Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Foute relatie

<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5496

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 26 Jul 2015 20:46

Foute relatie

Mijn vriendin heeft in een heel moeilijke relatie gezeten, hij is vaak over haar grenzen gegaan, het was niet echt meer gezellig maar ze bleven maar een beetje door gaan, steeds hetzelfde riedeltje, ruzie, excuses (of juist gewoon doorgaan alsof er niks gebeurd was) weer een weekje oké en dan weer ruzie etc. Haar hele omgeving hoorde en zag dat deze relatie niet goed ging en uiteindelijk zag ze het zelf ook in en zette ze er een punt achter.

Nu is ze deze relatie weer opnieuw aan het opbouwen. Ik vind het zo moeilijk. Ik weet dat het mijn relatie niet is, maar ik ben zo bang dat ze weer in precies hetzelfde cirkeltje terecht komen. Het is ook zo'n vervelend onderwerp tussen ons geworden, ik kan hem niet meer geloven, voor mijn gevoel 'trapt' zij er weer in. Zij voelt zich bezwaard er over te praten (al doet ze dat genoeg, maar ze voelt hoe ik er over denk).

Ik weet dat ik hier niks over te beslissen heb en het haar keuze is, iemand tips hoe ik hier mee om kan gaan?
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 26 Jul 2015 20:53

Re: Foute relatie

Lastig ja. Ik zou met haar blijven praten, misschien samen met haar de voors en tegens nog eens op een rijtje zetten en haar voorhouden dat ze echt wel beter kan krijgen dan dit. Meer kun je niet doen denk ik. Maar kan me voorstellen dat je dit ook al vaker met haar besproken hebt. Uiteindelijk blijft het haar keuze maar kan me voorstellen dat het lastig is om te zien dat zij weer in een ongelukkige relatie stapt/ blijft hangen.
<<

Sucre

Kwebbel

Berichten: 340

Geregistreerd: 02 Mei 2015 09:40

Bericht 27 Jul 2015 07:53

Re: Foute relatie

Ik heb zelf ook zo'n lastige foute relatie gehad in het verleden en mijn ervaring is dat je het echt zelf 'zat' moet zijn en zelf het inzicht moet krijgen dat het niet werkt en niet gezond is. Misschien helpt het wel om met je vriendin te praten, maar je kan ook een verwijdering van haar krijgen. Ik had het toen ik nog in die relatie zat heel lastig gevonden om erop aangesproken te worden, omdat ik zelf nog niet klaar was om er een punt achter te zetten en nog te gek op hem was. Maar dat is natuurlijk mijn ervaring en misschien werkt het bij jouw vriendin anders.
<<

Anoniem211

Bericht 28 Jul 2015 08:11

Re: Foute relatie

Sucre schreef:Ik heb zelf ook zo'n lastige foute relatie gehad in het verleden en mijn ervaring is dat je het echt zelf 'zat' moet zijn en zelf het inzicht moet krijgen dat het niet werkt en niet gezond is. Misschien helpt het wel om met je vriendin te praten, maar je kan ook een verwijdering van haar krijgen. Ik had het toen ik nog in die relatie zat heel lastig gevonden om erop aangesproken te worden, omdat ik zelf nog niet klaar was om er een punt achter te zetten en nog te gek op hem was. Maar dat is natuurlijk mijn ervaring en misschien werkt het bij jouw vriendin anders.


Ja eens. Bij mij werkte het ook zo. Daarnaast zie je het als je er zelf in zit ook niet helder hoeveel beter een situatie kan worden als het over is. Ik denk dat ze het zelf echt zat moet zijn. Komt vanzelf.
<<

Anoniem321

Bericht 28 Jul 2015 11:15

Re: Foute relatie

Ik denk dat het als vriendin lastig is.
Ik heb zelf ook een foute relatie gehad die 2 jaar heeft geduurd. Het is ook een aantal keren uit gegaan waarna ik hem toch terugnam en alles weer van voren af aan begon.
Een vriendin van mij heeft wel een paar keer gezegd dat ik met hem moest stoppen, maar toen ik er nog middenin zat, zag ik het niet. Na 2 jaar zag ik het zelf plotseling glashelder en had ik ook van het ene op het andere moment genoeg van hem.

Het enige wat je kunt doen is naar haar blijven luisteren, maar ik zou mijn mening niet te veel 'opdringen' om het zo maar eens te zeggen.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5496

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 02 Aug 2015 20:16

Re: Foute relatie

Bedankt nog voor jullie reacties, lees ze nu pas. Ik weet dat ze het zelf moet inzien. Ik vind het gewoon zo gek dat liefde blind kan maken, ze komt nu zo naïef/goedgelovig over. Hoe erg ook, ik merk echt dat ik meer afstand van haar neem omdat ik haar keuzes heel lastig vind om te accepteren.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 03 Aug 2015 11:30

Re: Foute relatie

Je hebt toch wel vaker topics geopend over deze vriendin en de zorgen die je erom hebt? Als vriendin zijnde kan je idd achter haar staan maar ik zou haar niet van je afduwen. Ik zou wel eerlijk tegen haar zeggen dat je haar keuzes niet begrijpt, dat ze je vriendin blijft omdat je van haar houdt maar dat ze praten over haar relatie niet meer bij jou moet aankomen omdat jij het moeilijk trekt.

Er zijn neem ik aan genoeg andere onderwerpen om te bespreken zonder dat je je vriendin kwijtraakt. Overigens vind ik je wel erg hard als het gaat hierin, jij staat er niet achter dus neem jij afstand. Op die manier raakt ze toch alleen maar meer mensen kwijt en raakt ze afhankelijker van hem?
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5496

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 03 Aug 2015 18:00

Re: Foute relatie

Klopt. De laatste zin die je schrijft ben ik ook bang voor. Hij weet dat mensen niet altijd positief over hem zijn en doet dan ook een beetje lelijk over die mensen. Ik heb ook bedacht (en vorige keer gezegd) dat ik er niet meer over wil praten omdat ik het heel moeilijk vind. Dat afstand nemen doe ik ook een beetje uit zelfbescherming, ik kan me er echt druk over maken nadat ik weer een fout verhaal heb gehoord, ik heb daar gewoon serieus last van. Terwijl zij er daarna weer vrolijk mee door gaat. Deze vriendin praat ook wel graag en uitgebreid over haar problemen (die er de laatste twee jaar genoeg zijn), het gaat er dus eigenlijk altijd wel over, vraag ik er niet naar doet een andere vriendin wel en hoppa het gaat er weer een uur over. Daarnaast zijn er wel wat meer dingen aan de hand, zoals weinig interesse in andere verhalen en een beetje afgunstig gedrag over dingen die in ons leven spelen die zij even niet kan hebben (huizen kopen, zwangere mensen).

Ik ga het zo proberen, gewoon duidelijk aan te geven dat ik het daar gewoon even niet over wil hebben. Maar dat vind ik ook moeilijk, moet je het daar juist niet over kunnen hebben als vriendinnen? Ik denk dat het voor haar wel raar voelt dat ze het er niet over kan hebben. Soort verboden onderwerp. Al heeft ze vast nog genoeg andere met wie ze er over kan praten hoor.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11585

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 03 Aug 2015 20:39

Re: Foute relatie

Lot heb je het wel eens aangegeven. Kans is er natuurlijk best wel dat ze zelf niet door heeft dat ze interesse in jullie een stuk minder is. Ik heb het ook bij vriendinnen aangegeven dat ik ook hun dingen wil horen omdat het soms alleen nog over mij lijkt te gaan en ze me soms gewoon ff moeten remmen. Als je je daar niet bewust van bent is het lastig om dat te veranderen.
2015 💙
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5496

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 04 Aug 2015 22:18

Re: Foute relatie

Nee nog nooit Minx, ik vind dat heel moeilijk. Ik ben bang dat ik dat helemaal verkeerd ga uitleggen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11585

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 06 Aug 2015 02:47

Re: Foute relatie

Maak er in ieder geval geen verboden onderwerp van, ze moet wel een soort van veilige plek behouden voor haar verhalen. Het is lastig hoor om aan te geven. Alleen heb je zeg maar 3 mogelijke scenario's over wat er gaat gebeuren.

1: het word een verboden onderwerp en ze word steeds meer afgezonderd waardoor de vriendschap kapot gaat
2: je zegt het ze trekt het niet en de vriendschap gaat kapot
3: je zegt het en ze word zich er bewust van en jullie hebben meer aan elkaar.

In 2 van de 3 gevallen doet het je pijn in 1 geval word het er zowel voor jou als voor haar beter van. Op het moment dat je met veel shit zit is het lastig en heb je vaak gewoon niet door dat je veel over jezelf praat. Het is namelijk een deel van de verwerking en dat doe je dan bij mensen die je graag als uitlaadklep gebruikt. Zou als tip geven het vooral vanuit jezelf te brengen. Dus echt goh X ik merk dat ik het lastig vind dat je weer wat met hem begonnen bent. Ik ben bang dat je weer in hetzelfde cirkeltje terecht komt en dat zou ik zo zonde vinden. Ik merk dit met name doordat je de laatste tijd steeds meer dit en dit doet. Iets wat je de vorige keer ook deed toen het niet zo lekker ging. Ik maak me een beetje zorgen om jou. Ik merk ook dat ik je uit de wind probeer te houden door mijn dingen maar niet te vertellen. Ik wil je absoluut niet kwijt en daarom zeg ik dit tegen je. Zoiets zou ik er van maken. Open en eerlijk maar het is wel lastig.
2015 💙

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers