Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Abces na verwijderen verstandskies

<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 26 Jul 2015 19:44

Abces na verwijderen verstandskies

Anderhalve week geleden is mijn verstandskies getrokken. Ik bleef erge pijn houden en vanmorgen ontdekte ik een abces op die plek. Het is open dus de ergste druk is eraf (super goor) maar de pijn trekt helemaal door in mijn hoofd.
Wat moet ik hier mee? Spoelen met dat speciale mondwater doe ik al. Gaat het vanzelf over of moet ik morgen de tandarts bellen?
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem205

Bericht 26 Jul 2015 20:17

Re: Abces na verwijderen verstandskies

Ik zou zeker morgen even bellen, want mogelijk moet je aan de AB. Vriend had dit ook (alleen was het abces nog niet open), een wang zo dik als een hamster en voelde zich ongelukkig. Bij de tandarts/kaakchirurg hebben ze meteen AB gegeven en de ontsteking op kweek gezet. Hij kreeg eerst Amoxyline, dat is een breed AB. Wanneer dat niet binnen 24u verlichting zou geven, hadden ze al 24u gewonnen met het reeds op kweek zetten van de ontsteking.

Dus ja, zeker bellen!
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 26 Jul 2015 20:18

Re: Abces na verwijderen verstandskies

Ik zou morgen even de tandarts (of kaakchirurg als je daar bent geweest) bellen, sowieso voor advies. Misschien is antibiotica verstandig om verdere verspreiding van de ontsteking te voorkomen. Advies inwinnen kan nooit kwaad!
<<

Diantjuh

Noob

Berichten: 70

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:47

Bericht 26 Jul 2015 20:44

Re: Abces na verwijderen verstandskies

Bellen! mijn ex heeft dit ook gehad(wel dicht). Dit abces is zo groot geworden dat in het ziekenhuis ( na bezoek chd) bleek dat zijn luchtpijp aan de kant werd gedrukt. Hij is toen met spoed geopereerd, hierna nog een aantal dagen op de ic gelegen totdat de antibiotica zijn werk ging doen en de luchtpijp weer zijn juistr plek innam nadat de zwelling was afgenomen.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 26 Jul 2015 20:52

Re: Abces na verwijderen verstandskies

Oke bedankt, dan ga ik morgen bellen! Ben altijd bang over te komen als een hypochonder, ben vrij snel bezorgd.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem122

Bericht 26 Jul 2015 21:18

Re: Abces na verwijderen verstandskies

Bellen met de kaakchirurg idd! Die kunnen het gaan bekijken en open snijden en indien nodig een drain plaatsen. En je zal antibiotica krijgen waarschijnlijk.
Ik heb het ook gehad, mijn wang was echt enorm dik en blauw en rood, glanzend en kon mijn mond amper nog openen. De kaakchirurg heeft het open gesneden en het de pus er uitgedrukt. Heb toen antibiotica gehad, en moest nog paar keer terug komen, uiteindelijk is het nog een keer gesprongen na een paar dagen en het heeft nog 3 weken geduurd voordat m'n dikke wang weg was.
Verging ook echt van de pijn, zelfs Tramadol in combi met ibuprofen en paracetamol hielp niet :(

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron