoelens en stempel hierop te drukken. Ik zou haar dan gewoon bellen en vragen hoe het met haar gaat en dan hoor je vanzelf of ze behoefte heeft om met jou privé-zaken te bespreken. :)
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 30 Jul 2015 20:34

Re: Scheiding in de familie...

Ik oordeel volgens mij niet echt hierboven, dat was in ieder geval niet mijn bedoeling. Ik schreef dit topic ook om mijn eigen gevoel even kwijt te kunnen, want dat staat hier in de familie uiteraard niet centraal nu. Neemt niet weg dat ik het toch even fijn vond mijn eigen gevoel van me af te schrijven.
Ik heb haar na het schrijven van dit topic een berichtje gestuurd en gezegd dat ik het heel jammer zou vinden om haar kwijt te raken en dat ze bij me terecht kan als ze wil praten, maar daar heeft ze vooralsnog niet op gereageerd. Ze heeft deze week wel nog een paar goede gesprekken met haar man/ex gehad en wat spullen opgehaald. Het kwam voor hem als een donderslag bij heldere hemel vorige week, dus voor ons al helemaal, dat lijkt me niet zo gek.
Mijn schoonbroer kan het in ieder geval wel accepteren en het lijkt erop dat ze er wel uit gaan komen. Ze heeft beloofd zijn auto terug te brengen dit weekend. De harde schijf heeft ze ook teruggebracht inmiddels, dus het zal vast allemaal goedkomen. Maar het blijft echt heel gek hoe alles zo in één klap anders kan zijn :snik: Uiteraard had ik geen relatie met haar, maar als iemand al meer dan 12 jaar onderdeel is van je naaste familie en je het heel goed met elkaar kon vinden, is het even slikken als dat allemaal verleden tijd blijkt te zijn.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem282

Bericht 30 Jul 2015 20:58

Re: Scheiding in de familie...

Ik snap dat het voor jou ook heel rauw op je dak is gevallen en je hoeft je ook echt niet te verdedigen. Als ik je topic lees heb ik daar veel minder tot geen gevoel bij, dus reageer ik ook wellicht heel rationeel en nuchter. Wat ik wel om me heen heb gezien, is dat bemoeienis van buitenaf (want dat is feitelijk iedereen die niet in die relatie zat) vaak niet lekker valt als 2 mensen er met elkaar nog niet uit zijn. Objectief kan je niet zijn en vroeg of laat schemert dat door in adviezen, hoe goedbedoeld ze ook zullen zijn. Goed dat je poging tot contact hebt ondernomen; de bal ligt nu bij haar.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 30 Jul 2015 21:02

Re: Scheiding in de familie...

Daarom vond ik het ook zo lastig te bepalen of ik nu wel of geen contact zou opnemen. Bellen vond ik meteen zo direct en ik wil haar inderdaad niet het idee geven dat ik me ermee wil bemoeien. Ben wel heel benieuwd of ze nog gaat reageren, misschien als ze alles een beetje heeft laten bezinken en in wat rustiger vaarwater is gekomen. Ik moet toegeven dat ik inmiddels al redelijk aan het idee gewend ben, gek hoe snel dat dan toch kan gaan. Voor nu laat ik het maar even op zijn beloop, in ieder geval fijn dat ik hier mijn verhaal even kwijt kon :)
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers