Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Shampoo en verzorging van vet haar vragen

<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1956

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 25 Jul 2015 14:50

Shampoo en verzorging van vet haar vragen

Mijn haar is volgens mij zolang als ik me kan herinneren al vrij snel vet. Toch viel het nog mee, in de zin van niet elke dag hoeven te wassen. Nu probeer ik het ook niet elke dag te wassen, maar zou het wel willen. Ik was het nu om de dag en de dag dat ik niet was voel ik me echt vies, mijn haar is vet, voelt echt zo aan en je ziet het ook goed. Gisteravond bijvoorbeeld nog gewassen, kwam vanmorgen bij de kapper en had het nog met haar over dit probleem. Ze vond mijn haar nu niet extreem vet (nee gisteravond gewassen), maar wel al vet voor haar wat de avond ervoor gewassen is.

Zij kwam echter niet veel verder qua tips dan niet elke dag wassen en geen conditioner of 2 in 1 shampoo gebruiken.

Ik probeer het dus al niet elke dag te wassen (doe het om de dag, alleen extra als ik iets speciaals te doen heb op die dag) en gebruik al heel lang geen conditioner of 2 in 1 shampoo meer. Meestal kam ik mijn haar en doe er verder geen producten in als haarlak, mousse, wax of wat dan ook.

Ik heb inmiddels ook al een geïrriteerde hoofdhuid van het wassen. Ik was zelden elke dag, maar voor mijn hoofdhuid is zelfs om de dag eigenlijk al teveel.

Ik heb echt al heeeel veel shampoos geprobeerd, maar niet iets gevonden waarvan mijn haar minder snel vet wordt. Iemand hier een goede tip? Bestaat het überhaupt wel? Of andere producten/technieken die zouden kunnen helpen? Het enige waar ik niet voor open sta is géén shampoo of ander product gebruiken, want dat is echt geen porum, na een dag eigenlijk al niet meer :nopompom:
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11593

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 25 Jul 2015 14:58

Re: Shampoo en verzorging van vet haar vragen

conditioner alleen in de punten smeren en niet op je hoofd. Verder is het echt een kwestie van doorzetten. Zelf gebruik ik nu de shampoobars van lush, wat een verschil geeft dat. Laatst een keer gewonen shampoo gebruikt. Kon het na 3 dagen weer wassen. Door de warmte is het nu weer iets sneller vet maar gemiddeld red ik het met 1 keer in de week, en dat was elke dag.

https://www.lush.nl/shop/product/produc ... ng-Juniper
2015 💙
<<

Anoniem177

Bericht 25 Jul 2015 15:12

Re: Shampoo en verzorging van vet haar vragen

Wij in de salon werken met kerastase. Wij hebben een shampoo speciaal voor vette aanzet en droge punten. Specifique bain divalent. Masseer jij je hoofdhuid ook? Zo ja probeer dit niet te doen. Dan stimuleer je de talgklieren.

Probeer het wassen af te bouwen hoe moeilijk het ook is. Werk anders met droogshampoo. En een verzorger/masker alleen in de punten van je haar doen.

Probeer het eens om je haar 2 keer te wassen. De eerste keer is voor de reiniging en de tweede keer is voor de verzorging.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1956

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 25 Jul 2015 15:42

Re: Shampoo en verzorging van vet haar vragen

Minx: dat klinkt goed zeg! Zelfs na drie dagen wassen is nu al niet te doen, dus als zoiets zou lukken zou het al een verbetering zijn. Nog minder vaak zou alleen maar nog beter zijn! Mijn schoonzusje is ook heel enthousiast over producten van Lush. Alleen vast een domme vraag, hoe gebruik je zo'n shampoobar dan precies? Doe je wat op je handen zoals bij gewone handzeep en doe je dat dan in je haar?

Bambina: ik masseer mijn hoofdhuid niet. Wel borstel ik het graag een paar keer per dag (fijn haar en snel klitten), maar dat probeer ik ook zo nog zo min mogelijk te doen. Twee keer wassen heb ik nog niet geprobeerd en de shampoo die je noemt ook niet.

Fijn, toch al tips waar ik iets mee kan, bedankt!
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 25 Jul 2015 16:17

Re: Shampoo en verzorging van vet haar vragen

Mijn haar is/was ook vrij snel vet.
Ik was het inderdaad 2 keer wanneer ik het was, met een niet te agressieve shampoo. Daarnaast heb ik het wassen echt afgebouwd. Ik moest het echt om de dag wassen, omdat het anders vooral op de kruin echt al vet was, inmiddels was ik het nog 1 keer in de 3 dagen. Het was even doorbijten, op de derde dag had ik mijn haar ook standaard vast, anders zag het er niet uit.. Wat droogshampoo hielp voor die dag ook wel trouwens. Het heeft denk ik wel een half jaar of zo geduurd voor ik mijn haar echt minder vet vond worden.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Hunt

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 11 Nov 2013 12:24

Bericht 25 Jul 2015 16:24

Re: Shampoo en verzorging van vet haar vragen

Ik heb ook haar wat snel vet wordt. Ik doe, zoals hierboven wordt gezegd, ook alleen conditioner in de punten en ik probeer weinig te borstelen. Ik was mijn haar met antiroosshampoo, wat mijn haar wat stugger maakt. Wat bij mij ook werkt is mijn haar 's nachts in een losse knot bovenop mijn hoofd te doen. Zeker in de zomer wordt mijn haar sneller vet door warm weer en het zweten 's nachts.
<<

Anoniem185

Bericht 25 Jul 2015 16:42

Re: Shampoo en verzorging van vet haar vragen

Ik lees mee, was mijn haar ook vrijwel iedere dag en soms één dag niet, maar zelfs dat gaat al niet...
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:07

Bericht 25 Jul 2015 17:06

Re: Shampoo en verzorging van vet haar vragen

bambina schreef:Wij in de salon werken met kerastase. Wij hebben een shampoo speciaal voor vette aanzet en droge punten. Specifique bain divalent. Masseer jij je hoofdhuid ook? Zo ja probeer dit niet te doen. Dan stimuleer je de talgklieren.

Probeer het wassen af te bouwen hoe moeilijk het ook is. Werk anders met droogshampoo. En een verzorger/masker alleen in de punten van je haar doen.


Probeer het eens om je haar 2 keer te wassen. De eerste keer is voor de reiniging en de tweede keer is voor de verzorging.


Wij werken ook met kerastase grappig :wink: welke regio werk je?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11593

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 25 Jul 2015 18:23

Re: Shampoo en verzorging van vet haar vragen

je zeept als het ware je haar gewoon in. Dus zeepje over je hoofd halen. Eerste keer is gek maar daarna is het wel lekker :)

en borstelen doe ik zo min mogelijk, boven op mijn hoofd ook zo min mogelijk. Het is echt dag 1/2 los, dag 3/4 vlecht dag 5/6/7 een knot. Gebruik daarnaast de tangle teezer waardoor het ook vrij snel uit de klit is.
2015 💙
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1956

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 26 Jul 2015 11:16

Re: Shampoo en verzorging van vet haar vragen

Cinnamon: heel herkenbaar wat je schrijft, bij mij is het dus ook snel vet en ik heb mijn haar nu ook heel vaak vast. Maar fijn om te horen dat er hoop is als ik even doorzet!

Rex: antiroosshampoo heb ik ook geprobeerd, maar daar kan mijn hoofdhuid al helemaal niet tegen, dus maar gauw mee gestopt. Ik zal eens kijken of ik een knot bovenop mijn hoofd kan maken voor het slapen, maar ben bang dat mijn haar daar niet overal lang genoeg voor is. Al kan iets lager ook wel denk ik, ik slaap toch op mijn zij.

Lampenkapje: balen dat jij het ook hebt! Hier was ik het dus om de dag, maar eigenlijk vind ik het de dag dat ik niet was al tijd om te wassen, zo snel is het vet.

Minx: klinkt wel grappig, je haar inzepen met een zeepje. Maar ik denk dat ik het zeker ga proberen, sowieso wil ik graag iets proberen en ik hoor tot nu toe alleen maar positieve verhalen over Lush. Tangle Teezer heb ik toevallig sinds kort ook,ideaal ding!
<<

Anoniem170

Bericht 26 Jul 2015 11:28

Re: Shampoo en verzorging van vet haar vragen

Misschien helpt het als je verandert van anti conceptie? Vet haar heeft ook te maken met hormonen toch?
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1956

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 26 Jul 2015 11:38

Re: Shampoo en verzorging van vet haar vragen

Daar heb ik eigenlijk nog niet eens aan gedacht Roos, maar dat vind ik ook een goede! Al valt er nu niet heel veel te veranderen, maar ik kan altijd kijken hoe het over een tijdje is. Ik gebruik nu geen pil of iets van hormonale anticonceptie omdat ik geen relatie heb, maar mijn zoon krijgt nog borstvoeding. Dus hormonaal zal het er nu wel anders voor staan dan voor de laatste zwangschap. Wie weet verandert het ook nog wel iets als ik daar over een tijdje mee gestopt ben. Want mijn haar was wel redelijk snel vet, maar zo snel als nu was het vroeger niet.
<<

Anoniem147

Bericht 26 Jul 2015 19:54

Re: Shampoo en verzorging van vet haar vragen

Toevallig was ik vandaag shampoo reviews aan het kijken omdat ik zelf wat nieuws zocht en moest bij de reviews over 'Paul Mitchell shampoo three' echt direct aan dit topic denken. Bijna overal heeft hij 5 sterren en ik heb maar 1 negatieve reactie gelezen. Shampoo is speciaal voor vet haar (veel build up residu) en mensen die in gebieden wonen waar het water heel hard is of veel zwemmen.

Als je op de naam googled met 'review' erachter kun je veel reacties van mensen bekijken. Bij kapperskorting kun je een fles van 500ml voor 11 euro kopen. Ook kleinere formaten maar dat is niet zo heel goedkoop procentueel gezien.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1956

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 26 Jul 2015 22:45

Re: Shampoo en verzorging van vet haar vragen

Bedankt voor de tip Marni! Die shampoo klinkt erg goed! Die gaat ook zeker op het lijstje met uit te proberen producten. Met een beetje geluk is er dus nog hoop voor mij haar :hulde:

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers